abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27512382
Ik heb even wat vragen over, zoals de TT als zegt, de financiële samenwerking tussen EU-landen. Dit heeft verder geen betrekking op de Europese Grondwet.

- Is de economische samenwerking een belangrijk onderdeel in de EU? (ja, ik weet wel dat het belangrijk is, maar in welke verhouding staat het tot andere 'onderdelen')?
- Merk je als burger iets van deze samenwerking?
- Zal men in de toekomst nog meer met elkaar samenwerken of is het hoogtepunt bereikt?

Het zijn misschien wat vage vragen, maar toch zou ik hier graag antwoord op willen hebben.
Alvast bedankt
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:41:14 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27513533
Ja. De basis voor de Europese gedachte is dan ook vrede door economische samenwerking. Vanwege onze im-/export vanuit Rotterdam is het natuurlijk ook financieel extreem voordelig.

Ja. Voorbeeld: Douane. Geen grenscontroles. Je kunt daarnaast zonder problemen in een ander land gaan wonen mocht je dat willen: alleen je NL-paspoort is in principe nodig.

Ja. Er is nog zoveel dat we samen kunnen doen. Voorbeeld:het gelijktrekken van het sociale stelsel zou ervoor moeten zorgen dat Polen niet meer hiernaartoe hoeven te komen om een boterham te verdienen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')