abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27526982
Ik probeer al een aantal keer (met verschillende digitale toestellen) een normale foto te maken van de binnenkant van het bedrijf waar ik werk. Alleen lukt het maar niet om een normale foto te krijgen.

Het is erg donker en dus verlicht met een zooitje tl balken. Als ik de flitser aan zet, krijg je een flinke witte verlichte vlek in het midden en erom heen is erg donker. Als ik hem uitzet is de foto wel "normaler" belicht, maar is het erg onscherp.

Wat kan ik hier aan doen om het te verbeteren? Paar flinke richtlampen erop zetten oid? De camera's die ik geprobeerd heb zijn een kodak dx6xxx en een canon digital ixusv2. Als je een tip hebt, graag!
Cooky
pi_27527895
Misschien je camera op een statief of stevige ondergrond zetten?
I am ambitious for a motley coat
pi_27528865
Zal dat zo aan het vasthouden liggen? Als je foto's met flits maakt moet dat er dan ook zijn toch? (geen idee hoor just asking)
Cooky
pi_27529360
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:01 schreef Tom-my het volgende:
Zal dat zo aan het vasthouden liggen? Als je foto's met flits maakt moet dat er dan ook zijn toch? (geen idee hoor just asking)
Dat heeft met de sluitertijd te maken. Als je camera genoeg licht detecteert gebruikt hij een korte sluitertijd. Bewegingen hebben dan minder invloed, immers staat de sluiter korter open en is er minder tijd om afwijkende (door beweging ontstane) bundels licht in te laten vallen. Als de sluitertijd lang is dan worden de bewegingen vlekken (door de afwijkende invalshoeken) en creeër je onscherpte. Met flits detecteert de camera meer licht, dus kortere sluitertijd en minder onscherpte. Die rare vlek op je foto komt door de breedtehoek van je flitslamp, deze is bij ingebouwde flitsers centraal gericht en daarom is dus niet je hele foto mooi belicht.
pi_27529686
hmm ok dan ff klein statiefje zien te regelen, ok tnx voor de info!
Cooky
pi_27533951
Of je zet je camera gewoon op een kastje. Werkt ook prima!
I am ambitious for a motley coat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')