dan ben je niet de jongste meerquote:Op maandag 30 mei 2005 23:00 schreef whoops het volgende:
[..]
Wederom bullsh**... Ik begon met MS-Dos...
Ubuntu, zonder twijfel. Debian-based, dus makkelijk apt-getten.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:05 schreef Ruis het volgende:
ha, ja, ik wil 't binnenkort wel weer eens proberen, Linux, iemand die een makkelijke distro weet voor een beginner?
Een professionele server draait eerder Suse of Redhat.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef the_jasper het volgende:
[..]
Ubuntu hoor ik iedereen
het is maar wat je ermee wilt
dat moet je je eerst afvragen
een server draait meestal: Debian Slackware of OpenBSD FreeBSD
een desktop gaat naar de de distro's met een mooie GUI
puur als desktop eig, eventueel als 2e boot op mn laptop.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef the_jasper het volgende:
[..]
Ubuntu hoor ik iedereen
nee mensen die tevreden klant bij Debian zijn en SuSe nog niet gezien hebben......quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mensen die apt-get gebruiken en denken dat ze iets van linux weten.![]()
Helemaal geschikt! Web, MSN, tekstverwerkeng... etc...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:06 schreef thomastux het volgende:
[..]
heb ooit met veel moeite een debain gedraaid, maar na het instaleren kon ik er niets anders mee dan de spelletjes spelen. zou graag m'n horizon verbreeden, is ubuntu ook geschikt als desktop?
I back your pardon? Wedstrijdje linux doen?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mensen die apt-get gebruiken en denken dat ze iets van linux weten.![]()
Ik kan je ook SuSE aanraden. Ikzelf gebruik al wat langer Linux en ik stond versteld van de gebruiksvriendelijkheid van de installatie en de latere configuratiequote:Op maandag 30 mei 2005 23:09 schreef Ruis het volgende:
[..]
puur als desktop eig, eventueel als 2e boot op mn laptop.
je moet er rekening mee houden dat je sommige dingen er niet mee kunt (gamen bijv)quote:Op maandag 30 mei 2005 23:09 schreef Ruis het volgende:
[..]
puur als desktop eig, eventueel als 2e boot op mn laptop.
Je hebt de goede basis knul...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
ow please, ik ben 22 en ben ook met MS-Dos begonnen. zo oud ben ik toch ook niet?
Ubuntu als je van een apple achtige omgeving houd (desktop gebaseerd op Gnome)quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef the_jasper het volgende:
[..]
Ubuntu hoor ik iedereen
Dat heeft ook meer met de support te maken dan met de distributies zelf...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef Shivo het volgende:
[..]
Een professionele server draait eerder Suse of Redhat.
gaat wel msdos is wel oudquote:Op maandag 30 mei 2005 23:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
ow please, ik ben 22 en ben ook met MS-Dos begonnen. zo oud ben ik toch ook niet?
oeh, ikke 19 en gebruik nog regelmatig DOSquote:Op maandag 30 mei 2005 23:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
Goed, en nu naar bed jij, want je moet nog een heeeele boel leren morgen op school...quote:
servertje (helemaal gestript geen X enzo om hdd ruimte te besparen) en rescue diskquote:Op maandag 30 mei 2005 23:13 schreef thomastux het volgende:
[..]
oeh, ikke 19 en gebruik nog regelmatig DOS
vraagje: hoe draaien jullie Linux? dual boot, op een aparte pc of alleen maar?
Momenteel alleen maar...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:13 schreef thomastux het volgende:
[..]
...en als je niet van de command line gediend bent heb je natuurlijk een mooie grafische schil daarvoor in de vorm van synapticquote:Op maandag 30 mei 2005 23:08 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Ubuntu, zonder twijfel. Debian-based, dus makkelijk apt-getten.
Red Hat heeft -zeer- uitgebreide tests gedaan op veiligheid van individuele packages en introduceert ook geregeld patches voor zowel de kernel als voor servers zoals de apache httpd. Verder is de support natuurlijk perfect, wat hetgeen is dat bedrijven willen, en daardoor kunnen ze groeien en meer kansen krijgen hun naam waar te maken op het gebied van veiligheidquote:Op maandag 30 mei 2005 23:12 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat heeft ook meer met de support te maken dan met de distributies zelf...
Pentium 2 is wel erg langzaam!!quote:Op maandag 30 mei 2005 23:14 schreef whoops het volgende:
[..]
Momenteel alleen maar...Eerder aparte machine voor (Pentium II met 128 MB is ruim voldoende om mee te beginnen).... Ik test veel dingen met VMWare, daarmee draai je een 'pc binnen je pc'...
boot van CDquote:Op maandag 30 mei 2005 23:15 schreef Ruis het volgende:
*ubuntu downloadt...
wat moet ik me bij die "Live" versie voorstellen? een OS dat vanaf cd boot?
Ja, en nog staat het ding voor het grootste deel van de dag niets te doen...quote:
eerhm het draait al op een 386quote:
Je mag komen kijken vrind... Het draait als een tiet... Dat jij het vindt zuigen zegt evenveel over jou als over de PII in kwestie...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Peteritalia het volgende:
Ja het draait wel maar een p2 is gewoon sucks
1 server email/web/develquote:Op maandag 30 mei 2005 23:13 schreef thomastux het volgende:
[..]
Ligt maar net aan wat je ermee wilt doen. En nu, ontopicquote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Peteritalia het volgende:
Ja het draait wel maar een p2 is gewoon sucks
Gentoo is ook lekker... Alleen zou ik dat nooit op een PII draaien...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:20 schreef nipeng het volgende:
Ubuntu is een goede start. Hoor er veel goede dingen over.
Ik zelf ben een Debian en Gentoo liefhebber.
stage 1 installatie duurt dan al 3 dagenquote:Op maandag 30 mei 2005 23:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Gentoo is ook lekker... Alleen zou ik dat nooit op een PII draaien...
Ten tijde van de PII kon je beter voor Intel kiezen dan AMD, maar dat is wel heel erg offtopic... Daarnaast vraag ik me af of je dat uberhaupt kan weten, je was namelijk nog niet eens tien jaar oud toen de PII uitkwam...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:20 schreef Peteritalia het volgende:
Heeft meer te maken dat ik anti intel ben
word eerst eens volwassen, kweek een eigen mening, en kom dan terug svp.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:20 schreef Peteritalia het volgende:
Heeft meer te maken dat ik anti intel ben
quote:
Dos gebruik ik enkel op mijn werk nog.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:13 schreef thomastux het volgende:
[..]
Oh please, do the gene pool a favour and remove yourself from itquote:Op maandag 30 mei 2005 23:24 schreef Peteritalia het volgende:
We hebben een p2 gehad kut ding was het gewoon.
En amd is nu gewoon beter dan intel datg is een feit geen mening
quote:Op maandag 30 mei 2005 23:24 schreef Peteritalia het volgende:
We hebben een p2 gehad kut ding was het gewoon.
En amd is nu gewoon beter dan intel datg is een feit geen mening
Het is dus een puur zakelijke aangelegenheid. Een Slackware of Debian is zeker niet per definitie minder veilig (of veiliger) dan een Redhat of Suse. Al deze vier distro's (en de meeste) verzorgen allemaal op tijd patches en nieuwe updates van software. Bij de 'commerciele' kan je alleen de zekerheid en veiligheid tot op zekere hoogte afkopen.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Red Hat heeft -zeer- uitgebreide tests gedaan op veiligheid van individuele packages en introduceert ook geregeld patches voor zowel de kernel als voor servers zoals de apache httpd. Verder is de support natuurlijk perfect, wat hetgeen is dat bedrijven willen, en daardoor kunnen ze groeien en meer kansen krijgen hun naam waar te maken op het gebied van veiligheid
Dat is toch altijd zo? Het originele statement was dat het vooral de support was dat het verschil zou maken, maar ik heb de indruk dat bedrijven als RedHat en SuSE door hun groter besteedbaar vermogen meer tests doen en patches uitbrengen dan menig ander bedrijf. Zeker als ik kijk naar patches van de Linux kernel, dan zie ik daar toch vaker een RedHat-developer voorbij komen met een door hun gekeurde patch dan een developer van Slackware of Debianquote:Op maandag 30 mei 2005 23:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Bij de 'commerciele' kan je alleen de zekerheid en veiligheid tot op zekere hoogte afkopen.
Nee hoor....basic...op de vic20.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:58 schreef Peteritalia het volgende:
[..]
Ja iedereen begint tog met windows
Ik denk dat het ook alleen maar goed is dat dit gebeurt. De aard van de GPL licentie staat ook hele leuke dingen toe, kijk bijvoorbeeld naar CentOS, dat is een open (gratis, vrij, in bier en spraak) uitgave van de laatste RHEL... Het is dus ook voor een klein bedrijf mogelijk om 'Enterprise' software te draaien, zonder kosten (excl. het beheer natuurlijk)...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef nipeng het volgende:
Red Hat en Suse hebben gewoon een volledig ingerichte support waar bedrijven op kunnen terugvallen (tegen betaling). Bedrijven waarderen deze extra zekerheid, bij veel bedrijven is support een vereiste voordat er uberhaupt een product een beeld komt.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |