abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27575151
Het is al jaren mijn droom om een tijd stage te lopen/ te werken op een ABC-eiland. Nu krijg ik deze kans... Het is nog in een beginnend stadium, maar via een docente van m'n school die nu een tijdje op Aruba verblijft, heb ik te horen gekregen dat ze bezig is met een aantal bedrijven daar, en mailde ze mij en een klasgenoot dat we onze CV moesten mailen. Deze zou zij meenemen naar de bedrijven waar ze mee bezig was zodat deze konden zien wat 'haar' studenten te bieden hebben.

Maar nu was mijn vraag : zijn er mensen die een dergelijke stage achter de rug hebben?
Waar moet ik op letten?
Wat kan ik verwachten?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik doe overigens een ICT-opleiding
pi_27575960
Ik kan je niet echt verder helpen, maar hieronder een aantal linkjes over mensen die een stage in Aruba achter de rug hebben

http://www.dennis.mbhmail.nl/
http://www.famwillen.de/index.html (hier staat op de hoofdpagina ook nog een link naar de info pagina van ze voor andere studenten die er willen stage lopen)
http://www.bapoparuba.tk/

Succes .
pi_27577936
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:56 schreef ijsmeis het volgende:
Ik kan je niet echt verder helpen, maar hieronder een aantal linkjes over mensen die een stage in Aruba achter de rug hebben

http://www.dennis.mbhmail.nl/
http://www.famwillen.de/index.html (hier staat op de hoofdpagina ook nog een link naar de info pagina van ze voor andere studenten die er willen stage lopen)
http://www.bapoparuba.tk/

Succes .
Dankje voor de links Ik ben ze aan het doorlezen, en ik heb er wel wat aan.
Maar ook graag zou ik persoonlijke ervaringen van mensen hier horen
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:13:34 #4
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27582847
Ik was tijdje bezig met een baan op Aruba, maar ging helaas niet door, anders had ik wel een mooi ervaringsverhaal voor juh
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  Moderator donderdag 2 juni 2005 @ 17:15:53 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27582937
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:13 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik was tijdje bezig met een baan op Aruba, maar ging helaas niet door, anders had ik wel een mooi ervaringsverhaal voor juh
Hé, dat is vervelend
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:01:25 #6
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_27584172
ICT op Aruba, kom je bij een bank terecht, waar je de hele dag pinapparaten mag programmeren??
Ben best benieuwd wat ze je daar kunnen leren...heb er weinig hoogstaande snufjes gezien vorig jaar...maar ben benieuwd...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_27592608
offtopic verwijderd
Gaan jullie je nu weer lief gedragen?? ONtopic dus
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:37:17 #8
112687 Teardrop-nl
Drink, maar geniet met je mate
pi_27597735
Aruba is wel lekker warm, daar zou ik ook wel stage willen lopen
Ik verveel me niet, Ik heb gewoon geen reet te doen op mijn werk :')
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:41:39 #9
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27614058
Is het misschien een goed idee om topic te veranderen in stage in het buitenland. Ik denk dat er meer mensen zijn die in het buitenland een stage hebben gedaan.

Ik zelf hoop in Engeland op stage te gaan. Er zijn al wat contacten gelegd, maar er is nog niets zeker.

Tips zijn dus zeker welkom (hoeft niet specifiek over Engeland, maar buitenland in het algemeen)
Everytime she sneezes I believe it's love
  zondag 5 juni 2005 @ 16:55:43 #10
122100 Bulletstar
bulletstar.net
pi_27648645
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:37 schreef Teardrop-nl het volgende:
Aruba is wel lekker warm, daar zou ik ook wel stage willen lopen
Ja, Lijkt mij ook wel lekker .
[img]http://card.mygamercard.net/NL/marble/teal/Exploit22.png[/img]
pi_36431036
Ik kan volgend jaar ook een buitenland (afstudeer) stage doen. Nu zat ik zelf ook aan Aruba te denken. Ik heb via via wel wat contacten daar en ik heb al wat sites die complete pakketten aanbieden op dit gebied.

Wat voor mij op dit moment eigenlijk het belangrijkste is om te weten is hoeveel geld ik nu ongeveer kwijt zal zijn voor 4 maanden stage op Aruba. Iemand die daar een beetje een schatting van kan maen of er ervaring mee heeft?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:27:18 #12
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36496179
Ik zit één eilandje naar rechts (Curaçao dus) en ik moet zeggen: het is hier niet goedkoop. Bijna alles moet geimporteerd worden dus je betaalt voor boodschappen enz. hetzelfde als in Nederland. Ik denk dat het op Aruba niet anders is (ben er nog niet geweest).

Er zitten daar trouwens enorm veel Amerikaanse (cruise-)toeristen. Moet je tegenkunnen
Bankiertje
pi_36498837
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef Denocorp het volgende:
Ik zit één eilandje naar rechts (Curaçao dus) en ik moet zeggen: het is hier niet goedkoop. Bijna alles moet geimporteerd worden dus je betaalt voor boodschappen enz. hetzelfde als in Nederland. Ik denk dat het op Aruba niet anders is (ben er nog niet geweest).

Er zitten daar trouwens enorm veel Amerikaanse (cruise-)toeristen. Moet je tegenkunnen
Ik woon nu ook op mezelf en moet nu ook gewoon de huur en de boodschappen ophoesten. Wat dat betreft verandert er dan niet zo veel. Tenminste, het ligt er een beetje aan hoeveel geld je daar moet betalen voor een (studenten) kamer(???).

Denocorp, hoe heb jij je stage enzo allemaal geregeld? Via school, via een extern stagebedrijg of helemaal zelf?
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:40:56 #14
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36506096
Helemaal zelf, want ik vind die stagebureaus oplichterij. Natuurlijk wel lekker makkelijk, want ze regelen alles voor je: vliegticket, verblijfsvergunning, huisvesting, stageplek en nog wat dingetjes. Maar met een beetje initiatief (en dat hoor je te nemen als je in het buitenland stage wil lopen) kun je die dingen binnen enkele weken zelf regelen. Dat is hier echt niet moeilijk.
Zo bespaar je je vrij gemakkelijk een paar honderd euro. En als je in een leuk studentenhuis gaat wonen dan ben je voor je sociale leven ook niet afhankelijk van je stagebureau. Dat komt dan vanzelf wel met je huisgenoten.

Ik betaal 240 euro per maand voor een klein kamertje in een studentenhuis. De meeste kamers hier zijn rond die prijs.
Bankiertje
pi_36509936
is dat incl of excl vermissing?
pi_36521624
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:40 schreef Denocorp het volgende:
Helemaal zelf, want ik vind die stagebureaus oplichterij. Natuurlijk wel lekker makkelijk, want ze regelen alles voor je: vliegticket, verblijfsvergunning, huisvesting, stageplek en nog wat dingetjes. Maar met een beetje initiatief (en dat hoor je te nemen als je in het buitenland stage wil lopen) kun je die dingen binnen enkele weken zelf regelen. Dat is hier echt niet moeilijk.
Zo bespaar je je vrij gemakkelijk een paar honderd euro. En als je in een leuk studentenhuis gaat wonen dan ben je voor je sociale leven ook niet afhankelijk van je stagebureau. Dat komt dan vanzelf wel met je huisgenoten.

Ik betaal 240 euro per maand voor een klein kamertje in een studentenhuis. De meeste kamers hier zijn rond die prijs.
Oké, thanks voor de info. Ik neem aan dat Aruba en Curacao niet zoveel verschillen qua prijs enzo. Binnenkort maar eens informeren voor een stageplek. Ik heb in elk geval al één klasgenoot die ook interesse heeft dus dat is ook wel gunstig alvast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')