abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27470147
Serieus, totaal nutteloze actie van je ouders zeg..(alsof jij wakker ligt van 20 euro van de Chinees...)

En zeker als je het zelf hebt verdiend, dan moeten ze er met hun klauwen afblijven. Tenzij je aan de drugs/drank/gokken e.d. zit natuurlijk, maar dat ze vanwege een gewone huis, tuin en keuken-ruzie je geld afpikken vind ik echt te laag voor woorden.

Ze kunnen jou en je broertje beter aanleren een beetje toleranter en minder kinderachtig tegen elkaar te zijn, in plaats van op een NOG kinderachtige manier geld van hun eigen kinderen te jatten
(:
pi_27471729
Misschien een idee om het geld contant in huis te houden?
pi_27471769
Tot je 18e of 21e hebben je ouders het recht om je geld in te nemen zoalng je thuis woont dacht ik...
Back in business.
  maandag 30 mei 2005 @ 03:22:08 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27471802
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:03:47 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 30 mei 2005 @ 03:23:17 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27471805

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:03:47 ]
Zerg schreef:
  maandag 30 mei 2005 @ 03:25:00 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27471810

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:03:48 ]
Zerg schreef:
pi_27471831
Ik zou het uitmaken.
  maandag 30 mei 2005 @ 03:40:00 #33
121648 BCEECB
© BCE ECB EZB EKT EKP 2002
pi_27471836
Je bent 15. Dus je hebt maar te luisteren. Verder geen discussie mogelijk.
X13795177124
  maandag 30 mei 2005 @ 03:50:20 #34
104895 fayakill
echt werie
pi_27471845
hebben je ouders geldproblemen?>
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  maandag 30 mei 2005 @ 07:32:54 #35
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_27472287
daar lijkt het wel op fayakill... anders doe je dit soort dingen niet, toch?

Overigens TS, je hebt nu een vordering van bv 20 euro op je ouders, huur een incassobureau in
  maandag 30 mei 2005 @ 07:46:31 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_27472372
Ik zou al het geld van mijn rekening opnemen en ergens opbergen waar mijn ouders het niet zouden vinden en vervolgens de missende 20 euro uit de portemonnee van een van mijn ouders jatten.

Ben ik blij dat mijn ouders nog nooit zoiets idioots gedaan hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 mei 2005 @ 07:51:57 #37
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_27472404
Basalphenaar, ik zou even met je ouders gaan praten als ik jou was. Misschien is het wel als een
wanhoopsdaad gedaan om jou te laten luisteren en krijg je die 20 euro gewoon van ze terug joh.

Soms weet je als ouder zijnde ook niet meer zo goed wat nou de beste oplossing is om je kind te
laten luisteren en probeer je eens wat uit om te zien of het werkt. In mijn geval roep ik tegen mijn
smurf weleens dat ik zijn cavia in de container gooi als hij nu niet onmiddelijk luistert. Niet dat ik die
cavia echt in de container zou gooien, maar je probeert eens wat en op dit moment werkt dat (nog)
steeds goed. Hij is nu nog 12 en leest gelukkig niet mee op Fok anders zou ik door de mand vallen

Als hij straks 15 is zal ik ook weer wat anders moeten verzinnen. Misschien helpt geld afpakken
wel en ga jij je de volgende keer keurig gedragen en gewoon gezellig meeëten zonder gezeur?!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_27472436
nou ik heb t een beetje zitten lezen maar t lijkt idd net n soort wanhoopsdaad mbt opvoeden , maar ik vinnut gewoon jatten
snap ook niet hoe ze t over hun hart kunnen verkrijgen eigelijk
pi_27472442
Je ouders hebben duidelijk geen kaas gegeten van opvoeden.
pi_27472447
quote:
Op maandag 30 mei 2005 03:15 schreef Shirley het volgende:
Tot je 18e of 21e hebben je ouders het recht om je geld in te nemen zoalng je thuis woont dacht ik...
Zelfs onder de 18 hebben ze dat recht niet eens.
Jij bent als minderjarige dan wel handelingsonbekwaam, maar daarmee heb jij juridisch nog wel je eigen eigendommen. Je ouders hebben als goed beschermer op dat geld te passen. Overboeken van dat geld naar hun eigen rekening valt daar niet onder.
Het verlangen van kostgeld is wel mogelijk, alleen in dan mag het wel duidelijk zijn dat het kostgeld is, en niet op de manier zoals het bij TS gegaan is.

Wetgeving zoek ik straks wel op, moet nu werken
pi_27472455
Beetje raar jij hoort juist net geld te krijgen van je ouders, ze horen het niet af te pakken.
pi_27472473
Wat een treurige daad van je ouders!

Komt me wel bekend voor trouwens, mijn ouders wisten mij
ook altijd de meest vreemde rekeningen voor te leggen.
pi_27472567
1. DE TS geeft aan dit geld zelf verdiend te hebben.
Krijgt deze nu helemaal geen geld meer van zijn ouders? zo ja, dan hebben die ouder gewoon het recht dit terug te vorderen als iets hun niet aanstaat.
2 Het is me niet helemaal duidelijk waarmee jij het eten verpest hebt. Wat deed je dan om ze zo kwaad te maken?
3. Je bent 15, en moet gewoon doen wat je ouders zeggen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_27472590
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
1. DE TS geeft aan dit geld zelf verdiend te hebben.
Krijgt deze nu helemaal geen geld meer van zijn ouders? zo ja, dan hebben die ouder gewoon het recht dit terug te vorderen als iets hun niet aanstaat.
2 Het is me niet helemaal duidelijk waarmee jij het eten verpest hebt. Wat deed je dan om ze zo kwaad te maken?
3. Je bent 15, en moet gewoon doen wat je ouders zeggen.
Nee want het is zijn verdiende geld hij pakt het geld van zijn ouders wat hun hebben verdiend tog ook niet af? Nou dan horen die ouders dat ook niet te doen!!
pi_27475231
Een minderjarige heeft gewoon eigen bezittingen, waar de ouders bewindvoerder over zijn (artikel 253i lid 1 burgelijk wetboek boek 1). Dit betekent niet meer dan dat het minderjarige kind eigen bezittingen heeft waar die niet zelf vrij over mag beschikken, maar waar zijn of haar ouders beslissingsrecht ove heeft.
Een bewindvoerder is echter verplicht om als een goed bewindvoerder zorgen (artikel 253j burgelijk wetboek boek 5), iets wat ze niet doen indien ze als straf die wel genuttigde maaltijd van je rekening afboeken (stel jezelf de vraag of ze bij onderlinge ruzie de chinees ook een dubbele betaling hadden gedaan van hun eigen geld, ruzie en betalen voor chinees hebben dus niets met elkaar te maken).
Na afloop van het bewindvoerderschap (op je 18de verjaardag) zijn je ouders verplicht om je inzage te geven in hun handel en wandel met jouw geld.
Je ouders hebben echter ook rechten:
- Ze hebben recht op de opbrengsten van jouw bezittingen (rente is voor hen) (artikel 253l lid 1 BW 5)
- Jij bent verplicht om na daadkracht mee te betalen aan de kosten van het gezin indien je vast inkomen hebt (vast in de vorm van niet incidenteel) (artikel 253l lid 1)

Kortom, je ouders mogen het geld weer terugstorten, indien ze zouden willen dat je meebetaalde aan de kosten dan moeten ze dat anders inpakken.
pi_27477513
Dat zijn regels maar het slaat nergens op!!
  maandag 30 mei 2005 @ 12:52:35 #47
3542 Gia
User under construction
pi_27479079
Krijgt TS helemaal geen zakgeld?
Indien dit wel het geval is, hadden die ouders beter een maandje zakgeld ingehouden.

Als het echt helemaal zelfverdiend geld is, vind ik het een belachelijke actie van je ouders. Als het terugvorderen van een deel zakgeld is, vind ik dat het moet kunnen. Hoewel ikzelf mijn kinderen niet op zo'n manier zou opvoeden.

Even voor degenen, die kostgeld belachelijk vinden: Tot hun 18de mogen mijn kinderen hier gratis wonen. Als ze dan nog studeren, hoeven ze nog steeds geen kostgeld te betalen. Wel is de studiebeurs bedoeld als studiebeurs en niet als zakgeld. Wordt dus schoolgeld van betaald.
Als mijn kinderen op hun 18de werken en ervoor kiezen thuis te blijven wonen, dan dragen ze netjes kostgeld af. Afhankelijk van hoeveel ze verdienen.

Ja, ik heb gekozen voor kinderen, maar mijn kinderen zijn wel zelfstandige individuen met eigen rechten en plichten. Er is geen enkel recht op levenslange gratis verzorging. Stel je voor dat zo'n kind besluit om tot zijn 30ste thuis te blijven wonen. Lekker geen vaste lasten. Dikke auto onder zijn kont en maar sparen voor zijn eerste miljoen.
pi_27483805
Breng een kind de waarde van eigenverdiend geld bij, pak het af. Je weet pas wat je mist als je het daadwerkelijk mist.

Rare actie hoor. Is er niet een grote rommelmarkt binnenkort waarbij je Oma's antieke klok kunt verkopen?
  maandag 30 mei 2005 @ 15:45:44 #49
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_27484148
Tja, het zou mijn manier niet zijn maar...

Stel nou TS loopt de hele tijd de sfeer thuis te verzieken. Iedere afspraak wordt niet nagekomen, iedere vorm van straf lapt ie aan zijn laars. Want ja, dat kan je natuurlijk niet opmaken uit zijn verhaal, hij verteld alleen wat hem uitkomt. Dat zijn ouders andere dingen al hebben geprobeerd maar dat ie daar maling aan heeft vertelt ie er natuurlijk ff niet bij. En dan blijkt dat ie toch nog iets heeft wat em wel zeer doet. Zijn zuurverdiende centjes....

Zo zou het natuurlijk ook gegaan kunnen zijn.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_27485607
gast, als je dat geld zelf verdiend hebt mag niemand dat afpakken ook je ouders niet
en "je moet maar wat bijdragen aan het huishouden" is BS
je ouders krijgen ook kinderbijslag en zij wilden kinderen.. en nu willen ze er geen geld voor betalen
dat is net zoiets als een hond kopen maar dan geen voer geven.. "laat die hond er zelf maar voor werken!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')