abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27522479
Mijn ma zegt: als de grondwet door gaat, komen alle veel Polen naar NL.

Klopt dat?

Ze zegt dat alle Polen die illegaal in NL zijn, dan legaal naar NL mogen komen. Dat ze vervolgens goedkope arbeid gaan leveren, dat ze werk inpikken, en dat wij voor hun moeten gaan betalen etc.

Politici die tegen zijn, heb ik hier echter nog niet over horen praten. (Misschien heb ik dat wel gemist?)

Weet iemand hier wat zinnigs over te zeggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door mwuhaha op 31-05-2005 19:48:31 ]
pi_27522584
Polen mogen allang (zij het op beperkte schaal) in Nederland wonen en werken. En dat gebeurt ook allang. Het al dan niet doorgaan van de Grondwet verandert daar weinig aan, omdat Polen inmiddels al een EU-lidstaat is.

En diegenen die hier heen komen, kunnen per definitie geen goedkope arbeid leveren! Ze moeten een huis huren of kopen en dat moet worden opgebracht...
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2005 @ 19:46:07 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_27522760
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef mwuhaha het volgende:
Mijn ma zegt: als de grondwet door gaat, komen alle Polen naar NL.

Klopt dat?
Nee, niet alle polen komen hierheen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_27522788
Neuh is nonsens. Ze mogen nu al komen en de EU grondwet heeft daar niet gek veel invloed op.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27522799
Er zijn er al veel hier met een Duits paspoort. en natuurlijk van die geile Poolse bruidjes
pi_27522815
En heb je wat tegen Polen dan?
pi_27522817
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:47 schreef du_ke het volgende:
Neuh is nonsens. Ze mogen nu al komen en de EU grondwet heeft daar niet gek veel invloed op.
op vakantie bedoel je ?
pi_27522830
Nee hoor ook werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2005 @ 19:48:51 #9
3928 Ulx
pi_27522832
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:47 schreef Koos Voos het volgende:
Er zijn er al veel hier met een Duits paspoort.
Die noemen we Duitsers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_27522874
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:48 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

op vakantie bedoel je ?
Jammer dat je als "Nee" stemmer weer offtopic verder gaat, daar hebben we niks aan. Reageer dan gewoon niet!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:50:56 #11
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27522886
Nee, dat zijn Polen met een Duits paspoort.
En voor de oudere jongeren onder ons , de uber Pool :

pi_27522905
Nee, als je Ja stemt komen niet alle Polen hierheen. Dat kunnen ze nu ook al trouwens.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:53:27 #13
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27522947
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:50 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Jammer dat je als "Nee" stemmer weer offtopic verder gaat, daar hebben we niks aan. Reageer dan gewoon niet!
Ik ga niet offtopic .

Jammer dat jij als JA stemmer nog alles aan je moeder moet vragen.. zeg maar tegen je Ma dat ze uit d'r nek kletst.
pi_27522948
het wordt pas lache als turkije in de eu komt!
durf te wedden dat dan het aantal islamieten in nl zo van (nu) 15% naar 45% gaat, iedereen die kan werken gaat europa in en brengt al hun verdiende geld terug naar turkije..
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:54:41 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27522976
Er zijn er nu al genoeg in Nederland, ook een hoop die legaal hier werken. En dat heeft niks te maken met de EU maar met het feit dat een hoop Nederlanders te lui zijn om sommige baantjes aan te nemen. Enige reden dat een tuinier een Pool aanneemt is omdat hun niet zeiken en er altijd zijn... Goedkoper zijn ze echter niet, er bestaat ook voor die Polen zoiets als een minimumloon.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:55:02 #16
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27522983
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:53 schreef alsem het volgende:
het wordt pas lache als turkije in de eu komt!
durf te wedden dat dan het aantal islamieten in nl zo van (nu) 15% naar 45% gaat, iedereen die kan werken gaat europa in en brengt al hun verdiende geld terug naar turkije..
Dream on.. de eerste slag is voor de NEE stemmers. Turkije komt NOOIT bij de EU.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2005 @ 19:56:52 #17
3928 Ulx
pi_27523028
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:50 schreef Koos Voos het volgende:
Nee, dat zijn Polen met een Duits paspoort.
En voor de oudere jongeren onder ons , de uber Pool :

[afbeelding]
Hee, een amerikaan.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:00:07 #18
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_27523106
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:55 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Dream on.. de eerste slag is voor de NEE stemmers. Turkije komt NOOIT bij de EU.
Als je tegen Turkije in de EU bent moet je vooral Nee stemmen!
De grondwet zoals die nu voorgesteld is zal toetreding moeilijker maken.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:00:48 #19
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27523122
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hee, een amerikaan.
Ja die zijn hier sinds 1945 welkom
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:02:21 #20
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27523162
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:00 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Als je tegen Turkije in de EU bent moet je vooral Nee stemmen!
De grondwet zoals die nu voorgesteld is zal toetreding moeilijker maken.
daar hebben we geen grondwet voor nodig maar meer rechts in Europa..
pi_27523255
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:02 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

daar hebben we geen grondwet voor nodig maar meer rechts in Europa..
Nog rechtser ? Nu zijn al 19 van de 25 landen voorzien van een rechtse regering...
pi_27523386
Op dit moment is the toelating van Polen nog beperkt, maar binnen een aantal jaar houdt die beperking op en kunnen Polen vrijelijk naar Nederland komen. Dit is geregeld bij de toelating van de 10 Oostblok landen tot de unie (waar het volk geen zeggenschap over kreeg omdat gegarandeerd een overweldigende meerderheid tegen zou stemmen) en de grondwet verandert daar niets meer aan dus een reden om NEE te stemmen is het niet echt. Dat kwaad is dus al een voldongen feit. Er zijn genoeg betere redenen om NEE te stemmen.

Overigens zullen Polen niet massaal naar Nederland komen, omdat ze door de taalbarriere zich merendeels tot het mindere en zwaardere werk zullen moeten beperken. Wat wel te verwachten valt, is dat nog meer bedrijven hun arbeids-intensieve productie naar het oosten zullen slepen wat zeer negatief kan uitpakken voor de werkgelegenheid in Nederland.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:10:57 #23
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_27529157
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:10 schreef Lagging het volgende:
Op dit moment is the toelating van Polen nog beperkt, maar binnen een aantal jaar houdt die beperking op en kunnen Polen vrijelijk naar Nederland komen. Dit is geregeld bij de toelating van de 10 Oostblok landen tot de unie (waar het volk geen zeggenschap over kreeg omdat gegarandeerd een overweldigende meerderheid tegen zou stemmen) en de grondwet verandert daar niets meer aan dus een reden om NEE te stemmen is het niet echt. Dat kwaad is dus al een voldongen feit. Er zijn genoeg betere redenen om NEE te stemmen.
Sterker nog, het is juist een reden om JA te stemmen. Door de grondwet zullen de lonen in de Oost Europese landen gelijdelijk stijgen, en zullen de arbeidsvoorwaarden en sociale voorzieningen daar verbeteren. Het gevolg is dus dat er minder reden is voor die mensen om hier naartoe te komen.

Kortom, stem voor de grondwet als je bang bent voor werkzoekenden uit Polen.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:35:27 #24
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27529932
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef mwuhaha het volgende:
Mijn ma zegt: als de grondwet door gaat, komen alle veel Polen naar NL.

Klopt dat?

Ze zegt dat alle Polen die illegaal in NL zijn, dan legaal naar NL mogen komen. Dat ze vervolgens goedkope arbeid gaan leveren, dat ze werk inpikken, en dat wij voor hun moeten gaan betalen etc.

Politici die tegen zijn, heb ik hier echter nog niet over horen praten. (Misschien heb ik dat wel gemist?)

Weet iemand hier wat zinnigs over te zeggen?
Ze zit fout.

1. Polen en Portugezen zijn er al. Ik kom morgen bij een fabriek in Hapert waar op de werkvloer het werkvolk dik 50% Portugees is. Die komen hier 14 dagen werken en hebben dan 7 dagen vrij. Ze worden van en naar Portugal gebracht in busjes van een uitzendburo...

2. Dit verdrag heeft tot doelstelling het sociaal kader IN die oostblok landen op een hoger peil te brengen. Daarmee zou a. de noodzaak om hier te komen werken weggenomen moeten worden omdat in eigen land ook te verdienen valt en b. op de gevoelens van Polen en Portugezen moeten inspelen om iets aan de opbouw van het eigen land te doen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27530017
waarom ik voor zou stemmen:

- machtsoverdracht op asielbeleid naar brussel, waardoor een europese buitenlandspolitiek mogelijk wordt. Zo wordt het een asielzoeker die in nederland is afgewezen onmogelijk gemaakt om het in duitsland nog eens te proberen.

- In de nieuwe grondwet staan normen als vrijheid, veiligheid en recht bovenaan. bovendien worden sociale rechtvaardigheid en bescherming, de gelijkheid van mannen en vrouwen, de solidariteit tussen generaties en de bescherming van de rechten van het kind bevorderd.

- Dieren krijgen voor het eerst grondrechten. Dit gaat dierenmishandeling tegen. bij nieuwe besluitvorming moet naar de effecten voor dieren worden gekeken.

- Er komt een goed europees militair samenwerkingsverband dat eventueel weerstand zou kunnen bieden tegen amerika.

- Er gaat meer macht naar de nationale parlementen. Landen krijgen de mogelijkheid UIT de EU te stappen. Voor bepaalde zaken wordt het mogelijk om te zeggen dat je het nationaal wil regelen ipv in een europees beleid

- Het vetorecht wordt afgeschaft op bepaalde gebieden waardoor een daadkrachtiger, sneller europees parlement ontstaat. Er hoeft niet meer eindeloos gebakeleid te worden tot ALLE lidstaten het er mee eens zijn.

- De democratie wordt verbeterd. Iedereen die een miljoen handtekeningen kan regelen kan in principe een wetsvoorstel doen.

In tegenstelling tot de meeste nee-stemmers heb ik me wel redelijk verdiept in de grondwet. Maar ik mag niet stemmen want ik word 26 juni pas 18.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')