quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:56 schreef Aventura het volgende:[..]
Ik zit er ook aan te denken om een aantal cursussen te doen. Hoe beviel het je? Welke leeftijd hebben de mensen ongeveer, wat is het niveau van de cursussen? Ik heb al een HBO-opleiding afgerond, en ben al een aantal jaar redacteur, maar wil mijn vaardigheden op een hoger niveau tillen, en het lijkt me leuk om wat dingen bij te leren. Ik zit dus niet te wachten op een hobbyklasje van zich vervelende mensen ofzo
![]()
Het niveau is goed, de docenten zijn kundig en proffesioneel, er wordt een open sfeer gecreëerd waarbij feedback over elkaars werk centraal staat. Iets wat ik als zeer prettig en leerzaam ervaren heb.
De meest cursisten zijn Universitair of HBO-geschoold, er zijn heel veel verschillende cursisten.
Doorgaans zijn de cursisten 30+ers. Ik zat meer op de "beginnerscursussen" dus er was daar allerlei volk, van redacteuren van maand/weekbladen tot juristen en intercedenten.
Ikzelf vond de sfeer onderling van de cursisten wel oke, hoewel ze mij wat buiten sloten, maar dat kwam deels omdat ik een stuk jonger was dan de rest, en ongetwijfeld omdat ik half Marokkaanse ben, ze hadden een wat starre houding en wat vervelende vooroordelen omtrent mijn afkomst. Maar dat trok weer aan tegen het einde van de cursus.
De cursussen zijn wel prijzig maar je krijgt absoluut waar voor je geld.
Je kunt je het beste even een kijkje nemen op de site, indien je wat bijgespijkerd wil worden dan kun je het beste een cursus nemen die aansluit op jouw kennis en ervaring. Je kunt ook gerust bellen met Forum, dan sturen ze je een cursusoverzicht-boekje, en je kunt er ook terecht voor advies. Ik meende dat ze ook wel eens voorlichtingsavonden houden.