Klachten zijn o.m.: niet kunnen bellen en/of gebeld worden, alles valt middenin een gesprek uit, veel ruis en galm op de lijn, de nummerweergave van KPN werkt opeens niet meer…sommige mensen zaten weken achtereen zonder telefoon. En als je dan de helpdesk mailt-waarvan je binnen 24 uur antwoord zou moeten krijgen- heb je na twee weken nog niets gehoord. Via de telefoon gaat het al niet veel beter; drie kwartier in de wacht hangen á raison van ¤ 0,10 per minuut is geen uitzondering. Je abonnement dan maar opzeggen bleek ook niet mogelijk; het betreft een jaarabonnement en daar zit je wat Wanadoo betreft aan vast.
Reden om Wanadoo uit te nodigen in de studio, maar die uitnodiging werd geweigerd. Schriftelijk liet het bedrijf weten de problemen te onderkennen en hard aan een oplossing te werken; eind april zouden de klachten opgelost moeten zijn. Maar dat bleek niet uit Kassa's mailbox die vol bleef lopen met klachten over de livebox; reden om Wanadoo opnieuw uit te nodigen. Maar Wanadoo had aan de eerdere verklaring niets toe te voegen en weigerde te komen. Reden voor Kassa om dan maar naar Wanadoo te gaan! Na veel gepraat over en weer mocht Felix Meurders Paul Lempers, marketing director van Wanadoo, alle bij Kassa binnengekomen klachten overhandigen, en hem om opheldering vragen. Er wordt volgens Paul Lempers nog steeds hard gewerkt om alle problemen-met name bij het telefoneren via de livebox-op te lossen, maar het zal zeker nog enkele weken duren voor alle problemen de wereld uit zijn. Hij had gelukkig ook beter nieuws te melden. Zoals al eerder aan de telefonie abonnees beloofd, krijgen zij allemaal ¤ 10,- terug; bovendien zal gekeken worden naar gevallen waarbij mensen meer kosten hebben gemaakt dan die ¤ 10,-., en naar een passende oplossing worden gezocht. Verder is er een coulance regeling in het leven geroepen waardoor abonnees van Wanadoo hun telefoon abonnement tussentijds kunnen opzeggen (LET WEL: dit geldt dus niet voor het internet abonnement!).
Het spijt Paul Lempers dat de livebox niet naar behoren werkt. Wanadoo werd overvallen door de grote aantallen nieuwe abonnees , en de technische problemen met de livebox, die aan het licht kwamen. Hierdoor werd ook duidelijk dat de helpdesk zwaar onderbemand was-heel veel mensen met klachten, veel te weinig mensen om de telefoon te bantwoorden; dat probleem is volgens Lempers nu opgelost. Tot ook de andere problemen zijn opgelost wordt er in ieder geval geen campagne gevoerd om nieuwe telefonie abonnees te werven.
Kassa blijft het nauwlettend in de gaten houden, dus als uw livebox niet werkt: mail ons en vermeld ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent!