abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28048687
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 12:20 schreef littledrummergirl het volgende:
ow ik dacht juist na 15 juli ( tenminste dat vertelde de ib groep me aan de telefoon afgelopen week )
Ik bel ook wat af.. De Ib-groep, dan weer de school.. Ik ben doodsbenauwd dat mn aanmelding misloopt. Ze roepen overal wat anders. Zal je het verhaal besparen, maar ik denk dat de IB-groep me zo onderhand een VIP-pas kan verstrekken.

Ik weet wel hoeveel het lesgeld zal bedragen: 1450 euro, boeken: 500 euro..

En.. Als klap op de vuurpijl: Een laptop. Die tevens verplicht is.

Nu heb ik geen probleem met het feit dat ik een laptop aan moet schaffen, maar het is zoveel geld in 1x. Ik ben vastbesloten mijn lesgeld in een keer te betalen. Want anders wordt het in 10 termijnen ingehouden op je studiefinanciering. Wat inhoudt dat je een schamele 50 euro overhoudt van je basisbeurs.

Maar goed.. Ik denk dat je wel gelijk hebt, dit heeft de IB-groep me ook verteld, dit lijkt mij overigens ook het meest waarschijnlijke. Maar goed, we zijn al zo lang bezig, nog een maandje afwachten kan dr ook nog wel bij.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:49:23 #52
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_28051895
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:21 schreef Soraya20 het volgende:

[..]

Ik bel ook wat af.. De Ib-groep, dan weer de school.. Ik ben doodsbenauwd dat mn aanmelding misloopt. Ze roepen overal wat anders. Zal je het verhaal besparen, maar ik denk dat de IB-groep me zo onderhand een VIP-pas kan verstrekken.

Ik weet wel hoeveel het lesgeld zal bedragen: 1450 euro, boeken: 500 euro..

En.. Als klap op de vuurpijl: Een laptop. Die tevens verplicht is.

Nu heb ik geen probleem met het feit dat ik een laptop aan moet schaffen, maar het is zoveel geld in 1x. Ik ben vastbesloten mijn lesgeld in een keer te betalen. Want anders wordt het in 10 termijnen ingehouden op je studiefinanciering. Wat inhoudt dat je een schamele 50 euro overhoudt van je basisbeurs.

Maar goed.. Ik denk dat je wel gelijk hebt, dit heeft de IB-groep me ook verteld, dit lijkt mij overigens ook het meest waarschijnlijke. Maar goed, we zijn al zo lang bezig, nog een maandje afwachten kan dr ook nog wel bij.
Verplicht een laptop aanschaffen? Waar ga jij studeren?
Let's go fucking Mental.
  zondag 19 juni 2005 @ 21:32:40 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28072507
tis verplicht bij journalistiek in Zwolle
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 juni 2005 @ 11:02:19 #54
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_28083034
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:32 schreef Catch22- het volgende:
tis verplicht bij journalistiek in Zwolle
Daar studeer ik zelf ook. Ik weet niet of het verplicht is. Ik zag dit jaar genoeg eerstejaars gebruik maken van de pc's in de mediatheek en andere lokalen. Dus of niet iedereen heeft er één aangeschaft, of ze waren te lui om de laptop mee naar school te nemen.
Let's go fucking Mental.
pi_28094870
Ik ga in september de minor journalistiek doen, heeft iemand daar ervaring mee of zijn er hier collega's te vinden?
pi_28096164
Waar ga je de minor journalistiek volgen?

Weet eigenlijk niet echt wat "minor" inhoudt.. Volg je dan het hele lesprogramma, studeer je dan een paar uur per week, of een paar maanden het hele lesprogramma..

Hoe werkt dat?
pi_28096280
Volgens mij dringen ze aan op een laptop.... Verplichten kunnen ze je het niet eens imo...

Maar als je de mogelijkheid hebt, zeg ik: doen! Want het scheelt veel gedoe qua computer vinden en ik vind het zelf persoonlijk als mens zijnde, prettiger werken. Maar probeer niet in alle macht aan poen voor een laptop te komen, als het kan is dat makkelijk. Verder zijn er genoeg voorzieningen in alle gebouwen van de hogeschool...
pi_28096879
Ik werk bij Dell, dus met een beetje moeite kan ik wel een leuke korting krijgen. :p
  maandag 20 juni 2005 @ 19:15:13 #59
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_28097576
Laptop komt er voor mij wel iig
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_28098365
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:20 schreef Soraya20 het volgende:
Waar ga je de minor journalistiek volgen?

Weet eigenlijk niet echt wat "minor" inhoudt.. Volg je dan het hele lesprogramma, studeer je dan een paar uur per week, of een paar maanden het hele lesprogramma..

Hoe werkt dat?
Misschien moet ik het wat nader uitleggen inderdaad
Ik ben student aan de universiteit Utrecht en volg een halfjaar een vakkenpakket (Minor) dat de School voor Journalistiek en de UU samen opgezet hebben. Dat is wel een volledig programma, ik doe het vanaf september tot januari. Zo'n minor is een voorwaarde voor een eventuele master journalistiek.
pi_28102011
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:40 schreef RTuur het volgende:

[..]

Misschien moet ik het wat nader uitleggen inderdaad
Ik ben student aan de universiteit Utrecht en volg een halfjaar een vakkenpakket (Minor) dat de School voor Journalistiek en de UU samen opgezet hebben. Dat is wel een volledig programma, ik doe het vanaf september tot januari. Zo'n minor is een voorwaarde voor een eventuele master journalistiek.
Wat voor opleiding volg je nu dan?

En krijg je dan apart les met andere minorstudenten of woon je de (hoor)college's bij van de HVU-journalistiek studenten?

De master journalistiek.. studeer je dan journalistieke wetenschappen of media en cultuur?

Oja: Ga jij aanstaande donderdag ook naar de orientatiedag?
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:12:47 #62
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_28111746
vond vandaag ineens die brief terug dat ik mn cijferlijst voor de 23e op moest sturen naar de ib ik dacht dat het je uiteindelijke moest zijn, maar blijkbaar is je voorlopige voor je herexamens ook goed ( heb geen her maar toch )

zo even snel naar de supermarkt een kopie'tje maken

ben ik even blij dat ik dat papier nu terugvind en niet twee dagen later...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_28118486
Verplicht een laptop? Nou ja, geen geld voor dus pech voor hen.

Wat ik me afvroeg: hoe oud zijn de meeste eerstejaars? Zitten er bijvoorbeeld ook gewoon 22/23-jarigen tussen? Ik wil misschien toch niet dit jaar beginnen (ben wel toegelaten door 21+test etc.), en wil dan een jaar wachten maar dan ben ik 23...
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:24:20 #64
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_28119006
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:12 schreef littledrummergirl het volgende:
vond vandaag ineens die brief terug dat ik mn cijferlijst voor de 23e op moest sturen naar de ib ik dacht dat het je uiteindelijke moest zijn, maar blijkbaar is je voorlopige voor je herexamens ook goed ( heb geen her maar toch )

zo even snel naar de supermarkt een kopie'tje maken

ben ik even blij dat ik dat papier nu terugvind en niet twee dagen later...
ga je iets herkansen dan? Want als je iets gaat herkansen en bijvoorbeeld in hogere lotingsklasse terecht wil komen, dan hoef je hem pas later op te sturen..
pi_28119410
Zijn er ook mensen die zich in Utrecht hebben ingeschreven? Aangezien het in dit hele topic vrijwel alleen over Zwolle gaat, vroeg ik me het af.
Mijn vriend, die wel in Zwolle studeert (maar dan Maatschappelijk Werk en Dienstverlening) heeft daar vaak problemen met het vinden van een vrije computer, dus dan zou een laptop wel aan te raden zijn. Al weet ik niet of het in het journalistiek-gebouw ook problematisch is.
pi_28125180
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:11 schreef jmac het volgende:
Verplicht een laptop? Nou ja, geen geld voor dus pech voor hen.

Wat ik me afvroeg: hoe oud zijn de meeste eerstejaars? Zitten er bijvoorbeeld ook gewoon 22/23-jarigen tussen? Ik wil misschien toch niet dit jaar beginnen (ben wel toegelaten door 21+test etc.), en wil dan een jaar wachten maar dan ben ik 23...
21-er meldt zich.

Van de week heb ik ZOOOO een ellende met de school gehad..

Ik zit al tijden te wachten op de beschikking dat ik de 21+ test behaald heb en dat ik aan de hand van deze resultaten toegelaten mag worden.

Zoals ik al had uitgelegd bel ik vrijwel wekelijks de school en de IB-groep om dit in de gaten te houden. Bleek dat de school mij op de havo-studenten lijst heeft gezet. En dat ze mij dus niet als 21+er willen toelaten. "Omdat je nog geen 21 was toen je de test maakte mogen we je geen beschikking sturen"

Ik werd 1 week na de test 21.

Maar dat kon dat mens geen jota schelen. En ik heb vorig jaar 2 maal met de opleiding gebeld om te vragen of dat geen probleem zou zijn. Mij is toen twee maal toegezegd dat dit geen enkel probleem zou zijn omdat ze kijken of je met september 21 bent.

Na dat ongelukkige bericht ben ik me een ongeluk geschrokken, en heb tranen met tuiten gehuild. Heb een bezwaarschrift naar de directie gestuurd, en daar is bepaald dat ik wel toegelaten mag worden.
pi_28125192
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:35 schreef p-etr-a het volgende:
Zijn er ook mensen die zich in Utrecht hebben ingeschreven? Aangezien het in dit hele topic vrijwel alleen over Zwolle gaat, vroeg ik me het af.
Mijn vriend, die wel in Zwolle studeert (maar dan Maatschappelijk Werk en Dienstverlening) heeft daar vaak problemen met het vinden van een vrije computer, dus dan zou een laptop wel aan te raden zijn. Al weet ik niet of het in het journalistiek-gebouw ook problematisch is.
Ik ga, als het goed is, naar de HVU.
pi_28126659
Wow Soraya, gelukkig hebben ze je alsnog toegelaten iig. Bureaucratie tegenwoordig. Zij maken fouten, en jij mag ze oplossen
pi_28126971
Pff ik raak met de dag benieuwder...
Hoe zit dat eigenlijk met die lotingsklassen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_28127000
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:49 schreef jmac het volgende:
Wow Soraya, gelukkig hebben ze je alsnog toegelaten iig. Bureaucratie tegenwoordig. Zij maken fouten, en jij mag ze oplossen
Nou, ben daar nog wat sceptisch over, ik ga die mensen geweldig achter de broek aan zitten.

De IB-groep heeft gelukkig mijn termijn van het indienen van mijn beschikking tot en met 1 augustus uitgesteld.

Denk dat dit ratje nog wel een staartje krijgt, maar ik ben sowieso donderdag in Utrecht voor de orientatiedag. En dan zoek ik die mensen desnoods persoonlijk op bij dat onderwijsbureau, als ze dat papier morgen nog niet in orde hebben, en laat ik persoonlijk de directeur van de opleiding journalistiek mijn beschikking ondertekenen.

Anything voor die opleiding. Ik kijk er al 3 jaar lang naar uit om op die school te mogen, en ben er al zeker een jaar intensief mee bezig. Ik word krankjorum als mijn toelating niet doorgaat.
pi_28127847
@p-et-tra: ik ga heeeeeel miss naar utrecht ( ben door een fout in de loting van utrecht ipv in die van Zwolle terechtgekomen en ga nu kijken of ik zonder die toelatingstoets alsnog toegelaten word) ik kan mijn keuze namelijk niet meer veranderen

@soraya: het is allemala lekker geregeld daar he, niemand weet waar hij over praat en communicatie is ook 0.0 maja ach, het is wat ik wil, dus dan maar een beetje meer moeite doen om het goed te laten gaan

succes ermee!
pi_28129444
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:30 schreef littledrummergirl het volgende:
@soraya: het is allemala lekker geregeld daar he, niemand weet waar hij over praat en communicatie is ook 0.0 maja ach, het is wat ik wil, dus dan maar een beetje meer moeite doen om het goed te laten gaan

succes ermee!
Dankjewel.. Dankjewel..

Het is een takkezooi op die school, geloof ik. Ik heb al zulke geluiden gehoord, maar ik dacht: Mwoah, hoe erg kan dat zijn?

Nou, als dit een voorbode is hoe ik de overige 4 jaar daar moet doorbrengen, dan wordt het een wild festijn. Ik zal mijn tong vast wat bijslijpen.
pi_28131156
Ah Soraya en littledrummergirl, leuk.
Ik ben wel te spreken over deze opleiding en school, al weet ik dat er ook mensen zijn die het juist helemaal niets vinden. Het is hier wat leeftijd betreft trouwens erg wisselend, in sommige groepen zitten wel mensen van 25 ofzo, andere zijn juist weer erg jong.
In welke lotingsklasse kom jij trouwens, littledrummergirl? Het is jammer dat je niet mee hebt gedaan aan de toelatingstest, maarja, dat wist je toen natuurlijk ook nog niet. Heel veel succes in ieder geval!
pi_28132302
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef p-etr-a het volgende:
Ah Soraya en littledrummergirl, leuk.
Ik ben wel te spreken over deze opleiding en school, al weet ik dat er ook mensen zijn die het juist helemaal niets vinden. Het is hier wat leeftijd betreft trouwens erg wisselend, in sommige groepen zitten wel mensen van 25 ofzo, andere zijn juist weer erg jong.
In welke lotingsklasse kom jij trouwens, littledrummergirl? Het is jammer dat je niet mee hebt gedaan aan de toelatingstest, maarja, dat wist je toen natuurlijk ook nog niet. Heel veel succes in ieder geval!
En wat voor opleiding doe jij? Studeer jij ook in Utrecht?

Ik denk dat ikzelf wel een laptopje aan ga schaffen, hoewel prijzig. Maar goed, het moet maar, niet dat ik dat ZO rampzalig vind, vind het zelfs stiekempjes erg leuk. Ben een erge computerfreak, alleen zou ik er niet zo gauw uit mezelf veel geld aan uit geven.

Ik vind Utrecht een erg prettige stad.. Ben zeer verpand aan het winkelcentrum en de grachtjes. Ook vind ik het schoolgebouw van de school voor Journalistiek (en communicatie) geweldig! Ik ben helemaal in vlieft op de Mediateek. Het enige nadeel is dat de scholencampus helemaal in een buitenwijk van Utrecht zit.
pi_28133410
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef p-etr-a het volgende:
thnx

hoe kom ik erachter in welke klasse ik val ? iets met mn gemiddelde ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')