abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27572218
---> STEL <---

ik kom morgen alleen aan in een wildvreemd land waar ik de taal wel machtig ben en ik wil nieuwe vrienden maken van mijn leeftijd van ongeveer 24 jaar
Ik ken niemand, heb daar geen baan, en zit een beetje alleen daar op kamers, doet niet aan sport of oefent daar hobby&#8217;s uit of zo!

Toen ik jong was has ik nooit vrienden of meegekregen hoe je een leuk gesprek aan gaat of heb er zelfs nooit eentje gezien of gehoord , aan uitgaan doe je al 2 jaar niet meer en je hebt geen leuke gesprekstof bij je (je voelt je een zielig hoopje).

Je besluit aan deze kansloze situatie een einde te maken en je wilt uit gaan en mensen leren kennen en te entertainen en van mensen genieten en omgekeerd ook van jou!, maar omdat ik mensen vreemd ben en geen ervaring er mee heb en de situatie al nijpend genoeg vind zou ik graag wat basis info willen hebben , hoe dingen aan te pakken , waar heb je het over , wat vragen mensen van mekaar alles wat ik zelf bedenk vind ik zo afgezaagd lijkt het wel en ga me hierdoor onzekerder voelen , hoe leer je goed te luisteren naar mensen , wat kun je er aan doen om leuker qua gesprek over te komen!

Kortom heel veel vragen die ik graag beantwoord wil zien hebben! ik snap dondersgoed dat oefenen helpt (net zoals autorijden en afrijden waar je flink afgezeken kan worden door een instructeur en je onzeker kan voelen maar dat hoe meer je oefent je het steeds beter kan en onder de knie krijgt en zekerder van je zaak word) maar bij dit lastige onderwerp heb je geen instructeur en kun je in deze situatie ook niet in je nabije omgeving om hulp vragen.

Dus vandaar dat ik in dit forum om hulp smeek

[ Bericht 0% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 02-06-2005 12:09:03 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:02:48 #2
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_27572339
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Toen ik jong was has ik nooit vrienden of meegekregen hoe je een leuk gesprek aan gaat of heb er zelfs nooit eentje gezien of gehoord , aan uitgaan doe je al 2 jaar niet meer en je hebt geen leuke gesprekstof bij je (je voelt je een zielig hoopje).
Waarom ga je dan in je eentje naar het buitenland?
Niks moet, niksen mag.
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:08:35 #3
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_27572510
Hoezo je hebt geen leuke gesprekstof bij je - je bent Buitenlander DUS interessant. je moet uiteraard niet alleen maar op je kamer blijven zitten - gewoon erop uitgaan, zorgen dat je een leuk café in de buurt hebt waar je overdag een bak koffie en 's avonds een biertje kunt pakken. Zelfs als je zelf bang bent om anderen aan te spreken, als je ergens meer keren geweest bent - en je gezicht dus een beetje bekend is - moet het wel heel raar lopen als iemand jou niet een keertje aanspreekt. Uiteraard moet je je er wel voor open stellen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_27572564
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:08 schreef DzjieDub het volgende:
Hoezo je hebt geen leuke gesprekstof bij je -................................ - moet het wel heel raar lopen als iemand jou niet een keertje aanspreekt. Uiteraard moet je je er wel voor open stellen.
Ik vraag om gesprekstechnieken om mij een makkelijker mens in de omgang te maken!
pi_27572570
-edit: ow, ---> STEL <---

[ Bericht 26% gewijzigd door daReaper op 02-06-2005 12:41:54 ]
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:12:40 #6
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_27572615
In een cafe gaan zitten, en als ze het over iets hebben waar je ook wat van afweet wat mee proberen praten. En dan kom je vanzelf aan de praat met hun.
Zo niet, dan toch...
pi_27572668
inderdaad alleen het feit dat je buitenlander bent is al een aardige bron voor gesprekstof

verder moet je proberen niet voor een ander te denken, als je bijvoorbeeld bij alles wat in je opkomt je meteen denkt dat de persoon waarmee je praat dat waarschijnlijk toch niet interssant zal vinden dan komt er nooit wat tercht van een gesprek, en waarschijnlijk denkt die ander toch niet hetzelfde als jij.

Trouwens niet ieder gesprek leidt tot een nieuwe vriendschap of interessante kennissen, met sommige mensnen heb je gewoon minder gemeen, dat ligt dan niet direct aan jou houding en gespreksvaardigheden, en het is ook helemaal niet erg.
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:16:03 #8
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_27572718
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Ik vraag om gesprekstechnieken om mij een makkelijker mens in de omgang te maken!
Oeh, lekker

Volg het gesprek. Vraag door over verschillen en overeenkomsten tussen het andere land en jouw land. Vraag zelfs naar dingen die je al weet. Vraag wat zij over Nederland gehoord hebben. Maar vooral geen waardeoordeel over de verschillen uitspreken aub. Nederland is een van de weinige landen waar zelfspot en sarcasme redelijk ver zijn ontwikkeld; als je het kunt, maak daar dan gebruik van.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_27572927
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:14 schreef Muertez het volgende:
inderdaad alleen het feit dat je buitenlander bent is al een aardige bron voor gesprekstof

verder moet je proberen niet voor een ander te denken, als je bijvoorbeeld bij alles wat in je opkomt je meteen denkt dat de persoon waarmee je praat dat waarschijnlijk toch niet interssant zal vinden dan komt er nooit wat tercht van een gesprek, en waarschijnlijk denkt die ander toch niet hetzelfde als jij.

Trouwens niet ieder gesprek leidt tot een nieuwe vriendschap of interessante kennissen, met sommige mensnen heb je gewoon minder gemeen, dat ligt dan niet direct aan jou houding en gespreksvaardigheden, en het is ook helemaal niet erg.
Inderdaad, probeer niet jezelf te verbergen omdat je denkt dat anderen je niet interessant genoeg vinden. Praat gewoon over dingen die jij leuk vinden, misschien pas je dan niet bij driekwart van de mensen, maar so what? In ieder geval beter dan je voordoen als iemand die je niet bent.
pi_27573005
Hierover is veel te vinden in bibliotheken, psychologisch kun je ook een gesprek uitlokken.
Door je houding en door je kleding, open gebaren en bepaalde handelingen!

Lees hierover, een boek is zo waardevol het zal je inspireren en aansporen om er ook echt iets mee te doen.

Succes ermee
pi_27573040
je moet inspelen op situaties en dan origineel uit de hoek komen zodat je interessant overkomt.
pi_27573161
Minder Ragnarok spelen en meer uitgaan.. Leer je t vanzelf.
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:42:57 #13
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_27573444
Welk land? Is namelijk wel van belang...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_27573725
Ik heb een beetje hetzelfde probleem geloof ik.
pi_27574085
Ik denk dat uitstraling ook wel mee speelt hoor!

Mensen zien het heus wel aan je gezichtsuitdrukking als je jezelf saai en enigzins onzeker voelt. Doe kleine stappen....ga sporten, je voelt je dan zowel on the inside als on the outside beter, je kunt wat makkelijker met je sportgenoten babbelen over de sportervaringen en doet zo makkelijker contacten op.

Verder: observeer anderen. loop die kroeg binnen en ga eens kijken wat anderen doen in houding, babbelen etc. En je wil het niet horen maar: ga zoveel mogelijk op je bek. Maak opmerkingen die je vreemd vind (je vind ze zelf over het algemeen vreemder als dat anderen het vinden, net als het horen van je stem op film of zo). Hoe meer je op je bek gaat en "fouten maakt", hoe meer je leert. Daarnaast is de kans groot dat je er onwijs om moet lachen en vrolijkheid maakt je ook weer interesanter. is het cirkeltje weer rond. Succes!
pi_27574187
land = canada maar ik zit nog even vast in nederland (klote dorpstad alkmaar), wil er over 6 tot 8 maanden heen - ik snap ook wel dmv van sporten , kleding , houding , goed verzorgd , een glas bier het allemaal wel makkelijker gaat

maar even dat buiten beschouwing , en niet het makkelijke onderwerp van k kom uit nederlands gelul ^^

ik wil hier best wel meer even ook over lezen

en ja op me bek gaan dat zal ik binnenkort een paar keer flink gaan ^^
pi_27574413
waar in canada ga je heen?
en trouwens: wat heb je te verliezen je kan beter op je bek gaan bij mensen die je toch niet meer hoeft te zien dan bij mensen op je werk, school, straat, etc
pi_27574607
Je geeft de antwoorden zelf eigenlijk al. Je moet gewoon oefenen. En als je aan het einde van een gesprek denkt van: "op die reactie had ik anders moeten reageren of wat anders moeten zeggen" moet je daar je les uit trekken. Let ook op dat je niet in cirkels gaat lullen: "Lekker weer heh, morgen wordt nog beter voorspeld" en even later: "Gisteren was echt rotweer, maar morgen..." (praten over het weer is sowieso niet handig btw).

Ik raak regelmatig in de trein in gesprek met een medepassagier(e) over de meest maffe dingen.

Zo kwam er gister een meisje schuin tegenover mij zitten in zo'n 4 zits hoekje. Komen er op een gegeven moment een accordionspeler en iemand met een geldbakje de coupé binnen. Dat meisje doet meteen d'r ogen dicht alsof ze slaapt. De accordeonspeler komt langs en ze doet haar ogen een beetje open. De accordeonspeler draait even later om en de ogen gaan weer dicht. Ik vond dit echt geinig om te zien en keek haar dus ook met een aan. "Jah, je moet toch wat! Dit is al de derde of vierde keer dat ik ze hier zie!" verontschuldigde ze zich. En je hebt meteen wat om over te lullen.

Maar ik vind sowieso dat we hier in nederland een beetje 'einzelgangers' zijn. In de trein wordt bijna alleen maar gesproken tussen mensen die elkaar kennen en tussen een passagier en de conducteur! In andere landen is dat heel anders. Vooral landen waar de trein lange afstanden aflegt zoeken mensen elkaar sneller op om 'iets te doen' te hebben.
Don't hurry, be crappy!
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 13:19:30 #19
47213 ArmaniMania
pi_27574673
Stel dat je milionair was dan was dit topc niet nodig geweest.
pi_27574741
Misschien een gek idee hoor, maar vraag gewoon iemand of er in de omgeving nog iets leuks te doen is. Heb je mazzel, wordt het een leuk gesprek en anders komen ze misschien met een leuke tip. Dus of iemand om mee te lullen, of wat anders te doen...win-win dacht ik zo

Maar eh...hoe doe je dat in Nederland dan? Heb je hier geen vrienden? Maak je hier nooit nieuwe contacten? Zoveel verschilen Canadezen namelijk niet van andere mensen....
pi_27575634
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:19 schreef ArmaniMania het volgende:
Stel dat je milionair was dan was dit topc niet nodig geweest.
Dat is bijvoorbeeld wel een leuk gespreksonderwerp.
pi_27576768
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
land = canada maar ik zit nog even vast in nederland (klote dorpstad alkmaar), wil er over 6 tot 8 maanden heen - ik snap ook wel dmv van sporten , kleding , houding , goed verzorgd , een glas bier het allemaal wel makkelijker gaat

maar even dat buiten beschouwing , en niet het makkelijke onderwerp van k kom uit nederlands gelul ^^

ik wil hier best wel meer even ook over lezen

en ja op me bek gaan dat zal ik binnenkort een paar keer flink gaan ^^
Je zegt het zelf al. Ga sporten, fitness bijvoorbeeld... je bent onder de mensen en je wordt fysiek fit. Je houding wordt beter en je bent iig niet meer onzeker over je lichaam.
Daarnaast zou je je kunnen gaan interesseren in een sport die daar populair is... ijshocky bijvoorbeeld! De meeste gesprekken gaan vaak toch over sport... tis een hele goede ijsbreker en een opstap naar andere gespreksonderwerpen.
Ga tijdens wedstrijden in de kroeg zitten waar een TV hangt en praat met anderen over de wedstrijd.
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:25:16 #23
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_27576996
Goed van je dat je er eindelijk een einde wil maken!

Misschien moet je het niet proberen te forceren, dat kan erg lastig zijn. Je kan over je eigen land praten, je moet waarschijnlijk veel gaan vertellen over wiet en hoeren. Maar op ten duur, zal het allemaal wel goed komen, als het bij de ene niet goed gaat, ga je naar de andere toe, zo simpel is het toch?
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
pi_27582549
Wat vooral belangrijk is: STEL VRAGEN!!! Hoe meer vragen je stelt des te meer mensen je aardig zullen vinden, omdat je interesse in hen toont. Waarschijnlijk komt er dan ook vanzelfsprekend interesse in jou en beginnen mensen jou vragen te stellen, en dan is t cirkeltje rond
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:07:04 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27582585
kan je geen leuk kunstje? bier uitdelen ofzo...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')