Ja hoor, op http://www.hema.nl/ bijvoorbeeld. Ook nooit problemen mee.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:47 schreef bixister het volgende:
over de kwaliteit van de AH-foto's was ik wel tevreden. verder vond ik 't daar ook prettig dat je (voor hetzelfde geld) ook afdrukken in de 3:4 verhouding kunt krijgen, in plaats van de standaard 2:3 (en dan een deel van de foto moet afsnijden). weet iemand of ze elders die mogelijkheid ook bieden?
bij de blokker kun je een tooltje downloaden voer je eerst als je foto's en wensen in en vervolgens klik je langs de velden met je adres gegevens en de vestiging waar je ze wilt ophalenquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:49 schreef bixister het volgende:
he verdorie dop, die tip komt net te laat voor mij.![]()
heb ze gisteravond bij Dixons besteld. althans, dat denk ik, het uploaden duurde erg lang en ik vond de afsluiting niet zo duidelijk. heb ook geen bevestigende mail ontvangen. that's me, hoe ging dat bij jou?
ik heb ook nooit een mailtje ontvangen. Na een dag of 3 gewoon naar de opgegeven vestiging gaanquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:49 schreef bixister het volgende:
he verdorie dop, die tip komt net te laat voor mij.![]()
heb ze gisteravond bij Dixons besteld. althans, dat denk ik, het uploaden duurde erg lang en ik vond de afsluiting niet zo duidelijk. heb ook geen bevestigende mail ontvangen. that's me, hoe ging dat bij jou?
ik schiet ze op 8 mb, ik heb een hele goede cameraquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:14 schreef dop het volgende:
ik heb zelf ook foto's naar de hema en het kruidvat gestuurt, drukken bijde ook prima af
puckzzzz
geen idee wat voor kamera je hebt maar je kunt niet beter afleveren als het grootste formaat dat uit je kamera komt. ik lever ze zo zelf ook af bij de fotoservice, hooguit verander ik iets aan de kleur of belichting
croppen komt de kwaliteit nooit ten goede en doe ik alleen als ik slechts een deel van een foto afgedrukt wil hebben.
Het feit dat jouw camera er 75 dpi plaatjes uitgooit wil zeggen dat het een slechte camera is.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik schiet ze op 8 mb, ik heb een hele goede camera
[pimpmode] SONY DSC F828 [/pimpmode]
Ik crop veel, en dat gaat op dat formaat ook prima, maar ik heb zo verrekte weinig schijfruimte dat ik dat gewoon niet allemaal kwijtkan
72 DPI, normaal jpg formaatje hoor.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het feit dat jouw camera er 75 dpi plaatjes uitgooit wil zeggen dat het een slechte camera is.
Ik zou nog wel iets aan je instellingen veranderen van je camera. Van 75 dpi naar 150, daar wordt je foto i.i.g. niet beter van.
Voor drukwerk wordt uitgegaan van 300 dpi.
tis maar goed dat je de pimpmode uit zet! loop je op te scheppen over je goeie camera en dan zeg je vervolgens geen ruimte te hebben om het op te slaan. Wat doe je dan met zo`n camera...quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:13 schreef Dodo-tje het volgende:
[..]
Maar goed, ik laat alles bij de foto zaak doen waar ik al jaaaren kom. Is duur maar wel goed en snel. en gezellig. Kijk ik woon in een niet al te grote plaats, de Hema hier gaat kappen met de fotoservice die ze even goed al op stuurde naar het lab. De kruidvat vertrouw ik mijn spullen niet toe en een dixons oid hebben we niet. Dan maar duur maar wel kwaliteit!!
Ja, kwaliteit, bijvoorbeeld....quote:overigens, de dpi instellen op je cam....?!??
Nee jij hebt er verstand van zegquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:13 schreef Dodo-tje het volgende:
[..]
tis maar goed dat je de pimpmode uit zet! loop je op te scheppen over je goeie camera en dan zeg je vervolgens geen ruimte te hebben om het op te slaan. Wat doe je dan met zo`n camera...![]()
Maar goed, ik laat alles bij de foto zaak doen waar ik al jaaaren kom. Is duur maar wel goed en snel. en gezellig. Kijk ik woon in een niet al te grote plaats, de Hema hier gaat kappen met de fotoservice die ze even goed al op stuurde naar het lab. De kruidvat vertrouw ik mijn spullen niet toe en een dixons oid hebben we niet. Dan maar duur maar wel kwaliteit!!
overigens, de dpi instellen op je cam....?!??
waar denk je dat DPI voor staat....quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:41 schreef Scootmobiel het volgende:
Op mijn digicam (en op de meeste andere ook, voorzover ik weet) kan je het formaat (in pixels) instellen (bv. op 640x480, 1280x960 en 1600x1200, zoals bij mij), en daarnaast nog de kwaliteit (economy, normal en fine).
Dan hoef je verder zelf het aantal DPI (resolutie dus) helemaal niet te weten of zelf in te stellen, dat wordt dan gewoon bij het afdrukken gedaan, zodat je het juiste formaat krijgt (bv. 11x15 cm). Probleem opgelost toch? Of bedoel je iets anders?
Dots per inch, ja, dat weet ik ook wel. Maar daar heb je normaal gesproken alleen mee te maken als je zelf je foto's afdrukt, op je eigen printer, lijkt mij. Bij fotozaken hoef je dat niet op te geven, die zoeken dat zelf wel uit. Daar ging het mij dus even om.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:
waar denk je dat DPI voor staat....
Hier in meppel heb je dat nooit nodig ;-), je krijgt ze in de verhouding hoe je ze aangeleverd hebt. dus de maat die besteld hebt is de kleinste basis.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:35 schreef bixister het volgende:
ok, ga ik proberen. stom genoeg heb ik het 'referentienummer' ook niet opgeslagen.meestal krijg je toch wel een bevestigende mail met alle gegevens erin. nou ja, op naam moet 't ook lukken hoop ik. en ze zullen die 400(!) foto's vast liever kwijt dan rijk zijn. oja en that'sme nog een vraag: waren jouw Dixons foto's in de standaard 2:3 verhouding of in 3:4? ik kon daarover niks vinden op de Dixons-site.
Nou zover zijn ze hier nog niet hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:24 schreef bees het volgende:
*joepie* bericht uit meppel rock city:)
bij een fotozaak daar staat ook zo'n kodak(?)ding waar je je foto's in kan uploaden en dan een halfuurtje later er uit kan halen...... kwaliteit daarvan is ook wel dik ok
Nou, dan zou ik eerst even uitzoeken van welke afdrukcentrales die zaken gebruik maken en dan kun je daar naartoe sturen (het zijn er maar een stuk of 3), anders stuur je ze straks naar 2 verschillende zaken die toch van dezelfde afdrukcentrale gebruikmaken, dat zou nu eens níet slim zijn...quote:
LoLquote:Op maandag 13 juni 2005 20:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik eerst even uitzoeken van welke afdrukcentrales die zaken gebruik maken en dan kun je daar naartoe sturen (het zijn er maar een stuk of 3), anders stuur je ze straks naar 2 verschillende zaken die toch van dezelfde afdrukcentrale gebruikmaken, dat zou nu eens níet slim zijn...![]()
Hou er wel even rekening mee dat als je nog een keer gaat bestellen de kleuren geheel anders kunnen zijn. Ik heb dat al een paar keer meegemaakt. Als je dan de foto's naast elkaar legt lijken ze geheel niet op elkaar.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:20 schreef Dandilion het volgende:
ik heb alles naar de hema gestuurd, waren erg goedkoop. haal ze morgen middag op
Dat is echt bullshit wat je daar uitkraamt. Je denkt het te weten, maar zo stuur je alleen andere users het bos in. Er *is* geen DPI instelling voor je camera omdat het geen camera-eigenschap is.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:
Het feit dat jouw camera er 75 dpi plaatjes uitgooit wil zeggen dat het een slechte camera is.
Ik zou nog wel iets aan je instellingen veranderen van je camera. Van 75 dpi naar 150, daar wordt je foto i.i.g. niet beter van.
Voor drukwerk wordt uitgegaan van 300 dpi.
Duidelijk?quote:Display, Printing, DPI and PPI
There's lots of confusion here so I'll try to go slowly!
When you display a digital image on a monitor, the only thing that determines the size of the image is the pixel count and aspect ratio. DPI and PPI (and I'll explain them later) mean absolutely nothing. If your image is a 480Kbyte file which is 800 pixels wide by 600 pixels wide, it will display as a full screen image if you are using an 800x600 display. It doesn't matter if your DPI is set to 1 or 1000 or if your PPI is set to 1 or 1000. This is 100% true as far as web display goes and as far as any monitor display goes - unless some software intervenes. For example the IE6 browser will take large images and resize them so they fit on the screen. However DPI and PPI are still ignored. A few advanced page layout programs and advanced image editors may be capable of taking DPI and PPI into account when displaying images.
So I'll say this once again. The way you control how large an image appears on someone's monitor screen when viewing your images on the web is by changing the pixel count. If your original image is 1600x1200 pixels it will probably be too large to see all at once on 95% of the video monitors out there. It will also be slow to load since it will be a large file. If you want someone using an 800x600 display to be able to see your image clearly, you need to change the size to, say, 600x400 pixels (remember the browser window is smaller than the full monitor display). You change image size in software. All image editing programs can do this. Sometimes it's called "downsampling" or "downsizing". See your image processing software manual for details on what options your software offers.
PPI stands for "Pixels per inch" and is almost exclusively used for printing, not video display. If you take an image that is 800 pixels wide and 600 pixels high, and you print it with a PPI setting of 100 pixels per inch, the print will be 8 inches wide by 6 inches high. If you print at 200 PPI you get a print 4" wide by 3" high. Now the print at 200 PPI will be higher in quality but smaller. Most people seem to agree that around 320 PPI is the highest number you really need. Above that it's very hard to see any improvement in image quality. 240 PPI is often used and even that is often regarded as high quality. Most people notice a quality drop when they go below 180 PPI.
DPI stands for "dots per inch" and is a property of a printer, not a digital image. It's a measure of how finely spaced the droplets of ink can be in a print. However the number is a bit misleading since it's not always measured in the way you think it might be! Printer settings of 360dpi, 720dpi, 1440dpi and 2880dpi are often found. However the difference between then is subtle at best. Most people probably couldn't tell the difference and 360dpi usually looks great. Changing DPI does not change the size of the print. PPI controls that. DPI controls print quality (though as I said, over 360dpi you don't see much change).
En hoe fukking duur zijn de cartridges?quote:Op donderdag 22 september 2005 15:05 schreef SEMTEX het volgende:
De Canon Pixma IP3000. 109 euro en je hebt nooit meer een online afdrukservice nodig
Canon valt wel mee, geloof ik. Ik had hiervoor een Lexmark te leen en die had pas dure cartridgesquote:Op donderdag 22 september 2005 15:09 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En hoe fukking duur zijn de cartridges?
Ik heb een Epson. Niet te betalen die dingen. En is er éen op van de 4, werkt het hele apparaat niet meer.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Canon valt wel mee, geloof ik. Ik had hiervoor een Lexmark te leen en die had pas dure cartridges
reken ons eens voor wat je per afdruk kwijt bent op je canon Pixma IP3000quote:Op donderdag 22 september 2005 15:05 schreef SEMTEX het volgende:
De Canon Pixma IP3000. 109 euro en je hebt nooit meer een online afdrukservice nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |