.quote:
tsja opel+fok = slechte combinatiequote:Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef hermandeperman het volgende:
zonde dat dit topic verneukt wordt
Ik heb nog een Opel Kadett van 17 jaar oud gehad, die kwam ook vaak genoeg in 1x door de keuring heen. Waren wel wat kleine dingetjes zoals olie bijvullen etc. maar geen punten waar hij op afgekeurd werd. Ik heb die auto met veel moeite weg gedaan omdat hij problemen met de remmen had en repareren te duur zou kosten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef sanger het volgende:
[..]
.
Welk merk maakt dan van die slijtvaste auto´s? Zelfs een Toyota van een jaar of 8 heeft meestal wel 1 of 2 kleine afkeurpunten
Mijn opeltje (jaja ik weet het) kwam in februari in 1x door de keuring net als het jaar daarvoor, en jong is ie niet meer na 26 jaar. Had trouwens wel een meldcode voor een lekke schokdemper en over een beetje roest (natuurlijk)...quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef sanger het volgende:
[..]
.
Welk merk maakt dan van die slijtvaste auto´s? Zelfs een Toyota van een jaar of 8 heeft meestal wel 1 of 2 kleine afkeurpunten
valt mee hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef sanger het volgende:
[..]
.
Welk merk maakt dan van die slijtvaste auto´s? Zelfs een Toyota van een jaar of 8 heeft meestal wel 1 of 2 kleine afkeurpunten
Ze willen ook wel wat vinden, en een oudere auto geeft ze een handvat voor wat extra winst.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:40 schreef sanger het volgende:
Welk merk maakt dan van die slijtvaste auto´s? Zelfs een Toyota van een jaar of 8 heeft meestal wel 1 of 2 kleine afkeurpunten
Dan maar een serieuze reactie:quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:01 schreef Herr.Flick het volgende:
Distributieriem vervangen van een 8 klepper kost weinig, hij heeft alleen maar 1 spanrol en een riem, en binnen een uurtje is het karweitje geklaart!
Corsa B kent weinig zwakke punten,gewoon een monteur mee nemen en de auto even laten nakijken door die persoon.Het hele roest verhaal gaat niet op voor de B,wel voor de corsa A,die hadden veel last van rottende deuren en wielkasten en accubakken.
Tis maar net hoe je zelf met je auto omgaat en wat voor auto het is. over het algemeen zijn de jappen er betrouwbaar en komen op die leeftijd vaak nog probleemloos door de keuring. Als je nou een corsa A rijdt.. tja, kans is groot dat de dorpels of de wielkasten goed verrot zijn. Nix ten nadelen van opel hoor... rijdt er zelf ook 1quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Ken jij auto's van 13 a 14 jaar oud die in 1x door de keuring komen dan? Dat lukt zelfs een Mercedes niet. BTW gisteren effe handrem schoongemaakt en nu is ie goed. Handrem liep dus ietsie aan!
Bezuinig niet op de distributieriem he, en let niet alleen op kmstand, ook leeftijd speelt namelijk een rol.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:54 schreef vreemd_meisje het volgende:
Bedankt voor jullie tips. Ik heb inmiddels de opel corsa gekocht. Hij is net apk-gekeurd. Er moeten alleen nieuwe bandjes op aan achterkant en over 20.000 km moet de sistributie vervangen worden. Maar het is een mooie auto om te zien
De riem moet je gewoon preventief vervangen,bij een 1400 is het kassa als ie klapt!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:54 schreef vreemd_meisje het volgende:
Bedankt voor jullie tips. Ik heb inmiddels de opel corsa gekocht. Hij is net apk-gekeurd. Er moeten alleen nieuwe bandjes op aan achterkant en over 20.000 km moet de sistributie vervangen worden. Maar het is een mooie auto om te zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |