abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27512995
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:14 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wat wil je dan, nu terug naar de gulden ofzo?
Alsof dat voordeliger zou zijn, daar maakt de horeca en andere instanties daar weer gebruik van, converteren ze alles naar guldens met hun voordeel. Kun je voortaan voor 1 biertje 5 gulden betalen.
Ja, want tegen de tijd dat de babyboomers met pensioen gaan kunnen Frankrijk en Duitsland en Italie hun pensioenverplichtingen niet meer voldoen, en de geldpers aangooien.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:29:50 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_27513162
Ja vertel dat aan de horeca en bedrijven, het heeft geen enkele zin terug naar de euro, en er zit meer emotioneel dan economisch belang bij jou motieven merk ik op.

Weer een muntwisseling loopt alleen nog maar nog nadeliger uit. Geloof me maar.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_27513206
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:24 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Ja, want tegen de tijd dat de babyboomers met pensioen gaan kunnen Frankrijk en Duitsland en Italie hun pensioenverplichtingen niet meer voldoen, en de geldpers aangooien.
dat is toch niet meer in politieke handen?
pi_27513342
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef MiRRoRMaN het volgende:
> Wat wil je dan, nu terug naar de gulden ofzo?
Ja.
Briljant.
En je denkt dat de horeca en al die oplichters deze keer niet creatief met hun prijzen omgaan, en nu wel braaf in hun eigen nadeel alles zullen terugrekenen naar guldens?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:36:06 #30
33189 RM-rf
1/998001
pi_27513370
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:24 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

en dat gebeurt niet in Nederland?

daar blijft iedereen eeuwig jong, als de Utopische Nederlandse Vrijstaat ontstaan is, onder het kabinet Wilders-Marijnissen?

Overigens, juist de grondwet verbiedt het gebruik van monetaire politiek om gaten op te vullen en legt bv het stabiliteitspact keihard vast, waarna strafmaatregelen door de commissie kunnen worden opgelegd en niet meer door de lidstaten geblokkeerd worden (waardoor frankrijk en duitsland vorige keer vrijuit gingen, o.m. omdat zalm weigerde een veto te gebruiken, en de Commmissie zelfs naar het Europese Gerechtshof stapte om de beslissing vand e raad der Ministers aan te vechten) ...

Dat was in Frankrijk een erg belangrijke reden in de tegen-campagne .. daar vinden ze monetaire politiek en politieke invloed op de europese bank heel normaal, terwijl de Grondwet dat juist verbied ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27513539
onze export en import gaat grotendeels naar en is grotendeels van die EU-landen ook dus als ze hun problemen deels monetair gaan 'oplossen' dan raakt dat ons ook, ook al ontmantel je de eurozone in ieder zijn eigen munt, in de huidige situatie kan je samen er iets aan doen door bv. begrotingsdiscipline afspreken mits het wordt nageleefd en toezicht erop kan eigenlijk alleen maar door een instantie die boven de EU-landen staat
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:43:55 #32
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27513614
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dat gebeurt niet in Nederland?
<..>
Nee niet helemaal. In Nederland betaal je je eigen pensioen. In de andere landen betalen de jongeren het pensioen van de ouderen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27513955
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:31 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

dat is toch niet meer in politieke handen?
Sure, en daarom hebben griekenland, Italie, Duitsland en frankrijk nu ineens niet meer dan 3% tekort?
pi_27514051
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:35 schreef Jace_TBL het volgende:

de horeca en al die oplichters deze keer niet creatief met hun prijzen omgaan, en nu wel braaf in hun eigen nadeel alles zullen terugrekenen naar guldens?
Die jongens zijn niets in vergelijking tot datgene wat de euro ons gaat kosten door de politiek van Duitsland, Italie en Frankrijk.
pi_27514280
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:52 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Sure, en daarom hebben griekenland, Italie, Duitsland en frankrijk nu ineens niet meer dan 3% tekort?
dat is geld onttrekken uit de leningmarkt dat daarmee dan concurreert met oa bedrijven die ook geldleningen hebben, dat weer in de gaten gehouden wordt door oa de ECB, de geldhoeveelheid blijft geregeld worden door de ECB in de huidige situatie en niet door de centrale banken van regeringen van de eurolanden
pi_27514771
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

dat is geld onttrekken uit de leningmarkt dat daarmee dan concurreert met oa bedrijven die ook geldleningen hebben, dat weer in de gaten gehouden wordt door oa de ECB, de geldhoeveelheid blijft geregeld worden door de ECB in de huidige situatie en niet door de centrale banken van regeringen van de eurolanden
Nee, de geldhoeveelheid neemt meer toe dan is afgesproken, was vanmiddag nog een melding op RTL5
pi_27514974
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:16 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Nee, de geldhoeveelheid neemt meer toe dan is afgesproken, was vanmiddag nog een melding op RTL5
maar de ECB reageert dan daar weer op door het geld duurder te maken of in dit geval de rentetarieven niet te verlagen zodat er niet zoveel meer wordt uitgeleend aan oa overheden, oa Duitsland is er dus niet blij, als zij een betere begrotingsdiscipline hadden was dat minder het geval geweest misschien (afgezien vd duurdere olie)
pi_27517284
Ik wil een minder bureaucratisch Europa. Er worden nu miljarden verspeelt met tolken en administratieve laten. Het functioneren van het EU-bestuur moet veranderen;

- Weg met al die tolken, in het EU-parlement spreekt men Engels, Frans of Duits

- Het moet afgelopen zijn de met die miljoenen kostende tweejaarlijkse verhuizing van Brussel naar Straatsburg

- Het aantal leden van het Europees parlement, Europese commissies en Europese raad moet minder worden
pi_27517721
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

maar de ECB reageert dan daar weer op door het geld duurder te maken of in dit geval de rentetarieven niet te verlagen zodat er niet zoveel meer wordt uitgeleend aan oa overheden, oa Duitsland is er dus niet blij, als zij een betere begrotingsdiscipline hadden was dat minder het geval geweest misschien (afgezien vd duurdere olie)
Kortom, geld wordt duurder, rente stijgt, minder investeringen, meer inflatie.
pi_27518660
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:40 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Kortom, geld wordt duurder, rente stijgt, minder investeringen, meer inflatie.
minder inflatie zou dat teweeg moeten brengen, immers geld lenen van banken om iets te kopen bv. wordt duurder, dat zorgt ook voor lagere vraag naar producten bv. de fabrikanten zouden hun prijzen van hun producten dan moeten verlagen of minder produceren/minder (her)investeren en daarmee minder kosten maken om dezelfde omzet te kunnen houden
pi_27520624
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe kun je je identiteit nou ophangen aan een bureacratisch systeem, aan 20.000 ambtenaren? Een Europees volk bestaat namelijk niet.
Nee, inderdaad. Nu nog niet nee.
quote:
Ik denk dat dat juist het grote probleem is waarom mensen Europa steeds meer als een bedreiging gaan ervaren. Europa wordt steeds meer gepresenteerd als vervanger van de nationale staten i.p.v. als een toevoeging.
Daar ben ik het mee eens en het moet inderdaad bij een toevoeging blijven. Wel vind ik het geen probleem als uiteindelijk het centrale gezag (dus de EU) het laatste woord heeft, omdat er voor de staten veel macht overblijft. Kijk naar Amerika..
quote:
Je kunt je wel tegelijk Amsterdammer en Nederlander voelen, maar men krijgt steeds meer het gevoel dat je moet kiezen tussen Nederlander of Europeaan. Ik denk niet dat Europa ooit op die manier zal gaan werken.
Dat denk ik ook niet. Toch denk ik dat de kans groot is dat Europa op langere termijn als federatie de meeste 'overlevingskans' heeft en vind ik het ook goed als de EU hier naartoe werkt. Het gebeurt alleen op een volledig onverantwoorde manier. Het ergste vind ik dat wordt gedaan alsof dit een zaak is voor de bestuurlijke elite terwijl ik vind dat je geen federatie kan vormen zonder de steun van de bevolking te hebben. En welke Europeaan voelt zich nou daadwerkelijk Europeaan?
pi_27520656
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:12 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

minder inflatie zou dat teweeg moeten brengen, immers geld lenen van banken om iets te kopen bv. wordt duurder, dat zorgt ook voor lagere vraag naar producten bv. de fabrikanten zouden hun prijzen van hun producten dan moeten verlagen of minder produceren/minder (her)investeren en daarmee minder kosten maken om dezelfde omzet te kunnen houden
Geldhoeveelheid stijgt sneller dan de economie groeit -> Inflatie
pi_27521112
Samenwerken in plaats van bevoegdheden overdragen..
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:18:54 #44
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27521926
-neoliberale punten uit de grondwet (bv. artikel 147, 148)
-minder bevoegdheden overdragen (artikel I-14 aanpassen dus)
-meer mogelijkheden om immigratie tegen te houden
-nettobetalers krijgen meer invloed.
-die miljoenen kostende verhuizing tussen Straatsburg en Brussel weg.
-meer democratische hervormingen
-een minder slappe gele-kaart regeling
-als je rechten in de grondwet opneemt, dan minder vaag en met meer waarborgen
-geen extra rechten voor gezinnen
-op een aantal punten moet grondwet makkelijker te veranderen worden
-nieuwkomers krijgen pas na 10 jaar volledig stemrecht
-EU beperken tot Europese landen

Voorstanders, als jullie dit rijtje zo lezen vinden jullie de Grondwet nog steeds iets positiefs?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:25:51 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_27522142
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:18 schreef DaveM het volgende:
-neoliberale punten uit de grondwet (bv. artikel 147, 148)
-minder bevoegdheden overdragen (artikel I-14 aanpassen dus)
-meer mogelijkheden om immigratie tegen te houden
-nettobetalers krijgen meer invloed.
-die miljoenen kostende verhuizing tussen Straatsburg en Brussel weg.
-meer democratische hervormingen
-een minder slappe gele-kaart regeling
-als je rechten in de grondwet opneemt, dan minder vaag en met meer waarborgen
-geen extra rechten voor gezinnen
-op een aantal punten moet grondwet makkelijker te veranderen worden
-nieuwkomers krijgen pas na 10 jaar volledig stemrecht
-EU beperken tot Europese landen

Voorstanders, als jullie dit rijtje zo lezen vinden jullie de Grondwet nog steeds iets positiefs?
eeh je leest de zogenaamde voordelen op

Maar het word toch een Nee, een dikke vette Nee.
pi_27522289
Als de grondwet wordt terug gebracht tot een stuk of 25 punten waarin de basiswetten van de EU staan op een zodanige manier dat iedereen ze begrijpt, dan overweeg ik pas om ja te stemmen. Voor dit ambigue gedrocht waar we in de praktijk niet meer vanaf zullen komen wil ik mijn stem niet lenen. Het gaat me niet zozeer om de inhoud maar om de vorm die nu volstrekt belachelijk is.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:32:50 #47
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27522368
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

eeh je leest de zogenaamde voordelen op

Maar het word toch een Nee, een dikke vette Nee.
dingen die veranderd moeten worden dus.
pi_27522428
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:30 schreef Lexie het volgende:
Als de grondwet wordt terug gebracht tot een stuk of 25 punten waarin de basiswetten van de EU staan op een zodanige manier dat iedereen ze begrijpt, dan overweeg ik pas om ja te stemmen. Voor dit ambigue gedrocht waar we in de praktijk niet meer vanaf zullen komen wil ik mijn stem niet lenen. Het gaat me niet zozeer om de inhoud maar om de vorm die nu volstrekt belachelijk is.
Dat is dus onmogelijk. Je moet deze Grondwet ook niet lezen als een set geformuleerde basis-rechten.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:39:27 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_27522583
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:32 schreef DaveM het volgende:

[..]

dingen die veranderd moeten worden dus.
oei, wel mee eens ja.

nog een vraag, stel de grondwet zou erdoorkomen.
Wat zou er gedaan worden aan het drugsbeleid????
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:43:25 #50
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27522693
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:39 schreef Pumatje het volgende:

[..]

oei, wel mee eens ja.

nog een vraag, stel de grondwet zou erdoorkomen.
Wat zou er gedaan worden aan het drugsbeleid????
wil je weten of je over een paar jaar nog mag blowen?
het zal een kwestie van tijd zijn voordat Brussel voor de hele EU hetzelfde drugsbeleid wil...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')