onder het mom van solidariteitquote:
groeipercentages die niet boven de 1% uitkomenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:16 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom doen al die socialistische landen het ook zo goed, ik zie de werkgavers nog niet vertrekken, jij wel?
nadat ze/we er eerst belachelijk veel voor hebben moeten betalenquote:Werkgevers krijgen er ook veel voor terug, opgeleid personeel, vrij goedkope lonen, stabiel klimaat, goede infrastructuur.
[..]
Dat is gewoon niet realistisch, en bovendien slecht als je het toepast op de huidige situatie. Hoe moeilijk is het om de knelpunten te verbreden? Dat kost geen moer vergeleken met al die waanzinnige maatregelen; allerlei belastingen, goedkoper (quote:Op zondag 12 juni 2005 19:12 schreef du_ke het volgende:
Bij mobiliteit is het ook zo dat het gebruik zich aanpast aan de faciliteiten.
Doch wel de praktijk.quote:
Wegen verbreden of extra wegen aanleggen is ook een kostbare zaak hoor.quote:en bovendien slecht als je het toepast op de huidige situatie. Hoe moeilijk is het om de knelpunten te verbreden? Dat kost geen moer vergeleken met al die waanzinnige maatregelen; allerlei belastingen, goedkoper () OV en de negatieve effecten van al die files.
Onzin. De meeste mensen gaan de weg op omdat ze ergens heen moeten. Je gaat toch niet voor de lol in de spits de weg op?quote:Op zondag 12 juni 2005 19:12 schreef du_ke het volgende:
Bij mobiliteit is het ook zo dat het gebruik zich aanpast aan de faciliteiten.
Files kosten ook klauwen vol geld.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:30 schreef du_ke het volgende:
Wegen verbreden of extra wegen aanleggen is ook een kostbare zaak hoor.
Er blijkt sprake te zijn van een verband tussen de hoeveelheid wegen en het gebruik dat er van gemaakt wordt. Er is sprake van opvulling. Als er een betere ontsluiting is wordt er eerder voor gekozen om een baan verderweg te nemen en pakt men de auto ipv een ander vervoersmiddel. Het blijkt dat er wereldwijd de aan reizen naar het werk bestede tijd maar weinig varieert. Een Nederlander doet er met de snelwegen niet veel korter over dan een malinees die moet lopen. En ook in de afgelopen decenia is daar weinig in veranderd. (ondanks ontwikkeling fiets-brommer-auto). Naarmate de capaciteit hoger wordt gaat men verder weg wonen.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onzin. De meeste mensen gaan de weg op omdat ze ergens heen moeten. Je gaat toch niet voor de lol in de spits de weg op?
Klopt maar die ben niet zomaar kwijtquote:Op zondag 12 juni 2005 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Files kosten ook klauwen vol geld.
Ik hoor de klets al jaren, maar heb er nog geen enkel glashard bewijs voor gezien. Als jij dat wel hebt, wil ik het natuurlijk graag zien.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:51 schreef du_ke het volgende:
Er blijkt sprake te zijn van een verband tussen de hoeveelheid wegen en het gebruik dat er van gemaakt wordt. Er is sprake van opvulling. Als er een betere ontsluiting is wordt er eerder voor gekozen om een baan verderweg te nemen en pakt men de auto ipv een ander vervoersmiddel. Het blijkt dat er wereldwijd de aan reizen naar het werk bestede tijd maar weinig varieert. Een Nederlander doet er met de snelwegen niet veel korter over dan een malinees die moet lopen. En ook in de afgelopen decenia is daar weinig in veranderd. (ondanks ontwikkeling fiets-brommer-auto). Naarmate de capaciteit hoger wordt gaat men verder weg wonen.
Klassieke economie?quote:Op zondag 12 juni 2005 20:05 schreef du_ke het volgende:
Ik zal m'n collegedictaat binnenkort eens openslaan.
Nee Verkeers en Infrastructuurplanning. Want daar gaat dit toch over:). Maar dat dictaat ligt momenteel 80 km verderopquote:
Graag.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:14 schreef du_ke het volgende:
Nee Verkeers en Infrastructuurplanning. Want daar gaat dit toch over:). Maar dat dictaat ligt momenteel 80 km verderop. Volgende week dus als ik er aan denk.
Allemaal?quote:Op zondag 12 juni 2005 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
In Frankrijk en Italie hebben ze trouwens perfecte autosnelwegen, en allemaal particulier gefinanciert.
Noorwegen 3,3%quote:Op zondag 12 juni 2005 13:27 schreef McCarthy het volgende:
[..]
groeipercentages die niet boven de 1% uitkomen
Blijkbaar vinden ze het de moeite waard aangezien die bedrijven zich hier hebben gevestigd.quote:[..]
nadat ze/we er eerst belachelijk veel voor hebben moeten betalen
Dat roept men elk jaar dat al het werk naar Polen en India gaat, maar nog steeds is half Nederland niet werkloos.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:46 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Moet je beter kijken. Productie en IT wordt steeds meer overgeheveld naar het verre Oosten.
Zegt wie?quote:[..]
Dat ze voor veel geld op streekscholen moeten laten bij- en omscholen....
quote:[..]
Waarin af en toe eens een gezellige politieke moord plaatsvindt, en waar van te voren in iedergeval niet duidelijk is welke lasten er nu weer uitgevonden gaan worden.....
Tsja, nederland is nu eenmaal een vol land met beperkte ruimte. In Hong Kong, Singapore, NYC en Londen is het ook druk.quote:[..]
Die dag in dag uit meer en meer verstopt raakt met files, omdat men weigert te onderkennen dat het aantal auto's alleen nog maar zal toenemen.......
Nee, maar mensen zijn minder snel geneigd om dichterbij hun werk te gaan wonen omdat de reistijd toch wel meevalt.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onzin. De meeste mensen gaan de weg op omdat ze ergens heen moeten. Je gaat toch niet voor de lol in de spits de weg op?
Wat een onzin. De benzine is duur en de reiskostencompensatie dekt ook niet alles. De reistijd naar de Randstad wordt steeds langer, want de totale fileprobelmatiek wordt alleen maar groter. De auto wordt steeds duurder.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:42 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Nee, maar mensen zijn minder snel geneigd om dichterbij hun werk te gaan wonen omdat de reistijd toch wel meevalt.
Of omdat het gecompenseerd wordt door de werkgever.
Het verschil tussen Nederland en de oorden die jij noemt is een totaal labiele bevolking, zonder initiatief, die wacht totdat ze alles van de overheid kunnen krijgen.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:37 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Tsja, nederland is nu eenmaal een vol land met beperkte ruimte. In Hong Kong, Singapore, NYC en Londen is het ook druk.
Helaas maar al te waar.quote:Geachte redactie,
Bureaucraat is vijand van burger. Klinkt misschien overdreven maar is dat ook zo? Ik signaleer steeds meer een attitude onder politici en ambtenaren dat zij een natuurlijk recht hebben op wat van ons is. Dit recht verkopen zij als algemeen belang voor "wij met ons allen". "Wij" is in dit geval de elite van ambtenaren die intussen ook de politieke partijen en organisaties vullen. De burgers worden niet vertegenwoordigd, met de politiek heerst er over met een misplaatst superieure houding. In Nederland heeft een beambte "Overheidsdienaar" in de USA " Publieksdienaar" (Public servant), zou het toeval zijn?
quote:Het lijkt wel of de Nederlandse overheden last hebben van een gevaarlijke besmettelijke ziekte genaamd: Belastingekte. Alles wordt bedacht om behalve de BTW nog eens extra belastingen te heffen. Dit leidt tot allerlei absurde heffingen Zo is bijvoorbeeld in een paar jaar tijd is de belasting op de energietarieven met ruim 50% gestegen...!! Regulerende Energie Belasting noemen ze dat. Kan iemand mij bijvoorbeeld eens uitleggen wat Regulerende Energie Belasting betekent. Wat wordt er nu eigenlijk gereguleerd met deze belasting? Dit soort belastingen heeft niets meer te maken met het principe dat een ieder een bijdrage levert tot de gezamenlijke kosten van de Nederlandse samenleving. Dit heeft alles te maken met een volkomen uit de hand gelopen regel- en schraapzucht van zowel de Europese, maar vooral ook de Nederlandse centrale als locale overheden.
je hebt gelijk, excusesquote:Op zondag 12 juni 2005 22:37 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Noorwegen 3,3%
Denemarken 2,1%
Zweden 3,6%
Belgie 2,6%
[..]
wel eens van outsourcing gehoortquote:Blijkbaar vinden ze het de moeite waard aangezien die bedrijven zich hier hebben gevestigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |