abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27717762
Vergeten we Filfla niet?
pi_27718128

die dus??? Ten zuiden van Malta

meer pics: http://www.maltavista.net/en/list/topic/141.html
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:43:51 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27718547
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:32 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Nauru ligt een stukje ten oosten van Papua Nieuw-Guinea.
Toch wel gauw zo'n 1000 kilometer denk ik .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27718735
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:30 schreef I-con het volgende:
[afbeelding]

die dus??? Ten zuiden van Malta

meer pics: http://www.maltavista.net/en/list/topic/141.html
Dit kan wel in het topic 'Boring Islands'.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27719235
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit kan wel in het topic 'Boring Islands'.
Kijk maar uit want: The Walt Disney film 'Popeye', starring Robin Williams, was shot entirely in Malta, with Fifla being used as the scene for the octopus fight.

Popeye is toch wel de laatste die je achter je aan wil hebben
pi_27723483
En Filfla waar Boudewijn Buch heen ging ("een groot moment in dit jongensleven")
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:55:08 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27723594
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:51 schreef Solitarias het volgende:
En Filfla waar Boudewijn Buch heen ging ("een groot moment in dit jongensleven")
Daarna klonken zijn windjes een paar octaven lager?

Nee, ik kan me de aflevering herinneren, hij ging er met een helicopter heen, en was héél opgewonden, maar kan me niet meer herinneren waarom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27729204
Andere "bizarre" situatie...

Twee eilandjes tussen Alaska en Siberië in... de ene is van de VS de andere van Rusland... de afstand ertussen is zeeer klein...

De datumgrens loopt precies tussen de twee eilandjes door... dus op het ene eiland zijn ze als het ware een dag verder...

In het engels zijn ze Little Diomed (VS) en Big Diomede eiland.

andere pic link: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/beri_95.jpg
pi_27729480
Diego Garcia is een Brits atol in de Indische oceaan, een waar paradijs.
quote:
Diego Garcia is a 44 square kilometre (17 square mile) atoll located in the heart of the Indian Ocean. It is the largest of fifty-two islands which form the Chagos Archipelago. It is a British overseas territory, part of the British Indian Ocean Territory (BIOT). It is situated some 1,600 kilometres (1,000 miles) south of India's southern coast.

De bewoners hadden alleen net de pech dat het eiland miliair gezien een zeer strategische ligging heeft.
quote:
iego Garcia is home to a military base jointly operated by the United States and the United Kingdom, although in practice it is largely run as a US base, with only a small number of British forces and military police. No other economic activity is now allowed. [3] (http://www.publications.parliament.uk/pa/cm200304/cmhansrd/cm040712/text/40712w24.htm). The base serves as a naval refuelling and support station. It is also equipped with airfields that support even the largest of modern aircraft. B-52s and other bombers have been deployed from Diego Garcia on missions to Iraq during the 1990 Gulf War, and to Afghanistan in the 2001 U.S. Attack on Afghanistan. High-tech portable shelters to support the B-2 bomber were built on the island before the 2003 invasion of Iraq.
Ze zijn dan ook met z'n allen van het eiland getrapt:
quote:
Between 1967 and 1973 the British Government forcibly removed some 2,000 Ilois resident islanders to make way for the military base. The inhabitants were the descendents of 19th century workers, but they were not classified as indigenous residents by the British Government. According to journalist John Pilger, the islanders were tricked and intimidated into leaving until "the remaining population were loaded on to ships, allowed to take only one suitcase. They left behind their homes and furniture, and their lives. On one journey in rough seas, the copra company's horses occupied the deck, while women and children were forced to sleep on a cargo of bird fertilizer. Arriving in the Seychelles, they were marched up the hill to a prison where they were held until they were transported to Mauritius. There, they were dumped on the docks." The islanders now mostly live 2000 kilometres (1200 miles) away on the isle of Mauritius (with a few on the Seychelles or Salomon Islands).
Triest.
pi_27729510
Blijft een leuk topic, dit!

Een toevoeging:

Perejil

Spanje stuurt in juli 2002 marineschepen (fregatten, korvetten en zelfs een onderzeeër) en troepen naar de Afrikaanse kust naar aanleiding van de bezetting van het Peterselie-eiland in de Middellandse Zee door Marokko.

De crisis tussen beide landen begon toen enkele Marokkaanse militairen voet aan wal zetten op Peterselie-eiland en er de Marokkaanse vlag hesen. Het onbewoonde eilandje ligt 200 meter voor de Marokkaanse kust en is niet meer dan een rotspartij van enkele voetbalvelden groot.

Niettemin neemt Spanje de bezetting van het eilandje hoog op en eist dat Marokko direct vertrekt. Spanje geeft overigens toe dat de internationale status van Peterselie-eiland niet geheel duidelijk is. In de overeenkomst die de nabijgelegen enclave Ceuta een autonome (Spaanse) status geeft, wordt Peterselie-eiland niet met name genoemd. Rabat op zijn beurt zegt dat Peterselie-eiland sinds de onafhankelijkheid van 1956 onderdeel is van Marokko.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 juni 2005 @ 02:46:45 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27730491
bijzonder zo'n Atol, in principe is t niet meer dan een randje land in de oceaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_27731632
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarna klonken zijn windjes een paar octaven lager?

Nee, ik kan me de aflevering herinneren, hij ging er met een helicopter heen, en was héél opgewonden, maar kan me niet meer herinneren waarom.
Piet toch!

"Met hoeveel mensen kun je nu converseren over het feit dat je voet op Filfla hebt gezet"

Toen ik verleden maand in Malta was heb ik een poging gewaagd in zijn voetsporen te trden, dat is helaas niet gelukt wat dit betref
pi_27731662
Ireland's Eye

" A mile off the coast, directly north of Howth Harbour, lies the extraordinary little island of Ireland's Eye. It is a small island, easily reached by regular tourist boats."

http://www.dublinks.com/i(...)A6B068F056F5C20D.htm
pi_27731682
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:47 schreef LennyKravitz het volgende:

Twee eilandjes tussen Alaska en Siberië in... de ene is van de VS de andere van Rusland... de afstand ertussen is zeeer klein...

De datumgrens loopt precies tussen de twee eilandjes door... dus op het ene eiland zijn ze als het ware een dag verder...

[afbeelding]

Er is laatst iemand (een dame) van de een naar de ander gezwommen, gewoon in badpak (hoorde ik op BBC Worldservice) Was wel koud, maar ze deed het vaker...
pi_27732352
Alcatraz

Berucht gevangeniseiland bij San Francisco. Tegenwoordig niet meer als zodanig in gebruik en gewoon een toeristiche attractie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:26:10 #116
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_27735783
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:47 schreef LennyKravitz het volgende:

[afbeelding]

Erg bizar! leuk met oud en nieuw
pi_27761275
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Erg bizar! leuk met oud en nieuw
Of met je verjaardag... effe zwemmen... ben je WEER jarig... of doodgevroren ... het leven is een kansspel...
pi_27761444
Even een QUIZ vraag tussendoor... wie weet welk eiland dit is...?
edit: zoals geraden ... Klein Curaçao

HINT... 't is wel een Nederlands eiland...

[ Bericht 10% gewijzigd door LennyKravitz op 09-06-2005 00:47:46 ]
pi_27761816

'n eiland 12 kilometer vanaf die kus van Kaapstad, Suid-Afrika.

Dit was eerste bewoon duisende jare terug toe die waterkanaal wat dit huidiglik van die land skei nie onder water was nie. Vanaf die einde van die 17de eeu was Robbeneiland gebruik om sekere individue te isoleer, grootliks as 'n tronk, en onder sy eerste permanente inwoners was politieke leiers van verskeie Nederlandse kolonies — nie net van Suid-Afrika nie, maar ook uit Indonesië. Vanaf 1836 tot 1931 is dit as 'n melaatse kolonie gebruik, en in die 20ste eeu het dit bekend geword as 'n tronk vir politieke gevangenes. Merkbaar onder hierdie was Nelson Mandela, Walter Sisulu, Govan Mbeki en Robert Sobukwe.

Die hele eiland word deur die staat besit, met die uitsondering van die kerk.

Vandag is die eiland 'n populêre toeristebestemming, en is in 1999 as 'n Wêrelderfenisgebied verklaar. Dit kan per veerboot vanaf die Victoria & Alfred Waterfront bereik word, en is dwarsdeur die jaar oop, afhangende van die weer.

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_27762033
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:51 schreef LennyKravitz het volgende:
Even een QUIZ vraag tussendoor... wie weet welk eiland dit is...?

[afbeelding]

HINT... 't is wel een Nederlands eiland...
Het is geen waddeneiland of wel?
Noorderhaaks, Griend, Engelsmanplaat en Simonszand zijn het niet geloof ik...
pi_27762059
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:16 schreef Murray het volgende:

[..]

Het is geen waddeneiland of wel?
Noorderhaaks, Griend, Engelsmanplaat en Simonszand zijn het niet geloof ik...
Daar is het water geloof ik íets te blauw voor.
Learn the rules and break them.
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:20:12 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27762121
Volgens mij is het gewoon een eilandje voor de kust van Bonaire ofzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27762135
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:20 schreef Falco het volgende:
Volgens mij is het gewoon een eilandje voor de kust van Bonaire ofzo.
Daar in de buurt zal het wel ergens zijn ja.
Learn the rules and break them.
pi_27762142
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:17 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Daar is het water geloof ik íets te blauw voor.
Daar zat ik ook al naar te kijken ja... maar wat blijft er verder dan nog over in Nederland?

edit: Ah, op die manier.
pi_27762409
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:20 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Daar in de buurt zal het wel ergens zijn ja.
Juist... het water is voor hiero iets te blauw... het is daaro... jullie zijn warm, net zo als het daaro ook warm is...

Nu nog de naam...

Hint: hij staat in de bosatlas genoemd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')