Auto-configed (wat een woord) is niets in het levenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:05 schreef Geqxon het volgende:
Goed punt. Ja, hij schijnbaar auto-configed.
Maar er gaat bij het internet lampje wel een heel mooi rood lampje branden. het dsl lampje is gewoon groen. Het rare, is dat alles perfect werkt als ik weer gewoon de oude modem inplug. Deze nieuwe modem heeft wat "probleempjes"De line lijkt mij gewoon goed zo te zien.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef sooty het volgende:
[..]
Auto-configed (wat een woord) is niets in het leven![]()
Wellicht is het handig om te melden welk modem je gebruikt.
Ik probeer de helpdesk ivm. de kosten een beetje te mijden. Hij is dus 100% vanzelf ingesteld, maar doet helemaal NIKSquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:45 schreef Geqxon het volgende:
[...] Zyxel 2606W [...]
Ik heb nu een kwartiertje gezocht op zyxel 2606. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen; Met name de diversiteit van modelnummers in diverse landen leidt tot niets.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer de helpdesk ivm. de kosten een beetje te mijden. Hij is dus 100% vanzelf ingesteld, maar doet helemaal NIKS
Niks dus, ik kan die hele foutmelding over die kabels in je OP niet plaatsen, ik kan me nl ook niet voorstellen dat die melding van het modem zelf komt. Daarom vroeg ik ook waar de melding over je kabels op sloegen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:14 schreef Geqxon het volgende:
Wat heeft het ethernet-lampje nou in himilsnaam met de verbinding met Tiscali te maken??
Vast wel. Ik kan geen enkele info vinden over dat 2606 model, ook niet op de zyxel site, maar probeer eens via telnet te connecten en dan is het met redelijke waarschijnlijkheid menuoptie 24 en dan optie 1, anders heb je vast wel ergens een status optie ofzo. Dan zie je wat voor ip het modem heeft. Post dan gelijk eens de wan en lan instellingen want misschien heb je wel gewoon een verkeerd geflasht exemplaar ofzo.quote:Ik weet niet of de modem zelf van Tiscali een IP krijgt, maar schijnbaar niet. Is dit soms te checken?
Is idd ook niet meer dan 5 minuten werk, gewoon afblijven van de config in de modem dat staat goed, als er in het boekje niet meer staat dan hoef je dat natuurlijk ook niet in te vullen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:45 schreef Geqxon het volgende:
Lekker, ik werd gebeld om een modem in te stellen, ik dacht: 15 minuten werk. Niet dus.
Probleem: Ik moet een ADSL-modem va\n Tiscali ADSL (niet via KPN) instellen. Het enige wat de handleidingen zeggen:
-Plug je modem in
-Zet je IP op DHCP
-Ga naar connect.adslvandaag.nl
Klein puntje... waar vul ik hier mijn gegevens in? Ik zit de config van de modem door te bladeren, en ik vind nergen in de boekjes of mijn verbinding op bv. PPPoA, RFC 1483, ENET ENCAP of PPPoE moet zijn, en wat ik bij Encapsulation en Multiplex moet invullen.... ofwel: HELP!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |