abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:13:29 #26
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_27828227
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 20:16 schreef dj_ko het volgende:
oke ook ff site die ik heb gemaakt dan,
deze site is voor drive in show all supersound

http://www.all-supersound.nl

gemaakt met fotosoep, dreamweaver, en swish (beetje flash)
ik heb dus het design gemaakt.

graag opmerkingen over het design?
wat is mooi en wat juist niet?
ken deze layout ergens van en meestal is dat geen goed teken.
zijn jullie een drive-in of een autowas zaak? als je een website maakt van een drive-in ga je toch niet op zo'n manier reclame maken voor een ander bedrijf. verder zegt je home pagina totaal niets en vind het juist irritant met dat flash ding in het midden.
header is wel leuk met die lampjes, alleen dat groen erboven ziet er niet uit. met de footer het zelfde alleen zou daar onmiddelijk dat autowas weghalen... het is niet de website van de autowasbedrijf!

op de pagina van technisch | geluid moet de kop hoger. zou zowiezo wat meer tussen ruimte doen tussen de kop en de plaatjes. mis daar nog iets van cd'speler, md-speler, lp, tape...

vraagme heel erg af wat jullie aan grootbeeldprojectie kunnen doen, verwacht dan tenminste wel een videowall of een goede beamer. geen van beide tref ik aan. een 600 ansi lumens beamer is gewoon niets!

foto's, waarniet de foto's gewoon in de layout laden. daarbij is het ook een beetje onzinnig als je op een foto klikt dat je de zelfde foto in het zelfde formaat weer ziet. je klikt erop om hem groter te zien. ook tref ik niet iets van jullie zelf aan zoals apperatuur als jullie bezig zijn.

een mailadres zo op je website neer zetten is vragen om spam!
Where's my fear???
pi_27838077
quote:
op zaterdag 11 juni 2005 10:13 schreef jagermaster het volgende:

[..]

ken deze layout ergens van en meestal is dat geen goed teken.
zijn jullie een drive-in of een autowas zaak? als je een website maakt van een drive-in ga je toch niet op zo'n manier reclame maken voor een ander bedrijf. verder zegt je home pagina totaal niets en vind het juist irritant met dat flash ding in het midden.
header is wel leuk met die lampjes, alleen dat groen erboven ziet er niet uit. met de footer het zelfde alleen zou daar onmiddelijk dat autowas weghalen... het is niet de website van de autowasbedrijf!

op de pagina van technisch | geluid moet de kop hoger. zou zowiezo wat meer tussen ruimte doen tussen de kop en de plaatjes. mis daar nog iets van cd'speler, md-speler, lp, tape...

vraagme heel erg af wat jullie aan grootbeeldprojectie kunnen doen, verwacht dan tenminste wel een videowall of een goede beamer. geen van beide tref ik aan. een 600 ansi lumens beamer is gewoon niets!

foto's, waarniet de foto's gewoon in de layout laden. daarbij is het ook een beetje onzinnig als je op een foto klikt dat je de zelfde foto in het zelfde formaat weer ziet. je klikt erop om hem groter te zien. ook tref ik niet iets van jullie zelf aan zoals apperatuur als jullie bezig zijn.

een mailadres zo op je website neer zetten is vragen om spam!
oke dank je, het ging mij ff om het design gebeuren, de groene kleuren is beetje de kleur van onze drive in show, staat ook op onze bus/camper en op onze flight case's. het design is echt helemaal zelf gemaakt, duurde nogal lang om dat trust (lightbar) bovenaan beetje mooi te krijgen. dat logo van dat wasbedrijf is verwerkt in ons design omdat dat onze hoofdsponsor is, dit logo vind je ook op onze flightcases e.d. terug. wat betreft de technisch pagina, zal ik ff de webmaster/beheerder mailen.

is er nog iemand die ideeen/op of aanmerkingen op ons "design" heeft?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:13:13 #28
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_27838353
quote:
op zaterdag 11 juni 2005 18:02 schreef dj_ko het volgende:
twee dingen die me in de gauwigheid opvallen:

- contrast tussen header/footer en het wit van het middenstuk op je pagina's vind ik nogal groot. de header en footer zijn heel druk en kleurig, het middenstuk is uiterst stemmig en egaal wit. zorgt voor een wat onrustig beeld.

- je gastenboek is door de kleurencombinatie amper leesbaar.

verder vind ik die wasstraat-reclame ook nogal verwarrend en te prominent aanwezig. kortom, de opzet van de site vind ik wel helder, maar de uitvoering onrustig en onevenwichtig.

ps wat een enorm grappige bus hebben jullie!
Stop the world, I want to get out.
pi_27958378
quote:
op zaterdag 11 juni 2005 18:02 schreef dj_ko het volgende:
wellicht dubbele dingen, maar ik zal nog wat dingetjes neerschrijven:

maak alsjeblieft een betere home. flashje is nietszeggend en die autowas komt op 1 van de 4 plaatjes voor. dat lijkt me wel erg veel aandacht op de home voor de sponsoring. bovendien wordt het daardoor nóg onduidelijker waar het over gaat. zet op je home een kreet als "wij verzorgen voor u een leuk feest door professionele dj's!" dan weet iedereen gelijk waar het over gaat.

maak een contactpagina met een formuliertje. op die manier voorkom je een hoop spam en het staat ook netjes richting de klant. ik persoonlijk voer veel liever een formuliertje in dan dat ik een volledige mail moet schrijven. desnoods gebruik je een dienst die jou zo'n formuliertje levert. hier een overzichtje van aanbieders van die dienst.

die menutekstjes staan mij op de één of andere manier niet aan. je hebt een spetterende header en dan zulke simpele menutekstjes. ik denk dat buttons leuker zijn.

de foto's van 2005 (misschien ook die van 2004) staan op een externe site (waarom?) en staan op een lelijk gekleurde pagina.

ik vraag me af wie die proffesionele dj's zijn?!! daar wordt over gesproken op de informatiepagina, maar... zonder 'bewijs' gelooft niemand dat (denk ik).

wel goed dat je (foto's van) de apparatuur online hebt gezet. als je foto's neemt die bv door de fabrikant zelf zijn geleverd (die zijn heel professioneel) dan komt het denk ik nog beter over.

leuk dat je sommige foto's hebt samengevoegd tot 1 foto

succes met je site!
En toen was het verhaaltje uit...
pi_27999665
nog maar net begonnen, en ben aan het kijken wat mijn css kennis is. http://62.194.234.240/pc/
komt u maar
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:15:16 #31
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28001154
quote:
op donderdag 16 juni 2005 22:30 schreef stonedking het volgende:
nog maar net begonnen, en ben aan het kijken wat mijn css kennis is. http://62.194.234.240/pc/
komt u maar
van design heb ik geen verstand dus daar hoor je me niet over, maar ik vind het wel jammer dat je een zwevend frame gebruikt. deze lay-out kan je heel goed maken met een enkele div/layer hier en daar i.c.m. css. ook een navigatiestructuur die in z'n geheel afhankelijk is van javascript is vragen om problemen, ook hier kan css een uitkomst bieden. de kracht van css zit 'm in dat soort dingen, niet in fonts en kleurtjes.

maar voor een eerste css-probeerseltje ziet het er verder netjes uit, geen vloekende combinaties of rare kleuren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_28008169
quote:
op donderdag 16 juni 2005 22:30 schreef stonedking het volgende:
komt u maar
heey.... ik heb niet erg veel verstand van css, maar omdat er verder geen reacties komen zal ik toch eens een kijkje nemen voor je...

ik vind de lay-out wel ok. wel 'saai grijs'. dat heeft iets moois, maar is ook wat saai dus.
de style.css ziet er ook netjes uit. ik snap alleen echt niet wat je met die img.inhoud1, img.inhoud2, img.inhoud3 en img.inhoud4 wilt. ga je nou voor ieder plaatje een aparte vermelding maken in je css code? waarom vul je niet alles in img.inhoud behalve de img-url? dan kun je in de gewone img-tag de link naar het plaatje wel plaatsen.

dat first letter heeft wel wat, maar verpest wel de lay-out een beetje. als de eerste letter nu eens over de 1e en 2e regel van een alinea wordt verdeeld? dat lijkt me mooier en het scheelt plaats.

ik weet niet precies wat je nu precies wilt weten, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt
pi_28008231
een zwevend frame is een iframe begrijp ik hier uit? ik heb het iframe juist gebruikt, omdat met frames mijn javascipt menu niet meer werkt. ik heb overigens in verschillende browsers mijn menu getest, en het werk goed. een navigatiemenu in css, hoe bedoel je dat? geef eens en voorbeeldje.. ik gebruik trouwens een uitklapmenu omdat er nogal veel pagina's komen. het mnue is niet van mezelf, ik gebruik dhtml menu nogwattes ervoor.. werkt perfect
pi_28009435
javascript kan een gebruiker uitschakelen. javascript wordt uitgevoerd op de computer van de gebruiker en jij hebt dus weinig in te brengen in de uitvoer van die scripts. op een site las ik dat 98% van de gebruikers javascript aanheeft. dat houdt dus in dat de meeste het menu kunnen gebruiken, maar niet iedereen. om je site voor iedereen toegankelijk te maken zou je essentiele dingen als een menu niet op javascript moeten laten steunen.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:15:02 #35
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28014784
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 09:57 schreef stonedking het volgende:
een zwevend frame is een iframe begrijp ik hier uit? ik heb het iframe juist gebruikt, omdat met frames mijn javascipt menu niet meer werkt. ik heb overigens in verschillende browsers mijn menu getest, en het werk goed.
er schijnen mensen te zijn die zonder javascript surfen, die kunnen dus niet navigeren op je site. je kan ervoor kiezen om dat voor lief te nemen, maar er is één soort bezoeker die gegarandeerd geen javascript aan heeft staan, en dat zijn de spiders van zoekmachines.

en wat betreft frames, die kan je beter helemaal niet gebruiken.
quote:
een navigatiemenu in css, hoe bedoel je dat? geef eens en voorbeeldje.. ik gebruik trouwens een uitklapmenu omdat er nogal veel pagina's komen.
bijvoorbeeld: http://www.alistapart.com/articles/dropdowns/
quote:
het mnue is niet van mezelf, ik gebruik dhtml menu nogwattes ervoor.. werkt perfect
zie boven
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_28016026
go check de mijne

simpel siteje voor de badminton club:
www.odano.nl

alles zelf geschreven, meeste in php
pi_28019738
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 13:47 schreef rikjanoetenter het volgende:
go check de mijne

www.odano.nl

hey rikjanoetenter, ik heb even een kijkje genomen.

eerst het positieve ik vind het best een gezellige site. er is een gastenboek, de stukjes zijn leuk geschreven en er is een leuke schrijfstijl.

dan de kritiekpuntjes

alseerst wil ik je even wijzen op je frames. hierboven staat dacht ik al een stukje over frames, het gebruik ervan moet je zo veel mogelijk proberen te vermijden. op een site als die van jou is het ook totaal overbodig. omdat je al veel in php hebt geschreven moet het ook redelijk makkelijk voor je zijn om de header steeds standaard bovenaan de pagina te zetten.

dan de nieuwspagina. die bestaat uit een grote lap tekst. weliswaar met opsommingstekens, maar toch vrij onoverzichtelijk. probeer het eens te maken op de volgende manier:
quote:
dit is nieuwsbericht 1 - geplaatst op xx-xx-xxxx om xx:xx
dit is het nieuws [ plaatje ]
quote:
dit is nieuwsbericht 2 - geplaatst op xx-xx-xxxx om xx:xx
dit is het nieuws [ plaatje ]
etc.

op je fotopagina staat een mailadres. niet doen... je hebt al een prima mailformulier, dus verwijs de mensen maar alleen daarnaar. scheelt spam enzo.

in het gastenboek heb ik, onder de naam fok, een berichtje geplaatst. zoals je ziet heb ik uitgeprobeerd of ik html codes kon gebruiken. en jawel, dat kon. dat lijkt me niet echt handig, mensen kunnen de hele layout verpesten daarmee. d.m.v. php, html_special_chars() enzo, kun je op een makkelijke manier htmlcodes verwijderen.

het item "nieuw gastenboek" doet vermoeden dat een oud gastenboek weg is en een nieuwe daarvoor in de plaats is gekomen. ik denk dat je bedoeld "sinds kort hebben we een gastenboek". misschien kun je beter "gastenboek" neerzetten en daarachter '(new)' ofzo, dat is duidelijker. overigen is die niet echt nieuw meer te noemen hoor, na een paar maanden.

het item "services" in je menu lijkt aanklikbaar (de muiswijzer veranderd) maar is dat niet. dat is hinderlijk, ik wil erop klikken

ik zou de mensen niet de mogelijkheid geven om zonder tussenkomst van de webmaster een link te plaatsen. dit kan misbruikt worden door allerlei mensen. zo heb ik al een link ingestuurd naar mijn website. echt té makkelijk voor anderen om hier te spammen. als dank voor deze keuring laat je mijn link natuurlijk wél staan

ik zie bij de links dat je twee startpaginas hebt over badminton. bij allepaginas.nl kun je ook een startpagina over badminton beginnen en er nog betaald voor krijgen ook. als je dit wilt kun je mij helpen door je via deze link te registreren.

veel succes met je pagina!

altf4
pi_28023511
berkery en altf4, bedankt voor de respons. ik ben nu bezig het aan te passen volgens de link van berkery, maar ook daar wordt nog een stuk javascript gebruikt. (al gaathet hier om zo'n 10 regels ipv een .js van 35 kb

ook een voordeel is, dat men wel het menu zit wanneer er geen javascript wordt gedraait, het werkt alleen niet.

een van jullie een goed idee hoe ik dit ga oplossen zonder frames te gebruiken? kan ik een pagina ook laten laden in een div of gaat dat niet lukken? ik wil namelijk niet bij elke link de gehele site weer opnieuw laden.
pi_28025573
quote:
[b]op vrijdag 17 juni 2005 17:37
...
een van jullie een goed idee hoe ik dit ga oplossen zonder frames te gebruiken? kan ik een pagina ook laten laden in een div of gaat dat niet lukken? ik wil namelijk niet bij elke link de gehele site weer opnieuw laden.
ken je een beetje php? dan kun je bv door middel van een ?page=... script werken.
je bouwt de hele site en laat alleen de content weg. dit sla je op als index.php. op de plek van de content gebruik je bijvoorbeeld de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if(!isset($page)){
        $page = "home"
}

$page .='.php';

if(!file_exists($page)){
       print "pagina bestaat niet ";
}
else{
       include($page);
}

de links op je site verwijzen dan naar index.php?page=home, index.php?page=info, index.php?page=test, etc.
vervolgens maak je php-bestandjes aan met die content.

maargoed... dit is wel een behoorlijk slechte beschrijving. ik denk dat als je al een beetje php kunt en je de mogelijkheid hebt phpscripts te draaien, je maar eens verder op onderzoek uit moet gaan.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:32:09 #40
39240 jagermaster
pi_28040343
quote:
op vrijdag 17 juni 2005 13:47 schreef rikjanoetenter het volgende:
go check de mijne

www.odano.nl

algemene indruk:
een eenvoudige pagina welke info wil verstrekkn over odano. specifiek gericht voor mensen die iets met odano hebben of info over odano zoeken.

home:
de home pagina moet je bij een resolutie van 800x600 horizontaal scrollen om het plaatje rechts goed te zien.

nieuws:
geeft een javascript fout.
misschien de datum van het plaatsen van het nieuwsitem noemen?

competitie
misschien iets meer ruimte tussen de border van de table en de tekst? misschien is het ook mooier op strakke lijntjes te gebruiken dan deze dikke border?

foto's
misschien een datum neerzetten van het plaatsen van het album?
zou het mailadres weghalen bij het fotoalbum, het is vragen om spam zo. misschien ook een mogelijkheid inzetten zodat je terug kan naar de albumoverzichtspagina

site updates
zou er een datum bij vermelden bij de update.
zou niet nara een mailadres verwjzen maar naar een contactformulier

services
een pagina van maken netzoals op home.

informatie
dat is nou iets wat ik niet onder services zou zetten maar onder "home". het is niet iets extra's/dienst maar juist de prioriteit! dit is zelfs nog belangrijker dan competities.

misschien staat contact beter?? zou nog even kijken naar de opmaak van deze pagina.. denk dat je hiet nog iets meer mee kan doen. kijk is rond op websites naar hun contactformulier...

nieuw gastenboek
dat je een gastenboek hebt oke, maar dat hoeft nog niet "geschreeuwd" te worden. zou er gewoon kleine letters van maken. zoals altf4 al zei, haal nieuw maar weg. wat overbodig is, is niet nodig. (beetje heel abstract gezegt...)
het gastenboek is te breed voor de pagina met een resolutie van 800x600. zou ook is kijken naar de kleurgebruik ervan. want dit loopt niet mooi in lijn met de rest van de opmaak van de website.

links
wil je wel dat iedereen zijn link kan plaatsen??

andere volgorde van het menu.
het menu komt niet logisch op mij over. zelf zou ik kiezen voor een andree volgorde. denk zelf meer aan iets van:
home
- nieuws
- informatie
- competities
- site updates
services
- e-mail (misschien contact van maken)
- foto's
- gastenboek
- links
Where's my fear???
pi_28049310
altf4, php kan ik beter dan css en html! dus dan ga ik daar maar mee aan de slag... zou zelfs nog de content uit een data base kunnen halen, maar dat is in dit geval echt overbodig.. alhoewel, het is wel eenvoudig content aanpassen.. hoef ik niet meer elke keer te ftp en
pi_28053408
quote:
op zaterdag 18 juni 2005 19:50 schreef stonedking het volgende:
altf4, php kan ik beter dan css en html! dus dan ga ik daar maar mee aan de slag... zou zelfs nog de content uit een data base kunnen halen, maar dat is in dit geval echt overbodig.. alhoewel, het is wel eenvoudig content aanpassen.. hoef ik niet meer elke keer te ftp en
succes dan :-)
pi_28063344
hey,

de versie 2 van d-base.net is al een tijdje online. we hebben er ongeveer 2 weken aan gewerkt en is volledig in ps gedesigned en gescript in php & mysql en natuurlijk ook stukjes html.

ik ben wel tevreden over het design maar over de scripting iets minder. er moeten nog meer mogelijkheden komen maar dit is voor na de examens...

je kan hem vinden op http://www.d-base.net

greetz
  zondag 19 juni 2005 @ 17:29:45 #45
39210 StonedKinG
Discofrisco
pi_28066414
quote:
het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.

met phpbb kan elke mongool een forum maken, daarbij is er niks zelf gemaakt. kun je uberhaupt wel html?
  zondag 19 juni 2005 @ 17:30:22 #46
39240 jagermaster
pi_28066425
quote:
quote:
het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
optieven dus.
Where's my fear???
pi_28066429
ja, want er staat een nieuws-blok in
  zondag 19 juni 2005 @ 17:45:09 #48
39240 jagermaster
pi_28066711
quote:
op zondag 19 juni 2005 14:35 schreef droned het volgende:
je kan hem vinden op http://www.d-base.net
background zelfgemaakt? ziet er mooi uit.

algemene indruk:
beetje veel grijs kleur, maar opzich stoor ik me er niet aan. om een of andere reden wordt me aandacht getrokken naar 1 stukje van de header. dat is het stukje tussen die voetballer links en de auto boven base.net. om de een of andere reden lijkt het net voor mij of ik daar iets in moet zien. een zelfde soort iets heb je aan de rechterkant van de auto en het poppetje...

het horizontale menu is wel leesbaar maar zou misschien iets groter mogen zodat het wat beter leesbaarwordt. 1 of 2 px groter maakt al heel veel uit.

werking van het menu:
als ik op een menuitem druk dan wordt de hele pagina opnieuw geladen, incl plaatjes volgens mij. oh zie het al. je kan het beter wat meer layout opmaak in het externe css bestand zetten.

nieuws
het stukje gamen is gezond is eerder afgekapt dan het einde... misschien ff netjes afwerken.

download
het enige rode wat ik tot nu toe ben tegengekomen op je website is "download" (als je iets wil downloaden). zou hier iets anders voor kiezen want dit loopt uit de maat met de rest van de site.

`nu ik de hele site heb bekeken is het uiteindelijk me iets te veel grijs.. misschien her en der wat plaatjes plaasten om de tekst (en het grijse) wat te breken??
Where's my fear???
  zondag 19 juni 2005 @ 17:46:54 #49
39240 jagermaster
pi_28066741
quote:
op zondag 19 juni 2005 17:30 schreef thc1 het volgende:
ja, want er staat een nieuws-blok in
goh boeiend. wat verwacht je dan dat we zeggen? dat de kleur goed past bij de rest van het forum of zo???
Where's my fear???
pi_28105097
http://jouwnieuws.nl

weer heel wat aanpassingen gemaakt, dus gewoon even een vraag of jullie nog rare bugjes tegenkomen of misschien onduidelijkheden tegenkomen. je kan zelf een nieuwsoverzicht samenstellen door in te loggen en via de 'plusjes' of de link 'toevoegen' newsfeeds toe te voegen.

wat uiteindelijk wel een leuke feature is geworden vind ik zelf de:
"readable_url_to_relevant_item_search" (tm) feature:

http://jouwnieuws.nl/title/valerie_zwikker_in_playboy_-_foto

de archieven zijn nu op datum ingedeeld ipv <prev 123 next> lijsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')