abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27515858
oke ik ben van een radicaal nee stemmer, half omgeslagen naar voor..
en aangezien ik 3 stemmen heb (2machtegingen) wil ik toch wel een ding zeker weten;

ik hoorde veel stemmingmakerij dat bijvoorbeeld italie een voorstel kan indienen waardoor wij in nederland geen softdrugs mogen gedogen (mag nu ook officieel niet...maar nu word ons gedoog beleid gedoogd;) ) klopt dit? en is het dan dus (worste case scenario) mogelijk dat wij over 4 jaar geen wiet meer mogen kopen/roken?
Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
comentaar via email (ambong[@]gmail)
dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
pi_27515998
Lees de grondwet door en dan weet je het waarschijnlijk

Probleem voor mij is dat iedereen wat anders roept over die grondwet. Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord maar dan wel gebasseerd op een artikel uit die grondwet, en geen loze kreet
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:56:38 #3
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_27516140
Ik denk dat op basis van de grondwet het standpunt dat Italie ons gedoogbeleid mag verbieden te verdedigen is.
Ik denk dat het tegenovergestelde op basis van dezelfde grondwet verdedigbaar is.

Er zitten zoveel ingewikkelde constructies in mbt besluitvorming en beleidsvorming dat het nog niemand duidelijk is wat de expliciete gevolgen van de grondwet zullen zijn. Als dat wel zo was had je er een fatsoenlijke discussie over kunnen voeren, wat mijn inziens momenteel absoluut onmogelijk is.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_27516207
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:52 schreef mcintosh het volgende:
Lees de grondwet door en dan weet je het waarschijnlijk

Probleem voor mij is dat iedereen wat anders roept over die grondwet. Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord maar dan wel gebasseerd op een artikel uit die grondwet, en geen loze kreet
tja ben bezig met een bedrijfsanalyse die gister af had moeten zijn :S heb geen tijd om 400 pag te lezen

als reactie op je sig: "de dood boeit mij niet, want als ik leef is de dood er niet en als de dood er is ben ik er niet meer- vrij naar epicurus
Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
pi_27516280
Moet je bij die twee volmachten niet stemmen wat diegenen willen i.p.v. wat jij wilt?
pi_27516373
Ik quote:
quote:
Geen invloed EU-grondwet op drugsbeleid Nederland

De Europese grondwet zal geen invloed hebben op het Nederlandse drugsbeleid. Europees justitiecommissaris Frattini zal Nederland ook niet in de weg staan als de regering-Balkenende een eigen drugsbeleid wil voeren, door bijvoorbeeld de groei van enkele cannabisplanten te legaliseren.

Wel vraagt hij om een 'volledige coöperatie' in de strijd tegen de georganiseerde drugshandel. 'Nederland kan zoals elke EU-lidstaat zijn eigen nationale drugsbeleid blijven voeren, zolang het maar blijft meewerken aan de strijd tegen de internationale georganiseerde misdaad die actief is in de drugshandel', zei Frattini in een gesprek met de Nederlandse media. 'De grondwet zal nationale bevoegdheden op dit terrein niet aantasten. Het is aan elke lidstaat om zijn eigen beleid te voeren, maar we moeten wel de georganiseerde misdaad aanpakken, omdat drugshandel, mensensmokkel en prostitutie in die wereld vaak gelinkt zijn', stelde de vice-voorzitter van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU.
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:04:08 #7
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_27516397
Ik denk zowiezo dat ons softdrugsbeleid onder het mom van slagvaardigheid afgeschaft wordt, als dat kutding erdoor komt.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_27516423
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:00 schreef oi het volgende:
Moet je bij die twee volmachten niet stemmen wat diegenen willen i.p.v. wat jij wilt?
nee, zijn 2 mensen die het geen reet kan schelen die denken dat ze toch wel genaaid worden:D
en omdat ik een pAar keer in de krant heb gestaan enzo vinden ze het verantwoord om mij hun stem te geven

dus ik mag ermee doen wat ik wil
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:04:44 #9
67670 Skv
Cynist.
pi_27516427
Mooi.
Ik stem voor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:05:08 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27516442
zie post Thundertje

[ Bericht 56% gewijzigd door wdn op 31-05-2005 16:10:46 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27516469
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:03 schreef Thundertje het volgende:
Ik quote:
[..]

dank u

dat word dus 3* voor
pi_27516514
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:04 schreef XoloX het volgende:

[..]

nee, zijn 2 mensen die het geen reet kan schelen die denken dat ze toch wel genaaid worden:D
en omdat ik een pAar keer in de krant heb gestaan enzo vinden ze het verantwoord om mij hun stem te geven

dus ik mag ermee doen wat ik wil
En jij baseert je beslissing op of het gedoogbeleid van softdrugs wel of niet doorgaat...

cool
pi_27516548
Naar ik meen blijven zaken als abortus, euthanasie, drugsbeleid, etc. gewoon nationaal geregeld, en heeft de grondwet daar dus geen invloed op.
Je weet nooit hoe het in de toekomst gaat zijn, maar dat weet je ook niet wanneer de grondwet er niet komt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27516553
ik stem ook voor.
pi_27516555
Gelukkig zijn er nog wel wát voor stemmers, zo ook ik...

Denk niet dat we het gaan redden...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:10:13 #16
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_27516629
Ik vertrouw het allemaal niet zo. Wat ze tot nu toe doen zijn beloftes.

In Amerika mag elke staat bepalen of de alcohol leeftijd verlaagd wordt naar bijvoorbeeld 18 jaar.
Wanneer een staat dat doet, krijgen ze opeens honderden miljoenen minder subsidie voor de snelwegen etc.
Dus in de wet zijn er geen sancties tegen het verlagen van de alcohol leeftijd, maar in het echt gebeurt het constant. Gewoon pure chantage dus...

Ik ben bang dat dit soort rituelen zich ook gaan afspelen in de EU.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:15:43 #17
120520 vredigheid
Omdat legers kut zijn!
pi_27516841
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:10 schreef SnowBite het volgende:
Ik vertrouw het allemaal niet zo. Wat ze tot nu toe doen zijn beloftes.

In Amerika mag elke staat bepalen of de alcohol leeftijd verlaagd wordt naar bijvoorbeeld 18 jaar.
Wanneer een staat dat doet, krijgen ze opeens honderden miljoenen minder subsidie voor de snelwegen etc.
Dus in de wet zijn er geen sancties tegen het verlagen van de alcohol leeftijd, maar in het echt gebeurt het constant. Gewoon pure chantage dus...

Ik ben bang dat dit soort rituelen zich ook gaan afspelen in de EU.
Eeehm aan dit soort rituelen wordt al lang gedaan in Europa
En het zal ook niet veranderen. Want wie het geld heeft, heeft de macht.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:19:00 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27516966
SnowBite ah maar dat is het hem net.

Let op mijn woorden.

Spanje zal geleidelijk aan steeds meer druk krijgen om INTERN stierengevechten af te schaffen. Zodra zij meer 'krijgen' van de Unie om ermee te stoppen dan het waard is stierengevechten te houden komt Spanje met het voorstel om die uitzondering in die wet te schrappen en wordt erover gestemd.

Vul in Nederland en Softdrugs.

Overigens heeft deze handeling niet echt met de grondwet van doen en zal dit nu ook al gebeuren.
Er wordt niets verboden maar reken maar dat als in Nederland de overheid het voor elkaar krijgt softdrugs illegaal te krijgen dat het gebeurd. En dat Europa de weg terug afsluit.

Legaliseren is in elk geval taboe en is internationaal niet verdedigbaar zonder financiele gevolgen te ondergaan.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:19:43 #19
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_27516985
Ik stem ook voor. Wat Blackjack zegt klopt wel, het is afwachten hoe de grondwet precies gaat functioneren binnen Europa. Maar ik denk niet dat Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Feit is dat ons beleid beter is dan het beleid in Frankrijk, Duitsland en België etc.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:22:48 #20
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_27517106
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:04 schreef Skv het volgende:
Mooi.
Ik stem voor.
whahahaha.... ik had al zo'n vermoeden dat jij wel iets van je liet horen in dit topique....

en nog voor stemmen ook....
pi_27517149
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:03 schreef Thundertje het volgende:
Ik quote:
[..]

En nu van een echt onafhankelijke bron, want deze ministeries willen allemaal dat we ja gaan stemmen, dus daar geloof ik weinig van.
pi_27517183
Zoals al eerder hier is aangehaald is het Nederlands softdrugs beleid voor de eerste paar jaar veilig. Om dat te benadrukken met het oog op een eventueel "Nee" heeft de Eurocommissaris die er momenteel over gaat (Frattini) dat nog maar eens expliciet gezegd. In feite betekent dat dat Europa nu zegt dat ze zich er niet mee zullen bemoeien. Feit is wel dat we ze wél de bevoegdheid geven zich ermee te bemoeien, immers maakt Europa zelf uit waar ze over gaat (lidstaten mogen Europa vriendelijk verzoeken zich nogmaals achter de oren te krabben of ze wel zeker weten dat ze erover gaan, maar the final call ligt bij Europa) en gaat alle Europese regelgeving (dus ook alle beschikkingen, verordeningen en richtlijnen) boven alle nationale wetgeving (inclusief grondwet).

Dat betekent dus wel dat als Frattini over een paar jaar weg is of als Nederland eenmaal overstag is en toch al gebonden is, Europa op *enig* moment kan besluiten dat ze het toch noodzakelijk vinden om een Europees beleid te voeren ten opzichte van (soft)drugs. Daarnaast krijgt Europa een zelfstandige bevoegdheid om verdragen af te sluiten, die ook dus buiten medewerking van Nederland om op ons grondgebied het gedoogbeleid van softdrugs aan banden kunnen leggen.
Bron: afgelopen semester gevolgde vakken Internationaal & Europees Recht en Europees Materieel Recht
pi_27517241
oi> nee maar het was wel een vote-turner gewees voor me.

wdn, je maakt daar een mooie vergelijking; maar dan moet je wel de dubbele kant zien; kan spanje dat afschaffen zonder masale protesten en onlusten? zal spanje dat ooit afschafeen? ongeacht de hoeveel heid euri? het blijft hun "cultuur"
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:27:36 #24
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27517287
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En nu van een echt onafhankelijke bron, want deze ministeries willen allemaal dat we ja gaan stemmen, dus daar geloof ik weinig van.
Hmmm onafhankelijker dan die site krijg je het niet

Reken maar dat wat daar staat korrekt is.

Herhalingen van deze tekst:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1213235
http://www.brusselbulleti(...)0/linkingpage=214499
http://www.goedzo.com/index.php/2005/04/07/
pi_27517350
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:19 schreef Kopstoot het volgende:
Maar ik denk niet dat Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Feit is dat ons beleid beter is dan het beleid in Frankrijk, Duitsland en België etc.
Dan heb je het toch écht nog niet helemaal begrepen. Het is niet de vraag of Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Het is de vraag of Europa ooit ons huidige beleid gaat afschaffen (hetgeen geheel los staat van wat onze regering, onze eerste en tweede kamer en 16 miljoen Nederlands daarvan vinden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')