abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27558366
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:52 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad letterlijk wat er die keer dat ik het meemaakte is gebeurd, ja.
Je zag niks, zat in de trein en moest wachtten en toen ging je huilen ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:01:14 #152
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27558492
Ik vraag me af wat voor zelfmoord het was, vast een anomische zelfmoord.
[KNE]-Mod
pi_27558509
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:58 schreef SuperFruitig het volgende:
Je zag niks, zat in de trein en moest wachtten en toen ging je huilen ?
Ja, ik moest er om huilen, ik kan er ook niks aan doen. Ik zeg niet dat iedereen in zo'n geval moet gaan huilen, het overkwam me gewoon. Ik vond het gewoon heel erg triest en de kille reacties van de mensen om me heen verergerden dat.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:02:30 #154
17698 nappel
raar menneke..
pi_27558545
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:52 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad letterlijk wat er die keer dat ik het meemaakte is gebeurd, ja.
Maar goed dat je je niet beseft hoeveel mensen er dagelijks een niet-natuurlijke dood sterven..
..je zou geen leven (of geen tranen) meer hebben...

Tuurlijk is het sneu dat iemand zo diep gezonken is!
Maar het is nog sneuer dat hij toch nog ff met zijn dood extra in de belangstelling probeert te komen..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27558593
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:01 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja, ik moest er om huilen, ik kan er ook niks aan doen.
dan ben ik echt verplicht om jou te bestempelen als huilie. Ik kan er niks aan doen.
pi_27558620
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:03 schreef SuperFruitig het volgende:
dan ben ik echt verplicht om jou te bestempelen als huilie. Ik kan er niks aan doen.
Dat kan me niks schelen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:04:54 #157
17698 nappel
raar menneke..
pi_27558636
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:01 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vraag me af wat voor zelfmoord het was, vast een anomische zelfmoord.
pleonasme?
pi_27558709
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:02 schreef nappel het volgende:
Maar het is nog sneuer dat hij toch nog ff met zijn dood extra in de belangstelling probeert te komen..
Hiermee laat je zien dat je niets maar dan ook niets snapt van wat er in een ander omgaat. Het idee alleen al dat iemand die voor een trein springt dat doet om in de belangstelling te komen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:08:21 #159
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27558765
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:04 schreef nappel het volgende:

[..]

pleonasme?
Nee.

Je hebt egoïstische, alturistische, anomische, en fatalistische zelfmoord zelfmoord volgens de gangbare opvattingen, gebaseerd op het buik "Suicide" van Durkheim natuurlijk. (Mooi boek, een van mijn favoriete werken toevallig, dus vandaar dat ik het nog zo goed weet.)
[KNE]-Mod
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:10:44 #160
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27558868
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:07 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Hiermee laat je zien dat je niets maar dan ook niets snapt van wat er in een ander omgaat. Het idee alleen al dat iemand die voor een trein springt dat doet om in de belangstelling te komen.
jij snapt wel wat ie denkt? Knap dat je dat kunt vaststellen, volgens mij kun je dat net zo min als de persoon die je quote. En hoewel het mij ook niet waarschijnlijk lijkt dat het puur om aandacht gaat is de manier van zelfmoord plegen toch wellicht wel een uiting van het een en ander. (Dus het zou best kunnen zijn dat hij/zij denkt : ik wil met mijn doodgaan ook anderen laten zien hoe kut het leven is.)
[KNE]-Mod
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:12:05 #161
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_27558924
Wat zijn we aan het doen ???
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:15:45 #162
17698 nappel
raar menneke..
pi_27559068
ThE_ED..
Wil je voor mij dan uitleggen wat anomische zelfmoord inhoudt dan?
Anomie is het niet erkennnen van de wet.. maar misschien heeft dat hier niets mee te maken..
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:17:34 #163
17698 nappel
raar menneke..
pi_27559132
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:07 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

En jij geeft aan te denken álles te snappen wat er in een ander omgaat en het op een janken zet...

sorry.. sneu van mij...
Maar jij begon néneneneeehneh
pi_27559181
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:10 schreef ThE_ED het volgende:
(Dus het zou best kunnen zijn dat hij/zij denkt : ik wil met mijn doodgaan ook anderen laten zien hoe kut het leven is.)
Treintje pakken is gewoon een vrij simpele manier. Ik denk dat maar héél weinig mensen willen "laten zien hoe kut het leven is".
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:19:50 #165
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27559227
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_27559290
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:10 schreef ThE_ED het volgende:
jij snapt wel wat ie denkt? Knap dat je dat kunt vaststellen, volgens mij kun je dat net zo min als de persoon die je quote. En hoewel het mij ook niet waarschijnlijk lijkt dat het puur om aandacht gaat is de manier van zelfmoord plegen toch wellicht wel een uiting van het een en ander. (Dus het zou best kunnen zijn dat hij/zij denkt : ik wil met mijn doodgaan ook anderen laten zien hoe kut het leven is.)
Nee, maar ik ken wel iemand die ooit een zelfmoordpoging heeft gedaan door op de rails te gaan liggen. Die persoon is schizofreen en heel ziek, net zoals heel veel mensen die voor een trein springen, en ik vind het onverdraaglijk dat mensen zelfs maar durven te suggereren dat iemand die een dergelijke zelfmoord pleegt dat doet omdat hij in de belangstelling wil staan of dat hij het op een andere manier had moeten doen, alsof zo iemand in staat is om zo'n rationele afweging te maken. Maar het lijkt wel alsof psychiatrische patiënten niet als volwaardige mensen worden gezien ofzo.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:23:55 #167
17698 nappel
raar menneke..
pi_27559384
Hij kan geen rationele afweging maken, maar weet iig wel dat ie dood wil...?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:24:40 #168
17698 nappel
raar menneke..
pi_27559417
Shit, ik blijf weer hangen in een suïcidaal topic..
..ga mijn potje pillen nemen....
pi_27559418
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:23 schreef nappel het volgende:
Hij kan geen rationele afweging maken, maar weet iig wel dat ie dood wil...?
Ja, is dat raar?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:25:42 #170
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27559457
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:15 schreef nappel het volgende:
ThE_ED..
Wil je voor mij dan uitleggen wat anomische zelfmoord inhoudt dan?
Anomie is het niet erkennnen van de wet.. maar misschien heeft dat hier niets mee te maken..
In het kort; Anomie staat hier voor het losslaan van de samenleving. Als een samenleving snel verandert, bijvoorbeeld in een economische hausse, of juist een crisis dan kan het zijn dat iemand die sociale veranderingen niet meer kan bijbenen. Als ie dan zelfmoord pleegt is dat een anomische zelfmoord.

Ik bedenk net dat het ook egoïstische zelfmoord kan zijn iin dit geval (niet te verwarren met de dagelijkse interpretatie van egoïsme); Iemand leeft dan naast de samenleving; is er van buitengesloten en heeft zo weinig sociale binding meer met deze samenleving. Hierdoor is de stap naar zelfmoord sneller genomen, omdat het "toch niets uitmaakt".
[KNE]-Mod
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:29:34 #171
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27559638
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:21 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]
Ik kan me voor een beetje doorgewinterde treinreiziger ook wel voorstellen dat met deze 'massale' aantallen zelfmoorden het gewoon nog "weer" een oorzaak is van vertraging naast uitgezette rails, bevroren wissels en bladeren. En natuurlijk wil men het eigenlijk ook niet weten, misschien uit angst, misschien uit desinteresse maar wellicht ook uit een onvermogen zich een voorstelling te maken. (Dat laatste is dan ook weer niet zo gek als het om iemand met een geestelijke afwijking gaat.)
[KNE]-Mod
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:31:21 #172
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27559728
Overigens meldingen op het station van een "technische storing" of gewoon alleen een "uitval" terwijl iedereen weet dat er net iemand is overreden zorgen nog voor een grotere afstand tot het gebeurde; het idee dat het iets routinematigs is onstaat wel heel erg zo. (Wellicht (helaas?) ook terecht.)
[KNE]-Mod
pi_27559859
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Vast een gothic...
het was een hippie.

Waar TS het uit opmaakt weet ik ook niet?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:35:30 #174
17698 nappel
raar menneke..
pi_27559890
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:24 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja, is dat raar?
Nee, daar heb je gelijk in..
..maar k'vin 't wel raar...
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:40:30 #175
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27560112
Vast iemand die in de toekomst kan kijken .
Op het juiste moment voor een trein springen van de NS .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:43:21 #176
17698 nappel
raar menneke..
pi_27560234
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef Steve-O het volgende:
Ja,
of hij wou niet vóór,
maar áchter de trein springen..
pi_27560246
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef Steve-O het volgende:
Zo simpel, zo briljant
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:46:27 #178
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27560356
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:43 schreef nappel het volgende:

[..]

Ja,
of hij wou niet vóór,
maar áchter de trein springen..
De bovenleidingen stoorden vast zijn hersenpan.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27564476
Bekijk het van de positieve kant, hij springt geen 2de keer voor jouw trein.
Dus ergens heb je een zekerheid.
@luna
pi_27565336
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:27 schreef schatje het volgende:
Hoe wist je dat het een hippie was?
Is niet zo moeilijk. Dan komen er 2 vingers in peace-stand voorbij vliegen
  donderdag 2 juni 2005 @ 02:17:18 #181
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_27565353
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:48 schreef The_Professional het volgende:
Ik had het een keer in Nuenen. Was inderdaad goed te horen, we zaten in het 2e treinstel. Je voelt de machinist hard op de rem trappen als schrikreactie. De machinist wist dat hij toch niet op tijd stil zou kunnen staan, dus na de schrikreactie remde hij niet meer zo hard. Je hoorde iets onder het treinstel gaan, alsof er keien tegen de bodem van het treinstel aan sloegen. Daarna natuurlijk meteen naar buiten kijken. Er was niet te zien, maar de geur van het harde remmen is me altijd bij blijven hangen. Na de opruimactie, werd de trein bij de volgende (verlaten) overgang schoongespoten door de brandweer.
En zo gaat het inderdaad. Dat gerammel/geluid van keien tegen de bodem is echt weird, zeker als je zelf in het eerste treinstil zit. Ik trok mijn voeten omhoog in een impuls. Ik vermoed alleen niet dat de rest van de trein qua geluid nog wat meekrijgt...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_27565385
Waarom springen die lui trouwens altijd bij een overweg?

Als je het nou echt leuk wil maken voor jezelf, ga je bij een wissel staan
pi_27565392
Ik voel mee met de mensen die zo'n lange vertraging oplopen. 3.5 uur, damn...
pi_27565402
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:25 schreef SuperFruitig het volgende:
WTF

Ik heb dus serieus 3,5 uur stilgestaan ergens in de middle of fucking nowhere omdat een of andere kuthippie het nodig vond om zijn leven te beindigen door middel van de trein waar ik in zat.

Mn hele vrije middag naar zn groot. Fucking stuk asociaal vreten

En ja, ik meen het.
Als jezelf de hogedrukspuit even ter hand had genomen, was de vertraging korter geweest, en had je je neit in de trein hoeven vervelen.
pi_27565414
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:17 schreef Adagio het volgende:

[..]

En zo gaat het inderdaad. Dat gerammel/geluid van keien tegen de bodem is echt weird, zeker als je zelf in het eerste treinstil zit. Ik trok mijn voeten omhoog in een impuls. Ik vermoed alleen niet dat de rest van de trein qua geluid nog wat meekrijgt...
Zelfmoordenaars die voor de trein gaan springen denken alleen aan de verlossing van hun lijden.
Ze zijn niet in staat om zover te denken hoe de mensen in de omgeving (met name in de trein) de situatie zullen meemaken.
Jij maakt de andere kant van het verhaal mij, het geluid van het uiteengereten lichaam die als een horror tegen de onderkant van het treinstel bonkt.
Je bekijkt het beiden dus van een verschillende kant, en begrijpt de gedachtengang van de ander op dat moment dus niet.
@luna
pi_27565555
kutgothics ook altijd
zeker zo´n sloeber met lang haar en een zwart pakkie aan en een bleek gezicht
pi_27565570
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Laatst op Den Haag Cs hadden ze hun werk niet zo goed gedaan, de voorkant van de trein zat nog onder de bloedspetters
Een duif geeft ook een heleboel troep (weet ik uit ervaring), en die laten ze zitten.
pi_27566577
Ik erger me echt aan de meeste reacties in dit topic, wat een generalisatie en dom gelul zeg.

Wacht maar tot je het zelf een keer van dichtbij meemaakt,
dan haal je het echt niet in je botte hoofd om te zeggen "wat een klootzak" en "nu heb ik vertraging opgelopen, ojee m'n vrije middag is weg".

Denk je nou serieus dat mensen die zichzelf op zo'n manier van het leven beroven nog nadenken over het feit dat mensen al dan niet vertraging op kunnen lopen met hun trein?
En waarom zou het een gothic moeten zijn?
Je vind het serieus erger dat je vertraging hebt opgelopen, dan dat er nu mensen ergens in Nederland aan het rouwen zijn om het verlies van een geliefde?

Anders denk je eerst ff na voordat je zo'n topic start.
You gotta learn to live
and live and learn
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:36:33 #189
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27566599
ik zou me doodergeren aan hetf eit dat iemand het in zn botte harses haalt om voor een trein te gaan springen ja.
me doodergeren aan het feit dat die persoon een boel mensen met veel verdriet, onverwerkt leed en trauma's zou achterlaten.
dus zou ik ook pissig zijn als ik 3 uur zou moeten wachten ja!

tot zover.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:00:23 #190
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27566978
Lijken opruimen lijkt me een puikend beroep
Ik ga ook solliciteren bij de NS
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_27567044
Laatst hoorde ik ook een verhaal:

Jonge van me werk moest van leeuwarden naar zwolle en onderweg in zo klein kut gat krijgt hij te horen dat er iemand op het spoor ligt dus dat ze niet verder kunnen. Hij heeft daar 2 uur gestaan ofzo

"Ksssst scheer je weg van het spoor"
"Nooooooouuuuuuuuuu kom alstublieft van dat spoor af"
"ontspoor eens" (dat was hij min of meer al denk ik, maargoed)

Verder zal de NS wel niet zijn gekomen om zo iemand van het spoor te krijgen
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:22:15 #192
904 L-X
The Lover X
pi_27567413
Zal weer een lekker middagje zijn voor die machinist. Dat je jezelf van het leven wil beroven prima maar val daar ff niemand anders mee lastig.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_27568058
De koffie komt toch weer terug in de trein? Een plakje cake erbij en de uitvaart is ook meteen geregeld
...And no use for a sig!
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:55:49 #194
17698 nappel
raar menneke..
pi_27568279
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 08:35 schreef Lethe het volgende:
Ik erger me echt aan de meeste reacties in dit topic, wat een generalisatie en dom gelul zeg.

Wacht maar tot je het zelf een keer van dichtbij meemaakt,
dan haal je het echt niet in je botte hoofd om te zeggen "wat een klootzak" en "nu heb ik vertraging opgelopen, ojee m'n vrije middag is weg".
Oh, dat heb ik ook al meegemaakt..
..en het verdriet gezien..
Maar vooral ook de twijfel van zouden we iets anders en beter voor hem kunnen doen,
het waarom dat de nabestaanden nooit meer kwijt raken..

Voor mij des te meer redenen om geen medelijden met zo'n zelfmoordenaar te hebben..
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:11:28 #195
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27570611
Ik heb trouwens nog eens een keer een ranzig verhaal gehoor dover een "springer".
[KNE]-Mod
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:12:08 #196
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27570627
Je hoort ook wel op de trein te wachten he !
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_27572914
Wordt het niet tijd voor een beveiliging ofzo? Met als minimum eis dat de ingewanden op een plek blijven en er ook niet teveel bloed is? Uitgangspunt is het redden van de gek natuurlijk, maar dat lijkt me lastig.

Gewoon een aantal airbags (of foam spuiten?) op de voorkant zetten die samen een "kamertje" vormen waarin de freak vast komt te zitten. Hij kan z'n nek breken natuurlijk maar dan houd je de rotzooi tenminste bijelkaar. Een soort schep van airbags dus

* Blue-eagle vraagt patent aan
pi_27573929
Waarom hebben we geen plek waar mensen zich uit hun leiden kunnen verlossen?

Euthenasie en abortus komen aardig in die richting voor veel mensen dus ik denk dat hier ook niet al te veel weestand voor bestaat. Verder heeft iedereen het recht om te leven en te niet leven als hij andere maar niet lastig valt. En dat is dan ook niet meer het geval.

Dit is een diepte investering voor de maatschapij, want zo komt die geshockeerde treinmachinist ook niet meer voor. Die zal dan ook geen zelfmoord plegen, om zo weer andere mensen/treinmachinisten te shockeren. Niet dat we nu in een vicieuce cirkel zitten, maar aan de andere kant denk ik wel dat het helpen. Al is het een paar gevallen per jaar. Verder scheelt dit weer opruimkosten en kunnen die kosten weer worden gebruikt om dus die mensen op te ruimen die dat graag willen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:11:54 #199
71838 _Marcel_
Anti-links = rechts?
pi_27574454
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:25 schreef SuperFruitig het volgende:
WTF

Ik heb dus serieus 3,5 uur stilgestaan ergens in de middle of fucking nowhere omdat een of andere kuthippie het nodig vond om zijn leven te beindigen door middel van de trein waar ik in zat.

Mn hele vrije middag naar zn groot. Fucking stuk asociaal vreten

En ja, ik meen het.
Ik stond gister te wachten voor een zwaan met jongen .. ik ben geen linkse pauper maar daar wacht ik wel voor .. als er een gast voor staat .. niet remmen .. is een win-win situatie
Dieren zijn klootzakken ... ik lust geen vleesch, maar eet het uit principe!!!
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:15:19 #200
17698 nappel
raar menneke..
pi_27574556
Zelfmoord en iemand helpen bij zelfmoord is door de wet strafbaar gesteld..
..maar ik vind het i.i.g. een goed idee...
Maar ja, ik denk dat de psychische gesteldheid van de suïcidalen een probleem gaat geven;
de mensen worden niet capabel geacht zo'n beslissing te nemen.
Maar dat ben je dus nooit!

En dus blijven ze bomen, treinen etc. uitkiezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')