quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:10 schreef LSS het volgende:
Het wachten is nu nog op de onzekere jongetjes die beweren toch al gauw zo'n 100 "echte" vrienden te hebben.![]()
quote:
Kut kick.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:57 schreef PiRANiA het volgende:
wat? vrienden? wa zijn dat?
quote:Vriendschap begint vooral op het werk
door Guus Mater
AMSTERDAM - Wij kennen onze vrienden vooral van het werk. Zowel gewone vriendschappen als intieme vriendschappen zijn vaak begonnen als werkrelaties.
Dat blijkt uit een landelijk onderzoek, dat gisteren is verschenen in de decembereditie van Psychologie Magazine. ?Gewone vrienden? kennen wij vooral van school of studie, onze beste vrienden via de buurt of via andere vrienden.
Meer dan de helft van de onderzochte Nederlanders (56 procent) kent ten minste één intieme vriend al minstens vijftien jaar. Mannen hebben iets meer vrienden dan vrouwen: 6,2 tegenover 5,3.
Het maandblad ondervroeg 424 Nederlanders tussen 18 en 65 jaar.
Sommige mensen hebben te veel vrienden. Die zijn dan tussen 25 en 35 jaar. Zij klagen er ook over. Driekwart van de onderzochte Nederlanders is het innigst bevriend met mensen van hetzelfde geslacht. Maar opvallend is dat man-vrouwvriendschappen door beide seksen wel iets hoger worden gewaardeerd. Mannen geven hun relaties met vrouwelijke vrienden gemiddeld een 8,5 en intieme vriendschappen met mannen geven zij een 8. Vrouwen geven hun vriendinnen een 8,1 en hun mannenvrienden een 8,2.
Hoe ouder wij worden, des te eerlijker wij tegenover onze vrienden zijn, aldus Psychologie Magazine. Zij mogen ons dan vaker op ons slechtst zien en mogen ongezouten kritiek geven. Opvallend is dat wij naarmate de leeftijd vordert, ook tevredener worden.
Vijftig-plussers zijn positiever dan anderen over hun intieme vriendschappen. ANP
Bffquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:18 schreef cerror het volgende:
Eigenlijk wel veel. Behalve een ... errr... hoe noem je zoiets?
Vertrouwenspersoonvrienddinges?
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:20 schreef Renmaestro het volgende:
Genoeg.
Niet verkapt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:39 schreef rekenwonder het volgende:
Verkapt ik-heb-vrienden-topic.
Geen vrienden neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:39 schreef rekenwonder het volgende:
Verkapt ik-heb-vrienden-topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |