abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27465819
Ik weet niet of dit topic hier hoort, verplaats 'm anders maar.
Mijn ouders dreigen mij best vaak met geld afpakken als ik iets niet doe wat zij zeggen, of als we ruzie hebben. Ze hebben namelijk toegang tot mijn rekening, en kunnen zo wat overmaken naar hun eigen rekening. Nu had ik vanavond ruzie met ze (komt niet heel vaak voor hoor, ik ben geen probleemkind ofzo ), en hebben ze het nu echt gedaan. Ten eerste voel ik mij erg kinderachtig behandeld (ik ben 15), ten tweede vraag ik me af of dit wel mag. Ik wil dit gewoon even weten.

En graag serieuze reacties, niet van "moet je maar doen wat ze zeggen, snotneus."

edit: Het is zelfverdiend geld.

edit 2:
Ik moet er trouwens wel even bijzeggen dat de ruzie plaatsvond tijdens het nuttigen van een opgehaalde Chinees maaltijd, en dat mijn ouders dus vonden dat die verpest was, en het bedrag wat zij dus overschreven was hoeveel de Chinees kostte.

Klinkt heel vaag, maarja het is zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door basalphenaar op 30-05-2005 15:39:03 ]
pi_27465850
krijg jij zakgeld van je ouders of is dat het geld wat je zelf verdient?
pi_27465954
Het is zelfverdiend geld.
Ik zal het even in de OP zetten.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:18:35 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27465968
Hete lijkt me op zich logisch dat je wat bijdraagt aan het huishouden. Je ouders hebben je tenslotte jarenlang verzorgtd(wat een grote kostenpost is) maargoed dat hoort wel in overleg te gaan lijkt me, het lijkt me niet oke dat je ouders zomar geld van je rekening halen..

Waarom open je niet een eigen rekening waar alleen jij toegang toe hebt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27466020
Lijkt me totale bullshit en ik zou het absoluut niet gepikt hebben.. ook al ben je pas 15. Dit lijkt meer op chantage.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:20:57 #6
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_27466046
Doe eens aangifte van diefstal zou ik zeggen.
  Milf zondag 29 mei 2005 @ 22:21:55 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_27466075
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef doemaardrie het volgende:
Als ze gemachtigd zijn dan heb je bij de politie niks te zoeken. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_27466082
quote:
Idd, kunnen we lachen .
  zondag 29 mei 2005 @ 22:22:58 #9
41308 SG1
Stargate SG1
pi_27466111
Als ze toegang tot jouw rekening hebben kunnen ze doen en laten wat ze willen met het geld.
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_27466112
Hoewel ze dit ongestraft kunnen doen vind ik het erg laag .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 29 mei 2005 @ 22:23:12 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27466120
Open zelf een andere rekening en boek je resterende geld over. Oja, en wat een bespottelijke 'opvoedingstechnieken' hanteren je ouders zeg.
pi_27466130
Ik zou zeggen: ga willekeurige dingen uit hun huis verkopen
  zondag 29 mei 2005 @ 22:23:53 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27466142
Zo'n actie lijkt me opvoedkundig niet echt verantwoord
Vampire Romance O+
pi_27466158
.

[ Bericht 99% gewijzigd door basalphenaar op 29-05-2005 22:25:34 ]
pi_27466162
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef basalphenaar het volgende:
Het is zelfverdiend geld.
Ik zal het even in de OP zetten.
Het lijkt me schrijnend... hebben ze soms zelf schulden?

En BHFH: de ouders van tegenwoordig (goede bandnaam trouwens) mogen uberhaupt blij zijn als ze normale kinderen hebben. Als de TS geen klootzak is dan hoef ie voor mij ook geen bijdrage te geven voor het huishouden. Die ouders wilden toch kinderen? Uitzondering is natuurlijk een extreem armoedig (gebroken) gezin.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:25:02 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27466178
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:24 schreef basalphenaar het volgende:
Ik moet er trouwens wel even bijzeggen dat de ruzie plaatsvond tijdens het nuttigen van een opgehaalde Chinees maaltijd, en dat mijn ouders dus vonden dat die verpest was, en het bedrag wat zij dus overschreven was hoeveel de Chinees kostte.

Klinkt heel vaag, vind ik zelf ook, maarja het is zo.
???Had je erin gespuugd ofzo, of het tegen de muur aangegooid? Maar hey, zelfs dan. Je ouders zijn gestoord.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:25:54 #17
82589 S-Two
barba macacu
pi_27466212
Ik vind het ronduit triest van je ouders, en wat al meerderen hebben gezegd: open een eigen rekening.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 29 mei 2005 @ 22:26:46 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27466243
quote:
.
het verandert de zaak wel, wat is er dan gebeurd met het eten? wat was de aanleiding van die ruzie?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 29 mei 2005 @ 22:29:02 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27466322
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het lijkt me schrijnend... hebben ze soms zelf schulden?

En BHFH: de ouders van tegenwoordig (goede bandnaam trouwens) mogen uberhaupt blij zijn als ze normale kinderen hebben. Als de TS geen klootzak is dan hoef ie voor mij ook geen bijdrage te geven voor het huishouden. Die ouders wilden toch kinderen? Uitzondering is natuurlijk een extreem armoedig (gebroken) gezin.
In heel veel landen moeten kinderen zelfs de hele dag bedelen, of 20 uur in een smerige fabriek werken en al het schamele geld wat ze verdienen direct afgeven. Natuurlijk hoeft dit in Nederland niet, maar toch vind ik het logisch dat een kind leert bij te dragen aan het huishoudbudget.

In dit geval is er echter iets totaal anders aan de hand.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27466335
Het eten is gewoon opgegeten. De aanleiding was dat ik er wat van zei dat mijn broertje op mij zat te letten. Jesus wat klinkt het allemaal ontzettend kinderachtig als ik dit zo schrijf
  zondag 29 mei 2005 @ 22:31:05 #21
111260 Charmian
a little joy
pi_27466378
Als ze het geld er afhalen omdat ze vinden dat jij er onverantwoord mee omgaat daar kan ik nog inkomen (toevallig 'meer voor minder' gezien op SBS6?). Een soort van onder curatele stellen dus.
Kostgeld is prima, maar in overleg en jij stort zelf het bedrag. Elke andere reden vind ik onzin.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27466412
quote:
.
Ik dacht dat het om > 100 euro ging ofzo .

Tja in jouw geval ist misschien niet meer dan normaal.
pi_27466664
helaas voor jou.. totdat je 18 bent heb je altijd een ouder nodig bij het openen van een rekening ( iig hun handtekening) en zijn zij àltijd gemachtigd over jouw geld te beschikken. ( tenzij er een rechterlijke uitspraak of bij een testament (waar het geld vandaan kwam) ligt die dat verbiedt).

wbt de situatie. dat ze jou op deze manier verantwoordelijk stellen voor de slechte maaltijd van de chinees.. niet zo fraai..

maar ligt natuurlijk aan de sitiuatie.. als jij nogal rebels bent, vaak erg in discussie, en bijv niet voorzichtig bent omgegaan met de chinees, dan is zo'n reactie wel te begrijpen.. alhoewel er andere en betere manieren zijn om jou duidelijk te maken dat en wat er iets moet veranderen aan je gedrag. maar nogmaals, das giswerk, aangezien ik de situatie niet ken.

wat betrefd dat geld.. tja.. als je niet wilt dat ze daarbij kunnen komen.. neem het op en verstop het.. dat lijkt mij de enige manier

edit--
met maaltijd was dus niks mis, alleen met jouw gedrag

het jatten van geld van jou ter waarde van de chinees slaat nergens op, aangezien er met het eten niks mis was. het gedrag tussen je broertje en jou moeten ze maar op een andere manier oplossen.. helaas staan ze wèl nogstaads in hun recht.. ( behalve als het zo erg wordt dat het onder kinderuitbuiting / arbeid valt )
dag
  zondag 29 mei 2005 @ 22:39:18 #24
82589 S-Two
barba macacu
pi_27466721
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In heel veel landen moeten kinderen zelfs de hele dag bedelen, of 20 uur in een smerige fabriek werken en al het schamele geld wat ze verdienen direct afgeven. Natuurlijk hoeft dit in Nederland niet, maar toch vind ik het logisch dat een kind leert bij te dragen aan het huishoudbudget.

In dit geval is er echter iets totaal anders aan de hand.
Dit is iets totaal anders dan in het geval van de TS.

TS praat er eens over met je ouders ofso en als die niet luisteren met de buren of een oom of tante ofso want dit lijkt me niet normaal. Succes!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_27468905
quote:
Z'n ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hem, dus de politie zal niks doen. Opvoedkundig kun je hier idd wel je bedenkingen bi hebben.j
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')