Statistieken (stats):quote:Q: Waarom duurt mijn job zo lang?
A: De jobs van verschillende targets kunnen flink varieren in rekentijd. In sommige gevallen kan een job wel enkele dagen duren op een 2GHz+ processor. Als je niet van lang wachten houdt of je processor is niet zo snel dan kan je beter de wat snellere targets uitkiezen en alleen jobs hiervan downloaden. Via deze link kun je makkelijk zien wat de gemiddelde rekentijd is van de jobs van een target. Uiteraard kunnen de rekentijden af en toe flink van het gemiddelde afwijken.
Q: Wat doet die ;1 achter mijn nickname?
A: Zeer waarschijnlijk heb je bij het installeren van meerdere clients niet precies dezelfde gegevens ingevuld. Bij alle clients moeten exact dezelfde e-mail adressen en nicknames worden ingevuld. Denk er ook aan dat de nickname case-sensitive is!
Vul je verschillende gegevens in dan zal je op FaD ook verschillende accounts aanmaken. Die ;1 betekent dat er al een account was met die nickname.
Je kunt zorgen dat alle gegevens in al je clients exact hetzelfde zijn of anders even de hulp van FaD support inroepen die je accounts wel kunnen samenvoegen.
Q: Wanneer verschijn ik in de stats?
A: Voor het verschijnen van de stats moet je eerst een job doorgerekend en ingestuurd hebben. De stats op FaD worden om de 6 uur ge-update (rond 0:00, 6:00, 12:00 en 18:00 engelse tijd).
Q: Hoe wordt het aantal punten dat ik krijg bepaald?
A: Om de zoveel tijd voert de client een soort benchmark uit om de snelheid van je CPU te bepalen (de CPU rating). Het aantal punten dat je voor een job krijgt is het aantal uur rekentijd van de job maal de gemiddelde CPU rating. Het maakt niet uit of je veel kleine jobs doet of 1 grote, als de totale rekentijd hetzelfde is krijg je evenveel punten.
Q: Kan de client hidden draaien?
A: Ja, in de setup kan je aanvinken dat hij niet in de system tray mag verschijnen.
Q: Kan ik ook offline werken?
A: Als je in de queue server een groot aantal jobs download kan je daarna wel een tijdje vooruit zonder online te gaan. Je kunt ook jobs exporteren/importeren naar PC's die helemaal geen internet aansluiting hebben (vanaf een PC die wel internet aansluiting heeft).
Die ; IS de melding dat de nickname al bestaat, dat staat netjes aangegevenquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:59 schreef FallenAngel666 het volgende:
Leuk hoor die stampede stats. Ik heb in de client de naam Angel opgegeven en die heb ik dus ook op het formulier ingevuld, maar ik stond nog steeds niet in de stampede stats van team FoK!, terwijl ik voor de laatste update wel jobs hebt verzonden. Nou blijkt dat het FaD systeem er Angel;4 van gemaakt heeft, omdat de nickname waarsch al bestond. Heerlijk is dat. Geef daar dan verdomme een melding van ofzo
Nu ben ik dus ruim 14000 punten kwijt, omdat ik nog niet correct was ingeschreven. Stelletje pisvlekken.
Leuk, maar de client geeft daar dus GEEN melding van. Ik ben vandaag eens in die FaD stats wezen neuzelen en daar stond ik in als Angel;4quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:01 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Die ; IS de melding dat de nickname al bestaat, dat staat netjes aangegeven
En als je nu een ander naam neemt en die ook doorgeeft op gromba.nl is het dan niet opgelost?
Daar komt trouwens bij dat je ook een mailtje hebt gehad dat je username al bestaat, tenminste die heb ik wel gehad, en ik neem aan dat die dingen geautomatiseerd worden verstuurd, dus jij zal em ook vast in je inbox hebbenquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:04 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Leuk, maar de client geeft daar dus GEEN melding van. Ik ben vandaag eens in die FaD stats wezen neuzelen en daar stond ik in als Angel;4
Dat weet ik dus pas sinds vanmiddag. In mn client staat nog steeds de naam Angel, dus ik ging er vanuit dat ik ook zo in de stats was opgenomen. Niet dus.
Ik heb me nu om gromba weer ingeschreven als Angel;4 dus nu moet het goed gaan, maar ik ben wel 14000 punten misgelopen (2 grote jobs).
Mailtjequote:Op donderdag 2 juni 2005 16:09 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Daar komt trouwens bij dat je ook een mailtje hebt gehad dat je username al bestaat, tenminste die heb ik wel gehad, en ik neem aan dat die dingen geautomatiseerd worden verstuurd, dus jij zal em ook vast in je inbox hebben
btw 14000 punten binnen 1,5 dag, hoeveel pc's heb je aan het draaien ?quote:Thank you for downloading and installing the Find-a-Drug software.
The username you specified has been previously registered with a different e-mail address. This may be because you have previously registered. If this is the case then with a different e-mail addresses your contributions will be reported on the Stats pages in separate lines whereas with the same e-mail address these are merged into a single line.
If you are a new user and experience any difficulties may find the Frequently Asked Questions (FAQ) pages of the web-site useful. Alternatively you can e-mail Find-a-Drug Support or post a question on our bulletin board forums.
You will need to register with the bulletin board with a different username and a password of your choice.
Regards
Find-a-Drug Support
Dan begrijp ik het. Keyword drugquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:14 schreef mcintosh het volgende:
[..]
btw 14000 punten binnen 1,5 dag, hoeveel pc's heb je aan het draaien ?
Hmm dan nog... je weet wel dat de puntentelling pas 1 juni is begonnen he, dus alleen de punten die je de afgelopen 40 uur hebt behaald zijn meegenomenquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:15 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik het. Keyword drug
Ik heb trouwens 2 pc draaien dag en nacht.
Waarom zou het niet werken dan?quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:18 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb me ook aangemeld, al vraag ik me af of t uberhaupt wel werkt
Ik twijfel niet over t programma hoor, maar meer over onze verbinding en beveiliging daarvanquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:19 schreef mcintosh het volgende:
Waarom zou het niet werken dan?
klopt, de client zelf geeft geen melding. Dat is idd wel jammer,maar wij kunnen er niets aan doen helaas. Je moet nu even uitzoeken welke angel je bent (staat in een mailtje wat je gehad heb) en dan je nick naar iets anders veranderen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:04 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Leuk, maar de client geeft daar dus GEEN melding van. Ik ben vandaag eens in die FaD stats wezen neuzelen en daar stond ik in als Angel;4
Dat weet ik dus pas sinds vanmiddag. In mn client staat nog steeds de naam Angel, dus ik ging er vanuit dat ik ook zo in de stats was opgenomen. Niet dus.
Ik heb me nu om gromba weer ingeschreven als Angel;4 dus nu moet het goed gaan, maar ik ben wel 14000 punten misgelopen (2 grote jobs).
De grootste van de twee jobs is gestart net voor de aanvang van de Stampede en heeft 164338 seconden geduurd wat dus neerkomt op ruim 45 uur. Deze job alleen was al goed voor 8947 punten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:19 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Hmm dan nog... je weet wel dat de puntentelling pas 1 juni is begonnen he, dus alleen de punten die je de afgelopen 40 uur hebt behaald zijn meegenomen
Dus als ik me inschrijf als Angel;4 werkt het nog niet?quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:23 schreef E-Jey het volgende:
[..]
klopt, de client zelf geeft geen melding. Dat is idd wel jammer,maar wij kunnen er niets aan doen helaas. Je moet nu even uitzoeken welke angel je bent (staat in een mailtje wat je gehad heb) en dan je nick naar iets anders veranderen.
Welke naam?quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:36 schreef tazmanian het volgende:
Ik kom nog nergens in de stats voor terwijl me pc al meer dan 2 dagen aanstaat met het programma draaiend
Ik had eerst tazmanian maar kreeg de mail dat tie al bezet was en die heb ik veranderd naar tazmanian-1quote:
http://dpcstats.find-a-drug.be/quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:40 schreef tazmanian het volgende:
[..]
Ik had eerst tazmanian maar kreeg de mail dat tie al bezet was en die heb ik veranderd naar tazmanian-1
waarom ik dat dan niet kon vinden net (of mijn mozila) is me dan een raadselquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:42 schreef mcintosh het volgende:
[..]
http://dpcstats.find-a-drug.be/
hier sta je nog tussen als tazmanian;1
weet niet precies wat er mis gaat dus, kan even duren voor je naam ge-update wordt, was bij mij ook zo... anders weet ik het ook niet ...
staat op auto allemaal is standaard toch!quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:40 schreef Dark_Killah het volgende:
Stas ge-upload taz?
als je twee processors hebt wel ja, als je 1 processor die Hyper Threading ondersteund niet, omdat het dan niets uitmaakt, je hebt immers eigenlijk maar 1 processorquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Eronymus het volgende:
ben er net achter gekomen dat ik 2 jobs tegelijk kan draaien op m'n computer..... is dat wel handig om te doen?
ja.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Eronymus het volgende:
ben er net achter gekomen dat ik 2 jobs tegelijk kan draaien op m'n computer..... is dat wel handig om te doen?
Ik dacht dat twee jobs met HT nog altijd sneller waren dan één job.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:55 schreef mcintosh het volgende:
[..]
als je twee processors hebt wel ja, als je 1 processor die Hyper Threading ondersteund niet, omdat het dan niets uitmaakt, je hebt immers eigenlijk maar 1 processor
Tis dus bedoeld voor als je meerdere processors hebt
als ik het goed begrepen heb![]()
hmm, dacht op tweakers gelezen te hebben dat dat dus niet zo is of niet uitmaakt...quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik dacht dat twee jobs met HT nog altijd sneller waren dan één job.
Net maar even geprobeerd, en het wilde niet, omdat ik dus al geregistreerd sta.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:24 schreef Jordy-B het volgende:
Kan (moet?) ik me nog 'ns aanmelden bij gromba om in de Fok!-lijst te komen?
Lijkt me niet, tenzij je een erg snelle HT hebt. In principe wordt de kracht gewoon in tweeën gedeeld, niet vertweevoudigd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik dacht dat twee jobs met HT nog altijd sneller waren dan één job.
Dus we doen het goedquote:Bij alle clients moeten exact dezelfde e-mail adressen en nicknames worden ingevuld. Denk er ook aan dat de nickname case-sensitive is!
Vul je verschillende gegevens in dan zal je op FaD ook verschillende accounts aanmaken.
Dat had ik ook. Ik had 2 jobs aanstaan, met 100% CPU usage. Toen ik er 1 deed kwam het op 50%, maar mn CPU rating is veel hoger geworden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:00 schreef Eronymus het volgende:
Nog ff over die twee jobs die ik nu heb draaien.....
Heb maar 1 processor, maar zie net dat de CPU rating anders is geworden...
had eerst 130 staan en nu heb ik twee keer een lagere CPU rating staan: 96 en 91
Trouwens als ik naar m'n task manager kijk had ik eerst 50% CPU usage en nu 100%.... uhm
dan zou 2 jobs sneller zijn lijkt me....
1 2 3 4 5 6 | 1 90607777 1uu3-q1 m1938 80 9500 76553.50 4147 TOM 16:12 1-JUN-05 2 90630138 1t29-q2 m1494 1 9800 11005.10 550 TOM 22:25 1-JUN-05 3 90677512 1t29-q2 m388 23 9391 37886.80 2157 TOM 11:34 2-JUN-05 4 90680903 1r0x-q1 m3422 4 9779 2639.80 144 TOM 12:31 2-JUN-05 5 90686753 1r0x-q1 m1494 3 9800 2538.53 145 TOM 14:08 2-JUN-05 6 90701108 1r0x-q1 m388 38 9391 11522.50 624 TOM 18:08 2-JUN-05 |
Morgen een nieuwe AMD Athlon kopen, ben benieuwd of het wat uitmaaktquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:50 schreef savale het volgende:
ff patsen met mijn CPU rating van 260 - 280 atm....(waterkoeling)
Ja, dat kan. Je moet wel zorgen dat je overal precies dezelfde nick en email invoert, ook qua hoofdletters, anders krijg je <nick>;1quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:12 schreef tazmanian het volgende:
kan je ook dezelfde nick op een 2e pc gebruiken trouwens....
Ik heb namelijk net 3 pc's binnen gekregen die ik moet inrichten en testen
2X een P4 2,0
1X een P4 2,26
als dat zo is gooi ik ze allemaal effe aan lijkt me een leuke test voor die dingen
* ziet zijn PC naast zich verpieterenquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:50 schreef savale het volgende:
ff patsen met mijn CPU rating van 260 - 280 atm....(waterkoeling)
Ik heb hier het zelfde, 2 jobs klaar met grazen, sta niet tussen de FOK! gastenquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:36 schreef tazmanian het volgende:
Ik kom nog nergens in de stats voor terwijl me pc al meer dan 2 dagen aanstaat met het programma draaiend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |