in zoverre dat iedereen dat doet magaaal isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:16 schreef SadKingBilly het volgende:
Helaas mogen ze wel "ja" stemmen morgen voor die grondwet..
Waarom? Omdat TS de benaming "mongool" gebruikt?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:20 schreef buzzer het volgende:
ik vind dit topic weinig getuigen van respect voor de minder begaafde medemens
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:20 schreef buzzer het volgende:
Da's een heel ouderwetse benaming. Ga maar na: eerst noemde men het gekken, toen mongolen, vervolgens geestelijk gehandicapten, daarna mensen met een verstandelijke beperking, en tegenwoordig spreekt men van mensen met mogelijkheden .quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:37 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Waarom? Omdat TS de benaming "mongool" gebruikt?
nobel prijs winnaars?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:59 schreef Samcali het volgende:
[..]
Da's een heel ouderwetse benaming. Ga maar na: eerst noemde men het gekken, toen mongolen, vervolgens geestelijk gehandicapten, daarna mensen met een verstandelijke beperking, en tegenwoordig spreekt men van mensen met mogelijkheden .
Ben benieuwd of het over een paar jaar nog eufemistischer kan![]()
ja precies daarom.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:37 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Waarom? Omdat TS de benaming "mongool" gebruikt?
Overigens is dit meer een WGR topic
ik vind um kei grappigquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:20 schreef buzzer het volgende:
deze groep mensen kún je ook genraliseren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef buzzer het volgende:
[..]
ja precies daarom.
ik vind het erg generaliserend en nogal kort door de bocht
Het zijn mensen die allemaal het syndroom van Down hebben. Dat heeft niets met Mongolen te maken. Mongolen wonen in Mongoliequote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
deze groep mensen kún je ook genraliseren.
ze hebben allemaal dezelfde chromosoomafwijking die het syndroom van down heet.
het zijn mongolen, ze mogen niet stemmen omdat ze niet slim genoeg zijn.
gewoon feiten, niks generaliseren.
Wikipedia over de term "Mongolen":quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De mensen die voor de 'politiek correcte term' zijn moeten zich misschien even verdiepen in de biografie van mijnheer Down. Dat was geen lekker type. Ik zou niet naar hem vernoemd willen zijn. Het edele Mongoolse volk daarentegen...
Het wordt dus niet meer zo gewaardeerdquote:Since people with the disability Down syndrome have some superficial Mongoloid facial features, the term "Mongoloid" was once also used as a synonym for "retarded". This usage, once neutral, is now considered offensive.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |