Ik trouwens tegen, maar dat verbaast als het goed is niemand meer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook gestemd: voor!
Ik ben het met je eens dat er veel niet goed is gegaan in dit referendum. Zo resulteerde de te laat gestarte ja-campagne uiteindelijk in een nee-campagne, bovenop de reeds lopende nee-campagne, die ook nog eens het initiatief had over het ja-kamp. Plus een setje waardeloze politici die niet staat zijn geweest een positief en helder verhaal te houden. De enige die ik daar wel goed in vond waren Wim Kok en -jawel- Joschka Fischer. For crying out loud!quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:05 schreef het_fokschaap het volgende:
er is dan wel een politieke discussie losgebarsten, maar het is natuurlijk een discussie van niets. de proteststemmen en de verloren nationale identiteit zijn niet van de lucht
Ik ben voor referenda, mits met mate toegepast, en niet voor elk wissewasje.quote:REFERENDUM...NEE ! VERKIEZINGEN...JA !
en dan mogen ze het weer vier jaar uitzoeken
Je staat er niet helemaal alleen meer voor, Doffyquote:
Mijn vader is hoofd van de school in mijn geboortedorp waar ze ook altijd het stemlokaal vestigen. Die mensen zaten bij sommige (europese) verkiezingen vaak gewoon te klaverjassenquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:05 schreef Alicey het volgende:
Er was trouwens niemand verder. Alleen 3 mensen van het stemkantoor. Eentje om mijn naam tegen de tweede te zeggen, de tweede kon dit op een lijst opzoeken, zodat aan de derde kon worden doorgegeven dat ik mocht stemmen.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:11 schreef miss_sly het volgende:
Je staat er niet helemaal alleen meer voor, Doffy
Waarom zijn er zoveel mensen nodig? Een naam van een lijst lezen en een nummer toekennen kan 1 persoon toch ook, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mijn vader is hoofd van de school in mijn geboortedorp waar ze ook altijd het stemlokaal vestigen. Die mensen zaten bij sommige (europese) verkiezingen vaak gewoon te klaverjassen
Wettelijk voorschrift, mede om fraude te voorkomen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:14 schreef Alicey het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen nodig? Een naam van een lijst lezen en een nummer toekennen kan 1 persoon toch ook, of zie ik iets over het hoofd?
Ja, omdat voor beiden wel argumenten zijn.quote:
Mja, het is nogal een -om het in het Frans te zeggen- déconfiturequote:Op woensdag 1 juni 2005 18:16 schreef speknek het volgende:
Ik wist wel dat vooral de rationele mensen van WFL voorstemden.
Helderquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:18 schreef miss_sly het volgende:
Ja, omdat voor beiden wel argumenten zijn.
Toch vond ik dat er meer non-argumenten waren voor een tegenstem en vond ik de argumenten voor toch overtuigender.
Vandaar dus
referenda en bestuurlijke vernieuwing vind ik de minst interessante onderwerpen in de politiek, al zijn dit de kroonjuwelen van D'66 geworden. Ik vind ook dat Thom de Graaf zich er te druk om gemaakt heeft, maar dat is ook het hele probleem geweest van de vorming van dit kabinet met D'66. Om zich te onderscheiden van de andere twee partijen moesten ze zich bezighouden met deze onzinquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:09 schreef Doffy het volgende:
Ik ben voor referenda, mits met mate toegepast, en niet voor elk wissewasje.
Ik vind ook dat D66 met enige regelmaat op deze onderwerpen doordraaft, maar niettemin denk ik dat het wel nodig is: al is het maar om de politiek te dwingen om openheid van zaken te geven, en daadwerkelijk rekening te houden met "het volk". Uiteraard is dit referendum door sommigen 'misbruikt' als uitlaatklep voor andere emoties, maar dat slijt wel als er meer referenda komen: dat zie je ook in Zwitserland, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:22 schreef het_fokschaap het volgende:
referenda en bestuurlijke vernieuwing vind ik de minst interessante onderwerpen in de politiek, al zijn dit de kroonjuwelen van D'66 geworden. Ik vind ook dat Thom de Graaf zich er te druk om gemaakt heeft, maar dat is ook het hele probleem geweest van de vorming van dit kabinet met D'66. Om zich te onderscheiden van de andere twee partijen moesten ze zich bezighouden met deze onzin
Ze zijn een dogmatisch niet-dogmatische partijquote:Toch stem ik D'66 omdat ik ze vaak de minst dogmatische ideeën erop na vind houden.
Bij dat soort dingen krijg ik altijd de neiging om bepaalde zaken op hun stoep te deponerenquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:22 schreef Alicey het volgende:
Bij de Kamer van koophandel werken ook idioten.. Ik heb ze netjes verzocht om alle depotstukken uit het depot te halen. Ik krijg netjes een bevestiging terug dat er niets meer gedeponeerd is. Nu krijg ik opeens een rekening voor gedeponeerde stukken.
Ik ook, maar dat vind ik zonde van mijn tijd. We gooien er maar eens een briefje heen dat we een credit nota willen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:26 schreef Doffy het volgende:
[..]
Bij dat soort dingen krijg ik altijd de neiging om bepaalde zaken op hun stoep te deponeren
Het is vandaag nationale ambtenarendag ofzo geloof ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:39 schreef het_fokschaap het volgende:
ik had vandaag een boete omdat m'n parkeerkaartje niet goed zou hebben gelegen. blijkbaar hebben ze dat gezien, dus dan lag het wat mij betreft goed
Ratio is een illusie.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:16 schreef speknek het volgende:
Ik wist wel dat vooral de rationele mensen van WFL voorstemden.
Kan er dan niet gewoon een het werk doen en dat de anderen koffie drinken?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:15 schreef Doffy het volgende:
[..]
Wettelijk voorschrift, mede om fraude te voorkomen.
Is het niet snufferd?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:33 schreef Reya het volgende:
Ik ga eens op televisie kijken hoe Balkenende op zijn snuffert gaat
Je begrijpt wel dat je nu een radicaal bent?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:43 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb 'NEE' gestemd vandaag.
hoe hij heeft gestemd (computer of potlood)???quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, Duifje...
Radicaal? Kan zijn of niet, maar ik heb gestemd op 'NEE' vanwege mijn persoonlijke motivatiequote:Op woensdag 1 juni 2005 20:45 schreef Reya het volgende:
Je begrijpt wel dat je nu een radicaal bent?
Nee, of ik ook naar de meet komquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
hoe hij heeft gestemd (computer of potlood)???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |