ik heb vorig jaar met onur air gevlogen. en t was geen onverdeeld genoegen.
we hadden om te beginnen uuuuuren vertraging. later bleek dat het vliegtuig in amsterdam al aan de grond was gehouden wegens technische mankementen. die zijn gerepareerd en het ding vloog alsnog naar antalya.
toen we net in het vliegtuig zaten en zouden gaan opstijgen, bleek er weer wat kapot te zijn.
de airco was uit, t werd heet in het toestel en wij zaten daar in onze stoelen met de riemen vast en niemand mocht lopen. bij iedereen liep het zweet van het lijf, zo benauwd was het. zo hebben we een uur gezeten. kinderen begonnen te huilen want die moesten naar de wc.
uiteindelijk bleek het mankement niet 1,2,3 te maken en we werden het toestel weer uitgezet.
we werden in een lege vertrekhal gedumpt, deur ging op slot en bewaking dr voor.
zo hebben we uren gezeten. zonder water, zonder eten en zonder toiletpapier (handig met een paar honderd mensen)
we hebben uiteindelijk wel koekjes en water gekregen en na veel onzekerheid mochten we het toestel weer in.
dr werden flauwe grapjes gemaakt over neerstorten enzo, en echt op mijn gemak zat ik niet.
maar ja, je hebt weinig keus, je moet toch naar huis.
tijdens de vlucht hadden we ook nog heftige turbolentie, wat ook niet bijdroeg tot een veilig gevoel.
nog nooit ben ik zo blij geweest weer vaste grond onder de voeten te hebben
![]()
nooit meer een turkse houtje-touwtje maatschappij voor mij
![]()
en dit jaar blijf ik lekker thuis