abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:31:31 #51
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28106480
quote:
op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef revel het volgende:
http://jouwnieuws.nl
erg handig! heb 'm voorlopig zelfs bij m'n bladwijzers gezet

verder:
- in ieder geval bij de nieuwsberichten per genre verschijnt in opera een hele hoop loze ruimte wanneer je helemaal naar beneden scrollt. in ie niet.
- jammer dat-ie nét niet in z'n geheel op een 800x600 resolutie te bekijken is. je moet voor de laatste kolom steeds ietsje horizontaal scrollen. kun je eea niet zo veranderen dat die hele scrollbalk verdwijnt en hij dus niet zo 'wankel' overkomt?
Stop the world, I want to get out.
pi_28108676
quote:
op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef revel het volgende:
http://jouwnieuws.nl
...
hey revel,

wat een gave site! echt superhandig
lekker nononsense gevuld en overzichtelijk.
echt een site die mensen dagelijks bezoeken...

en dat brengt me op het eerste punt: ik zie geen link met 'bookmark deze site'. of 'maak deze site je startpagina'. zorg dat mensen die mogelijkheid wel makkelijk krijgen en je zult waarschijnlijk meer trouwe bezoekers krijgen.

als de titel van een nieuwsbericht te lang is gaat iet rechts uit beeld ipv bv "...". erger nog is dat aan de onderkant van ieder blokje sommige nieuwstitels maar half te lezen zijn (enkel de bovenkant wordt weergeven). dit is vast makkelijk op te lossen door het max aantal nieuwskoppen dat je opvraagt in te stellen.
dit zelfde gebeurd bij het login-vakje. de tekst verdwijnt rechts uit beeld.

je mouseover effect waardoor het eerste deel van een bericht verschijnt in een blauw balkje werkt bij mij alleen maar op de "nieuws" pagina en niet op bv "weblog".

bij pagina's met 1 kolom vind ik de lay-out niet mooi. dit is bv bij "zoeken" en bij "content". de randen van de tabel mis ik daar.

de error na het niet goed invullen van het contactform is nog in het engels.

je kunt bovenaan de pagina links en rechts van de header een kleine google advertentie zetten ipv onderaan. ik denk dat het weinig mensen stoort en meer geld zal opbrengen.

succes met deze website! was ik zelf maar op het idee gekomen van een dergelijke site ik vind hem echt gaaf...

altf4
En toen was het verhaaltje uit...
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:46:19 #53
14806 CrashOne
100% compliant
pi_28108774
http://e-toco.nl/

projectje wat ik een paar maandjes terug heb op gelevert, draait op een eigen geschreven cms.

een vriend wilde graag een site waar hij losse kleine dingen kon gaan verkopen, dus met winkel, zoek functie en een contact formuliertje.

[ Bericht 31% gewijzigd door CrashOne op 21-06-2005 10:53:10 ]
pi_28109185
quote:
op dinsdag 21 juni 2005 08:46 schreef crashone het volgende:

projectje wat ik een paar maandjes terug heb op gelevert, draait op een eigen geschreven cms.
quote:
openingspost
als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
misschien een beetje flauw van me om moeilijk te doen, maar... lees de openingspost eens en geef iets meer informatie hiero... wel zo handig bij het keuren.
pi_28110089
quote:
op dinsdag 21 juni 2005 08:46 schreef crashone het volgende:

...
ziet er heel netjes uit. alleen begrijp ik nooit zo goed waarom je die css validators op je pagina wilt. beetje nerdy trots om te laten zien dat je page compliant is, maar als dat er staat dan zal het wel zo zijn en zal ik er niet op klikken zet anders die 2 linkjes naast sitemap ipv eronder.
pi_28110134
quote:
- in ieder geval bij de nieuwsberichten per genre verschijnt in opera een hele hoop loze ruimte wanneer je helemaal naar beneden scrollt. in ie niet.
- jammer dat-ie nét niet in z'n geheel op een 800x600 resolutie te bekijken is. je moet voor de laatste kolom steeds ietsje horizontaal scrollen. kun je eea niet zo veranderen dat die hele scrollbalk verdwijnt en hij dus niet zo 'wankel' overkomt?
thanks! ik heb hier geen last op 800x600 maar ik zal het eens met wat andere browsers testen.
pi_28110640
quote:
op dinsdag 21 juni 2005 08:37 schreef altf4 het volgende:

[..]
...
je mouseover effect waardoor het eerste deel van een bericht verschijnt in een blauw balkje werkt bij mij alleen maar op de "nieuws" pagina en niet op bv "weblog".
...
thanks, ja klopt er zat nog een relatief padje in en dat werkt niet met modrewrite urls. die te lange teksten heb ik ook al aangepast.. nu nog even het aantal items. en al die andere ideën van mensen hier en de dingen die ik zelf nog wil aanpassen enz enz enz
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:45:36 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_28111053
hallo allemaal.

dit is mijn site www.rudeboy.nl

het is een online shop met t-shirt verkoop (met opdruk).

ik ben er zelf erg tevreden over in principe. vind de layout aardig, en alles is makkelijk te vinden. ook vind ik dat de site er goed uit ziet. het bestellen is eenvoudig enzo (eerste bestellingen zijn al binnen!)

maar ik vind dat iets altijd voor verbetering vatbaar is!

dus als jullie suggesties hebben, brand maar los!
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:19:09 #59
17087 Hadrian
Publius Aelius Hadrianus
pi_28125844
ik heb een tijdje geleden een alyssa milano foto-site gemaakt: http://alyssamilano.hadrian.net
nou vraag ik me af of de site niet wat te zwaar is, vooral de achtergrond.
zijn de links goed leesbaar in elke resolutie of kan ik daar beter knoppen voor maken?
de foto's heb ik van het net gehaald, mag ik die zomaar daar neerzetten?
Hadrian.Net Nu mét filemeldingen en weerinfo
Hadrian Forum voor als je Fok! ontgroeid bent :+
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:30:15 #60
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_28126143
quote:
op woensdag 22 juni 2005 10:19 schreef hadrian het volgende:
ik heb een tijdje geleden een alyssa milano foto-site gemaakt: http://alyssamilano.hadrian.net
nou vraag ik me af of de site niet wat te zwaar is, vooral de achtergrond.
zijn de links goed leesbaar in elke resolutie of kan ik daar beter knoppen voor maken?
de foto's heb ik van het net gehaald, mag ik die zomaar daar neerzetten?
volgens mij is het redelijk zwaar. maar kom ook wel zwaardere tegen.
link biograpy is amper leesbaar link next wel. ze vallen alleen niet op. het is dat je het hier erover had anders had ik ze niet gezien.
nee je mag meestal niet de foto's van internet afhalen en op je eigen website plaatsen. zitten gewoon rechten van de eigenaar/fotograaf op en dat heb je simpel gezegt te accpeteren. dus stuur een mailtje en wacht het antwoord af.
Where's my fear???
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:41:11 #61
17087 Hadrian
Publius Aelius Hadrianus
pi_28126427
is een disclaimer niet genoeg? iets als "photo's copyighted by their respective owners" oid?
en die achtergrond, is die echt te groot qua pixels, of kan het wel maar moet ik hem alleen comprimeren?
wat ik ook niet snap is dat ik bij biography altijd andere ads zie dan bij de foto's. en ze zijn al helemaal niet gerelateerd aan de content (alleen bij biography af en toe een celeb-reclame).
Hadrian.Net Nu mét filemeldingen en weerinfo
Hadrian Forum voor als je Fok! ontgroeid bent :+
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:17:34 #62
39240 jagermaster
pi_28132778
quote:
op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef hadrian het volgende:
is een disclaimer niet genoeg? iets als "photo's copyighted by their respective owners" oid?
nee, heel simpel. je hebt de rechten niet om de foto's te plaatsen.
Where's my fear???
pi_28147402
www.brofi.nl

en, wat vinden jullie ervan
pi_28147465
quote:
op woensdag 22 juni 2005 22:34 schreef geqxon het volgende:
www.brofi.nl

een ramp.
pi_28148945
quote:
www.brofi.nl

cool man!
een emailadres voor je spam, een hippe foto bij contact, de actiepagina heeft een zeer afwijkende achtergrond :s en wordart is het natuurlijk helemaal tegenwoordig

en als ik in de bron kijk zie ik waar ik al bang voor was: frontpage...

geen topsite, maar je kunt er wel de informatie vinden die je nodig hebt. en das dan weer mooi
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:44:07 #66
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28149745
quote:
www.brofi.nl

ik begrijp er werkelijk geen ene moer van waarom je op bijna elke pagina de tekst praktisch onleesbaar maakt door zulke drukke achtergronden te gebruiken! verklein bijvoorbeeld het plaatje achter de indexpagina eens, zet 'm in de rechterbovenhoek en laat de tekst leesbaar worden op een effen achtergrond. ik weet zeker dat je een zucht van verlichting slaakt (en anders ik wel )

ps ik vraag me af welk behang jullie hebben, vast geen effen neutraal kleurtje

[ Bericht 8% gewijzigd door Lkw op 22-06-2005 23:49:11 ]
pi_28150252
quote:
www.brofi.nl

verschrikkelijk je mag dan (in een rampzalige kleur) hebben aangegeven dat het is gemaakt voor ie, maar dat weerlegt niet het feit dat de achtergrond gewoon de onweerstaanbare neiging oproept om per direct alt+f4 in te drukken
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_28150285
oh.. en witte letters?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_28150930
sorry, misschien een beetje verkeerd topic. deze website is nl. niet van mijzelf maar ik wou meer mijn lachbui met jullie delen
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:34:51 #70
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28151008
quote:
op donderdag 23 juni 2005 00:30 schreef geqxon het volgende:
sorry, misschien een beetje verkeerd topic. deze website is nl. niet van mijzelf maar ik wou meer mijn lachbui met jullie delen
ja ja, nu opeens terugkrabbelen hè? ik geloof er geen barst van
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:56:27 #71
39240 jagermaster
pi_28153326
quote:
www.brofi.nl

hoewel dit niet echt een toppagina is, moet er wel opgemerkt woprden dat het achtrergrond plaatje perfect past bij de tekst! hiermee praat ik dus niet goed dat her en der wat dingen totaal anders zouden moeten.
Where's my fear???
pi_28153446
quote:
op donderdag 23 juni 2005 00:30 schreef geqxon het volgende:
echt? ik jank eerder bij zo'n site
quote:
op donderdag 23 juni 2005 00:03 schreef addie84 het volgende:
...
de onweerstaanbare neiging oproept om per direct alt+f4 in te drukken

altf4
pi_28153664
http://darkkillah.com/doemvon/

en voor de slimmerds onder ons, neen er staat nog niks op hete gaat puur even om de lay-out, is 'tie mooi gelukt? ik vond hem zelf wel geslaagd maar nu moet ik nog alle info gaan schrijven.

iemand nog tips voor de lay-out zelf?
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:58:46 #74
39240 jagermaster
pi_28153908
quote:
op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef dark_killah het volgende:

en voor de slimmerds onder ons, neen er staat nog niks op hete gaat puur even om de lay-out, is 'tie mooi gelukt? ik vond hem zelf wel geslaagd maar nu moet ik nog alle info gaan schrijven.

zorg dat het menu zichtbaar is met een resolutie van 800x600.
zal wel komen omdat er niets opstaat, maar ik snap niet wat ik er mee moet en waarvan het is.
verder vind ik het een beetje jammer dat er kleurverschil zit in de achtergrond van het plaatje en de achtergrond van de site. gewoon zorgen dat het de zelfe kleur grijs is of allebij wit.
Where's my fear???
pi_28154238
quote:
op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef dark_killah het volgende:

waar moet de tekst komen? en hoeveel regels tekst wil je per pagina hebben?

misschien is het mooi om bij de verschillende informatiepagina's gewoon alleen een van de dames te laten zien? dan heb je so much meer ruimte over op een gegeven moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')