abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:36:43 #101
1087 Merisse
broddeltante
pi_30418114

Update van mij: allereerst: het gaat goed met me! Ik wil niet meer bezig zijn met zwanger worden en dat houdt automatisch in dat ik op het moment alles wat met zwangerschap en babietjes te maken heb mijd. Dus ook dit subforum... Ik zap weg bij reclames over luiers en bevallingsprogrammas. Als iemand vertelt over zwangerschap of bevaling loop ik meestal gewoon weg. En het mooiste is nog dat ik dat ook mag van mezelf Hiervoor had ik zoiets dat ik het moest verdragen omdat ik eroverheen moest komen ofzo. Nu niet meer en dat lucht op! Dat komt wel weer (of niet, ook goed).

Die nieuwe auto die ik mezelf had beloofd als ik niet zwanger zou raken is er eindelijk gekomen en ik ben er superblij mee Knalrode Audi A2 "colourstorm" voor de kenners.. Dat was iets waar ik een hele tijd tegen aan zat te hikken want hoe kan een auto nu een kindje vervangen? Lange tijd wilde ik niet eens gaan kijken naar auto's en als we dan gingen kijken vond ik er niks aan en kon alleen maar denken aan de mislukte zwangerschappen. Op een of andere manier heb ik me eroverheen gezet dat die auto in de plaats komt van... Tuurlijk kan dat niet! Maar ik kan er wel van genieten en ook van het feit dat we het heel goed en fijn hebben met z'n tweetjes. Zo hebben we besloten dat we elk jaar op huwelijksreis gaan

Ik gebruik overigens geen voorbehoedmiddelen dus theoretisch zou het nog kunnen maar ik reken er niet meer op i.t.t. een jaar geleden.

Dus neem me niet kwalijk dat ik niet meer regematig meelees en schrijf. Uiteraard duim ik voor iedereen die nog volop in de MMM zit (Slaapmeisje, Minoes, ET, Katinka) en ik zal vast nog wel eens spieken hier.

Liefs voor allen die dit lezen en zo met me meegeleefd hebben in de afgelopen 1,5 jaar

Merisse
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:42:19 #102
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30418284
Lieve Merisse, wat fijn dit! Vind ik. Je klinkt goed. En dat is fijn!
Ik mis je inbreng hier wel. Dat wel. Maar hee, dit gaat natuurlijk om jou en je man! En die jaarlijks terugkerende huwelijksreis alleen al klinkt fantastisch!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:50:25 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30418543
Merisse, wat Sugar zegt idd. Je klinkt goed!
Fijn om te lezen!

Hou je taai he! En geniet idd!
pi_30418995
Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangers.
Wat fijn Merisse dat je er zo een weg mee vindt (met Audi - is dat zoeentje dus? mooi zeg! ).
pi_30419282
Merisse..... Wow,wat klink jij rustig en vastberaden,niks kan jou meer van je stuk brengen
Ik hoop volgend jaar ook zo te klinken,want ik begin de moed een beetje(erg)op te geven hier.
Ik hoop nog es wat van je te horen,gewoon ff beppen als je er zin in hebt en anders niet
Lijkt me heerlijk,ieder jaar op honeymoon.En een pracht van een auto heb je!.
Veel succes en sterkte met alles

Groetjes,Minoes
pi_30419438
Lief Merisje,
Wat een fijne update, ik ben blij dat je jezelf weer een beetje gevonden hebt (zo klinkt het namelijk ) Ik vind je een supervrouw en hoop dat jij en je elk jaar een nog fantastischere huwelijksreis dan het jaar ervoor gaan maken
Dikke
pi_30419637
Merisse, ik wil je ff een hele dikke zoen geven
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_30419734
Merisse ik sluit me volledig met mijn voorgangers aan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_30423306
Merisse wat ontzettend fijn dat je je goed voelt! . Het heeft ook lang nodig denk ik om het te verwerken ofzo...

De laatste tijd begin ik me steeds slechter te voelen. Niks gaat zoals ik het wil. Ik probeer me er ook bij neer te leggen dat ik (voorlopig iig) geen kinderen zal krijgen, omdat ik (tijdelijk) onvruchtbaar ben. Maar het is allemaal wel op te lossen ofzo.
Mijn dieet gaat echt heel erg goed allemaal, ben in ruim 2 maand 16 kilo kwijt en 22 cm omvang , maar ik heb mijn doel nog niet bereikt. Ik ben nog niet zwanger en mijn PCO is ook nog niet weg. De gyn zei dat het door afvallen weg zou gaan. Het is eigenlijk gewoon een hormonen-kwestie, voordat dat allemaal weer goed is kan er zomaar een jaar voorbij zijn en dan nog kan ik (als ik het goed begrepen heb dan) zonder medicijnen niet zwanger worden. Ik zit in een mega-dip en ik vind het heel moeilijk om mezelf er nu weer uit te sleuren ofzo.
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:33:18 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_30423905
Merisse... tja, wat kan ik zeggen...
Ik ben blij dat het je lukt om te genieten en dat het goed met je gaat!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:46:55 #111
1087 Merisse
broddeltante
pi_30433602
Lieve, malle, meid count your blessings: het afvallen gaat keigoed (petje af hoor), en je bent kei-jong nog. Ok je plannen moeten even in de ijskast en dat valt uiteraard hartstikke tegen en daar mag je je uiteraard best kloten over voelen maar "all is not lost". Houd moed lieverd!!!

Ben verder weer superontroerd door jullie reacties Sjoeg, Minoes, Piglet, Poemojn, Bar, Belaan, Snoepje Enne Poemojn: dat is 'm inderdaad, goed he!
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:50:20 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30433744
Merisse, wat klink je 'sterk'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 11:12:22 #113
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_30447352
Lieve Merisse, ik wil je in ieder geval bedanken voor de afgelopen tijd. Wat hebben we veel meegemaakt in de diverse topics samen. Helaas zonder het zo gewenste resultaat. Ik vind je een topwijf en hoop dat je nog heel veel mooie momenten met je hubbie zal meemaken. Zo'n ultragave auto is wat dat betreft een prachtig begin. En elk jaar op huwelijksreis klinkt heel bekend, dat zijn wij namelijk ook aan het doen

Wij hebben dan nog wel 3 x IVF voor de boeg, maar ook wij nemen langzaam afscheid van het feit ooit biologische ouders te worden. Ik voel enorm met je mee en hoop net zo sterk te zijn tegen de tijd dat wij het voor gezien moeten houden. Jouw nimmeraflatende steun en troostende woorden zijn voor mij erg belangrijk geweest en op dit moment weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Kom gewoon nog af en toe langs, maar vooral geniet van je leven en van elkaar.

Hele dikke kus
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_30447702
Merisse, ik ben blij dat je voor jezelf een beetje 'rust' hebt gevonden in het gebeuren!

Mallemeid, je bent al een heel end dan toch met 16 kilo! Echt goed hoor in 2 maanden tijd....
Ik vind het wel vreemd dat je gyn heeft gezegd dat het 'over' moet gaan als je afgevallen bent, ik heb ook PCO (en aanleg tot overgewicht) maar ook in tijden dat ik 62 kilo woog bij een lengte van 1.75 (in een ver, ver, verleden ) was mijn cyclus zo onregelmatig als maar zijn kan, terwijl je dan toch niet echt kan spreken van overgewicht....

En dat je niet zonder medicijnen zwanger kan worden, tja dat is dan misschien zo maar wat geeft dat joh...Het resultaat is toch uiteindelijk hetzelfde. Ik heb ook pillen moeten slikken om zwanger te raken, maar bij de eerste ronde was het toevallig gelijk raak. Dus hou nog even de moed erin, en ga in ieder geval lekker door met afvallen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30448218
Merissje,

wat vind ik je ongelovelijk sterk zeg, ik ben heel blij dat het goed met je gaat, en dat je uiteindelijk die prachtige auto heb, heerlijk genieten met zijn 2tjes ieder jaar op jullie huwelijksreis, zowieso genieten van mekaar natuurlijk, ben wel blij dat jullie het zo fijn hebben samen.

hou je taai en heel veel succes en sterkte met alles!!

ik denk aan je
Liefs en een dikke knuf
shirley

pi_30452042
Slaapmeisje de traantjes rollen hier over mijn wangen...
Wat ben je toch een warm en lief mens die altijd de juiste toon weet te treffen! Enne he ik ben de wereld niet uit joh. Ik blijf alles zeker volgen, hetzij wat meer vanaf de zijlijn, en ik hoop nog steeds met heel mijn hart dat jij het wel mag beleven (biologisch) moeder te worden. Ik blijf jompelen voor je Maar het is wat jij zegt: niet vergeten in de tussentijd ook te blijven genieten van het leven.
Dikke knuffel

edit:
Girly meis een voorspoedig verloop van je zwangerschap gewenst (ik moet de laatste tijd vaak in het Antonius zijn en ik kijk alltijd of ik jou niet zie)
ET girl: sterkte in de MMM en hopelijk krijgen jullie nog zo'n lief kindje als Saskia

[ Bericht 18% gewijzigd door Merisse op 10-09-2005 14:44:07 ]
pi_30456538
Merisse
pi_30568950
Merisse, dat ziet er goed uit elk jaar op huwelijksreis!
Meid, goed van jou dat je je leven een positieve wending hebt weten te geven. Oa. een nieuwe auto maakt het inderdaad niet goed, maar het geeft je vast een positieve boost, elke keer als je er in stapt (en dat is waarschijnlijk dagelijks?!). Jezelf een beetje kietelen kan zeker geen kwaad. Alle beetjes helpen.
Ik merk dat ik een beetje bewuster leer te genieten van dingen die je als ouders niet zou kunnen doen. Op vakantie hebben we met volle teugen van elkaar kunnen genieten en alleen gedaan waar we zin in hadden.

Dus, om maar in de kietelsfeer te blijven, de volgende vakantie begint zich in mijn hoofd alweer te vormen

Wat betreft onze MMM, ik ben nog steeds negatief t.a.z. een 4e keer IVF. Ik wil die spanning en al die toestanden (nog?) niet weer ondergaan. Achteraf realiseer ik me pas wat het allemaal met me gedaan heeft en het lijkt erop dat het punt genoeg = genoeg is bereikt. Maar een definitieve uitspraak doe ik nog niet...wie weet.

Met verbazing (over mezelf) heb ik naar het programma 'de biologische klok' gekeken, vooral die uitzending die over IVF ging. En dacht bij mezelf, shit, dat heb ik allemaal al 3 keer gedaan. Het hele circus. Ik vond dat heel confronterend.

Anyway, voorbehoedsmiddelen ga ik in iedergeval nooit meer gebruiken, ik let op mijn eten, slik multivitamine met foliumzuur (=routine), geniet van alles (inclusief een wijntje op z'n tijd) en reken maar nergens meer op. Op dit moment geeft dat mij rust.

Waar ik wel veel moeite mee heb is dikke buiken; ook op TV. Toevallig een stukje BigBrother gezien gisteren en ik kan er niet over uit; schandalig gewoon. Zwanger en rokend op TV, je zou ze toch!

Merisse, ik schrijf niet zo heel veel hier, maar ook ik heb veel aan je gehad op nogal wat moeilijke momenten en daar wil ik je ontzettend voor bedanken (aan meer meiden hier trouwens hoor!). Ik wens je alle goeds en vooral, veel plezier samen; dat heb je verdiend.

[ Bericht 29% gewijzigd door katinka op 14-09-2005 17:18:27 ]
  vrijdag 16 september 2005 @ 01:09:28 #119
1087 Merisse
broddeltante
pi_30623322
Katink! Leuk je hier weer even te zien/lezen. Jij klinkt ook goed hoor Fijn dat je kan genieten van de voordelen van het geen kinderen hebben.
Ik kan me voorstellen dat je iets gehad hebt aan die serie de biologische klok. Herkenning en verwerking, m.n. over IVF.
Enne, jij ook bedankt hoor
* Merisse gaat geen afscheid nemen want daar heb ik een hekel aan
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:56:59 #120
1087 Merisse
broddeltante
pi_31189682
GVD! Denk je er een beetje overheen te zijn... Kreeg zojuist een mailtje van vrienden (die helemaal op de hoogte zijn van ons verhaal) met een link naar hun nieuwste business. Ik onwetend de website openen: juist ja: geboortekaartjes
En nu ben ik zooo kwaad! Hoe kunnen ze dat nou naar ons mailen? Ook janken weer. Dat komt zo onverwacht en raakt je als een stomp in je maag. Ben weer helemaal van de kaart.

In de afgelopen weken heb ik te horen gekregen dat ik een kaakoperatie moet en mijn baan kwijt ben, maar ik hield me staande tot nu toe. Tot nu toe inderdaad. En bedankt "vrienden".

En ik post die link lekker niet hier ondanks dat best het leuke kaartjes zullen zijn want dat gun ik ze niet. Lekker kinderachtig van mij? Kan me niet schelen!
* Merisse is boos

[ Bericht 22% gewijzigd door Merisse op 04-10-2005 23:20:45 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:11:18 #121
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31190176
merrisse
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:18:15 #122
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_31190442
Hoe tactloos kun je zijn. Kan me goed voorstellen dat je daar heel erg boos om wordt, Merisse.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 09:19:29 #123
81992 Githa
pi_31197014
Merisse
pi_31219742
Wat een k*tstreek Merisse! Kan me helemaal voorstellen dat je daar ff van de kaart door raakt. Logisch. Hej en die kaakoperatie, dat is ook geen kattepis; hoezo is dat nodig (of wil je dat niet kwijt...?)

Mèn en OOK nog je baan kwijt? Is je dat nog niet zo heel lang geleden je ook overkomen? Shit!
Het zit je echt even niet mee

Kop op meid, je bent een wereldwijf, onthou dat goed.

PS die site boycotten
  donderdag 6 oktober 2005 @ 06:54:07 #125
1087 Merisse
broddeltante
pi_31221602
Die baan is vorige week gebeurd. En dat van die kaak is off topic voortand afgebroken, getrokken, er moet een implantaat in komen maar daarvoor is er te weinig bot dus onder narcose botopbouw + verwijderen cyste + verstandskies
Maar zoals een goede vriendin vanavond zei: van die baan daar kom je wel
overheen maar het verdriet van het geen kinderen krijgen gaat nooit helemaal
over... Triest maar waar.

Inmiddels een excuusmailtje gehad van die vriend; hij had het weloverwogen verzonden. In zijn "optimisme en wellicht ook naïviteit" was hij ervan uitgegaan dat het voor ons nog weggelegd zou zijn. En het was niet de bedoeling geweest ons te kwetsen omdat ze daarvoor teveel om ons geven.

Tja *zucht*, hand over hart enzo. Maar het is wel aangekomen. Geen idee of de vriendschap dit overleefd. Uiteraard is zij zwanger en dus zit ik niet te springen om een afspraak en straks kraamvisite. *zucht*... = bevriend stelletje, hij vriend van mijn man
pi_31234229
Ze weten van jullie situatie Merisse, maar weten ze ook hoe jij er precies over denkt? Dat je er dus niet mee geconfronteerd wil worden en eigenlijk elk onderwerp of i.d wat ook maar zijdelings met zwangerschap te maken heeft wil vermijden??

Ik kan me anders namenlijk best voorstellen dat je een dergelijk mailtje zou versturen.

Eén van mijn beste vriendinnen is ook ongewenst kinderloos en heeft al jaren in MMM achter de rug en toen ik bevallen ben heb ik haar wel een geboortekaartje gestuurd. Ik weet dat ze pisnijdig geweest zou zijn als ik haar 'ontzien' had wat dat betreft of als ik haar niet verteld zou hebben dat ik zwanger was.
pi_31249013
het ging hier toch niet om een geboortekaartje?! maar om een site waar je geboortekaartjes kan bestellen! behoorlijk tactloos inderdaad lijkt me. maar goed 't is al uitgepraat begrijp ik.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:29:01 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31249572
Oi Merisse
Hiermee zetten ze bijna jullie vriendschap op het spel.

Ookal heb ik hier al heel lang niet meer gereageerd; ik leef met je (jullie dus) mee.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat door dit forum je je veel bewuster wordt van allerlei verschillende scenario's. Ga maar na, in je eigen omgeving ken je misschien een paar stellen die (vooralsnog) ongewenst kinderloos zijn. Maar je hebt niet vaak die diepe gesprekken met hen, waarbij die emoties zo omhoog komen als hier. Vaak omdat je niet weet hoe je hier mee om moet gaan. Het heeft mij mijn ogen geopend. Dankzij jullie openhartigheid ben ik meer in staat om een steun te zijn voor die vrienden. En je moet het toch samen blijven doen hè?
Het zou voor die vrienden van jullie dan ook wel eens een idee kunnen zijn om zich eens wat meer te gaan verdiepen in jullie situatie. Hopelijk stuiten jullie dan minder op onbegrip in de directe omgeving.

Vreemd eigenlijk hè; je directe omgeving weet soms nog minder goed wat er in je omgaat dan "vreemden" die je leert kennen via internet.

Dames, vanuit het diepste van mijn hart; jullie zijn bikkels!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31252044
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:08 schreef bixister het volgende:
het ging hier toch niet om een geboortekaartje?! maar om een site waar je geboortekaartjes kan bestellen! behoorlijk tactloos inderdaad lijkt me. maar goed 't is al uitgepraat begrijp ik.
Ik bedoel ook niet dat t niet tactloos kan zijn. Ik bedoel alleen dat ik het zelf ook gedaan zou kunnen hebben omdat je iemand bv ook niet voor het hoofd wil stoten door diegene overal van buiten te sluiten.
Niet iedereen in diezelfde situatie wil dat.

Wat ik bedoel is, als je niet exact weet hoe iemand ermee om wil gaan kan ik me voorstellen dat je zoiets, zonder lullige bedoelingen, stuurt. Omdat je gewoon niet precies weet waar je dan goed aan doet.

Als ze dat wel weten van Merisse dan is het buitengewoon bot natuurlijk. Maar gelukkig is het inderdaad uitgepraat.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:53:44 #130
1087 Merisse
broddeltante
pi_31279247
Ja weet je ik kan het me eigenlijk ook wel voorstellen van hun kant dat ze dat mailtje juist expres wel gestuurd hebben om ons niet buiten te sluiten. En eerlijk gezegd schrok ik ook van mijn eigen heftige reactie. Ik kan wat dat betreft ook niet goed voorspellen hoe ik reageer. Misschien had ik alleen mijn schouders opgehaald als ik op dat moment lekker in mijn vel had gezeten, dan had ik het hooguit wat pijnlijk gevonden.

Ik pretendeer hier ook absoluut geen "gebruiksaanwijzing over hoe om te gaan met onvrijwillig kinderlozen" neer te leggen. Ik vind het eigenlijk een vreselijk idee dat mensen mij moeten ontzien. En het zou niet ten koste mogen gaan van die vriendschap. Ik weet het. Ik zou willen dat ik niet zo lichtgeraakt was wat dat betreft maar helaas is dat nu even wel zo..
pi_32228849
Merisse om ff op jouw verhaal aan te sluiten. Het is te bekend en het is zo vervelend (vooral voor jezelf) om telkens niet te weten hoe je ergens op zult reageren. Net wat je schrijft de ene dag haal je er je schouders over op en de andere dag voel je je op de rand van een of andere enge afgrond. En wat kun je eraan doen? Ik denk weinig tot nix. Het lijkt me dat zoiets idd altijd bij je blijft, en de ene dag zorgt een vers babytje of een dergelijk mailtje voor een glimlach en de andere dag kun je wel huilen. Ik hoop iig dat de vriendschap zo sterk is dat het goedkomt!
Ik weet niet of je ondertussen al naar de kaakchirurg bent geweest en hoe en wat met je werk, maar ook op dat vlak; heeel veel succes en sterkte!

Maar om even te updaten want ik heb al belachelijk lang niet geschreven omdat er ook belachelijk veel gebeurd is. Onze derde IVF en dus tweede volledige, was eerst geslaagd. We waren zwanger van 1 teruggeplaatst embryootje. Helaas hebben we rond de 6e week alweer afscheid moeten nemen van de uitgekomen droom. Het was vooral voor mijzelf een gigantische eye opener op het gebied ongewenst kinderloos zijn (en mss wel blijven). Heb het me nooit zo gerealiseerd maar blijkbaar heb ik altijd in de naïeve illusie geleefd dat wanneer we zwanger mochten worden van de IVF dat dit ook blijvend zou zijn. Het heeft me ook flink veel tijd, tranen en energie gekost om eroverheen te komen. Al met al denk ik dat ik/we er weer sterker uit zijn gekomen. Een grote illusie armer maar ook veel nuchterheid voor terug gekregen. Het blijft altijd een proces van afscheid nemen en zelf denk ik dat de IVF pogingen daarin helpen. Te weten dat we er alles aan proberen en later hebben geprobeerd om onze wens uit te laten komen. Op dit moment sta ik op een wachtlijst om mijn eileiders te laten verwijderen. De enige onderzoeken die op dat gebied gedaan zijn zijn in de USA. Daarbij wordt vooral nadruk gelegt op het niet zwanger kunnen worden door het vocht wat erin zit, en vandaar ook telkens onze twijfel over het er wel of niet uithalen. De professoren hebben dat besluit nu voor ons genomen en ze gaan eruit!
Ook weer een stukje extra afscheid nemen. En om eerlijk te zijn, het helpt me ook weer om straks na de laatste poging in relatieve rust aan het verwerken te gaan. Als ze er eenmaal uit zijn is er echt 0,0% kans op dat (te vaak beschreven) wonderkindje wat er na tig pogingen in de MMM toch is gekomen. En daardoor is er daarna dus ook geen schrijntje 'hoop' zinnig of onzinnig, meer op dat miraculeuze kindje. Dan mogen en kunnen mijn vriend en ik ons 100% op ons richten.
  zondag 1 januari 2006 @ 14:43:13 #132
1087 Merisse
broddeltante
pi_33601659
Sorry voor de late reactie maar wat ontzettend verdrietig Tajno dat je eindelijk zwanger bent en het dan toch niet doorgaat. Ik kan me ook zo goed voorstellen dat je daar absoluut geen rekening mee had gehouden. Miskramen zijn zoooo verdrietig omdat je het ene moment denkt over 8 maanden een kindje te hebben en het dan niet doorgaat. En het gevoel wat je hebt als je zwanger bent... *zucht*

Maar waarom moeten je eierstokken eruit? Wanneer is jullie volgende IVF?
Heel veel sterkte ermee.

Wij hebben gisteren oud&nieuw gevierd met onze 7 maanden zwangere buurvrouw en haar man. Het was weer een avond met mixed emotions. Op een of andere manier trek ik het redelijk dat zij zwanger is. Ze zijn een stuk jonger als wij en ik kan niet om haar heen omdat ik haar dagelijks zie. Maar ik moest toch even flink slikken toen ze ons de rose babykamer lieten zien. Ze krijgen dus een meisje, iets wat we nog niet wisten. We hebben het daarna nog uitgebreid over onze situatie gehad en mijn moeite met zwangeren en kraamvisites. Ze waren zo lief en begripvol. En ik heb niet eens gehuild, niet dat dat erg geweest zou zijn maar ik hoefde gewoon niet te huilen en dat vond ik toch weer een soort van overwinning.
pi_33603375
Ik had het gisteravond ook even moeilijk, heel even gehuild en gepraat en toen ging het wel weer. Maar tijdens het aftellen en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen moest ik plotseling weer huilen, vorig jaar ook al . Wilde ik helemaal niet maar het overviel me gewoon ofzo. Weer een jaar zonder zwangerschap/kind afgesloten...Maargoed, hopelijk is 2006 een beter jaar
pi_33606414
Hoi dames,

Merisse toeval bestaat niet? Mijn beste vriendin is nu ook ong 7 maanden zwanger. Zij willen iig niet weten wat het wordt. En tja ook wij hebben de jaarwisseling met ze 'gevierd'. Gelukkig kan ik er bij haar al goed tegen dat ze langzaamaan steeds een beetje meer zwanger eruit ziet. En de miskraam zijn we ook weer redelijk te boven. Langzaam kijk ik weer vooruit zeker nu de operatie achter de rug is. Het zijn gelukkig mijn eileiders die eruit zouden zijn gegaan en niet mijn eierstokken anders had een volgende IVF ook weinig zin. Door de vele verklevingen die ik heb is het alleen niet zo gelopen als verwacht en heeft de gyn clips geplaatst om te voorkomen dat het vocht in mijn baarmoeder terecht komt. Het onderzoek ik de USA toont aan dat dat vocht 'embryotoxisch' is. Het betekend dat het meestal niet komt tot een goeie innestelling. Ik vermoed zelf ook dat we daarom een miskraam hebben gehad. Aan te tonen is het toch nooit (weet je helaas ook maar al te goed) en we kunnen op dit moment ook niet meer dan hopen dat we ergens rond februari mogen starten met onze derde volledige poging en dat die wel gaat slagen. Om dat toch wat te ondersteunen gaan we ditmaal dan ook voor een terugplaatsing met 2 embryootjes. De gyn is iig meegegaan in mijn verzoek om de eileiders te verwijderen terwijl hij daar eerst helemaal geen voorstander van was.
Super dat jij de jaarwisseling zo goed bent doorgekomen! Berusting komt ook niet van vandaag op morgen volgens mij. Maar alle stapjes voorwaarts zijn het waard om gevierd te worden! Hopelijk gaat het met de dag beter!

Mallemeid, het gevoel ken ik zoo goed. Maar ik wilde me perse gisteren groot houden (geen idee waarom?!) en dat is me gelukt. Echt die laatste seconden van die klok moest ik echt de andere kant op kijken en helemaal niet naar de zwangere buik die naast me zat. An sich was ik erg blij dat we het met alleen een stel heel goede vrienden gevierd hebben ik weet niet of ik wanneer het bij mijn ouders bv was geweest er zonder traan door was gekomen. En toch vind ik tranen niets om je voor te schamen als ze eruit moeten moeten ze eruit!
Kan ook alleen maar voor iedereen hopen dat 2006 op welk vlak dan ook een topjaar mag worden!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 00:41:32 #135
1087 Merisse
broddeltante
pi_34298423
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:56 schreef Merisse het volgende:
Kreeg zojuist een mailtje van vrienden (die helemaal op de hoogte zijn van ons verhaal) met een link naar hun nieuwste business. Ik onwetend de website openen: juist ja: geboortekaartjes
Even een update m.b.t. die vrienden met de geboortekaartjeswebsite. Hun kindje is inmiddels geboren en we hebben twee weken na de geboorte daarover een e-mailtje gekregen... We hebben een e-mailtje teruggestuurd met onze felicitaties en een plaatje van hun eigen geboortekaartjes-site *hint* Maar ik vind het maar vreemd, of vinden jullie dat we dat over onszelf afgeroepen hebben
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:44:28 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34302573
Ik weet het eigenlijk niet...
Waarschijnlijk denken zij hier goed aan te doen en beseffen ze niet dat ze de plank volledig mis slaan door het 2 weken na dato te doen dmv een e-mailtje, geen kaartje etc.

Leuk is het iig niet nee.
pi_34302600
Merisse, ik denk dat ze niet meer goed weten wat nou wel en niet goed is. Ze hebben waarschijnlijk met de beste bedoelingen dat mailtje gestuurd over die nieuwe business, en dat is heel ongelukkig uitgepakt. Ik kan me voorstellen dat je dan een beetje "verlamt" en helemaal niets meer durft. Ik zou het dus niet opvatten als iets lulligs, maar meer enorme onhandigheid over wat nu te doen en angst je opnieuw te kwetsen.
mooi he, alles
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2006 @ 10:19:53 #138
43556 miss_dynastie
pi_34303134
Ik snap het wel, merisse, ik zou denken: als ze al zo 'over de rooie' gaat van een site met voorbeeldkaartjes, dan ga ik het haar (en mezelf, want trots op je kroost) het niet aan doen om een echt kaartje te sturen, dat zal dan nog wel pijnlijker zijn. Dus nee, vreemd vind ik het niet, ik kan me voorstellen dat je geen flauw idee hebt hoe ermee om te gaan.
pi_34305288
Ja ik denk wel dat je dat een beetje over jezelf afgeroepen hebt. Doordat mensen niet weten hoe je ergens op zult reageren (wat je zelf al niet eens weet zoals je zei) durven ze minder. Zeker na de laatste, goedbedoelde, actie.

Persoonlijk denk ik, door het plaatje van hun eigen site als hint mee te sturen, dat het voor hen zelfs nog iets onduidelijker wordt.
  zondag 22 januari 2006 @ 14:29:36 #140
1087 Merisse
broddeltante
pi_34343210
Gisteren hebben we toch nog een geboortekaartje gekregen met een bedankje voor ons mailtje...
*zucht* ik weet het ook niet goed. Wij hebben gereageerd zoals wij ons voelden, zij ook, ik denk dat we elkaar niets kwalijk moeten nemen en maar zien hoe het verder loopt.
Kraamvisite? *zucht* ik weet het niet, voor mezelf voor mijn man en hen moet ik mezelf dan maar wegcijferen?
pi_34344066
ik vind 't -zacht gezegd- weer een knap onhandige actie van die vrienden merisse! en tsja, kraamvisite... heel moeilijk, maar niet gaan lijkt me ergens uiteindelijk net zo moeilijk. succes met de beslissing.
  maandag 27 februari 2006 @ 09:50:38 #142
1087 Merisse
broddeltante
pi_35534951
Hoi allemaal,

Ik moet even iets kwijt en waarom dan niet op het oude vertrouwde OUD.
Het gaat best goed met me! Ik heb een nieuwe baan die spannend is en waarbij ik op mijn tenen moet lopen. Het kost veel energie maar ik krijg er ook energie voor terug. Ik ben nog nooit zo vaak laat thuis geweest met zoveel verhalen.
We zijn inmiddels op 2 kraamvisites geweest, een vers babietje en toen heb ik nadat we weer thuis waren nog wel een traantje gelaten. Ook nog een achterstallige kraamvisite, kindje is inmiddels 11 maanden. Dat was erg fijn, goede gesprekken gehad en ik had helemaal geen moeite met het kindje.
Daarnaast ben ik gaan zingen in een koor samen met wat vriendinnen. In het begin vond ik dat te gek, ik kon er mijn ei (!) in kwijt kwam vol energie weer thuis. Maar de laatste tijd zijn we toe aan 't leven naar een concert en is het niet meer zo vrijblijvend. Van lekker zingen is wat mij betreft geen sprake meer. Veel donderpreken en dreigen (als jullie die partij niet onder de knie krijgen dan...) Kortom ik heb er niet meer zo'n zin in en bij de laatste repetitie ben ik tijdens de pauze naar huis gegaan.

Een van die vriendinnen waarmee ik bij dat koor zit is psychologe en ze heeft de dag erna mijn man gebeld omdat ze vindt dat het niet goed met me gaat. Wat mijn man daarvan vond? Mijn man heeft gezegd dat hij vond dat ze mezelf maar moest bellen. Ze heeft nog veel meer verteld tegen hem, dat ze dacht dat ik met onverwerkte emoties zat enz. Ze heeft me gebeld en ze wil komen praten met me, vanavond. Ik heb het gevoel dat mij iets opgedrongen wordt wat ik zelf niet zo voel. Ik voel me aangevallen en onder curatele gesteld. Ik zou natuurlijk kunnen weigeren met haar te praten maar ze wil me helpen en dat geloof ik ook wel.

Heeft er iemand nog goede raad, adviezen, zienswijzen? Ik ben zo in de stress hierover
  maandag 27 februari 2006 @ 09:55:15 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_35535025
Merisse, ik neem idd maar aan dat je vriendin het goed bedoeld en oprecht bezorgd is. Ik zou naar haar luisteren en als je vind dat ze geen gelijk heeft dat ook rustig zeggen. Je kunt haar rustig uitleggen dat het koor niets te maken heeft met andere dingen. Ik neem aan dat je vriendin weet van je ongewenste kinderloosheid en logischerwijs maakt ze zich dan zorgen (hoewel ze misschien te veel invuld ) gewoon rustig blijven en jezelf zijn en het positieve ervan inzien (een lieve vriendin die zich onterecht zorgen maakt) sterkte! komt wel goed
stormy waters...
sailin'
pi_35535063
Merisse, ik ben het wel met Belana eens, die vriendin bedoelt het waarschijnlijk gewoon goed. Maar ik kan me voorstellen dat je in de stress zit. Zelf heb je het idee dat dingen lekker gaan lopen en dan komt iemand weer even het een en ander bij je losmaken. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 27 februari 2006 @ 09:58:35 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35535093
Als ik het bovenstaande verhaal zo eens lees is er helemaal niet zo veel mis met je hoor! Je vind het niet leuk meer bij het zingen en dus ga je naar huis. Lijkt me een prima instelling, het moet toch een hobby blijven? Althans... dwz als je niet onmisbaar bent. Je kan als solist moeilijk gewoon zomaar weg lopen.

En dat die vriendin met je wil praten... ze zal het best heel goed bedoelen maar ik zou, als ik jou was, eerlijk tegen haar zeggen dat je waardeert wat ze probeert te doen maar dat je graag wil dat zij gewoon een vriendin van je is, en dat als jij denkt dat je hulp nodig hebt, dat je dat dan zelf zou gaan zoeken.
Ik kan me namelijk wel goed voorstellen dat je voelt dat je wel heel erg bekeken en geanalyseerd word.

Natuurlijk is het ok en lief als vriendinnen je een beetje in de gaten houden, daar zijn het vriendinnen voor, maar ik denk niet dat het goed is dat juist de psychologe van het stel dat tegen jou gaat zeggen.
Ik zou zo bang worden dat het de vriendschap zou schaden...

Lastig hoor...
Heb je het idee dat ze ergens wel een beetje gelijk hebben? Of slaan ze de plank volledig mis?
  maandag 27 februari 2006 @ 09:58:51 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35535101
Poeh, Merisse, wat een supervreemde en stomme zet van haar om dat via je man aan te kaarten. Zou bij mij helemaal in het verkeerde keelgat schieten. De inhoud trouwens ook!

Ik zou proberen de verschillende "onderdelen" van zo'n gesprek (en het inititatief ertoe) los van elkaar te bespreken. Dus zowel haar aanpak, via je man, als haar ongevraagde analyse en als je dan nog genoeg zin hebt open te zijn over wat je voelt, ook je gevoel bespreken. Maar voorkomen dat alles troebel wordt door al die extra dingen eromheen, dat lijkt me het best en het fijnst.

En wat is je gevoel, zit er wat in haar bezorgdheid, of ziet ze het gewoon helemaal verkeerd? Of lukt het je niet om daar een goeie uitspraak over te doen nog?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 27 februari 2006 @ 10:01:59 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35535150
Ja, ik kom dan weer met een ander advies dan Belana. Naar mijn mening moet je je dit niet laten opdringen. Natuurlijk is het goedbedoeld en wil ze je helpen, maar op deze manier wordt het vanavond een heel geforceerd gesprek waar jij vreselijk tegenop ziet. Mijn ervaring is dat dit soort goedbedoelde initiatieven volledig averechts kunnen werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 10:02:39 #148
43556 miss_dynastie
pi_35535160
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:50 schreef Merisse het volgende:
Ik heb het gevoel dat mij iets opgedrongen wordt wat ik zelf niet zo voel. Ik voel me aangevallen en onder curatele gesteld. Ik zou natuurlijk kunnen weigeren met haar te praten maar ze wil me helpen en dat geloof ik ook wel.

Heeft er iemand nog goede raad, adviezen, zienswijzen? Ik ben zo in de stress hierover
Ik zou zelf afbellen met de boodschap dat je haar bezorgdheid oprecht waardeert, maar dat je geen zin hebt in een gesprek over gevoelens die je zelf niet zo hebt. Toch jammer om voor zoiets in de stress te zitten?
  maandag 27 februari 2006 @ 10:04:58 #149
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35535195
Ja, ik neig zelf ook meer naar niet erop ingaan, inhoudelijk. Mij zou het ook niets lijken.
  maandag 27 februari 2006 @ 10:06:33 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35535227
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou zelf afbellen met de boodschap dat je haar bezorgdheid oprecht waardeert, maar dat je geen zin hebt in een gesprek over gevoelens die je zelf niet zo hebt. Toch jammer om voor zoiets in de stress te zitten?
Maar weet je wat nou zo jammer is, als ze dit zou doen, dan komt dat weer over als 'onaardig' of 'kop in het zand stekerig'.
Je bent dan eigenlijk al in een hoek gedrukt voor je er zelf ook maar iets over hebt kunnen zeggen.

Ik ga meestal niet verder dan 'Gaat het wel goed met je?' ipv allerlei vermoedens die ik evt. heb hardop uit te spreken... Oh, en al helemaal niet achter mijn rug om met mijn vent bespreken... Het is net of je zelf niet meer competent bent of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')