abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27931747
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat een onzin. De benzine is duur en de reiskostencompensatie dekt ook niet alles. De reistijd naar de Randstad wordt steeds langer, want de totale fileprobelmatiek wordt alleen maar groter. De auto wordt steeds duurder.

Feitelijk is het gewoon pure politieke onwil.
Benzine is idd duur, maar als je een fatsoenlijke werkgever hebt worden je benzinekosten wel vergoed.

Reistijden worden idd steeds langer, maar dat is onontkomelijk wanneer mensen in de stad willen werken en er buiten willen wonen.
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het verschil tussen Nederland en de oorden die jij noemt is een totaal labiele bevolking, zonder initiatief, die wacht totdat ze alles van de overheid kunnen krijgen.
En hoe kom je daarbij?
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:32 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je hebt gelijk, excuses
echter ze (ik neem Fr en D ook even mee wil je) bungelen nog wel steeds onderaan
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2003rank.html
Jij neemt alleen de slecht landen als voorbeeld, beetje jammer. Daarbij baseer je al je "feiten" op niks anders dan vooroordelen en je eigen mening.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:02:40 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27932565
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:40 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Benzine is idd duur, maar als je een fatsoenlijke werkgever hebt worden je benzinekosten wel vergoed.
Tot een bepaald maximum, dat niet zo hoog is, in veel gevallen.
quote:
Reistijden worden idd steeds langer, maar dat is onontkomelijk wanneer mensen in de stad willen werken en er buiten willen wonen.
Ook binnen de steden - of rond satellietsteden als Almere en Zoetermeer, waar mensen gaan wonen omdat de oersteden te duur worden - worden reistijden langer. Reden? De onwil om daar tijdig wat aan te doen, en besluiteloosheid van de overheid.
quote:
En hoe kom je daarbij?
Ik kom nog wel eens in het buitenland, en daar zie je een heel andere mentaliteit: die van aanpakken, en niet zeiken. Hier geeft men alleen maar Balkenende de schuld van alles.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27937992
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tot een bepaald maximum, dat niet zo hoog is, in veel gevallen.
Dan moet je vaak al meer dan 100km enkele reisafstand hebben. En dan woon je in veel gevallen dus echt letterlijk aan de andere kant van het land.
quote:
[..]

Ook binnen de steden - of rond satellietsteden als Almere en Zoetermeer, waar mensen gaan wonen omdat de oersteden te duur worden - worden reistijden langer. Reden? De onwil om daar tijdig wat aan te doen, en besluiteloosheid van de overheid.
Steden als Almere, Amersfoort en Zoetermeer zijn juist de oorzaken van de files. Complete volksstammen die elke ochtend in de auto stappen om van de ene stad naar de andere te rijden en 's avonds weer terug. Op een gegeven moment zit de weg vol. politiek wil er best wat aan doen, maar dan is het volk weer tegen vanwege de kosten, bijv. rekeningrijden. Je kunt wel dure dubbeldekswegen aanleggen maar die moeten ook betaald worden, wil de burger ook niet. En half Amsterdam e.o. even herinrichten gaat ook niet en is tevens onbetaalbaar.

De enige reden van files zijn teveel gebruikers met een te kleine infrastructuur. jij zegt onwil en besluiteloosheid, maar als burgers voor niks het fileprobleem opgelost willen zien dan gebeurt er idd niks, want dat is niet mogelijk.
quote:
[..]

Ik kom nog wel eens in het buitenland, en daar zie je een heel andere mentaliteit: die van aanpakken, en niet zeiken. Hier geeft men alleen maar Balkenende de schuld van alles.
Dan kom jij toch in een ander Amerika en Engeland dan ik. Als er een volk wel lui en niet ondernemend is dan zijn dat zijn het Amerikanen wel. Iedereen heeft daar zijn eigen taak/hokje en meer doet men ook absoluut niet. Chinezen werken idd hard, maar Engelsen zijn vrij vergelijkbaar met Nederlanders.

Deze cultuur staat verder ook vrij los van de politiek die daar gevoerd wordt.
  woensdag 15 juni 2005 @ 04:34:28 #104
46960 StefanP
polemicist
pi_27940223
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:40 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

Ja joh, alsof je alleen mag rijden als je naar je werk moet... de rest van de tijd is het zeker normaal om per liter 4x zo veel als andere landen te betalen (USA). Betaalbare benzine is een recht, dat door die #@!# politici afgenomen is. En dan heb ik het nog niet eens over BPM, BTW en wegenbelasting.
quote:
Joh, je hebt in Nederland niks te willen als het op wonen aankomt. Met dank aan het fantastische ruimtelijke ordeningsbeleid en de fantastische woningbouwcorporaties mag je al blij zijn als je ergens een klein flatje kunt kopen voor 200000 euro.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 15 juni 2005 @ 04:52:32 #105
46960 StefanP
polemicist
pi_27940231
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 00:24 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
De enige reden van files zijn teveel gebruikers met een te kleine infrastructuur. jij zegt onwil en besluiteloosheid, maar als burgers voor niks het fileprobleem opgelost willen zien dan gebeurt er idd niks, want dat is niet mogelijk.
Voor niks? Klets niet zeg. Er is geld zat, meer dan zat zelfs, maar het wordt aan de verkeerde dingen uitgegeven. Het kost niks om in heel Nederland elke snelweg met 1 of 2 banen te verbreden, zeker niet als je dat vergelijkt met prestigeprojecten, zinloze subsidies of bijdragen aan ontwikkelingshulp/EU/wat dan ook, en neemt ook geen extra ruimte in maar daar moet je bij onze achterlijke politici en de milieumaffia niet mee aankomen natuurlijk. Het kan alleen als het geld oplevert -alsof er nog niet genoeg van ons gestolen wordt- en die 0,000001% van het oppervlak van Nederland is echt natuurgebied ja. Het lef om te zeggen dat het aan de burgers ligt, kom op zeg.
quote:
Dan kom jij toch in een ander Amerika en Engeland dan ik. Als er een volk wel lui en niet ondernemend is dan zijn dat zijn het Amerikanen wel. Iedereen heeft daar zijn eigen taak/hokje en meer doet men ook absoluut niet. Chinezen werken idd hard, maar Engelsen zijn vrij vergelijkbaar met Nederlanders.
Hier ga je toch écht te ver. Wat ben jij een simpel figuur zeg. De VS is zeker met stip de sterkste en meest innovatieve economie ter wereld en de enige overblevende supermacht geworden omdat ze "lui en niet ondernemend" zijn? Joh, laat ik je wat vertellen, Amerikanen tonen 10x het initiatief van Nederlanders, hebben lef en de overheid maakt dat ook mogelijk door mensen en bedrijven vrij te laten om zich te ontplooien. Als je hier, ja ik zeg hier, want ik woon in de VS en kan dus oordelen vellen zonder uit mijn nek te kletsen zoals VS-bashers als jij, een bedrijf wil opstarten of een huis bouwen, dan kan dat vrijwel meteen zonder dat je 5 jaar op vergunningen moet wachten. Hahaha, het idee aleen al. In Nederland is vrijwel iedereen mak en lam, vind je het gek dat je 52% belasting, 50% BPM, 20% BTW en 2 euro 40 per liter benzine betaalt die jaar in jaar uit ook nog eens stijgen? Dat moeten ze hier eens proberen, de overheid zou de zee in geflikkerd worden. Maar in Nederland... daar slikken ze alles en laten mensen liever de overheid alles voor ze regelen. Hier regelen ze het zelf. Lui en niet ondernemend, laat me niet lachen jochie, ik zie hier dagelijks meer innovatie, wil om vooruit te komen en ondernemingszin dan in Nederland in een heel jaar.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_27940248
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 04:34 schreef StefanP het volgende:
Met dank aan het fantastische ruimtelijke ordeningsbeleid en de fantastische woningbouwcorporaties mag je al blij zijn als je ergens een klein flatje kunt kopen voor 200000 euro.
Nee, voor $200000 heb je een leuk huis in San Diego Zelfs in swampville Tallahassee, hoofdstad van Florida, heb je daar amper een "rijtjes" huis voor wat niet in een wat mindere buurt staat. En als de hypotheek rente-aftrek wordt afgeschaft, zal het gat snel kleiner worden (alleen zal afschaffen dat helaas nooit gebeuren).

Maar 1 ding hebben ze niet in Nederland: ruimte

[ Bericht 1% gewijzigd door devzero op 15-06-2005 05:50:32 (oeps) ]
pi_27969712
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 04:34 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja joh, alsof je alleen mag rijden als je naar je werk moet... de rest van de tijd is het zeker normaal om per liter 4x zo veel als andere landen te betalen (USA). Betaalbare benzine is een recht, dat door die #@!# politici afgenomen is. En dan heb ik het nog niet eens over BPM, BTW en wegenbelasting.
Betaalbare benzine is helemaal geen recht en zelfs in een hoop Amerikaanse staten is de benzine nog maar 2x zo goedkoop als hier. Verder zijn er maar weinig landen met goedkope benzine, zeker als je het relativeert aan BNP/inwoner of koopkracht.
quote:
[..]

Joh, je hebt in Nederland niks te willen als het op wonen aankomt. Met dank aan het fantastische ruimtelijke ordeningsbeleid en de fantastische woningbouwcorporaties mag je al blij zijn als je ergens een klein flatje kunt kopen voor 200000 euro.
Dat heb je wel, mits je aardig welgesteld bent. En juist die mensen gaan in de voorsteden en forenzensteden wonen. De arme sloebers blijven in de steden.

In NY heb je ook niks te kiezen, daar kun je voor 1500$ een één-slaapkamer-appartement huren in een achterbuurt op Manhattan.

Er zijn wel betaalbare woningen in grote steden alleen daar willen mensen niet in wonen, liever een nieuwbouwhuis in een voorstad is hun mening en dan lekker met 2 auto's elke ochtend in de file staan.
pi_27969770
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 04:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

Voor niks? Klets niet zeg. Er is geld zat, meer dan zat zelfs, maar het wordt aan de verkeerde dingen uitgegeven. Het kost niks om in heel Nederland elke snelweg met 1 of 2 banen te verbreden, zeker niet als je dat vergelijkt met prestigeprojecten, zinloze subsidies of bijdragen aan ontwikkelingshulp/EU/wat dan ook, en neemt ook geen extra ruimte in maar daar moet je bij onze achterlijke politici en de milieumaffia niet mee aankomen natuurlijk. Het kan alleen als het geld oplevert -alsof er nog niet genoeg van ons gestolen wordt- en die 0,000001% van het oppervlak van Nederland is echt natuurgebied ja. Het lef om te zeggen dat het aan de burgers ligt, kom op zeg.
Er is anders nog een begrotingstekort, dus het moet toch ergens vandaan gehaald worden.

Je onjuiste besef dat wegen aanleggen niks kost, toont wel je ontwetendheid aan. Een stuk asfalt storten is idd niet zo duur, maar een weg bestaat meer dan uit dat alleen.

Bovendien heeft snelwegen verbreden alleen weinig zin als je de aansluitingen hetzelfde laat, je verplaatst het probleem dan alleen maar net als met toeritdosering ed. Uit eindelijk ben je toch niet sneller op je werk.
quote:
[..]

Hier ga je toch écht te ver. Wat ben jij een simpel figuur zeg. De VS is zeker met stip de sterkste en meest innovatieve economie ter wereld en de enige overblevende supermacht geworden omdat ze "lui en niet ondernemend" zijn? Joh, laat ik je wat vertellen, Amerikanen tonen 10x het initiatief van Nederlanders, hebben lef en de overheid maakt dat ook mogelijk door mensen en bedrijven vrij te laten om zich te ontplooien. Als je hier, ja ik zeg hier, want ik woon in de VS en kan dus oordelen vellen zonder uit mijn nek te kletsen zoals VS-bashers als jij, een bedrijf wil opstarten of een huis bouwen, dan kan dat vrijwel meteen zonder dat je 5 jaar op vergunningen moet wachten. Hahaha, het idee aleen al. In Nederland is vrijwel iedereen mak en lam, vind je het gek dat je 52% belasting, 50% BPM, 20% BTW en 2 euro 40 per liter benzine betaalt die jaar in jaar uit ook nog eens stijgen? Dat moeten ze hier eens proberen, de overheid zou de zee in geflikkerd worden. Maar in Nederland... daar slikken ze alles en laten mensen liever de overheid alles voor ze regelen. Hier regelen ze het zelf. Lui en niet ondernemend, laat me niet lachen jochie, ik zie hier dagelijks meer innovatie, wil om vooruit te komen en ondernemingszin dan in Nederland in een heel jaar.
De sterkste economie zegt vrij weinig. Van hard werken wordt je bijna niet rijk, van anderen hard voor je laten werken wel. Als je naar koopkracht index kijkt staat NL 90% oid tov de VS. Alleen hebben mensen hier pensioen, 36/40-urige werkweek, goede collectieve verzekeringen. Dat rijke valt wel mee, ze verdienen idd meer, maar het leven is er ook durder.

Ik vraag me echt werkelijk af waa jij dan in de VS woont?
Ik werk bijna dagelijks met Amerikanen en initiatief is wel het laatste wat ze tonen. Als er iets niet verteld wordt door hun baas wat ze moeten doen, dan doen ze het ook gewoon niet, echt ambtenaren mentaliteit. Snel werken doen ze vaak wel, maar ondernemend, nou nee.

En ga verder je moeder maar bashen ofzo.
pi_27986848
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Ik werk bijna dagelijks met Amerikanen en initiatief is wel het laatste wat ze tonen. Als er iets niet verteld wordt door hun baas wat ze moeten doen, dan doen ze het ook gewoon niet, echt ambtenaren mentaliteit. Snel werken doen ze vaak wel, maar ondernemend, nou nee.
Dus omdat de paar Amerikanen waar jij mee omgaat niet voldoende initiatief toont volgens jouw begrippen, geldt dat dus voor alle Amerikanen? Dat is wel de domste opmerking die ik vandaag heb gelezen.
pi_28047885
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:44 schreef devzero het volgende:

[..]

Dus omdat de paar Amerikanen waar jij mee omgaat niet voldoende initiatief toont volgens jouw begrippen, geldt dat dus voor alle Amerikanen? Dat is wel de domste opmerking die ik vandaag heb gelezen.
het zijn er wel meer dan een paar en Amerikanen staan er algemeen bekend om, net zoals Hollanders zuinig zijn etc.
pi_28054240
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 18:39 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

het zijn er wel meer dan een paar en Amerikanen staan er algemeen bekend om, net zoals Hollanders zuinig zijn etc.
en belgen zijn dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')