abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:58:44 #1
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27572239
Naar aanleiding van: 'Hot Spots we don't like'

Zelf vond ik de volgende dingen tegenvallen:

De Mona Lisa: klein, en niet indrukwekkend, zeker niet iets om 3 uur voor in de rij te staan

Pisa: buiten de toren, die wel indrukwekkend is, is er vrijwel niets interessants aan Pisa.

Alle bekende plaatsen in Zuid-Frankrijk van Cannes tot Monaco: zielloze en sfeerloze plaatsen met een dito uitgaansleven.

more to follow.....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:24:18 #2
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_27572961
Noordkaap: Stervens duur om er te komen (tol-tunnel) en geen hol te beleven.

Tip: Dat laatste mannetje in dat tolhuisje vlak voor Noordkaap zelf kan je negeren. Gewoon je auto een paar honder meter eerder ergens parkeren en er dan gewoon naar toe lopen. Scheelt je een aardig bedrag. (wij kwamen daar om 04:00 aan. Mannetje wil geld zien. Wij vragen waarvoor. Mannetje antwoord voor het bezoekercentrum. Wij vragen of dat dan ook midden in de nacht open is. Mannetje: Nee. maar om 09:00 wel. Goed, mannetje kreeg dus de spreekwoordelijke middelvinger. Auto omgekeerd, stukje terug geparkeerd en er naar de kliff toe gelopen. Alles was idd dicht, maar toch nog even een half uurtje naar de zee staan staren.
Someone you trust is one of us...
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:40:37 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_27573379
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef Litman het volgende:
De Mona Lisa: klein, en niet indrukwekkend, zeker niet iets om 3 uur voor in de rij te staan
Dat had ik nou bij de nachtwacht!

maar ff serieus:
Bij dingen als drie landen punten, het zuidelijkste puntje van Engeland enzo, totaal niet boeiend!

Ook het Opera House in Sidney vond ik een beetje tegenvallen, het staat 36 keer op de foto van elke backpacker die in Oz geweest is, maar het blijft een (lelijk) betonnen gebouw!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_27573469
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef Litman het volgende:
Naar aanleiding van: 'Hot Spots we don't like'

Zelf vond ik de volgende dingen tegenvallen:

...
Je moest eens weten wat achter dat schilderij allemaal "achter zit", en wie Da Vinci was...
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:46:37 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_27573550
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:43 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat achter dat schilderij allemaal "achter zit", en wie Da Vinci was...
Der zit een museum muur achter dat schilderij!

Maar ik vind hem wel over rated! ook al weet ik wie Da Vinci was... Ben ook bij ze graf geweest enzo... Dat was wel indrukwekkend!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:26:32 #6
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27581299
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef SicSicSics het volgende:

Ook het Opera House in Sidney vond ik een beetje tegenvallen, het staat 36 keer op de foto van elke backpacker die in Oz geweest is, maar het blijft een (lelijk) betonnen gebouw!
Het Opera House vond ik niet tegenvallen eerlijk gezegd, het beklimmen van de Harbour Bridge met inderdaad een ellenlange safetyinstructie (zoals beschreven in het Times-artikel) vond ik wel tegenvallen, het is niet meer dan een enorm lange trap op lopen eigenlijk....
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:27:32 #7
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27581325
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:43 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

.. en wie Da Vinci was...
Hij kan beter boeken blijven schrijven........
pi_27590934
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:27 schreef Litman het volgende:

[..]

Hij kan beter boeken blijven schrijven........
Ja die heeft toch de da Vinci Codex geschreven
  vrijdag 3 juni 2005 @ 06:50:11 #9
1762 YPPY
Yppiaans
pi_27597173
De kleine zeemeermin in Kopenhagen, wij zijn niet gegaan omdat we al genoeg gewandeld hadden, maar die blijkt tegen te vallen.

Madame Tussaud in Amsterdam vond ik niet echt leuk. In Kopenhagen was het leuker, omdat er daar een griezel gedeelte bij zat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 3 juni 2005 @ 06:57:00 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27597193
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:
De kleine zeemeermin in Kopenhagen, wij zijn niet gegaan omdat we al genoeg gewandeld hadden, maar die blijkt tegen te vallen.

Madame Tussaud in Amsterdam vond ik niet echt leuk. In Kopenhagen was het leuker, omdat er daar een griezel gedeelte bij zat.
Wat ik tegen vond vallen aan de zeemeermin was de industriele achtergrond.

Op deze foto zie je het een beetje, al die schoorstenen..

Zelf vond ik ook de eifeltoren in eerste indruk tegenvallen, kleiner dan verwacht.

En voor de hoogste gebouwen ter wereld (dat waren ze iig een paar jaar geleden) vielen de petronas towers ook een beetje tegen... Empire State building maakte meer indruk (zeker omdat je daar wel tot de top kan gaan, itt Petronas, waar je tot de loopbrug kan komen.)
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:19:53 #11
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27600052
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:
Het succes van Madame Tussaud heb ik nooit begrepen: waarom zou je slecht nagemaakte B-sterren van was gaan bekijken?

Ik kan me herinneren dat ik heel teleurgesteld was in Manneken Pis: ik had een soort Obelix verwacht die de hele straat onder sproeide, bleek het een heel klein beeldje te zijn verstopt in een hoekje van een klein pleintje.....

vrijdag 3 juni 2005 @ 10:24:40 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27600167
Pisa was inderdaad het eerste waar ik aan moest denken. Wat een aanfluiting!

Manneke Pis en de Zeemeermin zijn allebei wat bespottelijk door de verhouding grootte-hoeveelheid toerbussen.

Eiffeltoren vind ik ook maar een lelijk ding trouwens!
(ben er ook nooit op/in geweest. Voor zoiets hoef ik niet drie uur in de rij te staan!)

Verder knap ik af op iedere "toeristenkerk", die kerken die geen kerken meer zijn, niets gewijds meer hebben omdat de hele boel volstaat met idioten in korte broeken met videocamera's en flitslampen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:01:53 #13
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27601241
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:24 schreef Hik het volgende:
Eiffeltoren vind ik ook maar een lelijk ding trouwens!
(ben er ook nooit op/in geweest. Voor zoiets hoef ik niet drie uur in de rij te staan!)
Eiffeltoren vind ik wel mooi eigenlijk, zeker als je bedenkt in welke tijd dit gevaarte is neergezet.

Ik heb meer problemen met de 'futuristische' wijk La Defense in Parijs, met die lelijke nieuwe Arc. Wel heel slim om een kantorenwijk te verkopen als architectonische bijzonderheid.

vrijdag 3 juni 2005 @ 11:09:35 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27601480
Ik ben dus nog nóóit in La Defense geweest, nooit behoefte aan gehad...

Maar de Eiffeltoren... tja... vinnut net een electriciteitsmast eigenlijk
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27602408
Stonehenge vond ik persoonlijk tegenvallen...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:36:03 #16
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_27602451
Pisa idd

Nueschwanstein: van buiten lijkt het wel wat, maar binnen viel het bar tegen.
pi_27602584
En ga vooral niet naar de Mt. Saint Michel in het hoogseizoen, of je moet heel vroeg op de dag gaan. Massatoerisme is er niks bij
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:44:34 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27602801
De piramides. Grote afknapper eerlijk is eerlijk, ben er niet binnengeweest. Die dingen zijn door de verhalen die je er over hoort voor je gevoel zo immens groot dat ze flink tegenvallen als je er daadwerkelijk voorstaat. Natuurlijk, het zijn enorme dingen, maar in gedachten heb je er vantevoren al een beeld van gemaakt dat de mount everest nog niet kan evenaren.
Vampire Romance O+
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:19:24 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27604151
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:44 schreef MouseOver het volgende:
De piramides. Grote afknapper eerlijk is eerlijk, ben er niet binnengeweest. Die dingen zijn door de verhalen die je er over hoort voor je gevoel zo immens groot dat ze flink tegenvallen als je er daadwerkelijk voorstaat. Natuurlijk, het zijn enorme dingen, maar in gedachten heb je er vantevoren al een beeld van gemaakt dat de mount everest nog niet kan evenaren.
Dat vond ik dus helemáál niet!
Ik had er vooraf wel rekening mee gehouden dat dat zo zou zijn, maar ik vond het geweldig: ben 's ochtends heel vroeg gegaan, te paard, er was geen hond (of je zag in elk geval niemand) en tussen de heiige lucht dan ineens die énorme dingen... fantastisch!
Ik ben er ook niet in geweest, in de rij staan zou de illusie alleen maar breken vond ik...
Sphinx vond ik niet zo bijzonder, maar daar is -door de vervuiling waarschijnlijk- dan ook niet zoveel meer van over. Zag laatst een plaatje van 100 jaar terug, toen was het wel móói!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:25:13 #20
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27606106
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:09 schreef Hik het volgende:
Ik ben dus nog nóóit in La Defense geweest, nooit behoefte aan gehad...
Dat zou net zoiets zijn als spontaan naar Amsterdam-Zuidoost willen om al die 'juweeltjes''van kantoren te bekijken....
quote:
Maar de Eiffeltoren... tja... vinnut net een electriciteitsmast eigenlijk
Mensen keken ook al vreemd zeker, toen je je foto's van Parijs liet zien:

[ Bericht 4% gewijzigd door Litman op 03-06-2005 13:48:31 ]
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:42:48 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_27606654
De Eifeltoren vond ik eigenlijk wel leuk. Ik ben met de trap naar de tweede etage gegaan en hoefde niet te wachten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_27609044
Pisa viel niet tegen want ik wist al dat het suf zou zijn.

Veel mensen vertelden me hoe cool Madrid is, maar ik vond er niets aan. Dat viel wel tegen dus.

Wat ook tegenviel was Pelourionho in Salvador de Bahia. Een must-see in Brazilië, maar het is een toeristenhol vol met souvenirwinkels en heeeele vervelende mannen. Voor iedere kerk moet je toegang betalen, en daar doe ik niet aan tenzij het een erg bijzondere kerk is zoals de St. Pieter (en volgens mij is die gratis!). Als je dus niet die 400 kerken gaat bekijken dan ben je in een halve dag klaar.

Het enige leuke aan Salvador is de dinsdagavond: een cultuurexplosie met shows en optredens op straat. Dat maakte de week nog enigszins goed.

Salvador wordt ook wel de ziel van Brazilië genoemd: misschien nog niet zo gek aangezien ik toch al niet zo dol ben op dit land en in Salvador was alles nog 10x erger. Eigenlijk is heel Brazilië een tegenvallende hotspot, zodra je inwoner bent ipv toerist

[ Bericht 1% gewijzigd door Wakey op 03-06-2005 18:24:51 ]
Ik zoek niet, ik vind.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:04:35 #23
106821 Shalbo
plaything
pi_27609223
defenitly de eifeltoren. Stond erop met vriendje en verwachte dat het super, gaaf, te gek, cool, romantisch, etc. zou zijn. Al die onzin wordt veel te veel aangedikt in films en boeken. Maar het enige wat ik dus zag was grauwe stad, wolken, het miezerregende en het was kut.

En het kost je ook nog geld ook. Bah
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:34:48 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27610080
Salvador, ook weer een meningsverschil: héél leuk! Pelourinho iets minder, omdat het inderdaad nogal "gemaakt" is op sommige punten, maar ik had het geluk daar te zitten toen er vrij weinig toeristen waren, volgens mij. Ik heb het er toch nog best naar mijn zin gehad en de vervelende mannen gewoon genegeerd. Daarnaast heb ik genoten van de muziek, de hele dag door (!), van de markten en de stradsstranden. Het leukste van Salvador ligt inderdaad wel búiten Pelourinho!

Wel nog wat anders dat ik nogal vond tegenvallen: Pammukale, in Turkije: Veel tourgroups (véél!) en wit kun je die zoutafzettingen inmiddels ook niet meer noemen!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:09:22 #25
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_27611156
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:39 schreef MrWizzel het volgende:
En ga vooral niet naar de Mt. Saint Michel in het hoogseizoen, of je moet heel vroeg op de dag gaan. Massatoerisme is er niks bij
Dit is zo erg waar!! Ik heb het nog nooit ergens zo druk gezien, volgens mij zaten we met een paar miljoen mensen op een eilandje in de zee. Het opkomende water daarentegen was wel leuk om te zien. Die dag voelde ik me echt zo:
Tranendal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')