abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:04:55 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27504524
Veel mensen associëren het zien van een donkere entiteit met slecht en een lichte met goed. Dit geeft mij vragen:
Hoe zit het met andere kleuren zoals rood en blauw die ook gerapporteerd zijn?
Kun je wel spreken over goed of slecht? Is dat niet subjectief en tijdsafhankelijk?
Betekent dit dat entiteiten niet hun eigen kleur kunnen kiezen want een slechte zou zich dan toch voordoen als goed en dus een wit gedaante aannemen?

Please press the issue
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27507778
Zwart en wit worden al sinds het begin der tijden geassocieerd met resp. slecht en goed. Waarom eigenlijk? Misschien geeft de aanwezigheid van licht ons een warm en veilig gevoel (denk aan engelen), en de duisternis een koud en kwetsbaar gevoel. Men spreekt ook van 'Zwarte Magie' als het kwaad berokkend, en 'Witte Magie' voor goede doeleinden.

Het is denk ik alleen psychologisch. Donkere entiteiten zullen niet per se kwade bedoelingen hebben, en lichte entiteiten goede.

Onderstaande link heeft er ook wel een leuke theorie over:
http://www.angelsghosts.c(...)ight_paranormal.html
Hierin wordt gezegd dat de mate van 'helderheidheid' overeenkomt met het kennen van de Waarheid. Donkere zielen (verloren zielen) zouden deze kennis niet hebben - maar niet per definitie slecht dus. Denk aan bijv. kinderen die op jonge leeftijd hun fysieke lichaam moeten verlaten.

Qua kleuren zou je misschien kunnen denken aan aura's - de kleuren en omvang reflecteren je gevoelens op dat moment. Misschien geldt dat ook in spirit-vorm.
pi_27510529
bij ons in de paardenstal heb ik wel eens een donker iets gezien... een dag ervoor had een vriendin van mij hetzelfde gezien daar.. maar het voelde helemaal niet slecht.. we voelde ons juist heel erg veilig toen "het" er was.
pi_27519557
Laten we aannemen dat wij lichtwezens zijn. Wat je hier nu ziet zijn mensengeesten in een grote stofstorm, want alles is stof.

Geen ziel is verloren, maar kiest zijn afstemming zelf. Liefde brengt de ziel hoger, en zal het meer licht ontvangen. Haat brengt de ziel lager en het licht zal minder zijn omdat het geen naastenliefde bezit. In donkere sferen moeten zij dan leven tot ze zelf tot inkering komen, dan tot liefde willen en die kans ook herkrijgen.

Het kan heel goed dat je entiteiten kunt waarnemen, als is het maar een vlugge waas. Hoedt je echter, want een kwade entiteit kan je niks doen als jij dat niet toelaat en of je aura hoger van intensiviteit is. Je moet namelijk op elkaars afstemming zijn afgestemt.
pi_27520362
Bij mij was het zwart, en volgens mij goed ik associeer het niet echt op kleur:)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:29:19 #6
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27520688
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:43 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Geen ziel is verloren, maar kiest zijn afstemming zelf. Liefde brengt de ziel hoger, en zal het meer licht ontvangen. Haat brengt de ziel lager en het licht zal minder zijn omdat het geen naastenliefde bezit. In donkere sferen moeten zij dan leven tot ze zelf tot inkering komen, dan tot liefde willen en die kans ook herkrijgen.
Maar dit lijkt op een variatie die loopt van wit naar grijs naar zwart. Hoe zit het dan met kleuren?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27578403
Het is niet makkelijk te bepalen, omdat iedereen weer een andere waarnemen heeft en een totaal andere kleur kan zien. Het is dus wat voor jou het beste voelt. Bij het zien van entiteiten zal je gevoel over het algemeen wel vertellen of het goed of verkeerd is
mama van Myrddin
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:06:35 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27578513
Maar bepaalt de entiteit dan de kleur of is er een vertaalslag in je hoofd dat gevoel omzet naar, voor jou, bijpassende kleur?
pi_27580707
Kleuren geven bepaalde gevoelens, dat is bij iedere kleur: rood = agressief, blauw = rustig etc..
pi_27581190
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:07 schreef Xalopalyps het volgende:
Kleuren geven bepaalde gevoelens, dat is bij iedere kleur: rood = agressief, blauw = rustig etc..
De kleuren van je aura dusch .

De betekenissen van de kleuren zijn overigens wel wat genuanceerder dan dat .
pi_27581478
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:06 schreef livEliveD het volgende:
Maar bepaalt de entiteit dan de kleur of is er een vertaalslag in je hoofd dat gevoel omzet naar, voor jou, bijpassende kleur?
Pfoe geen idee! Ik weet alleen dat ik een keer witkleurige entiteiten heb gezien, maar daar kreeg ik een slecht gevoel bij dus die waren voor mij niet positief. Ook heb ik een keer een zwarte entiteit gezien maar daar kreeg ik juist wel een positief gevoel bij.

Wat bij mij uitmaakt is de achtergrondkleur. Tenminste bij bovenste twee waarnemingen wel. De lichte entiteiten zag ik namelijk op een donkere achtergrond kleur en de donkere entiteit met een witte muur als achtergrond.
pi_27581642
je maakt zelf een vertaalslag in je hersenen, en die kan bij iedereen anders zijn
mama van Myrddin
pi_27597815
Volgens mij kunnen entiteiten alle kleuren hebben, maar varieert dat afhankelijk van de waarnemingsomstandigheden (wat misschien vergelijkbaar is met het alleen in grijstinten zien tijdens duisternis, hoewel dat fysisch verklaarbaar is), het humeur van de entiteit en van de waarnemer. Zwart hoeft niet per sé negatief te zijn lijkt me, maar dat staaf ik aan niets dan mijn gevoel.

Ik heb begrepen dat het manifesteren in de fysieke wereld nogal wat energie kost, zodat 'verschijningen' vaak doorzichtig en vaag zijn. Je moet wel heel graag willen of erg verbonden zijn met het aardse leven wil je full-color verschijnen.

Ik heb wel eens entiteiten waargenomen, maar dat was zelden op zicht, meestal op gevoel. Alsof ze de hele kamer vullen, dat idee .
pi_27597827
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:38 schreef Misticle_lightning het volgende:
je maakt zelf een vertaalslag in je hersenen, en die kan bij iedereen anders zijn
Geldt dat voor 'normale' waarneming ook niet? Is jouw blauw mijn blauw?
pi_27598231
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:38 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ja, maar sommige mensen laten dat bepalen door kleur. Het was zwart, dús slecht of het was wit, dús goed.

Daarom is het zeker belangrijk om je achteraf af te vragen of het nou echt zo eng was als je zelf dacht of dat je alleen geschrokken bent. Meestal als iemand iets gezien heeft (en daardoor is geschrokken), blijkt het achteraf heel erg mee te vallen met die angst als je vraagt of ze eens terug kunnen denken en kunnen terughalen wat het gevoel van dat moment nou écht was. Vaak was het op het moment zelf helemaal niet negatief/dreigend.

Maar mensen laten hun gevoel ook wel eens bepalen door een kleur.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_27605307
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:43 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Geldt dat voor 'normale' waarneming ook niet? Is jouw blauw mijn blauw?
ja dat klopt,
iedereen heeft zijn eigen waarheid
mama van Myrddin
  zondag 5 juni 2005 @ 15:44:30 #17
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27646640
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:05 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja, maar sommige mensen laten dat bepalen door kleur. Het was zwart, dús slecht of het was wit, dús goed.

Daarom is het zeker belangrijk om je achteraf af te vragen of het nou echt zo eng was als je zelf dacht of dat je alleen geschrokken bent. Meestal als iemand iets gezien heeft (en daardoor is geschrokken), blijkt het achteraf heel erg mee te vallen met die angst als je vraagt of ze eens terug kunnen denken en kunnen terughalen wat het gevoel van dat moment nou écht was. Vaak was het op het moment zelf helemaal niet negatief/dreigend.

Maar mensen laten hun gevoel ook wel eens bepalen door een kleur.
Ja, óf het proces is juist andersom.
Je neemt iets waar ( met wat voro zintuig dan ook ).
De vorm dat hetgeen wat je waarneemt heeft wordt misschien wel beïnvloed door jezelf...

net als de grappige stiptekeningen waar je vormen (huis bv) in denkt te kunnen zien.
Er is helemaal geen huis... je ziet wel iets.. maar het zijn stippen.
Je ziet het huis omdat je hersens de stippentekening afmaakt, als jij nog nooit een huis hebt gezien, zal je die echt niet zien. je zal dan iets zien wat voor jóuw bekend is.

Als je dus een waarneming hebt die slecht voelt, kan het zijn dat jijzelf er een zwarte kleur van maakt. Jiij associeert het onbehaaglijk gevoel gelijk met zwart... ( ingeprent in je jeugd. Casper het spookje = goed = wit )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 5 juni 2005 @ 22:29:11 #18
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27658784
Ik kan me wel vinden in je gedachtegang, Mirage
pi_27659063
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:04 schreef livEliveD het volgende:
Veel mensen associëren het zien van een donkere entiteit met slecht en een lichte met goed. Dit geeft mij vragen:
Hoe zit het met andere kleuren zoals rood en blauw die ook gerapporteerd zijn?
Kun je wel spreken over goed of slecht? Is dat niet subjectief en tijdsafhankelijk?
Betekent dit dat entiteiten niet hun eigen kleur kunnen kiezen want een slechte zou zich dan toch voordoen als goed en dus een wit gedaante aannemen?

Please press the issue [afbeelding]
Je "ziet" toch altijd afhankelijk van waarmee je bent opgevoed. Als je met goed=wit en zwart=slecht bent opgevoed, klopt dat inderdaad. Maar melkwit kan net zo slecht zijn ben ik achtergekomen. Blauw is op zich niet erg, cyaan en felrood en andere agressieve kleuren zijn minder goed.
  maandag 6 juni 2005 @ 00:03:25 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27662050
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:36 schreef Sessy het volgende:
Je "ziet" toch altijd afhankelijk van waarmee je bent opgevoed. Als je met goed=wit en zwart=slecht bent opgevoed, klopt dat inderdaad. Maar melkwit kan net zo slecht zijn ben ik achtergekomen. Blauw is op zich niet erg, cyaan en felrood en andere agressieve kleuren zijn minder goed.
Maar blauw en rood classificeren lijkt me o.a. ook opvoeding
pi_27662405
Tuurlijk, maar bij mij is dat zo.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:35:39 #22
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27675462
*Zucht*

les 1.
Het concept van goed en slecht is een menselijk iets. dit is gecreeerd om elkaar beter te kunnen controleren door middel van wetten e.d. Als je astraal gaat en dingen zelf leert zul je zien dat er geen Goed of Kwaad is. Er is alleen Chaos en Orde. Iedereen is zichzelf en doet waar hij/zij/onzijdig zich goed bij voelt. Iedereen vervult zo zijn rol

les 2.
Entiteiten, maakt niet uit welk, bestaat uit energie. Jij en ik dus ook. Entiteiten waar ik het hier over ga hebben zijn geesten aangezien die het meest veranderlijk zijn per persoon. Geesten zijn meestal balletjes energie die zich niet zo vaak kunnen manifesteren in hun oude menselijke vorm. Dit komt door gebrek aan energie, energie die ze eerst elders vandaan moeten halen voordat ze zich kunnen laten zien in menselijke gedaante. Goeie energie bronnen zijn wij als mens, daarom is het belangrijk te leren schilden anders kun je wel eens leeg gezogen voelen (op een minder prettige manier dan als je vriendin dit zou doen)

Veel mensen, zo niet iedereen tegenwoordig, kunnen geesten voelen. Als je zeer ontspannen bent kun je ze zelfs zien. De eerste paar keer zul je er angstig tegen over staan omdat het iets is wat je niet dagelijks tegen komt. dus in het begin zul je je angstig voelen, kippenvel, ongemakkelijk zijn etc, maar dat gaat weg in de loop der tijd als je het wat vaker tegen komt. Dan zul je de geesten echt voelen en hun echte intenties. De meeste zijn aardig en een enkeling is koppig en een verwaarloosbaar percentage is aggressief. uhm...geesten kunnen je niet verwonden, dat doen mensen zelf omdat ze de angst de baas laten zijn over de situatie.

Nu als je er 1 tegen komt ga je ze automatisch beoordelen op wat je voelt. in jouw ogen zal die geest Goed zijn of Kwaadaardig of iets anders. in jouw ogen zal die geest dus een kleur krijgen die geassocieerd wordt met wat jij voelt. Je 3e oog is verantwoordelijk om die vertaalslag te leggen naar de energien en iets dat je hersenen begrijpt.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 6 juni 2005 @ 15:46:48 #23
81237 releaze
best of both worlds
pi_27678161
wit en zwart zijn geen kleuren, het is het wel of niet aanwezig zijn van licht. aangezien veel op spiritueel vlak op licht gebaseerd is, is het uitblijven van licht waarschijnlijk een slecht teken, dus word daar het kwaad ofzo aan toegekend.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:49:18 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27684097
Mja wit en zwart zijn natuurkundig geen kleuren maar ervaringstechnisch wel. Daarnaast produceren ze in mijn visie geen lichtdeeltjes en hebben ze ook geen energie zoals wij dat kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')