abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33434702
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Volgens mij wordt de doodstraf nooit ingevoerd, dus de discussie hierover is puur theoretisch.
en dus zou de discussie nutteloos zijn?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33441191
Ik stel voor dat alle kortzichtige Neanderthalers die voor de doodstraf zijn, 1 keer de dodelijke injectie moeten toedienen bij de executie van een gevangene. Eens kijken of ze hierna nog zo voor de doodstraf zijn.
pi_33441303
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:33 schreef bloebert het volgende:
Ik stel voor dat alle kortzichtige Neanderthalers die voor de doodstraf zijn, 1 keer de dodelijke injectie moeten toedienen bij de executie van een gevangene. Eens kijken of ze hierna nog zo voor de doodstraf zijn.
Het is wel erg gemakkelijk (en irritant) om iedereen die een andere mening bedeeld is dan de jouwe meteen kortzichtige neanderthalers te noemen.

Waarom denk jij dat men van gedachten zal veranderen wanneer ze zelf een executie zouden uitvoeren?
pi_33442421
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:33 schreef bloebert het volgende:
Oh yes, very sophtisticated. Een simpele redenatie voor een complex probleem.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:36:10 #255
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33443085
het enige punt vóór de doodstraf blijft nog steeds het wraak punt. Klinkt nog steeds erg primitief.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33447735
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:36 schreef DionysuZ het volgende:
het enige punt vóór de doodstraf blijft nog steeds het wraak punt. Klinkt nog steeds erg primitief.
Er zijn nog meer punten voor:

1) In Nederland kan het in specifieke gevallen goedkoper zijn, zie mijn eerdere bijdragen.
2) Het is humaner.

Vooral nummer 2 is belangrijk. Hoe primitief is het om iemand zijn of haar (Lucy de B.) hele leven in een klein hokje achter slot en grendel te stoppen? Wat is het nut hiervan? Bewijzen we hier de maatschappij een dienst mee? Bewijzen we hier het slachtoffer een dienst mee? Bewijzen we hier de veroordeelde een dienst mee? Je kunt precies dezelfde vragen stellen bij de doodstraf. Ik vind de doodstraf minder primitief dan iemand in een klein hokje stoppen.

En deze verzin ik er net ter plaatse bij:
3) Het verplicht justitie en politie om hun kwaliteit omhoog te schroeven. Nu vinden wordt er een beetje gemord als mensen jarenlang onterecht hebben vastgezeten (Puttense moordzaak), maar bij een doodstraf worden dat soort blunders niet meer geaccepteerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_33448124
ik ben voor, iedereen de doodstraf !!!111!!!111!!
pi_33448290
Als ik het even mag samenvatten

Voor doodstraf:
- dader is definitief uitgeschakeld (kan niet ontsnappen, gratie krijgen of personeel/medegevangenen wat aandoen)
- over het algemeen meer voldoening bij maatschappij of slachtoffers/nabestaanden (is per persoon verschillend)
- vaak helpt het bij het verwerkingsproces bij nabestaanden als bekend is dat de dader niet meer bestaat
- goedkoper voor de maatschappij
- afschrikwekkende werking voor de maatschappij (per persoon/maatschappij verschillend)

Tegen doodstraf:
- niet terug te draaien
- een uitzichtloos bestaan in een nare omgeving is een ergere straf dan een eenmalige executie
- maatschappij verhardt, moraal gaat omlaag (discutabel)
- criminelen hebben niets te verliezen als ze gepakt dreigen te worden, kunnen hierdoor meer meedogenloos te werk gaan

volgens mij zijn we er dan wel zo'n beetje.. of je voor of tegen bent hangt er maar net vanaf hoeveel waarde je hecht aan bovenstaande punten.
pi_33449877
Tegen, levenslang is een zwaardere straf plus het is goedkoper. Dat het goedkoper kan is onzin IMO omdat je gelukkig niet zonder de nodige rechtzaken iemand kan executeren. Maar als het er toch zou zijn niet echt heel veel problemen mee, maar kan beter.

-edit-

Levenslang wel op water/brood/bijbel om de kosten te drukken.

[ Bericht 22% gewijzigd door NightH4wk op 27-12-2005 20:07:31 ]
  woensdag 28 december 2005 @ 00:48:10 #260
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33459085
Ik zag vandaag toch weer dat er 1 in de gevangenis zat, op 'death row' voor 4 jaar.
Hij zat voor een eerdere misdaad in de gevangenis, toen de moord gepleegd werd waar hij vervolgens voor tot dood veroordeeld werdt.

Zo, dat is inderdaad een geval van heb ik jou daar.

Dan zit iedereen daar, de schuldigen, met gedachten als 'had ik dit of dat maar niet gedaan dan zat ik hier nu niet'

maar een onschuldige? Heeft dat niet een beetje veel risico?
Nog steeds tegen dus. Ik vind het gewoon een fout voorbeeld geven, en niemand heeft het recht over het leven van een mens. (en kom nu ajb niet met abortus aanzetten).
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 28 december 2005 @ 01:21:34 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33459687
Altijd die voorbeelden uit de VS.

Vergeet niet dat er veel staten zijn waar die doodstraf al afgeschaft is voordat Nederland dat deed.

Michigan bijvoorbeeld al rond 1870.

Maar nogmaals: Tegen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 december 2005 @ 01:36:48 #262
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33459946
Knuppel : Hoenderhok.

Wat vinden alle mensen die tegen de doodstraf zijn van abortus en euthanasie?

Ik ben voor alle drie, met heel veel mitsen en maren.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33460650
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:36 schreef Knarf het volgende:
Knuppel : Hoenderhok.

Wat vinden alle mensen die tegen de doodstraf zijn van abortus en euthanasie?

Ik ben voor alle drie, met heel veel mitsen en maren.
abortus: is geen moord, een hoopje drek met een stofzuiger uit iemands kut zuigen zie ik niet als moord
euthanasie: je mag zelf weten hoe en wanneer je dood gaat
doodstraf: iemand wil je dood maken voor iets wat je in het verleden gedaan hebt, diegene die je dood wil is dan niet beter zijn dan jouzelf; want zeg nou zelf, wat is nou erger dan moord?
pi_33460860
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:31 schreef alsem het volgende:

[..]
abortus: is geen moord, een hoopje drek met een stofzuiger uit iemands kut zuigen zie ik niet als moord

-----------vooral niet als dat er door een hoop drek ingespoten is, mee eens.......

-----------mee eens, ondragelijk lijden, ik hoop dan ook op een spuitje, liever iets voor t lijden, als erna, dit is geen doodstraf, echt niet.

doodstraf: iemand wil je dood maken voor iets wat je in het verleden gedaan hebt, diegene die je dood wil is dan niet beter zijn dan jouzelf; want zeg nou zelf, wat is nou erger dan moord?

--------doodstraf is moord. ik ben er tegen, meer nog tegen t rechtssysteem, wat \wie iemand veroordeeld. hoe vaak hebben ze t mis.
de meesten die de doodstraf krijgen zijn uitgekotste mensen, die een zware misdaad begaan, uit wanhoop, geschitf, of gelovigen, die gek gemaakt zijn.
dat ze daar eens geld insteken, van die halvegaren eerder opvangen,
Ook in Nederland, zitten ouders met hun zwaar gestoorde kind thuis, geen opvang, geen geld voor.
dat is dieptriest.
De Puta Madre
pi_33461712
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:51 schreef Killer_Mom het volgende:

-----------mee eens, ondragelijk lijden, ik hoop dan ook op een spuitje, liever iets voor t lijden, als erna, dit is geen doodstraf, echt niet.
Dat is wel heel makkelijk, net als zeggen dat de doodstraf alleen op schuldige moordenaars wordt toegepast. Comapatiënten die niet kunnen instemmen met het beeidigen van hun leven en pasgeboren baby's daar wordt ook euthanasie op toegspast.

En wat als een ziekte die vorige week ongeneselijk was nu wel genezen kan worden, is een euthahasie van twee weken geleden nu dan moord geworden ?

Net als de doodstraf zal euthanasie in de praktijk door fouten en moedwillig misbruik leiden tot onnodig sterven. Maar de hoeveelheid onnodig lijden dat het voorkomt maakt dat euthanasie veel meer goed dan kwaad doet. Je kan voor de doodstraf eenzelfde redenering maken.
pi_33462965
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Oh yes, very sophtisticated. Een simpele redenatie voor een complex probleem.
Misschien inderdaad simpel. Wat ik bedoel is dat het erg gemakkelijk is om van een afstandje te roepen dat zware criminelen maar geexecuteerd moeten worden. Ik ben van mening dat elk persoon die voor de doodstraf is ook bereid zou moeten zijn om zelf de executie uit te voeren of hier bij aanwezig te zijn. Pas dan merk je hoe walgelijk en middeleeuws deze praktijken zijn. Roepen dat daar "mannetjes" voor zijn, is een vorm van afschuiven en kortzichtigheid.
pi_33463046
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:03 schreef bloebert het volgende:

[..]

Misschien inderdaad simpel. Wat ik bedoel is dat het erg gemakkelijk is om van een afstandje te roepen dat zware criminelen maar geexecuteerd moeten worden. Ik ben van mening dat elk persoon die voor de doodstraf is ook bereid zou moeten zijn om zelf de executie uit te voeren of hier bij aanwezig te zijn. Pas dan merk je hoe walgelijk en middeleeuws deze praktijken zijn. Roepen dat daar "mannetjes" voor zijn, is een vorm van afschuiven en kortzichtigheid.
Het is jouw mening, wees dan ook zo redelijk om andere meningen te respecteren. Dat jij het er niet mee eens bent houdt niet in dat die mening kortzichtig is.

Ik vind de doodstraf niet walgelijk, de misdaden van veel veroordeelden wel. Het gaat me er ook niet om of levenslang goedkoper is, als je kijkt hoeveel onbehandelbare TBS'ers ontsnappen vind ik het zeker een optie om bepaalde figuren op de "alternatieve" manier te straffen.

Een dode seriemoordenaar of kinderverkrachter bijvoorbeeld zal nooit meer in herhaling kunnen vallen. Ik denk dat dat een aspect is dat familie van de slachtoffers toch geruststeld en een zeker gevoel van rechtvaardigheid geeft.
pi_33463192
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:22 schreef Esc het volgende:

Voor doodstraf:
- dader is definitief uitgeschakeld (kan niet ontsnappen, gratie krijgen of personeel/medegevangenen wat aandoen)
- over het algemeen meer voldoening bij maatschappij of slachtoffers/nabestaanden (is per persoon verschillend)
- vaak helpt het bij het verwerkingsproces bij nabestaanden als bekend is dat de dader niet meer bestaat
- goedkoper voor de maatschappij
- afschrikwekkende werking voor de maatschappij (per persoon/maatschappij verschillend)
Voor de laatste 3 punten zie ik graag bronnen. Voor zover je ze vindt weet ik 99% zeker dat het tegengestelde zal blijken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33463348
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Voor de laatste 3 punten zie ik graag bronnen. Voor zover je ze vindt weet ik 99% zeker dat het tegengestelde zal blijken.

bron voor de op 2 na laatste
pi_33463984
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

bron voor de op 2 na laatste
Duurt maar een half uur voor die pagina geladen is
quote:
Sixty percent also think the death penalty is fair because it gives satisfaction and closure to the families of victims
Is dit nu je bron? Beetje magertjes vind ik dat... nee sorry, dit noem ik geen bron om dat punt te ondersteunen.

Even wat citaatjes van die website
quote:
And the strongest argument in favor — that it prevents killers from killing again — is also achieved by life in prison without parole.
Is dat nou het sterkste argument voor? Het is niet zo dat iemand die op z'n 17e een moord pleegt op z'n 30e nog steeds een wandelende tijdbom is. Hangt helemaal van de persoon en de situatie toendertijd af. Verder kijken dan de neus lang is...
quote:
56 percent agree with the argument that it's fair because it represents "an eye for an eye — the killer is killed."
Tsja, nogmaals het verder kijken dan de neus lang is verhaal... Oog om oog tand om tand lijkt me geen gezonde vuistregel. Dan zijn er een hoop mensen wiens leven per direct kapot gemaakt mag worden.
pi_33464234
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

[..]

Is dit nu je bron? Beetje magertjes vind ik dat... nee sorry, dit noem ik geen bron om dat punt te ondersteunen.
ja hey je vroeg het ook niet aan mij maar ik dacht ik help een handje.
Ik kan me wel in de redenering vinden hoor, een straf voor de dader is ook een zekere genoegdoening voor slachtoffer of nabestaanden daarvan.

Iemand die op zijn 17e een moord pleegt en tot levenslang veroordeeld wordt, of dezelfde persoon die de doodstraf krijgt, wat maakt het dan uit of diegene op zijn 30e nog steeds een wandelende tijdbom is? (behalve het feit dat diegene in het laatste geval wat eerder dood gaat)
  woensdag 28 december 2005 @ 11:17:17 #272
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33464513
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

[..]

Even wat citaatjes van die website
[..]

Is dat nou het sterkste argument voor? Het is niet zo dat iemand die op z'n 17e een moord pleegt op z'n 30e nog steeds een wandelende tijdbom is. Hangt helemaal van de persoon en de situatie toendertijd af. Verder kijken dan de neus lang is...
[..]

Tsja, nogmaals het verder kijken dan de neus lang is verhaal... Oog om oog tand om tand lijkt me geen gezonde vuistregel. Dan zijn er een hoop mensen wiens leven per direct kapot gemaakt mag worden.
quote:
56 percent agree with the argument that it's fair because it represents "an eye for an eye — the killer is killed."
Mijn god, zijn dat diezelfde 56% die geloven dat de mensen naast de Tyrannosaurus Rex gelopen hebben in vroegere tijden?

Dus als een dief steelt, worden zijn handen afgehakt, iemand die een auto beschadigd krijgt zijn eigen auto beschadigd terug, iemand die een huis in brand steekt krijgt als straf dat ie zijn eigen huis ook in de hens mag steken, en zo kan ik wel even verder gaan met debiele vergelijkingen, even debiel als 'the killer is killed'.

An eye for an eye and the whole world gets blind.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33464597
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:17 schreef Yildiz het volgende:
Mijn god, zijn dat diezelfde 56% die geloven dat de mensen naast de Tyrannosaurus Rex gelopen hebben in vroegere tijden?

Dus als een dief steelt, worden zijn handen afgehakt, iemand die een auto beschadigd krijgt zijn eigen auto beschadigd terug, iemand die een huis in brand steekt krijgt als straf dat ie zijn eigen huis ook in de hens mag steken, en zo kan ik wel even verder gaan met debiele vergelijkingen, even debiel als 'the killer is killed'.

misschien even relativeren, als je het mij vraagt moet het ook niet overal voor toegepast worden, maar een er zijn mensen die een dermate groot gevaar zijn voor de maatschappij dat het misschien beter is als ze daar nooit meer in terugkeren. Eventuele ontsnappingsrisico's sluit je natuurlijk met de doodstraf wel uit
pi_33464626
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ja hey je vroeg het ook niet aan mij maar ik dacht ik help een handje.
Ik kan me wel in de redenering vinden hoor, een straf voor de dader is ook een zekere genoegdoening voor slachtoffer of nabestaanden daarvan.

Iemand die op zijn 17e een moord pleegt en tot levenslang veroordeeld wordt, of dezelfde persoon die de doodstraf krijgt, wat maakt het dan uit of diegene op zijn 30e nog steeds een wandelende tijdbom is? (behalve het feit dat diegene in het laatste geval wat eerder dood gaat)
Nee weet ik, maar ik reageer er toch effe op

Het verschil is het onomkeerbare karakter van de dood.
pi_33464720
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:17 schreef Yildiz het volgende:

Kidnappers opsluiten maakt de hele wereld gevangene. Dronken automobilisten hun rijbewijs afpekken maakt de hele wereld voetganger. Winkeldieven een boete geven maakt de hele wereld bedelaar.
pi_33464741
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee weet ik, maar ik reageer er toch effe op

Het verschil is het onomkeerbare karakter van de dood.
met het onomkeerbare karakter van de dood zit ik niet zo eerlijk gezegd
wel vind ik dat het erg voorzichtig, bij bepaalde misdaden, moet worden toegepast, en alleen als het zeker is dat de veroordeelde schuldig is.
pi_33464885
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

met het onomkeerbare karakter van de dood zit ik niet zo eerlijk gezegd
Wel wanneer je als samenleving iemand vermoordt met als idee 'die zal nooit meer moorden'... terwijl dat misschien toch al helemaal niet aannemelijk zou zijn.

Overigens, moet de samenleving dan ook dood, volgens het oog om oog principe?
quote:
wel vind ik dat het erg voorzichtig, bij bepaalde misdaden, moet worden toegepast, en alleen als het zeker is dat de veroordeelde schuldig is.
Tsja, definieer 'zeker' maar eens....
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:25 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Kidnappers opsluiten maakt de hele wereld gevangene. Dronken automobilisten hun rijbewijs afpekken maakt de hele wereld voetganger. Winkeldieven een boete geven maakt de hele wereld bedelaar.
Heerlijk van die mensen voor wie alles uitgekauwd moet worden.

Het gaat om om het oog om oog argument op zich. Wat jij iemand aandoet mag een ander jou ook aandoen... als je dat accepteert wordt het inderdaad een zooitje.
pi_33465329
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wel wanneer je als samenleving iemand vermoordt met als idee 'die zal nooit meer moorden'... terwijl dat misschien toch al helemaal niet aannemelijk zou zijn.
Ik geef toe dat het niet aannemelijk is dat iemand ontsnapt, de mogelijkheid is er echter natuurlijk wel. (kijk naar al die TBS'ers hier in NL )
Er zijn mensen die zo door en door slecht zijn dat je misschien beter geen enkel risico kunt nemen. De genoegdoening voor nabestaanden van slachtoffers kan ik eigenlijk wel goed begrijpen... als een familielid vermoord is en de dader wordt ter door veroordeeld geeft dat waarschijnlijk het grootste gevoel van rechtvaardigheid. (familielid krijg je er niet mee terug, maar de dader ondergaat hetzelfde lot)
De samenleving gaat daar naar mijn mening niet aan dood, zolang zorgvuldig omgegaan wordt met de doodstraf. Een beslissing over leven en dood moet natuurlijk ook niet licht opgevat worden.
quote:
Tsja, definieer 'zeker' maar eens....
Met behulp van DNA materiaal bijvoorbeeld. Het is niet alsof de politie en de wetenschap met lege handen staan.
pi_33465497
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Met behulp van DNA materiaal bijvoorbeeld. Het is niet alsof de politie en de wetenschap met lege handen staan.
Okee, dat geeft in combinatie met bewijs wel redelijke 'zekerheid'. Maar ook hierbij is er sprake van een (kleine) foutenmarge.
pi_33465638
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:51 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Okee, dat geeft in combinatie met bewijs wel redelijke 'zekerheid'. Maar ook hierbij is er sprake van een (kleine) foutenmarge.
in combinatie met bewijs en alibi's van betrokken denk ik dat een 100% zekerheid mogelijk is. Wanneer die zekerheid er niet is ben ik van mening dat de doodstraf in dat geval niet gegeven mag worden. Juryrechtspraak kent een grotere foutenmarge, ik denk dat in ons Napoleontisch rechtsstelsel een berechting het meest rechtvaardig verloopt. (wat een stomme zin eigenlijk)
  woensdag 28 december 2005 @ 12:05:59 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33465901
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het niet aannemelijk is dat iemand ontsnapt, de mogelijkheid is er echter natuurlijk wel. (kijk naar al die TBS'ers hier in NL )
TBS'ers zouden niet in aanmerking komen voor de doodstraf. Zeker niet de TBS'ers die met proefverlof gaan, aangezien dat een methode is om ze te te voorbereiden op een terugkeer in de maatschappij. Doodstraf gaat alleen gelden voor mensen die levenslang in de cel moeten zitten. En hoeveel ontsnappingen zijn er geweest de afgelopen 50 jaar?

Met de doodstraf moet je daarnaast ook nog iemand 5 - 20 jaar opsluiten in een dodencel, dus je zal sowieso goede bewaking nodig hebben....
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33466032
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:05 schreef Sidekick het volgende:
TBS'ers zouden niet in aanmerking komen voor de doodstraf. Zeker niet de TBS'ers die met proefverlof gaan, aangezien dat een methode is om ze te te voorbereiden op een terugkeer in de maatschappij.
Helaas gaat (ging?) men daar niet zo zorgvuldig mee om. Maar misschien is dat inderdaad niet zo'n goed voorbeeld. Ontsnappingen zijn er zeker wel geweest de afgelopen 50 jaar, hoewel ik daar geen exacte cijfers van kan voorleggen.
quote:
Met de doodstraf moet je daarnaast ook nog iemand 5 - 20 jaar opsluiten in een dodencel, dus je zal sowieso goede bewaking nodig hebben....
ik zie niet in waarom dat zo lang zou moeten duren
  woensdag 28 december 2005 @ 12:46:04 #283
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33467130
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ik zie niet in waarom dat zo lang zou moeten duren
Zoals je zelf ook al zei: je moet het niet te licht opvatten, en je wil gewoon "100% zekerheid". Daar gaan jaren van extra juridische procedures mee gemoeid. Je ziet het in de VS ook met recent voorbeeld Tookie die 24 jaar in de dodencel zat. Gemiddeld is de wachttijd zo'n 10 jaar daar. Ik denk niet dat bij een herinvoering van de doodstraf in Nederland het erg zou verschillen...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33467305
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals je zelf ook al zei: je moet het niet te licht opvatten, en je wil gewoon "100% zekerheid". Daar gaan jaren van extra juridische procedures mee gemoeid. Je ziet het in de VS ook met recent voorbeeld Tookie die 24 jaar in de dodencel zat. Gemiddeld is de wachttijd zo'n 10 jaar daar. Ik denk niet dat bij een herinvoering van de doodstraf in Nederland het erg zou verschillen...
de VS kent wel een heel ander rechtssysteem... Tookie had wel een erg interessante zaak natuurlijk, een van de betere voorbeelden dat het niet altijd zo zwart-wit ligt als veel mensen denken...

[ Bericht 1% gewijzigd door ikbeneenkiwi op 28-12-2005 19:25:28 ]
pi_33478063
ik ben voor. als iemand het nodig vindt iemand anders leven zodanig te vernietigen dat die geen waardig bestaan meer heeft met opzet en zonder goedkeuren, mag die wat mij betreft ook dood.

is de vraag alleen wat er gebeurt met de persoon die de doodstraf uitvoert :p
YOU'RE THE MAN NOW DOG !
http://www.ytmnd.com/
pi_33490988
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

de VS kent wel een heel ander rechtssysteem... Tookie had wel een erg interessante zaak natuurlijk, een van de betere voorbeelden dat het niet altijd zo zwart-wit ligt als veel mensen denken...
jij kletst onzin. met veul taal vauten...... neu, ik ga er niet meer op in. Groetjes........
De Puta Madre
  donderdag 29 december 2005 @ 00:22:24 #287
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33491370
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:02 schreef davonovski het volgende:
ik ben voor. als iemand het nodig vindt iemand anders leven zodanig te vernietigen dat die geen waardig bestaan meer heeft met opzet en zonder goedkeuren, mag die wat mij betreft ook dood.

is de vraag alleen wat er gebeurt met de persoon die de doodstraf uitvoert :p
en hoe je voorkomt dat onschuldigen gedood worden.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33491470
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

niet, en je kunt t ook niet meer goedmaken,
De Puta Madre
  donderdag 29 december 2005 @ 00:29:21 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33491607
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:22 schreef Esc het volgende:

Tegen doodstraf:

- maatschappij verhardt, moraal gaat omlaag (discutabel)

volgens mij zijn we er dan wel zo'n beetje.. of je voor of tegen bent hangt er maar net vanaf hoeveel waarde je hecht aan bovenstaande punten.
het beste voorbeeld is amerika. hoeveel mensen worden er daar per jaar ter dood veroordeeld?

bekijk procentueel over hoeveel mensen we het hier jaarlijks in nederland hebben en je zal zien dat de doodstraf helemaal niet nodig is. het is marginaal en voor die marginalitiet zou ik niet graag de onbewuste beul willen zijn. ik leef liever in een samenleving met ultiem respect voor het leven en eenzame opsluiting voor de rest van het leven van de crimineel.

lichtere criminelen moeten gaan werken voor hun comfort in de gevangenis. komt nog wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33491649
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je bedoelt doordat gevangenen na een paar jaar vrij komen en oude omaatjes ombrengen?
pi_33491848
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:29 schreef zoalshetis het volgende:

ik leef liever in een samenleving met ultiem respect voor het leven...
"Ultiem respect voor het leven". Mooi is dat. Dus je bent tegen abortus en tegen euthenasie. En kom nu niet aanzetten met het opzuigen van een beetje drek, zoals Alsem het verwoordt:
quote:
Ik plaats het plaatje niet. Kijk zelf maar hier.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:37:20 #292
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33491911
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je bedoelt doordat gevangenen na een paar jaar vrij komen en oude omaatjes ombrengen?
mensen die levenslang zitten in nederland, zitten ook levenslang en kunnen geen oude omaatjes meer ombrengen. Dit zouden degenen zijn die voor de doodstraf in aanmerking komen, maar die komen sowieso niet meer op straat dus dat excuus kan ook de prullenbak in. Ik heb het over onschuldig veroordeelden, waarvan we er nog steeds veel te veel zien.
pi_33491968
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:37 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

mensen die levenslang zitten in nederland, zitten ook levenslang en kunnen geen oude omaatjes meer ombrengen. Dit zouden degenen zijn die voor de doodstraf in aanmerking komen, maar die komen sowieso niet meer op straat dus dat excuus kan ook de prullenbak in. Ik heb het over onschuldig veroordeelden, waarvan we er nog steeds veel te veel zien.
Snap ik. Het was ook sarcastisch bedoelt. Ik zit net met afgrijzen te lezen hoe men weer een oud omaatje te grazen heeft genomen. Het zou je moeder maar wezen.
pi_33492017
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

of in de fout gaan om kinderen te verkrachten, ja. of andere gekke dingen te doen.
de fout is dat ze hier mensen " beter" willen maken. en na een paar jaar op verlof sturen,
wekt niet, gewoon opsluiten en de sleutel weggooien, aan t werk zetten,
mja, wij in 'sosiaal " Nederland, mag niet he? moet jaren in onderzoek, en.....moet geld kosten.
De Puta Madre
  donderdag 29 december 2005 @ 00:41:54 #295
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33492051
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:40 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

of in de fout gaan om kinderen te verkrachten, ja. of andere gekke dingen te doen.
de fout is dat ze hier mensen " beter" willen maken. en na een paar jaar op verlof sturen,
wekt niet, gewoon opsluiten en de sleutel weggooien, aan t werk zetten,
mja, wij in 'sosiaal " Nederland, mag niet he? moet jaren in onderzoek, en.....moet geld kosten.
Wij kennen hier in Nederland gewoon levenslang hoor, en het is niet dat die straf nooit toegewezen wordt.
pi_33492205
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het beste voorbeeld is amerika. hoeveel mensen worden er daar per jaar ter dood veroordeeld?

bekijk procentueel over hoeveel mensen we het hier jaarlijks in nederland hebben en je zal zien dat de doodstraf helemaal niet nodig is. het is marginaal en voor die marginalitiet zou ik niet graag de onbewuste beul willen zijn. ik leef liever in een samenleving met ultiem respect voor het leven en eenzame opsluiting voor de rest van het leven van de crimineel.

lichtere criminelen moeten gaan werken voor hun comfort in de gevangenis. komt nog wel.
Amerika is zo achterlijk, als maar zijn kan, al die onzin, dik vet oorlog-zuchtig land, met een idioot als baas, lachen, dom volk.....
moeten wij ons daar aan meten, niemand niet, en nooit niet, dus dit is niet ter sprake.

11 blanken in een jury, een zwarte verdachte, een blanke doker met een spuitje. jah.
laat maar.
De Puta Madre
pi_33492849
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:47 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Amerika is zo achterlijk, als maar zijn kan, al die onzin, dik vet oorlog-zuchtig land, met een idioot als baas, lachen, dom volk.....
moeten wij ons daar aan meten, niemand niet, en nooit niet, dus dit is niet ter sprake.

11 blanken in een jury, een zwarte verdachte, een blanke doker met een spuitje. jah.
laat maar.
Ah een expert! Geloof niet wat de Nederlandse en Amerikaanse media je voorschotelen. Ga zelf eens kijken.
pi_33493157
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah een expert! Geloof niet wat de Nederlandse en Amerikaanse media je voorschotelen. Ga zelf eens kijken.
wat is t verschil?
niet nodig om erheen te gaan, hier zie ik geen doodstraf. gelukkig.
De Puta Madre
pi_33495967
quote:

[..]

laat maar.
Huilie.

100% pro-doodstraf.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 29 december 2005 @ 09:38:37 #300
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33496851
quote:

[..]

laat maar.
heerlijk die over een land oordelen waar ze nog nooit geweest zijn , omdat er een aap aan de leiding staat betekend het niet meteen dat het een slecht land....amerika rocks
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')