abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:43:38 #101
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_27553448
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:39 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nouja, 'zo plotseling'..
voor hem was t anders aardig gepland hoor
hoe weet jij dat! misschien had hij wel last van een aanval, of misschien !

misschien veranderde hij op het laatste moment nog van gedachte, maar was het al te laat
pi_27553454
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef SkaterSam het volgende:
Sommigen hier doen alsof zelfmoord puur een egoïstische daad is,
de jongen betitelen als asociaal is echt te gek voor woorden eigenlijk...

Misschien had de NS bussen kunnen inzetten vanaf de plek, dat ze mensen op een aparte plek lieten uitstappen. Maar de inzet van hulpverlening en andere zaken is niet meer dan noodzakelijk en standaard eigenlijk bij dit soort gevallen.

Het lijkt me trouwens ook verschrikkelijk voor de conducteur die moet controleren wat er onder is gekomen. DIe zal daar wel nachtmerries van hebben denk ik...
Hoezo aso? Het is toch aso. Jezelf van je leven ontdoen. Whatever I dont care, maar om jezelf voor een TREIN te gooien!? Conducteur, passagies, familie. Die zullen er niet beter op worden.

Het zal wel geen open kist begrafenis zijn.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:44:33 #103
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_27553477
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef SkaterSam het volgende:
Sommigen hier doen alsof zelfmoord puur een egoïstische daad is,
de jongen betitelen als asociaal is echt te gek voor woorden eigenlijk...

Misschien had de NS bussen kunnen inzetten vanaf de plek, dat ze mensen op een aparte plek lieten uitstappen. Maar de inzet van hulpverlening en andere zaken is niet meer dan noodzakelijk en standaard eigenlijk bij dit soort gevallen.

Het lijkt me trouwens ook verschrikkelijk voor de conducteur die moet controleren wat er onder is gekomen. DIe zal daar wel nachtmerries van hebben denk ik...
Ik vind zelfmoord behoorlijk egoïstisch anders. En de NS is asociaal omdat ze beter gewoon kunnen doorrijden ipv remmen. bij het volgende station kan de trein ook wel even schoongespoten worden. scheelt vertraging.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:44:36 #104
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_27553480
LoggedIn: nou, het bloed spat als het ware ook naar de richtig van de trein, zo schuin erlangs. Dan komt het echt op mensen terecht.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:45:03 #105
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_27553495
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:42 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik snap juist NIET dat er mensen zijn die meelij hebben met degene die dood is gegaan. De klootzak kiest ervoor om zn eigen leven te vergooien en daarmee iemand anders / andere een trauma aan te doen. Dat ik daarbij vertraging oploop is bijzaak.

* SuperFruitig ziet nu in dat zn reactie met: mn vrije middag wat doe je! een tikkeltje overdreven was.

Toch blijf ik erbij dat desbetreffende persoon een gore asociale klootzak is en ik wens m een lang en pijnlijk hiernaamaals.
god,

vergeef hem deze trieste uitspraken...
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:45:47 #106
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27553516
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:43 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

hoe weet jij dat! misschien had hij wel last van een aanval, of misschien !
quote:
Ik heb dus serieus 3,5 uur stilgestaan ergens in de middle of fucking nowhere
ik loop ook altijd uren op het spoor, is leuk. scheelt kosten aan mn kaartje.
quote:
misschien veranderde hij op het laatste moment nog van gedachte, maar was het al te laat
hoe weet jij dat nou.. [flauw zeg]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:46:58 #107
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27553551
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:43 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Hoezo aso? Het is toch aso. Jezelf van je leven ontdoen. Whatever I dont care, maar om jezelf voor een TREIN te gooien!? Conducteur, passagies, familie. Die zullen er niet beter op worden.

Het zal wel geen open kist begrafenis zijn.
jezelf het leven ontnemen is in eerste instantie niet zo asociaal. wel het feit dat je zoveel mensen daarmee met veel pijn en eventuele trauma's achterlaat. dat is gewoon egoistisch, maard aar hebben zoveel mensen zoveel verschillende meningen over.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:47:16 #108
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_27553561
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:45 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

[..]

ik loop ook altijd uren op het spoor, is leuk. scheelt kosten aan mn kaartje.
[..]

hoe weet jij dat nou.. [flauw zeg]
ok je hebt me overtuigd.

sorry
pi_27553565
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik vind zelfmoord behoorlijk egoïstisch anders. En de NS is asociaal omdat ze beter gewoon kunnen doorrijden ipv remmen. bij het volgende station kan de trein ook wel even schoongespoten worden. scheelt vertraging.
Een soort pit-stop, kijken hoe snel ze het kunnen schoonmaken

Nee de NS pakt t verkeerd aan en moet als prioriteit nr1 zn passagiers hebben. Dus die trein moet blijven staan en er moet ander vervoer geregeld worden. Trein, bus, whatever. Maar laat je passagiers niet 3.5 uur zonder enige update whatsoever ( en om de 45 minuten zeggen dat we nog stilstaan valt bij mij onder non-informatie ).
pi_27553590
Ik had het een keer in Nuenen. Was inderdaad goed te horen, we zaten in het 2e treinstel. Je voelt de machinist hard op de rem trappen als schrikreactie. De machinist wist dat hij toch niet op tijd stil zou kunnen staan, dus na de schrikreactie remde hij niet meer zo hard. Je hoorde iets onder het treinstel gaan, alsof er keien tegen de bodem van het treinstel aan sloegen. Daarna natuurlijk meteen naar buiten kijken. Er was niet te zien, maar de geur van het harde remmen is me altijd bij blijven hangen. Na de opruimactie, werd de trein bij de volgende (verlaten) overgang schoongespoten door de brandweer.
pi_27553606
je moet ook geen medelijden hebben met die jongen.. hij koos ervoor om definitief verlost te worden van alle ellende waar die mee overspoeld werd, en dat is hem gelukt
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:48:43 #112
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_27553612
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:47 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Een soort pit-stop, kijken hoe snel ze het kunnen schoonmaken

Nee de NS pakt t verkeerd aan en moet als prioriteit nr1 zn passagiers hebben. Dus die trein moet blijven staan en er moet ander vervoer geregeld worden. Trein, bus, whatever. Maar laat je passagiers niet 3.5 uur zonder enige update whatsoever ( en om de 45 minuten zeggen dat we nog stilstaan valt bij mij onder non-informatie ).
help andere "ik heb vertraging door een zelfmoord op het spoor" slachtoffers.
ga een plan van aanpak schrijven.
leg het neer op het bureau van de ns.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:48:52 #113
17698 nappel
raar menneke..
pi_27553619
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:30 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat de trein waar ik in zat iemand aanreed. Het was verschrikkelijk en je hoort het wel degelijk heel goed. En wat het dubbel zo erg maakte waren de mensen in mijn coupé die zaten te zuchten en te steunen omdat ze vertraging opliepen. Terwijl er net iemand dood was gegaan. Ik snap niet dat mensen zo hard kunnen zijn en de reacties in dit topic vind ik ook vreselijk.
Verschrikkelijk?
Die persoon heeft het zo gepland, en heeft ook geweten wat het gevolg zou zijn voor hem, én voor iedereen die er onvrijwillig mee te maken krijgt!
Gewoon asociaal..

Misschien een idee voor de NS om de treinen van voor helemaal rood te maken?
Of zo'n bullbar d'rvoor idd..
En voor ieder station een soor wasstraat die de machinist in kan schakelen of in kan laten schakelen?

En voor iedereen die wil weten hoe het eruit ziet en wat je hoort..
..kom maar een keer met mij mee...
Ik weet een leuk stukje tussen Eindhoven en Roermond waar van die stomme hippies altijd treinen staan te spotten, een klein duwtje op het juiste moment...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27553620
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:45 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

god,

vergeef hem deze trieste uitspraken...
First of all. God bestaat alleen in jou tere zieltje

Second heb jij blijkbaar medelij met de persoon die het in zn hoofd haalt om voor een trein te springen.

Denk nu eens even na...
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:49:01 #115
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27553621
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:48 schreef The_Professional het volgende:
Ik had het een keer in Nuenen. Was inderdaad goed te horen, we zaten in het 2e treinstel. Je voelt de machinist hard op de rem trappen als schrikreactie. De machinist wist dat hij toch niet op tijd stil zou kunnen staan, dus na de schrikreactie remde hij niet meer zo hard. Je hoorde iets onder het treinstel gaan, alsof er keien tegen de bodem van het treinstel aan sloegen. Daarna natuurlijk meteen naar buiten kijken. Er was niet te zien, maar de geur van het harde remmen is me altijd bij blijven hangen. Na de opruimactie, werd de trein bij de volgende (verlaten) overgang schoongespoten door de brandweer.
lijkt me echt verschrikkelijk, bah
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:50:02 #116
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27553661
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:49 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

First of all. God bestaat alleen in jou tere zieltje

Second heb jij blijkbaar medelij met de persoon die het in zn hoofd haalt om voor een trein te springen.

Denk nu eens even na...
nou nou nou zeg..
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:50:19 #117
2168 -=Bioslock=-
we hope that you choke
pi_27553668
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik vind zelfmoord behoorlijk egoïstisch anders.
Natuurlijk is het egoïstisch, zo iemand is zwaar depressief en ontoerekeningsvatbaar. Alsof hij even aan iemand anders gaat denken, dan had hij al meteen een reden om niet dood te willen.

Dit is net zoiets als zeggen dat je tegen zinloos geweld bent. Ja, he-he, wie niet?
pi_27553742
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nou nou nou zeg..
Watnou ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:53:45 #119
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27553784
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:52 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Watnou ?
iets minder mag ook wel..
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:54:07 #120
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_27553793
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:46 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

jezelf het leven ontnemen is in eerste instantie niet zo asociaal. wel het feit dat je zoveel mensen daarmee met veel pijn en eventuele trauma's achterlaat. dat is gewoon egoistisch, maard aar hebben zoveel mensen zoveel verschillende meningen over.
Egoïsme lijkt zeker een grote rol te spelen bij dit soort dingen, denken
in termen van: "ik voel me kut", de nadruk op zichzelf. Ook al kan je zeker gevallen
ontdekken waarin een psychotische toestand de oorzaak is. Maar dit is natuurlijk aan de
experts om dat eventueel te kunnen bepalen. Maar asociaal is de gedachte meestal niet, zoiets
van "laat ik nog maar wat mensen er mee storen"... Dat is niet zo.

NS heeft trouwens wel vaker last van communicatie-skills en het valt me ook op dat veel mensen zich hier het meeste aan ergeren. Het is dan niet zozeer DAT er vertraging is, maar wanneer naar de reiziger niet gecommuniceerd wordt wat de reden is, zei het een rood sein of een zelfmoord, bnegint de ergernis alleen groter te worden. Cursus communicatie voor de NS? Voor sommige conduteurs dan misschien, alhoewel ik ook kan inzien dat iemand die net een trauma heeft meegemaakt (de conducteur/machinist) moeilijk zo iets kan verwoorden richting passagiers, en dan nog rekening houdend met de jongere passagier (kinderen dus!)
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_27553845
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:49 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

lijkt me echt verschrikkelijk, bah
Viel mee, er was niets te zien. Een van mn klasgenoten had een laptop bij, en toen hebben we maar een film gekeken op de laptop.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:56:57 #122
17698 nappel
raar menneke..
pi_27553898
De conducteur zou het kunnen verwoorden zoals Stein het al deed;
"We willen niemand tegen het hoofd stoten, maar blijkbaar iemand zijn hoofd wel tegen ons, laat ons bidden..."
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27553909
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:53 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

iets minder mag ook wel..
Ik begin niet met god vergeef deze heidene zijn schuld geblaat.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:57:17 #124
92279 N.icka
Windforce 11
pi_27553910
Triest voor de jongen dat hij het zo zwaar had dat de dood de enige uitweg voor hem was.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:57:45 #125
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27553929
Die ergernis die het bij anderen opwekt zou een tripje voor de trein bijna de moeite waard maken.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')