Waarom ga je dan in je eentje naar het buitenland?quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Toen ik jong was has ik nooit vrienden of meegekregen hoe je een leuk gesprek aan gaat of heb er zelfs nooit eentje gezien of gehoord , aan uitgaan doe je al 2 jaar niet meer en je hebt geen leuke gesprekstof bij je (je voelt je een zielig hoopje).
Ik vraag om gesprekstechnieken om mij een makkelijker mens in de omgang te maken!quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:08 schreef DzjieDub het volgende:
Hoezo je hebt geen leuke gesprekstof bij je -................................ - moet het wel heel raar lopen als iemand jou niet een keertje aanspreekt. Uiteraard moet je je er wel voor open stellen.
Oeh, lekkerquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
Ik vraag om gesprekstechnieken om mij een makkelijker mens in de omgang te maken!![]()
Inderdaad, probeer niet jezelf te verbergen omdat je denkt dat anderen je niet interessant genoeg vinden. Praat gewoon over dingen die jij leuk vinden, misschien pas je dan niet bij driekwart van de mensen, maar so what? In ieder geval beter dan je voordoen als iemand die je niet bent.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:14 schreef Muertez het volgende:
inderdaad alleen het feit dat je buitenlander bent is al een aardige bron voor gesprekstof
verder moet je proberen niet voor een ander te denken, als je bijvoorbeeld bij alles wat in je opkomt je meteen denkt dat de persoon waarmee je praat dat waarschijnlijk toch niet interssant zal vinden dan komt er nooit wat tercht van een gesprek, en waarschijnlijk denkt die ander toch niet hetzelfde als jij.
Trouwens niet ieder gesprek leidt tot een nieuwe vriendschap of interessante kennissen, met sommige mensnen heb je gewoon minder gemeen, dat ligt dan niet direct aan jou houding en gespreksvaardigheden, en het is ook helemaal niet erg.
Dat is bijvoorbeeld wel een leuk gespreksonderwerp.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:19 schreef ArmaniMania het volgende:
Stel dat je milionair was dan was dit topc niet nodig geweest.
Je zegt het zelf al. Ga sporten, fitness bijvoorbeeld... je bent onder de mensen en je wordt fysiek fit. Je houding wordt beter en je bent iig niet meer onzeker over je lichaam.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
land = canada maar ik zit nog even vast in nederland (klote dorpstad alkmaar), wil er over 6 tot 8 maanden heen - ik snap ook wel dmv van sporten , kleding , houding , goed verzorgd , een glas bier het allemaal wel makkelijker gaat
maar even dat buiten beschouwing , en niet het makkelijke onderwerp van k kom uit nederlands gelul ^^
ik wil hier best wel meer even ook over lezen
en ja op me bek gaan dat zal ik binnenkort een paar keer flink gaan ^^
Noem eens wat leuke vragen die TS kan stellenquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:05 schreef DreamyGirl het volgende:
Wat vooral belangrijk is: STEL VRAGEN!!! Hoe meer vragen je stelt des te meer mensen je aardig zullen vinden, omdat je interesse in hen toont. Waarschijnlijk komt er dan ook vanzelfsprekend interesse in jou en beginnen mensen jou vragen te stellen, en dan is t cirkeltje rond![]()
Je moet een beetje afgaan op de situatie, maar vraag dingen over een bepaalde hobby, of als je iets gemeenschappelijks hebt, praat daar dan over!quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:14 schreef CybErik het volgende:
[..]
Noem eens wat leuke vragen die TS kan stellen
Het is alsof je mij beschrijft, 5 jaar geleden. Ik kijk van nature ook wat onsympathiek, ben introvert, was vroeger verlegen, had wat fysieke kenmerken waarop andere mensen afgaven en werkte in de IT, een sector waarin veel contactgestoorde mensen rondlopen. Kortom, ik werd er niet blij van en op een gegeven moment was ik er klaar mee. Ben van alles gaan lezen, van positiviteitsgoeroe's tot Zen, Bijbel en de Koran.quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. Ga sporten, fitness bijvoorbeeld... je bent onder de mensen en je wordt fysiek fit. Je houding wordt beter en je bent iig niet meer onzeker over je lichaam.
Daarnaast zou je je kunnen gaan interesseren in een sport die daar populair is... ijshocky bijvoorbeeld! De meeste gesprekken gaan vaak toch over sport... tis een hele goede ijsbreker en een opstap naar andere gespreksonderwerpen.
Ga tijdens wedstrijden in de kroeg zitten waar een TV hangt en praat met anderen over de wedstrijd.
Volgens mij ben je al een aardig eind op weg hoor Ragnarok-Goat.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ik probeer hier graag aan te werken want ik merk dat ik anders kapot ga ,
Ik denk dat ik wat moet gaan lezen binnenkort over dit onderwerp![]()
ben niet echt depri of dat ik geen zelfwaarde heb (ik weet van mezelf dat ik best veel potentie heb)
maar het moet er wel uitkomen![]()
quote:Zo kwam er gister een meisje schuin tegenover mij zitten in zo'n 4 zits hoekje. Komen er op een gegeven moment een accordionspeler en iemand met een geldbakje de coupé binnen. Dat meisje doet meteen d'r ogen dicht alsof ze slaapt. De accordeonspeler komt langs en ze doet haar ogen een beetje open. De accordeonspeler draait even later om en de ogen gaan weer dicht. Ik vond dit echt geinig om te zien en keek haar dus ook met een aan. "Jah, je moet toch wat! Dit is al de derde of vierde keer dat ik ze hier zie!" verontschuldigde ze zich. En je hebt meteen wat om over te lullen.
Noem eens zo'n boek..quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:26 schreef houtjes het volgende:
Hierover is veel te vinden in bibliotheken, psychologisch kun je ook een gesprek uitlokken.
Door je houding en door je kleding, open gebaren en bepaalde handelingen!
Lees hierover, een boek is zo waardevol het zal je inspireren en aansporen om er ook echt iets mee te doen.
Succes ermee
Hehe, in veel landen wordt Nederlandse humor niet echt als humor gezienquote:Op zondag 5 juni 2005 18:57 schreef Sander_K het volgende:
En vergeet ook een goede dosis gezonde humor niet hè. <knip>
Dit is mij ook opgevallen. Engeland, Canada en America ben zo de afgelopen maanden geweest maar van de humor snappen ze meestel niet veel. Wij hebben veel droge humor en dat snappen ze op de 1 of andere manier niet zo....quote:Op donderdag 9 juni 2005 03:31 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Hehe, in veel landen wordt Nederlandse humor niet echt als humor gezien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |