abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 juni 2005 @ 17:38:21 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27715167
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:22 schreef portier het volgende:
Panasonic Lumix FZ20
Ziet er goed uit Gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27724736
Het lijkt erop dat men hier nog steeds niet weet wat de term bokeh inhoudt. Je kunt niet zeggen dat een foto wel of geen bokeh heeft of dat iets bokeh is. Alle foto's hebben bokeh. Je kunt alleen zeggen dat een foto gemaakt is met een objectief met goede of slecht bokeh. Het is niet de onscherpe achtergrond op zichzelf, het gaat om de kwaliteit van de onscherpe delen in de foto. Lichtpunten op de achtergrond zijn op zichzelf ook geen bokeh. Een lichtpunt op de achtergrond is alleen een goede manier om de kwaliteit te beoordelen.

[ Bericht 16% gewijzigd door mbeis op 08-06-2005 18:20:27 ]
pi_27737277
Wat mij trouwens opvalt, (misschien dat iemand hier opheldering kan geven) is dat op sommige foto's in bladen en zelfs op de tv met stukjes film, de bokeh in de achtergrond vaak vijf- of zeshoekig is. Ik kan me niet voorstellen dat voor de tv en voor tijdschriften camera's met een "slechte" lens worden gebruikt? Vond het toch een beetje raar... (Zie voor een foto van wat ik bedoel o.a. de rails van deze maand.)
Of kan ik dat hele idee laten varen, van goede lens, minder hoekige bokeh?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:50:50 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27738134
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:18 schreef Elefes het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, (misschien dat iemand hier opheldering kan geven) is dat op sommige foto's in bladen en zelfs op de tv met stukjes film, de bokeh in de achtergrond vaak vijf- of zeshoekig is. Ik kan me niet voorstellen dat voor de tv en voor tijdschriften camera's met een "slechte" lens worden gebruikt? Vond het toch een beetje raar... (Zie voor een foto van wat ik bedoel o.a. de rails van deze maand.)
zal ook met de kristal vorm/lichtinval van het verlichte object te maken hebben, met mijn biertje experiment komt er de ene keer ronde bokeh uit en de andere keer 6-8 hoeken (in dezelfde foto)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27739288
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

zal ook met de kristal vorm/lichtinval van het verlichte object te maken hebben, met mijn biertje experiment komt er de ene keer ronde bokeh uit en de andere keer 6-8 hoeken (in dezelfde foto)
Hmm oke dan.. Ik dacht dat de vorm van de bokeh afhing van de vorm van het diafragma (en dus de hoeveelheid "lamellen" waarmee dat gevormd wordt).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:37:14 #81
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_27739740
deze dus ook?

[ Bericht 35% gewijzigd door Lord_Of_Darkness op 08-06-2005 14:10:49 ]
pi_27740795
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:37 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
deze dus ook?
[afbeelding]

deze net gemaakt
[afbeelding]
Ik denk dat de eerste wel bokeh is, alleen zonder rondjes? Vind het wel jammer dat hij niet in kleur is, maar toch leuke foto.
De tweede doet me eigenlijk niet zoveel, en valt denk ik ook niet onder de noemer "bokeh" (maar ik kan er naast zitten...).
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:10:36 #83
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_27740878
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:08 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste wel bokeh is, alleen zonder rondjes? Vind het wel jammer dat hij niet in kleur is, maar toch leuke foto.
De tweede doet me eigenlijk niet zoveel, en valt denk ik ook niet onder de noemer "bokeh" (maar ik kan er naast zitten...).
idd ik had het al door...
ik dacht dat het vooral. zoals ik veel fotos zag vervaagde achtergrond
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 16:36:44 #84
73911 ultra_ivo
pi_27746160
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:18 schreef Elefes het volgende:
Veel moderner AF Zoom lenzen hebben een beroerde bokeh. De vele lamellen om een goede bokeh te hebben kosten plaats. En als er ook nog zoom en AF bij moet, dan is het woekerken met plaats.
De Jupiter die ik heb heeft het anders opgelost. Geen AF, geen automatisch diafragma, geen zoom. Zo is er ineens een hoop plek. Maar dat is ergonomisch een ramp. Voor een nieuwsfotograaf is dit echt ongeschikt, de werksnelheid is veel te klein. Heb je de tijd om in te stellen en een onderwerp dat op z'n plek blijft, dan is dit een prima lens om een mooie bokeh te krijgen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:19:22 #85
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_27760412
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit Gefeliciteerd
Nou, hij is binnen hoor . Ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te testen, maar hieronder toch wel 2 bokeh pics . Ik moet er nog wel even mee oefenen, maar het is iig al een loik resultaat. De eerste is bewogen en de tweede is met 12x zoom, dus niet helemaal lekker, maar het idee is geboren.

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 08:29:16 #86
13151 crew  Rewimo
pi_27764870
Maar dat is alleen maar bokeh Zonder onderwerp zeg maar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27765234
ff onderwerp ervoor sjoppen
  donderdag 9 juni 2005 @ 09:19:49 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27765636
Ik heb gisteren nog een foto gemaakt waar het onderwerp heel erg bokeh was (die hanger) en de achtergrond (een vlindervormige strass-riem) helemaal scherp. Gaf wel een heel leuk effect. Omgekeerde bokeh zeg maar
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 09:25:33 #89
13151 crew  Rewimo
pi_27765727
Laat eens zien, Puckzzz?
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:04:24 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27766527
Ik heb nog eentje met bokeh gevonden. En een gewillig slachtoffer: ff spammen vanuit het andere topic, dat nagenoeg hetzelfde is maar vanwege een andere titel toch ook weer anders waardoor ik genoopt ben om dit bericht tweemaal te posten.
En hup een post erbij

Geleende canon D60 met een 50mm f/1.0 L lens op f/1.0 natuurlijk.
Scherptediepte van niks, maar wel een hele mooie bokeh--alleen zijn gezicht is scherp.
(Clingendael, eind vorige maand ofzo)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')