abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27524399
Lekker, ik werd gebeld om een modem in te stellen, ik dacht: 15 minuten werk. Niet dus.

Probleem: Ik moet een ADSL-modem va\n Tiscali ADSL (niet via KPN) instellen. Het enige wat de handleidingen zeggen:
-Plug je modem in
-Zet je IP op DHCP
-Ga naar connect.adslvandaag.nl

Klein puntje... waar vul ik hier mijn gegevens in? Ik zit de config van de modem door te bladeren, en ik vind nergen in de boekjes of mijn verbinding op bv. PPPoA, RFC 1483, ENET ENCAP of PPPoE moet zijn, en wat ik bij Encapsulation en Multiplex moet invullen.... ofwel: HELP!

Iemand ervaring met deze dingen van hel in te stellen?

/edit: ipv een 404 krijg ik van de Zyxel 2606W een bericht of mijn kabels er wel goed inzitten
pi_27524701
127.0.0.1
pi_27524920

Is je modem auto-configged bij deze schijtprovider of niet?
pi_27524991
Goed punt. Ja, hij schijnbaar auto-configed.

Maar er gaat bij het internet lampje wel een heel mooi rood lampje branden. het dsl lampje is gewoon groen. Het rare, is dat alles perfect werkt als ik weer gewoon de oude modem inplug. Deze nieuwe modem heeft wat "probleempjes" De line lijkt mij gewoon goed zo te zien.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:11:38 #5
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_27525166
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:05 schreef Geqxon het volgende:
Goed punt. Ja, hij schijnbaar auto-configed.

Maar er gaat bij het internet lampje wel een heel mooi rood lampje branden. het dsl lampje is gewoon groen. Het rare, is dat alles perfect werkt als ik weer gewoon de oude modem inplug. Deze nieuwe modem heeft wat "probleempjes" De line lijkt mij gewoon goed zo te zien.
Auto-configed (wat een woord) is niets in het leven
Wellicht is het handig om te melden welk modem je gebruikt.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_27525196
De helpdesk gebeld?Die zijn echt wel goed hoor!Alleen je moet wel de telefoonlosten betalen......Ik heb zelf zo'n modem en Tiscali maar heb zelf niks hoeven in te stellen!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_27525272
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef sooty het volgende:

[..]

Auto-configed (wat een woord) is niets in het leven
Wellicht is het handig om te melden welk modem je gebruikt.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:45 schreef Geqxon het volgende:
[...] Zyxel 2606W [...]
Ik probeer de helpdesk ivm. de kosten een beetje te mijden. Hij is dus 100% vanzelf ingesteld, maar doet helemaal NIKS
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:34:16 #8
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_27525810
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[..]

Ik probeer de helpdesk ivm. de kosten een beetje te mijden. Hij is dus 100% vanzelf ingesteld, maar doet helemaal NIKS
Ik heb nu een kwartiertje gezocht op zyxel 2606. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen; Met name de diversiteit van modelnummers in diverse landen leidt tot niets.
Sorry, ik kan je niet verder helpen.
Bel Tiscali zou ik zeggen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_27526280
Met RFC1483 hoef je geen gegevens in de modem / router te zetten. Authenticatie gaat mbv een mac adres pagina, op het web dus, waar je je gegevens invult, of het is gewoon simpele authenticatie op basis van mac adres of option82 waarde.

Kortom: aansluiten, pc op dhcp, browser opstarten, naar connect.adslvandaag.nl gaan, en braaf de instructies op het scherm volgen. Zo moeilijk is het niet. Dat modem hoef je helemaal niet in te stellen.
Unox, the worst operating system.
pi_27526403
Mijn zus had hetzelfde. Zij bleek een 'klapperkabel' (whatever it may be) ye hebben, waardoor het allemaal niet werkte zoals Tiscali beweert...
pi_27526669
Sorry had niet goed gelezen en te snel gereageerd. Geen ervaring met dat specifieke zyxel model maar de meeste zyxels moet je via telnet of http op 192.168.1.1 benaderen (pc hard instellen op ip in dat subnet dus) en als je tiscali internet hebt dan zijn de instellingen als ik me niet vergis rfc1483/llc based, vpi 0 vci 34. (te lui om op te zoeken maar volgens mij klopt dit wel).

Maar als je een melding krijgt "kabel niet verbonden" dan heeft dat nix met instellingen te maken. Check dan of je de juiste kabel gebruikt (crossed) en als dat goed is dan is het modem/ethernetpoort/kabel wellicht brak?
pi_27529519
Even een opsomming:
-Modemkabel (dus splittergedeelte enzo) is goed. Als ik hem direct (dus met exact dezelfde (be)kabel(ing) ) in een andere modem steek, werkt die modem perfect
-Ethernetkabel naar laptop is ook goed, ik kan gewoon op de webconfig
-DSL lampje voor de link staat op groen
-Internet lampje voor de actiivty van de DSL-lijn staat op rood.
-Volgens de webconfig kan ik idd niet connecten met Tiscali.

Maar even een mailtje gestuurd
pi_27530259
Maar wat bedoelt dat modem dan dat je niet kan connecten? Je krijgt geen ip adres toegewezen? Als je ethernet lampje en het adsl lampje brandt dan heb je gewoon connectie, dus ik begrijp die melding niet echt. Hoe is dat modem ingesteld dan?
pi_27531060
Wat heeft het ethernet-lampje nou in himilsnaam met de verbinding met Tiscali te maken??

Ik weet niet of de modem zelf van Tiscali een IP krijgt, maar schijnbaar niet. Is dit soms te checken?
pi_27531330
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:14 schreef Geqxon het volgende:
Wat heeft het ethernet-lampje nou in himilsnaam met de verbinding met Tiscali te maken??
Niks dus, ik kan die hele foutmelding over die kabels in je OP niet plaatsen, ik kan me nl ook niet voorstellen dat die melding van het modem zelf komt. Daarom vroeg ik ook waar de melding over je kabels op sloegen.
quote:
Ik weet niet of de modem zelf van Tiscali een IP krijgt, maar schijnbaar niet. Is dit soms te checken?
Vast wel. Ik kan geen enkele info vinden over dat 2606 model, ook niet op de zyxel site, maar probeer eens via telnet te connecten en dan is het met redelijke waarschijnlijkheid menuoptie 24 en dan optie 1, anders heb je vast wel ergens een status optie ofzo. Dan zie je wat voor ip het modem heeft. Post dan gelijk eens de wan en lan instellingen want misschien heb je wel gewoon een verkeerd geflasht exemplaar ofzo.
pi_27534345
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:45 schreef Geqxon het volgende:
Lekker, ik werd gebeld om een modem in te stellen, ik dacht: 15 minuten werk. Niet dus.

Probleem: Ik moet een ADSL-modem va\n Tiscali ADSL (niet via KPN) instellen. Het enige wat de handleidingen zeggen:
-Plug je modem in
-Zet je IP op DHCP
-Ga naar connect.adslvandaag.nl

Klein puntje... waar vul ik hier mijn gegevens in? Ik zit de config van de modem door te bladeren, en ik vind nergen in de boekjes of mijn verbinding op bv. PPPoA, RFC 1483, ENET ENCAP of PPPoE moet zijn, en wat ik bij Encapsulation en Multiplex moet invullen.... ofwel: HELP!
Is idd ook niet meer dan 5 minuten werk, gewoon afblijven van de config in de modem dat staat goed, als er in het boekje niet meer staat dan hoef je dat natuurlijk ook niet in te vullen.

de webconfig, krijg je daar bij maintance en dan systemstatus bij wanip een ip adres?
Nee? zet hem eens op het ISRA punt, reboot de modem en kijk opnieuw.
Ja? wat voor ip? 1.254.iets.iets dat is een activatie ip, gewoon naar connect.adslvandaag of connect.babyxl.nu
82.iets, 212.iets of 195.iets, gefeliciteerd je hebt internet

Ik neem aan dat je niet met de instellingen hebt lopen focken?
pi_27534416
crap moest editen ipv quoten
pi_27535337
Pfff nee ik heb hem weer gereset naar hoe ik hem heb gekregen, meer niet. Wat is een iSRA punt?
pi_27538593
ISRA punt is het punt waarde kpn lijn je huis binnenkomt, als je de handleinding goed gelezen hebt en juist aangesloten hebt zit daar nu je splitter aangelsoten, heb je dat niet gedaan.... ja dan is het duidelijk wat er fout gaat.
pi_27538829
Uhm de splitter ligt op de slaapkamer. Maar daar is dus allemaal niks mis mee hoor, want de andere modem werkt perfect
pi_27539043
Dat is dus de fout, je splitter moet altijd op het ISRA punt, waarom denk je dat dat in de handleiding staat?
De splitter is bedoeld om het telefonie verkeer van het adsl verkeer te scheiden
Dat de andere modem gewerkt heeft, ja ach kweste van geluk.
Probeer het maar eens

PS laat trouwens ook weten als je het probleem hebt opgelost

[ Bericht 11% gewijzigd door Darkomen op 01-06-2005 13:35:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')