Neuhquote:Op maandag 30 mei 2005 20:43 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Mijn vrouw is ambtenaar en ik kan je verzekeren dat zij harder werkt dan jij...
Heus wel. Ik zie jou regelmatig overdag hier posten. Zij heeft daar geen tijd voor. Wie werkt er dus het hardst?quote:
Ik werk gewoon efficiënt. De vraag van het topic is dus hoe we ambtenaren ook efficiënt kunnen laten werken.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:49 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Heus wel. Ik zie jou regelmatig overdag hier posten. Zij heeft daar geen tijd voor. Wie werkt er dus het hardst?
* Wombcat is ambtenaar, drinkt geen koffie en gaat zelden om 16:30 naar huis (meestal pas 17:30)quote:Op maandag 30 mei 2005 20:42 schreef livEliveD het volgende:
De provincie Nederland () kent veel ambtenaren en het algemene beeld is dat deze mensen om 16:30 al richting huis gaan na het nuttigen van teveel koffie en bijna niks uitvoeren. Ze werken dan ook voor een, hoe zal ik zeggen, instituut dat een bepaalde service moet leveren die toch wel gedaan moet worden en ergo er is geen echte drijfveer om door te werken. Er is geen winst dat gemaakt moet worden zoals bij een normaal bedrijf. Althans dat is het beeld dat ik ervan heb maar nu snap ik net niks dus misschien zie ik het fout.
Als ze meer werken dan hebben we er minder nodig en dit zou het goedkoper moeten maken. De vraag is dus: Hoe krijgen we ambtenaren aan het werk?
Of is het veel beter om de het op een moeten we het op een andere manier goedkoper te maken? Automatisering? Minder regels?
Nou, mijn chef heeft 't anders behoorlijk druk de afgelopen weken (en ikke ook).quote:Op maandag 30 mei 2005 20:59 schreef longinus het volgende:
Ik ben nog nooit een hardwerkende ambtenaar tegengekomen, wel van die nerveus heen en weer lopende mensen die zeggen dat ze het zo druk hebben, maar die eigenlijk weinig uitvoeren.
Er zullen best uitzonderingen zijn, maar dat zijn meestal de laagste in rang.
Helemaal mee eens. Maar ook bij gemeentes geldt een bedrijfseconomisch principe, en als iemand al lang bij de overheid werkt, dan moet je wachtgeld betalen en in tegenstelling tot bij bedrijven (waar het in de loonkosten zit verdisconteerd), moet je best lang door blijven betalen (dat wachtgeld dus) en dan is het goedkoper om 'm toch maar iets te laten doen.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:14 schreef Jace_TBL het volgende:
Iemand ergens maar laten werken "omdat hij er nou eenmaal al tien jaar zit" is belachelijk.
Of je het leuk vindt of niet, de huidige samenleving is complex en kan niet zonder regeltjes en dan heb je een overheid nodig.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:40 schreef McCarthy het volgende:
@TS:
Om de door jouw genoemde redenen is het nodig dat de overheid kleiner wordt en meer toegeeft aan het bedrijfsleven. We zullen moeten accepteren dat ambtenaren paupers zijn maar als we nou zorgen dat we er zo weinig mogelijk van hebben is het nog wel te slikken. Dus op naar een nachtwakersstaat.
ach, de ambtenaren bij ontwikkelingshulp kunnen zo de deur uit hoor.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je het leuk vindt of niet, de huidige samenleving is complex en kan niet zonder regeltjes en dan heb je een overheid nodig.
Helaas ja, die wachtgeld regeling moet dan ook worden afgeschaft.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:36 schreef Wombcat het volgende:
Helemaal mee eens. Maar ook bij gemeentes geldt een bedrijfseconomisch principe, en als iemand al lang bij de overheid werkt, dan moet je wachtgeld betalen en in tegenstelling tot bij bedrijven (waar het in de loonkosten zit verdisconteerd), moet je best lang door blijven betalen (dat wachtgeld dus) en dan is het goedkoper om 'm toch maar iets te laten doen.
Ze zullen best wel hard werken, alleen is het werk dat ze doen vaak het gevolg van overdreven bureaucratie en dus niet nodig. Verspilling van ons geld dus!quote:Op maandag 30 mei 2005 20:43 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Mijn vrouw is ambtenaar en ik kan je verzekeren dat zij harder werkt dan jij...
ach, je moet die formuliertjes niet invullen, alleen loop je dan wel subsidie misquote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:38 schreef Oud_student het volgende:
Gelukkig dat de ambtenaren niet zo hard werken, want 95 % van de regeltjes die door hen opgesteld, gehandhaafd en gecontroleerd worden, dienen ervoor om burgers en ondernemers tegen te werken, c.q. dwingen burgers en ondernemers veel tijd (=geld) te steken in het invullen van formulieren en allerlei investeringen te doen in bijzaken, maar wel gewongen worden wegens boetes etc. En als je dan protesteert zeggen ze "het is de schuld van Brussel, die bedenken de regels, wij moeten ze handhaven"
Portugal schijn nog veel erger te zijn, er was eens een rapport met de conclussie dat meer dan 50% van de Port. ambtenaren niet allean niks uitvoerde maar zelfs tegenwerkte en de boel frustreerde, alleen maar om zich zelf aan een baantje te helpen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:42 schreef livEliveD het volgende:
Nou, regels om tegen te werken zullen het niet zijn. Wel lijkt het me zo dat regels meer regels produceren. Uitzondering zus op regel zo en aanvulling Y op terugkoppeling Z. Allemaal 'als, als, als' regels en het is best te begrijpen als mensen het niet meer snappen. Hebben andere landen dit trouwens ook of zijn wij simpelweg moeilijk in veel dingen? Minder is ook minder fouten lijkt me en dus ook minder werk.
Dat gaat nogal moeilijk zonder goede reden waarom ze dat zouden moeten doen. Das niet flauw maar simpelweg hoe de meeste mensen in elkaar steken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:15 schreef Elgigante het volgende:
Laat ze kennis maken met de term: verantwoordelijkheid nemen en daarop afgerekend worden..
Dan gaat het tempo hard omhoog...
Die regels worden veroorzaakt door de (landelijke) politiek. Die hebben iets wat ze willen, en dat moet dan in regels omgezet worden, omdat het op dezelfde manier voor iedereen moet gelden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:42 schreef livEliveD het volgende:
Nou, regels om tegen te werken zullen het niet zijn. Wel lijkt het me zo dat regels meer regels produceren. Uitzondering zus op regel zo en aanvulling Y op terugkoppeling Z. Allemaal 'als, als, als' regels en het is best te begrijpen als mensen het niet meer snappen. Hebben andere landen dit trouwens ook of zijn wij simpelweg moeilijk in veel dingen? Minder is ook minder fouten lijkt me en dus ook minder werk.
En een vraag aan de ambtenaren: Is een deel van jullie werk te automatiseren? Bepaalde controles of berekeningen? Ik zie hier dat sommige heel hard werken maar dan lijkt het me juist een goed topic om ideeen aan de hand te doen om ook je collega's aan het werk te helpen. Dat beeld van ambtenaren komt toch niet uit de lucht vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |