abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 14:25:44 #1
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27481712

Omdat deel 1 vol was en er toch nog mensen zijn die van kickboksen houden nu deel 2

deel 1: K-1 Algemeen

Links

http://k1.pagina.nl/
http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/ Officiele Japanse site
http://www.k-1usa.net/docs/home/home.asp Amerikaanse K-1 site(uitgebreider, up-to-date, completer, etc)
http://www.sherdog.com/
http://www.mikemiles.com/people/interviews.cfm (interviews met o.a. ook K-1 vechters).
http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?s=&threadid=51771 Hele goede uitgebreide K-1 faq als je je meer wilt verdiepen (vooral historie etc)

Verslag van K-1 Paris WGP 2005 (Sem Schilt ): http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/top666.htm

Game on
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_27489448
FF reactie op de laatste post in het vorige deel.
Le Banner heeft een paar klappen gehad boven zijn oog, geen trap en hij is er ook niet KO door gegaan.
Maaar, ik denk wel dat hij het nu nog voelt.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:23:40 #3
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27498049
ja idd ik vraag me af hoe het nu met hem is.

nog even een foto van ons in oranje met Nederlandse vlag :

en Sem vond het wel cool zo te zien:

We wisten zelf niet dat ie gemaakt was, maar een fotografe/modje van mixfight.nl stond toevallig achter ons te fotograferen toen we daar stonden
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_27504659
Andy Souwer heeft zich geplaats voor de world max finale
Heb gisteren in de stamkroeg van andy zitten kijken met allemaal bekende waaronder john de ling.
pi_27506205
tvp
pi_27584361
ff pimpen met wat ik gister door de brievenbus kreeg: http://www.budovideos.com/shop/customer/product.php?productid=19151&cat=310&page=2

6 DVD-box met elke DVD 3 uur aan K-1 materiaal, vanaf het prille begin tot aan 2002. Volle gevechten afgewisseld met highlights van andere gevechten, behind the scenes tussen de gevechten door, soms een interviewtje. Ganz geil

is wel een soort bootleg, de box is iig niet origineel maar de DVD's zien er wel gewoon geperst uit. Gekocht via Ebay voor 44 euro, als je ziet dat het origineel 323 euro is heb ik het er wel voor over
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:11:56 #7
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_27587315
Hm ... ik dacht dat Hoost 4x op rij had gewonnen.

Is Nederland toch nog ergens goed in. Voetballen deden we niet in Japan.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_27686406
Volgende maand, Schilt vs. Le Banner.
pi_27686595
Hoe staat het op dit moment met de Nederlanders?
pi_27689931
Schilt, Bonjasky en Hoost zijn al geplaatst voor de finales, dus wel goed.
pi_27692797
ik hoop serieus dat schilt NIET K1 world champion word.
die gozer heeft echt nauwelijks techniek en snelheid, hij wint alleen door zn lengte en dat zuigt...
hij staat daar altijd een beetje te stuntelen, echt jammer. als je zo enorm bent moet je niet alleen daarop vertrouwen, als hij zich nou net zo in zou zetten als bijvoorbeeld al die mannetjes in thailand dan zou hij echt knettertje goed kunnen worden...

maarja, dat is mijn bescheiden mening....
pi_27692878
oja, trouwens die JLB had trouwens kopstoot en een halve knie op zn kop gehad, vandaar die bult... http://www.geocities.jp/space_potato_jp/MutantLump/
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:33:56 #13
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27713034
Schilt heeft meer techniek dan je denkt hoor. Hij heeft een 4e Dan in Ashihara karate en heeft daarmee dus een legitieme vechtsportachtergrond, in tegenstelling tot enkele lange freaks die je nu in K-1 ziet.

Natuurlijk heeft ie veel voordeel met zn lengte, maar ook nadeel: daarom oogt ie soms zo stuntelig/langzaam. Voor iemand van die lengte beweegt ie zich nog echter erg goed. Het is iig zo dat Schilt maar door weinig mensen als freak wordt gezien en dat zijn kwaliteiten gewoon erkend worden.

Schilt vs Le Banner schijnt trouwens alweer afgelast te zijn....
pi_27717327
Ik wou net zeggen, Schilt is een groot deel van zijn leven bezig in de vechtsport wereld, vergis je daar niet in Thijster.
pi_27717442
Ja, het feit dat ze niet al hun technieken laten zien, wil niet zeggen dat ze weinig vechtsportervaring hebben.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:57:54 #16
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_27718993
tvp
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_27724840
ik weet dat hij er al heel lang mee bezig is hoor, ik ben niet zomaar iemand die maar stom wat roept...
maar het is wel zo dat of je hebt het of je hebt het niet, en hij heeft het niet, niet de drive zegmaar en de killerinstinct. hij wint omdat hij groot is.....
pi_27725304
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:27 schreef Thijster het volgende:
ik weet dat hij er al heel lang mee bezig is hoor, ik ben niet zomaar iemand die maar stom wat roept...
maar het is wel zo dat of je hebt het of je hebt het niet, en hij heeft het niet, niet de drive zegmaar en de killerinstinct. hij wint omdat hij groot is.....
Ben ik het niet mee eens, K1 win je echt niet alleen op omvang / lengte. En precies wat de vorigen al zeiden: zo een lap vlees beweegt niet zo flitsend als een thais jongetje van 1 meter 65 nee, maar wel snel genoeg om ervoor te zorgen dat de gemiddelde getrainde tegenstander wakker wordt na de wedstrijd zonder precies te weten wat er gebeurt is
pi_27786285
nee, das waar, maar ik zeg dat hij wel wint vanwege zn omvang...
maarja, het komt er gewoon op neer dat ik het niet leuk vind om hem te zien vechten, die naoufal ironleg bijvoorbeeld vocht veel beter en technischer. denk dat die over een paar jaar de vloer aan zou vegen met schilt.
pi_27787679
Nah, als die lengte zo'n verschil zou maken waarom wint een Bob Sapp, Hong mam Choi enz dan niet?
Die lengte zegt helemaal niks, heb je Schilt's partij tegen Yvel ooit gezien?
Nou Yvel is een stuk kleiner maar hij trapte Schilt helemaal naar de klote, hij gaf hem zelfs een knie in zijn gezicht.

Lengte en grootte zegt echt weinig hoor.
pi_27788906
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:02 schreef Thijster het volgende:
nee, das waar, maar ik zeg dat hij wel wint vanwege zn omvang...
maarja, het komt er gewoon op neer dat ik het niet leuk vind om hem te zien vechten, die naoufal ironleg bijvoorbeeld vocht veel beter en technischer. denk dat die over een paar jaar de vloer aan zou vegen met schilt.
Dat je het niet mooi vind kan ik wel inkomen, het is inderdaad minder flitsend om te zien. Maar ik vind het wel wat hebben.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:56:16 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27804607
Ik ook. Z'n stijl is misschien minder mooi, maar hey, het is een Nederlander en hij heeft de skills om er te komen! Het is natuurlijk heerlijk om chauvinistisch te zijn in deze sport, met die Nederlandse dominantie.

Ik ben trouwens benieuwd hoe die Japanners hiermee omgaan in de final eliminations. Bonjasky is al door, Hoost en Aerts hebben recht op een plek en nu ook Schilt.

Ik kan me amper voorstellen dat ze het zover laten komen dat er 4 Nederlanders in de finale komen. Ik vermoed dat ze Schilt met Hoost dan wel Aerts gaan matchen (of misschien wel Aerts vs Hoost? Lijkt me ook een hele mooie partij!). Maar goed, we zullen zien

Eerst maar zondag naar de Arena (It;s Showtime, paar hele mooie matchups, Simson vs Mes , Leko vs Hari ) en dan twee dagen later de K-1 GP in Hiroshima. Het worden weer een paar mooie dagen
pi_27807773
Ja net zo'n bullshit loting als vorig jaar.
Bonjasky, Hoost en Aerts aan 1 zijde, hoezo opzet in het spel

Ben wel benieuwd of Hari zijn grote mond kan waar maken zondag, laten we het hopen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:17:49 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27812640
Ik heb het overigens nog over de loting voor de final eliminations De deelnemers staan op 2 na (die worden geslecteerd door K-1 zelf) al vast voor die eliminations beginnen, daar kan de K-1 weinig invloed op uitoefenen (op die 2 geselecteerde vechters na dan).

Waar ze dan vervolgens wel veel invloed op hebben, zijn degenen die ze door willen hebben bij het matchen van de final eliminations. Dus dan kan het lastig worden.

De finale is overigens wel eerlijk verlopen. K-1 heeft daar namelijk geen invloed op. Ze hebben een loting-systeem dat gaat als volgt: ze hebben een bak vol met balletjes met daarop de nummers 1 t/m 8. Elke vechter neemt een balletje uit die bak en het nummer bepaalt de volgorde van de vechters die dan hun plaats uitkiezen.

Je moet je dus voorstellen dat er 8 cabines klaarstaan, die dan de brackets voor moeten stellen. Vervolgens gaat de vechter die met de loting nummer 1 heeft getrokken als eerste in een cabine staan. Dan nummer 2,3, enzovoorts, net zo lang tot iedereen een plek heeft.

Vechters kunnen dus enigszins zelf invloed uitoefenen op hun weg naar de finale. Wat je iig vaak ziet, is dat de eerste helemaal links gaat zitten van de bracket. Op die plek heb je de meeste rust na de eerste wedstrijd en de meeste tijd om te herstellen (er komen immers nog 3 wedstrijden daarna). Ook zie je dat vechters op die manier iemand uitkiezen die hen 'waarschijnlijk' wel ligt. Dat dit niet altijd zo is, zie je aan Mighty Mo die zichzelf matchte met Kaoklai. En ook Sefo trouwens met Musashi, die respectievelijk de tweede en de eerste keus mochten maken.

En helaas was het toen dat de nederlanders de laatste nummers in de loting hadden. Aerts/Botha hadden 5/6, en matchten elkaar. Bonjasky en Hoost bleven over als laatste partij in de tweede bracket.

Dus op zich zit daar geen enkele opzet in, hopelijk is dat nu wat duidelijk.

Neemt overigens niet weg dat K-1 vaak smerige spelletjes spelen, zoals Schilt (2002) en Graham (vorig jaar) wegsturen met een soort oprotpremie. Schilt had ineens 'zgnd' een blessure, opgelopen met bowlen (yeah right ). Schilt werd vervangen door Hoost, die in de eliminations al had verloren van Sapp, en we weten hoe dat allemaal is afgelopen... Leko is trouwens ook een mooi voorbeeld met ruzie tussen K-1 en het management. Gelukkig heeft Leko door dat MMA niet alles is en wil zo snel mogelijk terug in K-1.

Kan het alleen maar toejuichen
pi_27918866
Gisteren op eurosport had Bonjasky aan 10 seconden en één high kick genoeg om z'n tegenstander te verslaan. (ben z'n naam even kwijt). Was dat een oude wedstrijd?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:58:01 #26
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_27921622
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:37 schreef Chepke het volgende:
Gisteren op eurosport had Bonjasky aan 10 seconden en één high kick genoeg om z'n tegenstander te verslaan. (ben z'n naam even kwijt). Was dat een oude wedstrijd?
Dat was zeker tegen Ray Mercer? Zie pic. Mercer is/was een enorm goede boxer.

Zondag was er It's Showtime in de Amsterdam ArenA. Badr Hari ging de eerste behoorlijk hard KO tegen Stefan Leko middels een spinning back kick. Zie hier het filmpje!!!
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_27922689
Ja klopt die was et. Ze zeiden inderdaad dat het een goede bokser is geweest en dat hij niet gewend is om getrapt te worden.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:27:00 #28
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27927445
Mja het was een klein trapje, maar blijkbaar net 'on the right spot'.

Vandaag was trouwens K-1 Japan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27936094
Heb de partij van Hari tegen Leko net gezien.
Jammer dat Hari zo snel neergaat, hij was best lekker bezig.

En wat triest van het publiek om hem uit te gaan fluiten als hij wat tegen ze wil zeggen, sjonge jonge dat is echt zooo typisch Nederlands.
Maarja, misschien moet hij ook maar eens wat aan z'n grote mond doen, denk ook wel dat dat heeft meegespeeld.
  woensdag 15 juni 2005 @ 08:25:51 #30
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_27940945
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:27 schreef LuNaTiC het volgende:
Mja het was een klein trapje, maar blijkbaar net 'on the right spot'.
Klein trapje? Ik vind hem toch wel flink hoor. Als je na gaat dat de meest harde en grote vechters al met een lever stoot neergaan, dan zou ik niet willen weten hoe een hiel op je lever aanvoelt.
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 23:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb de partij van Hari tegen Leko net gezien.
Jammer dat Hari zo snel neergaat, hij was best lekker bezig.

En wat triest van het publiek om hem uit te gaan fluiten als hij wat tegen ze wil zeggen, sjonge jonge dat is echt zooo typisch Nederlands.
Maarja, misschien moet hij ook maar eens wat aan z'n grote mond doen, denk ook wel dat dat heeft meegespeeld.
Dat uitfluiten heeft volgens mij meer te maken met zijn arrogante gedrag. Ik ken hem alleen vanuit de media. En ook ik mag hem totaal niet. Persoonlijk ken ik Badr Hari niet, misschien is ie irl heel anders. Helaas heeft hij deze image zelf gecreerd. Als hij nou hetzelfde als Bonjasky was geweest, dan had het heel anders geweest. Die toont tenminste altijd respect voor zijn tegenstander.
  woensdag 15 juni 2005 @ 08:46:10 #31
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27941163
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 08:25 schreef Abonides het volgende:

[..]

Klein trapje? Ik vind hem toch wel flink hoor. Als je na gaat dat de meest harde en grote vechters al met een lever stoot neergaan, dan zou ik niet willen weten hoe een hiel op je lever aanvoelt.
Ik had het dan ook over de highkick van Remy tegen Mercer De trap van Leko was wel degelijk hard en ook right on the spot. Daar had vrijwel niemand, hoe top je ook bent, binnen 8 tellen opgestaan denk ik.
quote:
]

Dat uitfluiten heeft volgens mij meer te maken met zijn arrogante gedrag. Ik ken hem alleen vanuit de media. En ook ik mag hem totaal niet. Persoonlijk ken ik Badr Hari niet, misschien is ie irl heel anders. Helaas heeft hij deze image zelf gecreerd. Als hij nou hetzelfde als Bonjasky was geweest, dan had het heel anders geweest. Die toont tenminste altijd respect voor zijn tegenstander.
Ik lees op heel veel fora dat men het uitfluiten lomp vindt, typisch nederlands gedrag, meelopen, etc.

Ik moet zeggen dat ik voor hem juichte en ik vind dat arrogante wel wat hebben. Ik heb nog heeeeel eventjes boe geroepen, niet omdat ik vind dat ie maar minder arrogant had moeten zijn, maar omdat de partij zo'n anti climax had. Het was DE partij waar iedereen naar uit had gekeken, en iedereen zat helemaal klaar voor een partij vol vuurwerk a la Drago eerder. De entree was helemaal toegewerkt naar een hoogtepunt, en dan is de wedstrijd na anderhalve minuut al over... Deceptie.

Natuurlijk was dat gewoon Leko's verdienste en kun je Hari niet kwalijk nemen dat ie bleef liggen, maar ik denk wel dat als het was uitgelopen op een decision voor Leko, of voor een KO later in de wedstrijd, dat dat boegeroep wel was meegevallen.
pi_27947479
alexei iogasnov
de scorpion

Vecht hij nog of is al in pensioen?
Voor mij 1 van de beste ooit in de ring.
pi_27947778
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:40 schreef CANARIS het volgende:
alexei iogasnov
de scorpion

Als hij wat meer voor zijn sport zou leven dan zou hij een van de grootste ooit kunnen worden..
maar helaas..
als ik denk aan grootheden denk ik toch eerder aan hoost,aerts,hug,hunt en bonjasky
pi_27960444
Als hij wat meer voor zijn sport zou leven dan zou hij een van de grootste ooit kunnen worden..
maar helaas..
als ik denk aan grootheden denk ik toch eerder aan hoost,aerts,hug,hunt en bonjasky

dan weet jij niet waar je het over hebt.... iggy heeft nogal ernstige knie blessures en een contract. hij moet dus zo ongeveer wel vechten om ooit nog een kans te maken om serieus in de k1 te vechten...
let maar op als je dat gevecht ziet van las vegas, hij trapt helemaal niet, en boxt de wedstrijd gewoon uit, zodat hij niets van zn knieen vraag. die gozer leeft meer voor zn sport dan bv schiltje
pi_27963646
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:40 schreef CANARIS het volgende:
alexei iogasnov
de scorpion

Ignashov bedoel je?

Anyways, nog ff over dat fluiten.
Vorig jaar ben ik er gewees toen Schilt tegen Ignashov moest.
Toen ging ook iedereen uit zijn naad.
De 2de minuut van de wedstrijd ging Schilt KO en hij werd daarna ook alleen nog maar uitgefloten.

Die arrogantie zal best meegeholpen in Badr's geval maar ik blijf het typisch vinden.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:05:34 #36
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27964139
Daarom zeg ik ook dat het niet daar aan ligt. In Haris geval zou het meegespeeld kunnen hebben, maar ik denk echt dat dat maar een heel klein deel is.

Deze twee incidenten zijn denk ik tweeledig: in Nederland is men eigenlijk nooit tevreden en het duurt wel erg lang voor je enig krediet hebt opgebouwd. Terwijl je in Azie eenmaal op handen gedragen bent, je eigenlijk nooit meer wat fout kunt doen, ben je hier zo goed als je laatste wedstrijd.

De tweede reden is al zoals ik zei, in het geval met Schilt/Ignashov en Hari/Leko waren dat TOPwedstrijden waar je maanden naar toeleeft als toeschouwer. Als het dan -ineens- zo snel is afgelopen is dat gewoon een deceptie en anti-climax. Na ook de hele avond er op gewacht te hebben en de absolute topper en afsluiter had moeten worden van een toffe dag, kom je toch een beetje van een koude kermis thuis.

Ignashov werd trouwens ook eerst toegejuicht in Japan, terwijl ie na een belabberde performance na de decision gewoon weer werd uitgefloten. Ik denk dat men in Europa gewoon kritischer is en meer verwacht van de grote topnamen. En ook wel dels terecht natuurlijk, je betaalt veel goed om ze in actie te zien. Dat het soms wat tegenzit, so be it, maar het blijft kut.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:54:17 #37
16494 Riert
rrrataputata
pi_28195208
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Schilt, Bonjasky en Hoost zijn al geplaatst voor de finales, dus wel goed.
Nog een toch?
Ik vergeet zn naam de hele tijd, maar hij komt op in een soort riddertenuetje. Beetje halflang haar en een monsterlijk bijdehandte uitstraling

[edit]Albert Kraus bedoel ik

[ Bericht 4% gewijzigd door Riert op 24-06-2005 15:01:39 ]
hophop
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:05:18 #38
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_28195529
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:54 schreef Riert het volgende:

[..]

Nog een toch?
Ik vergeet zn naam de hele tijd, maar hij komt op in een soort riddertenuetje. Beetje halflang haar en een monsterlijk bijdehandte uitstraling

[edit]Albert Kraus bedoel ik
Albert Kraus is K-1 max vechter... iig geen heavyweight.
Wellicht doet Peter Aerts mee. Ik heb al een tijdje niet van hem gehoord. Aerts heeft tot nu toe altijd in meegedaan in de finale.

Weet iemand trouwens hoe het met Venetiaan zit? Die ging er vorig jaar (of dat jaar ervoor) eruit tijdens de final ellimination?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:12:16 #39
16494 Riert
rrrataputata
pi_28195740
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:05 schreef Abonides het volgende:

[..]

Ach so, ik dacht dat die ronde die hij bereikte de K-1 max heette
merci
hophop
pi_28198770
Andy Souwer, ook een Nederlander, is ook geplaatst voor K1 MAX.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:44:41 #41
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_28201213
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:05 schreef Abonides het volgende:

[..]

Wellicht doet Peter Aerts mee. Ik heb al een tijdje niet van hem gehoord. Aerts heeft tot nu toe altijd in meegedaan in de finale.

Weet iemand trouwens hoe het met Venetiaan zit? Die ging er vorig jaar (of dat jaar ervoor) eruit tijdens de final ellimination?
Aerts zal denk ik vrijwel zeker nog een jaartje proberen mee te draaien. Aerts kan nog best ver komen als ie geen last van blessures (vs Filho 2001, Botha 2004), verneukte of discutabele decisions (Sefo 2002, Musashi 2003), gewoon pure pech (kut Abidi in 2000 die twee kopstoten gaf en waardoor Aerts niet meer verder mocht vechten wegens 2 major cuts in zn voorhoofd, ook al had ie de decision gewonnen).

Aerts is nog steeds een kracht om rekening mee te houden, alhoewel ie wat langzamer en logger oogt, en de highkick niet meer zo brutaal is als ie ooit was.

Aerts heeft een hoop records op zn naam staan en wordt nogal eens in de schaduw van Hoost gesteld. Begrijp me niet verkeerd, want Hoost is een fenomeen. Maar even de feitjes op een rijtje:

- Aerts heeft als enige vechter alle K-1 finales gevochten (12x) en dit zal waarschijnlijk niet meer gebroken worden.
- Aerts heeft 3 keer de Grand Prix gewonnen, 1 keer minder dan Hoost
- Aerts heeft het record van de snelste weg naar de riem: binnen 6:43 in 1998, allemaal KO's in de eerste ronde
- Aerts was de jongste winnaar van de Grand Prix ooit (23 jaar, in 1994)
- Aerts had een KO-ratio van 80% gedurende het grootste gedeelte van zn carriere

Aerts vecht binnenkort trouwens MMA in K-1 Hero's tegen een ex-sumoworstelaar, Wakashoyo.

Venetiaan ging er idd uit in 2003 in de Final Eliminations, en jawel: tegen Peter Aerts... verloren op punten.

Ik zit er overigens niet zo mee, Venetiaan vind ik maar een saaie puntenvechter. Hij wint of verliest op punten en zal nooit iemand KO slaan of zelf KO gaan. Beetje afwachtend en verder niet echt spectaculair.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:13:28 #42
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_28216008
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:44 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Aerts zal denk ik vrijwel zeker nog een jaartje proberen mee te draaien. Aerts kan nog best ver komen als ie geen last van blessures (vs Filho 2001, Botha 2004), verneukte of discutabele decisions (Sefo 2002, Musashi 2003), gewoon pure pech (kut Abidi in 2000 die twee kopstoten gaf en waardoor Aerts niet meer verder mocht vechten wegens 2 major cuts in zn voorhoofd, ook al had ie de decision gewonnen).

Aerts is nog steeds een kracht om rekening mee te houden, alhoewel ie wat langzamer en logger oogt, en de highkick niet meer zo brutaal is als ie ooit was.

Aerts heeft een hoop records op zn naam staan en wordt nogal eens in de schaduw van Hoost gesteld. Begrijp me niet verkeerd, want Hoost is een fenomeen. Maar even de feitjes op een rijtje:

- Aerts heeft als enige vechter alle K-1 finales gevochten (12x) en dit zal waarschijnlijk niet meer gebroken worden.
- Aerts heeft 3 keer de Grand Prix gewonnen, 1 keer minder dan Hoost
- Aerts heeft het record van de snelste weg naar de riem: binnen 6:43 in 1998, allemaal KO's in de eerste ronde
- Aerts was de jongste winnaar van de Grand Prix ooit (23 jaar, in 1994)
- Aerts had een KO-ratio van 80% gedurende het grootste gedeelte van zn carriere

Aerts vecht binnenkort trouwens MMA in K-1 Hero's tegen een ex-sumoworstelaar, Wakashoyo.

Venetiaan ging er idd uit in 2003 in de Final Eliminations, en jawel: tegen Peter Aerts... verloren op punten.

Ik zit er overigens niet zo mee, Venetiaan vind ik maar een saaie puntenvechter. Hij wint of verliest op punten en zal nooit iemand KO slaan of zelf KO gaan. Beetje afwachtend en verder niet echt spectaculair.
Ondanks dat Aerts wat trager is zijn zijn lowkicks nog gigantisch hard. Alleen hoor ik van Aerts helemaal niets meer. Hij doet zelden als superfight mee bij een toernooi... vandaar. Heeft ie onlangs dan nog gevochten.

Misschien is Venetiaan wel een saaie puntenvechter, maar je kan niet ontkennen dat Hoost dat eigenlijk ook is. Misschien is hij dat niet altijd geweest, maar bij Hoost is het nu zo dat hij een simpele comibinatie (Links, rechts, lowkick) steeds blijft maken... net zolang totdat de benen van de tegenstander het begeven... uiterst effectief en de tegenstander staat wleenswaar vaak nog na 3 rondes, maar dan heeft ie op punten gewonnen...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:56:31 #43
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_28218022
Klopt, daarom ben ik ook meer fan van Aerts dan van Hoost Hoost is tactisch en technisch misschien beter maar Aerts was op zn hoogtepunt een spectaculaire KO monster die altijd vooruit vocht. Hoost is natuurlijk al redelijk oud maar goed 'bewaard' gebleven, dus die moet eigenlijk wel een beetje op deze manier vechten. Venetiaan is echter nog niet zo oud dus daar zou ik meer van verwachten eigenlijk.

Aerts heeft voor het laatst gevochten tegen Carter Williams in maart en gewonnen op punten (was een superfight).

voor zn complete record zie: http://www.k-1usa.net/docs/fighters/fightfinder.asp?fighterID=26

Maarja, Aerts hoeft ook niet zo heel veel meer te vechten in principe, hij heeft zn sporen ruim verdiend en kan redelijk gemakkelijk een superfight regelen als ie dat wil. Zn plekje bij de final eliminations is al zeker dus kan ie zich het best daar op richten. Voor het grote geld vecht ie tussendoor nog ff een MMA-gevechtje tegen een koekenbakker en dan kan ie er daarna weer tegenaan
  zaterdag 25 juni 2005 @ 14:56:57 #44
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_28222747
Ik vraag me af of Hoost uberhaupt wel meedoet dit jaar. Naar dat ik weet heeft ie heel dit jaar nog niet getraind, enkel krachttraining. Hij heeft een blessure, vandaar.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:55:03 #45
16494 Riert
rrrataputata
pi_28249533
Hoost zat laatst bij Eurosport als co-commentator en hij klonk nog wel bloedfanatiek.
Goede hoop dat hij terugkomt
hophop
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:15:10 #46
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_28395771
tvp
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  maandag 4 juli 2005 @ 20:11:04 #47
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_28487858
nu bezig op Eurosport, It's Showtime
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:37:50 #48
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_28504177
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:11 schreef LuNaTiC het volgende:
nu bezig op Eurosport, It's Showtime
Ik heb het ook gezien. Ik vond die spinning-back-kick (of hoe ik ook heet) van Leko toch echt wel fantastisch. Wat was ie trouwens pissig dat ie had gewonnen. Ff lekker na schelden dat Hari op de grond lag.

Wel netjes dat ze elkaar omhelsde toen ze tot bedaring kwamen.

Wat ik trouwens ook heel netjes vond was het gevecht tussen... euh... een kale blanke (Mes oid) en een nerger. Beide Nederlanders trouwens. Die schenen voor de wedstrijd toch ook wel in een behoorlijke spit-battle te zijn verzeild en hadden een teringhekel aan elkaar. Naarmate de wedstrijd vorderde zag je ze steeds meer respect voor elkaar krijgen... zoals excuses aanbieden bij een verkeerde trap en even de handschoenen tegen elkaar nadat er weer een nieuwe ronde was gestart. Persoonlijk vind ik dat kickboksen op zijn best.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:04:22 #49
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_28504769
zo is dat eigenlijk altijd Bad blood oke, maar het respect zit er al zo goed ingebakken, dat leer je denk ik ook wel als je begint met kickboksen

Rayen Simson bedoel je trouwens, een hele goede kickbokser, maar Mes is op dit moment zonder twijfel de sterkste uit zn gewichtsklasse (was de derde keer dat ie van Simson gewonnen had btw)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:13:35 #50
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_28504997
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:04 schreef LuNaTiC het volgende:
zo is dat eigenlijk altijd Bad blood oke, maar het respect zit er al zo goed ingebakken, dat leer je denk ik ook wel als je begint met kickboksen

Rayen Simson bedoel je trouwens, een hele goede kickbokser, maar Mes is op dit moment zonder twijfel de sterkste uit zn gewichtsklasse (was de derde keer dat ie van Simson gewonnen had btw)
Welke gewichtsklasse is dat dan? Ik ben eigenlijk alleen bekent met K-1 en K-1 max. Volgens de commentator horen beide tot de beste van de wereld in hun klasse. Toch hoor ik weinig van ze in Japan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')