abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28079509
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 01:13 schreef LennyKravitz het volgende:
Nog een bizarre eilandengroep: Spokanië..

Hierbij een kaart van de eilandengroep... [afbeelding]
en de administratieve indeling...
[afbeelding]

Detailkaarten hier te vinden: http://www.spocania.com/archief/ls-spok1.htm

Alles over het land kun je hier vinden: http://www.spocania.com/archief/menu.htm

Wie wil hier niet op bezoek!
Wehehe, dat deed ik ook altijd als kind, eilanden en landen verzinnen.
pi_28079528
quote:
Op maandag 20 juni 2005 02:26 schreef Murray het volgende:

[..]

Wehehe, dat deed ik ook altijd als kind, eilanden en landen verzinnen.
Erm... dit gaat ietsje verder... hier zit volgens mij een heel team achter... 't zal je hobby zijn...
pi_28178791
verkapte nieuw leven inblaas post

Een eiland dat alleen een eiland is omdat er een haven gegraven is... (Koningshaven)...

Het Noordereiland...

Velen vragen zich af, waar is dan het Zuidereiland...

Volgens mij heeft "noord" niets met de windrichting noord te maken, maar met het feit dat het oorspronkelijk een deel van het gebied Feye"noord" was. Feyenoordereiland is had misschien juister geweest dan...

[ Bericht 3% gewijzigd door LennyKravitz op 23-06-2005 23:35:40 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 juni 2005 @ 23:31:08 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28178979
prachig ja, was laatst in het waterfront en vandaar heb je een prachtig zicht daarop
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28230656
Er zijn er vast wel meer...
pi_28254189
Mooie eilandjes

tevens tvp
  zondag 26 juni 2005 @ 19:55:48 #257
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_28254663
Faeroer eilanden, Malediven (reeds genoemd), Kanaal eilanden.
Net efkes anges
pi_28258988
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:07 schreef I-con het volgende:
Moint Saint-Michel in Frankrijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
die ken ik van bassie en adriaan!!
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28259824
kaageiland op de kagerplassen nabij leiden.

Bekendst om de jachtwerf die schepen maakt voor hele rijke mensen.
Er zit een camping, hotel, restaurant, jachthaven, zeilbootverhuur en nog wat prive huizen.
Bereikbaar met een pond of je eigen bootje.
Een ex van mij had daar een vakantiehuisje van paps en mams.
pi_28261078
quote:
Op zondag 26 juni 2005 19:55 schreef Sjoerd102 het volgende:
Faeroer eilanden.
Dat is dubbelop . Faeroer betekent al 'verre eilanden'.
pi_28261235
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Volgens mij heeft "noord" niets met de windrichting noord te maken, maar met het feit dat het oorspronkelijk een deel van het gebied Feye"noord" was. Feyenoordereiland is had misschien juister geweest dan...
Het lijkt me waarschijnlijker dat het feyen"oord" is, als in: fijn oord.
pi_28335410
quote:
Dat is dubbelop . Faeroer betekent al 'verre eilanden'.
Faeröer komt van Føroyar wat 'Schapeneilanden' betekent.
pi_28351510
Niet echt bizar, maar leuk om eens uit te lichten aangezien veel internetters het kennen.

Tokelau

Bekend van de (gratis) domeinnaam .tk (http://www.dot.tk)

Het is een land dat bestaat uit 3 eilanden gelegen in Oceania.

Originally settled by Polynesian emigrants from surrounding island groups, the Tokelau Islands were made a British protectorate in 1889. They were transferred to New Zealand administration in 1925.

Geographic coordinates: 9 00 S, 172 00 W

total: 10 sq km
land: 10 sq km
water: 0 sq km

Climate: Tropical; moderated by trade winds (April to November)

Geography - note: consists of three atolls, each with a lagoon surrounded by a number of reef-bound islets of varying length and rising to over three meters above sea level

Population: 1,405

Age structure:
0-14 years: 42%
15-64 years: 53%
65 years and over: 5%

Languages: Tokelauan (a Polynesian language), English

Tokelau's small size (three villages), isolation, and lack of resources greatly restrain economic development and confine agriculture to the subsistence level. The people rely heavily on aid from New Zealand - about $4 million annually - to maintain public services, with annual aid being substantially greater than GDP. The principal sources of revenue come from sales of copra, postage stamps, souvenir coins, and handicrafts. Money is also remitted to families from relatives in New Zealand.

Telephones - main lines in use: 300
Telephones - mobile cellular: 0

Airports: none; lagoon landings are possible by amphibious aircraft (2004 est.)

donderdag 30 juni 2005 @ 09:48:56 #264
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_28352301
zeker de moeite waard om tokelau te vermelden de eilanden zien er best bizar uit wat betreft de vorm.
pi_28364132
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 09:48 schreef Apekoek het volgende:
zeker de moeite waard om tokelau te vermelden de eilanden zien er best bizar uit wat betreft de vorm.
Gewoon atollen toch?
pi_28365762
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Gewoon atollen toch?
ja
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:58:30 #267
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_28366352
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Gewoon atollen toch?
wat je maar gewoon noemt.
pi_28366378
Volgens mij zijn er tientallen atollen.
pi_28368987
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:35 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

die ken ik van bassie en adriaan!!
Jij bedoelt die aflevering van de geheimzinnige opdrachtgever in Frankrijk, volgens mij is dit toch echt iets anders dan dat bij Bassie & Adriaan, dat lag namelijk in Bretagne, ben even de naam kwijt van de plaats waar het bij lag
pi_28372427
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:20 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Jij bedoelt die aflevering van de geheimzinnige opdrachtgever in Frankrijk, volgens mij is dit toch echt iets anders dan dat bij Bassie & Adriaan, dat lag namelijk in Bretagne, ben even de naam kwijt van de plaats waar het bij lag
Een echte kenner ik weet het niet precies meer maar het leek er verdomd veel op.
Bassie ging in die aflevering ook zoveel pannekoeken met rum eten dat hij een beetje dronken was .
Heb die aflevering een szitten kijken nadat ik uitgegaan was, dus niet helemaal helder meer
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:40:14 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28373650
Iemand al eens op de drie Aran-eilanden (voor de zuidwest-kust van Ierland) geweest??? Schijnen door hun landschappen (behorend tot de oudste ter wereld) erg speciaal te zijn.
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:51:32 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28374031
Ben wel op Isle of arran geweest, ligt aan de schotse westkust / ierse zee, en is erg mooi. Er is ook een Isle of aran. Dat ligt aan de Ierse westkust. Ben daar nooit geweest. Probleem is een beetje dat beide spellingen door elkaar lopen voor de eilanden.
Heeel iritant.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28374475
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand al eens op de drie Aran-eilanden (voor de zuidwest-kust van Ierland) geweest??? Schijnen door hun landschappen (behorend tot de oudste ter wereld) erg speciaal te zijn.
Ja, op Inishoir, dat is het kleinste van de drie. Met de boot overgestoken vanaf Doolin (ik had geen voorkeur qua eiland, maar alleen voor Inishoir was er nog plaats op de boot), en dezelfde dag weer terug: dan heb je dus maar iets van 5 uur de tijd ofzo, maar goed, het is dan ook een erg klein eiland

Het bijzondere van het landschap zit hem niet zozeer in het landschap zelf (groene heuvels heb je in heel Ierland ) als wel in de lage stenen muurtjes die stukken land begrenzen. Zie plaatje:

Van Inishoir kan ik me een piepklein vroegmiddeleeuws kerkje herinneren dat gebouwd is toen het 'ground level' nog een stuk lager was: dat ligt nu dus min of meer verzonken in de grond, alsof het in een open graf ligt. Verder lag er aan de andere kant van het eiland (het is zo klein dat je makkelijk overal lopend kunt komen, ook als je maar een paar uur de tijd hebt) een of ander scheepswrak, dat was niet per se heel boeiend. Vooraan waar de boot aankomt is een soort van 'dorpje' met maarliefst 1 supermarkt en 1 horeca-gelegenheid en toch zeker wel een stuk of vijftien huizen! En een camping, en de Nederlanders die ik daar ontmoette overnachtten daar wel, en die zullen zich wel vermaakt hebben want die wilden gewoon een beetje gitaarspelen en Ierse folksongs zingen....maar voor de 'gewone mens' is 1 dagje op dat eiland op zich wel voldoende.

De andere twee eilanden heb ik niet gedaan, die zijn groter dus daar is ongetwijfeld meer te zien, maar wellicht hebben ze dan ook niet de charme van het piepkleine Inishoir
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:06:20 #274
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28374518
Thanks . Ik wil begin september die kant op. En dan een dag of 3, 4 op het grootste van de drie verblijven . Als het weer meezit, moet dat best wel gaaf zijn, lijkt me . Bijzonder stukje Ierland . Totale bevolking: nog geen 1000 mensen ...
pi_28374640
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:42 schreef ToXiCitY het volgende:
Er zijn zelfs opgravingen gevonden die ouder zijn dan de piramiden van Giza.

[afbeelding]
Skara Brae

Ja, die Orkney eilanden zijn vooral erg interessant door hun historie, machtige WO-II verhalen, en bizar om die scheepswrakken zo te zien liggen.

Iets anders:
Glencoe is een dorpje in een van de mooiste delen van Schotland. Het ligt aan een groot meer, Loch Leven, en in Loch Leven ligt

Eilean Munda/Burial Island.

Ja goed, het is niet zo'n eiland zoals de andere eilanden in dit topic, veel kleiner, niet bewoond, gewoon een eilandje in een meer. Maar toch moet het wel even in dit topic vermeld.

Wat knip- en plakwerk van diverse sites:
"Eind augustus 1691 had koning Willem III afgekondigd dat alle Hooglanders die voor James VII(& II) hadden gevochten, kwijtschelding van straf zouden krijgen als zij een eed van trouw zouden afleggen voor 1 januari, op straffe van militaire executie na die datum.

De MacDonald clan in Glencoe had al een eed van trouw afgelegd aan koning James, die als banneling in Frankrijk verbleef, moest dus eerst van die eed af om een andere te kunnen afleggen, stuurde gezanten, maar uiteraard schoot het allemaal niet zo op: het reist niet zo snel door die hooglanden, het was winter en er lag veel sneeuw.

Het bericht dat koning James hen vrij spel gaf bereikte hen pas op 29 december. Ze stuurden hun belangrijkste man, die net op tijd op de avond van 31 december arriveerde in Fort William. De regels vereisten echter dat de eed werd afgenomen door de gemeentelijke magistraat van het district, en ondanks het protest van McDonald dat er geen enkele magistraat te bereiken was voor de dag om was, kon hij niet anders dan onmiddellijk op weg gaan naar Inverary, wat 74 mijl verderop lag.

Ongeveer halverwege werd hij aangehouden door een troep grenadiers. Hij legde uit hoe dringend zijn zaak was, en werd zonder pardon 24 uur opgesloten, om te zorgen dat hij zeker niet op tijd in Inverary zou zijn. (men was al langere tijd niet erg blij met het wel erg opstandige Glencoe)

Toen hij eindelijk op 2 januari in Inverary arriveerde kreeg hij te horen dat Sir Colin Campbell nog Nieuwjaar aan het vieren was en nog niet terug was. Na nog 3 dagen wachten kon hij eindelijk bij de sheriff terecht die in eerste instantie weigerde de eed af te nemen omdat hij veel te laat was. Uiteindelijk toch overtuigd door de ernst van McDonald's situatie gaf de sheriff toe, en op 6 januari 1692 werd hem eindelijk de eed afgenomen. In de veronderstelling dat hij en zijn volk eindelijk veilig waren, vertrok McDonald naar huis. "

Om de lap tekst niet al te lang te laten worden nu een samenvatting van het vervolg: zoals gezegd had men het gehad met het opstandige Glencoe, en het feit dat Glencoe niet voor 1 januari de eed had gezworen gaf de gelegenheid: er werden soldaten (o.l.v. leden van de Campbell clan) naar Glencoe gestuurd, aanvankelijk slechts om 'vreedzaam de boel in de gaten te houden'. Omdat ze meldden dat ze dat kwamen doen, werden ze door de inwoners van Glencoe gastvrij ontvangen en tien dagen lang kregen ze eten & onderdak.
Vervolgens kwam dan toch het bevel alle mannen in het dorp te executeren. Vroeg in de ochtend begonnen de gastvrij ontvangen soldaten ineens met hun slachting. De meeste mannen konden ontsnappen (verdacht veel; men vermoedt dat de soldaten -begrijpelijk- niet zo achter het bevel stonden en het halfslachtig hebben uitgevoerd) en vluchtten de bergen in, maar vele kwamen toch om door de kou.

38 leden van de MacDonald clan kwamen om; deze zijn begraven op het eiland. Het schijnt dat er tot niet zo lang geleden op diverse huizen in Glencoe nog bordjes hingen dat personen met de naam Campbell niet welkom waren.

Oh, en NATUURLIJK beweert men dat je 's nachts spokende lichtjes ziet op het eiland, maar ik heb ze niet gezien

[ Bericht 35% gewijzigd door thaleia op 01-07-2005 01:08:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')