abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 14:25:44 #1
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27481712

Omdat deel 1 vol was en er toch nog mensen zijn die van kickboksen houden nu deel 2

deel 1: K-1 Algemeen

Links

http://k1.pagina.nl/
http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/ Officiele Japanse site
http://www.k-1usa.net/docs/home/home.asp Amerikaanse K-1 site(uitgebreider, up-to-date, completer, etc)
http://www.sherdog.com/
http://www.mikemiles.com/people/interviews.cfm (interviews met o.a. ook K-1 vechters).
http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?s=&threadid=51771 Hele goede uitgebreide K-1 faq als je je meer wilt verdiepen (vooral historie etc)

Verslag van K-1 Paris WGP 2005 (Sem Schilt ): http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/top666.htm

Game on
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_27489448
FF reactie op de laatste post in het vorige deel.
Le Banner heeft een paar klappen gehad boven zijn oog, geen trap en hij is er ook niet KO door gegaan.
Maaar, ik denk wel dat hij het nu nog voelt.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:23:40 #3
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27498049
ja idd ik vraag me af hoe het nu met hem is.

nog even een foto van ons in oranje met Nederlandse vlag :

en Sem vond het wel cool zo te zien:

We wisten zelf niet dat ie gemaakt was, maar een fotografe/modje van mixfight.nl stond toevallig achter ons te fotograferen toen we daar stonden
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_27504659
Andy Souwer heeft zich geplaats voor de world max finale
Heb gisteren in de stamkroeg van andy zitten kijken met allemaal bekende waaronder john de ling.
pi_27506205
tvp
pi_27584361
ff pimpen met wat ik gister door de brievenbus kreeg: http://www.budovideos.com/shop/customer/product.php?productid=19151&cat=310&page=2

6 DVD-box met elke DVD 3 uur aan K-1 materiaal, vanaf het prille begin tot aan 2002. Volle gevechten afgewisseld met highlights van andere gevechten, behind the scenes tussen de gevechten door, soms een interviewtje. Ganz geil

is wel een soort bootleg, de box is iig niet origineel maar de DVD's zien er wel gewoon geperst uit. Gekocht via Ebay voor 44 euro, als je ziet dat het origineel 323 euro is heb ik het er wel voor over
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:11:56 #7
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_27587315
Hm ... ik dacht dat Hoost 4x op rij had gewonnen.

Is Nederland toch nog ergens goed in. Voetballen deden we niet in Japan.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_27686406
Volgende maand, Schilt vs. Le Banner.
pi_27686595
Hoe staat het op dit moment met de Nederlanders?
pi_27689931
Schilt, Bonjasky en Hoost zijn al geplaatst voor de finales, dus wel goed.
pi_27692797
ik hoop serieus dat schilt NIET K1 world champion word.
die gozer heeft echt nauwelijks techniek en snelheid, hij wint alleen door zn lengte en dat zuigt...
hij staat daar altijd een beetje te stuntelen, echt jammer. als je zo enorm bent moet je niet alleen daarop vertrouwen, als hij zich nou net zo in zou zetten als bijvoorbeeld al die mannetjes in thailand dan zou hij echt knettertje goed kunnen worden...

maarja, dat is mijn bescheiden mening....
pi_27692878
oja, trouwens die JLB had trouwens kopstoot en een halve knie op zn kop gehad, vandaar die bult... http://www.geocities.jp/space_potato_jp/MutantLump/
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:33:56 #13
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27713034
Schilt heeft meer techniek dan je denkt hoor. Hij heeft een 4e Dan in Ashihara karate en heeft daarmee dus een legitieme vechtsportachtergrond, in tegenstelling tot enkele lange freaks die je nu in K-1 ziet.

Natuurlijk heeft ie veel voordeel met zn lengte, maar ook nadeel: daarom oogt ie soms zo stuntelig/langzaam. Voor iemand van die lengte beweegt ie zich nog echter erg goed. Het is iig zo dat Schilt maar door weinig mensen als freak wordt gezien en dat zijn kwaliteiten gewoon erkend worden.

Schilt vs Le Banner schijnt trouwens alweer afgelast te zijn....
pi_27717327
Ik wou net zeggen, Schilt is een groot deel van zijn leven bezig in de vechtsport wereld, vergis je daar niet in Thijster.
pi_27717442
Ja, het feit dat ze niet al hun technieken laten zien, wil niet zeggen dat ze weinig vechtsportervaring hebben.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:57:54 #16
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_27718993
tvp
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_27724840
ik weet dat hij er al heel lang mee bezig is hoor, ik ben niet zomaar iemand die maar stom wat roept...
maar het is wel zo dat of je hebt het of je hebt het niet, en hij heeft het niet, niet de drive zegmaar en de killerinstinct. hij wint omdat hij groot is.....
pi_27725304
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:27 schreef Thijster het volgende:
ik weet dat hij er al heel lang mee bezig is hoor, ik ben niet zomaar iemand die maar stom wat roept...
maar het is wel zo dat of je hebt het of je hebt het niet, en hij heeft het niet, niet de drive zegmaar en de killerinstinct. hij wint omdat hij groot is.....
Ben ik het niet mee eens, K1 win je echt niet alleen op omvang / lengte. En precies wat de vorigen al zeiden: zo een lap vlees beweegt niet zo flitsend als een thais jongetje van 1 meter 65 nee, maar wel snel genoeg om ervoor te zorgen dat de gemiddelde getrainde tegenstander wakker wordt na de wedstrijd zonder precies te weten wat er gebeurt is
pi_27786285
nee, das waar, maar ik zeg dat hij wel wint vanwege zn omvang...
maarja, het komt er gewoon op neer dat ik het niet leuk vind om hem te zien vechten, die naoufal ironleg bijvoorbeeld vocht veel beter en technischer. denk dat die over een paar jaar de vloer aan zou vegen met schilt.
pi_27787679
Nah, als die lengte zo'n verschil zou maken waarom wint een Bob Sapp, Hong mam Choi enz dan niet?
Die lengte zegt helemaal niks, heb je Schilt's partij tegen Yvel ooit gezien?
Nou Yvel is een stuk kleiner maar hij trapte Schilt helemaal naar de klote, hij gaf hem zelfs een knie in zijn gezicht.

Lengte en grootte zegt echt weinig hoor.
pi_27788906
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:02 schreef Thijster het volgende:
nee, das waar, maar ik zeg dat hij wel wint vanwege zn omvang...
maarja, het komt er gewoon op neer dat ik het niet leuk vind om hem te zien vechten, die naoufal ironleg bijvoorbeeld vocht veel beter en technischer. denk dat die over een paar jaar de vloer aan zou vegen met schilt.
Dat je het niet mooi vind kan ik wel inkomen, het is inderdaad minder flitsend om te zien. Maar ik vind het wel wat hebben.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:56:16 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27804607
Ik ook. Z'n stijl is misschien minder mooi, maar hey, het is een Nederlander en hij heeft de skills om er te komen! Het is natuurlijk heerlijk om chauvinistisch te zijn in deze sport, met die Nederlandse dominantie.

Ik ben trouwens benieuwd hoe die Japanners hiermee omgaan in de final eliminations. Bonjasky is al door, Hoost en Aerts hebben recht op een plek en nu ook Schilt.

Ik kan me amper voorstellen dat ze het zover laten komen dat er 4 Nederlanders in de finale komen. Ik vermoed dat ze Schilt met Hoost dan wel Aerts gaan matchen (of misschien wel Aerts vs Hoost? Lijkt me ook een hele mooie partij!). Maar goed, we zullen zien

Eerst maar zondag naar de Arena (It;s Showtime, paar hele mooie matchups, Simson vs Mes , Leko vs Hari ) en dan twee dagen later de K-1 GP in Hiroshima. Het worden weer een paar mooie dagen
pi_27807773
Ja net zo'n bullshit loting als vorig jaar.
Bonjasky, Hoost en Aerts aan 1 zijde, hoezo opzet in het spel

Ben wel benieuwd of Hari zijn grote mond kan waar maken zondag, laten we het hopen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:17:49 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27812640
Ik heb het overigens nog over de loting voor de final eliminations De deelnemers staan op 2 na (die worden geslecteerd door K-1 zelf) al vast voor die eliminations beginnen, daar kan de K-1 weinig invloed op uitoefenen (op die 2 geselecteerde vechters na dan).

Waar ze dan vervolgens wel veel invloed op hebben, zijn degenen die ze door willen hebben bij het matchen van de final eliminations. Dus dan kan het lastig worden.

De finale is overigens wel eerlijk verlopen. K-1 heeft daar namelijk geen invloed op. Ze hebben een loting-systeem dat gaat als volgt: ze hebben een bak vol met balletjes met daarop de nummers 1 t/m 8. Elke vechter neemt een balletje uit die bak en het nummer bepaalt de volgorde van de vechters die dan hun plaats uitkiezen.

Je moet je dus voorstellen dat er 8 cabines klaarstaan, die dan de brackets voor moeten stellen. Vervolgens gaat de vechter die met de loting nummer 1 heeft getrokken als eerste in een cabine staan. Dan nummer 2,3, enzovoorts, net zo lang tot iedereen een plek heeft.

Vechters kunnen dus enigszins zelf invloed uitoefenen op hun weg naar de finale. Wat je iig vaak ziet, is dat de eerste helemaal links gaat zitten van de bracket. Op die plek heb je de meeste rust na de eerste wedstrijd en de meeste tijd om te herstellen (er komen immers nog 3 wedstrijden daarna). Ook zie je dat vechters op die manier iemand uitkiezen die hen 'waarschijnlijk' wel ligt. Dat dit niet altijd zo is, zie je aan Mighty Mo die zichzelf matchte met Kaoklai. En ook Sefo trouwens met Musashi, die respectievelijk de tweede en de eerste keus mochten maken.

En helaas was het toen dat de nederlanders de laatste nummers in de loting hadden. Aerts/Botha hadden 5/6, en matchten elkaar. Bonjasky en Hoost bleven over als laatste partij in de tweede bracket.

Dus op zich zit daar geen enkele opzet in, hopelijk is dat nu wat duidelijk.

Neemt overigens niet weg dat K-1 vaak smerige spelletjes spelen, zoals Schilt (2002) en Graham (vorig jaar) wegsturen met een soort oprotpremie. Schilt had ineens 'zgnd' een blessure, opgelopen met bowlen (yeah right ). Schilt werd vervangen door Hoost, die in de eliminations al had verloren van Sapp, en we weten hoe dat allemaal is afgelopen... Leko is trouwens ook een mooi voorbeeld met ruzie tussen K-1 en het management. Gelukkig heeft Leko door dat MMA niet alles is en wil zo snel mogelijk terug in K-1.

Kan het alleen maar toejuichen
pi_27918866
Gisteren op eurosport had Bonjasky aan 10 seconden en één high kick genoeg om z'n tegenstander te verslaan. (ben z'n naam even kwijt). Was dat een oude wedstrijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')