abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27441641
Kennissen van mij hebben een wanadoo livebox. Na een maand begon hun telefoon als een gek te storen. Voorheen hadden ze nergens last van. Ze hebben twee telefoontoestellen.

Nu moesten ze van wanadoo die livebox terug sturen en kregen ze maar liefst vijf weken later een nieuwe

Ik ben daar vandaag dus maar aan de slag gegaan. Ik heb de telefoonlijn in de lifebox geprikt en beide telefoons aangesloten op de lifebox. Internet heb ik via dat wifi gebeuren geinstalleerd en later ook nog via een UTP kabel.

Probleem: ruis op beide telefoonlijnen. Een telefoon erop is geen probleem, prik ik er een tweede bij dan gaat het storen als een gek. Maakt niet uit of ik dat via wifi of met een kabel aansluit. Het blijft storen.

Is dit een bekend probleem? Ik heb namelijk niet zo'n zin om daar weer uren te gaan kloten. Ik heb dat internet met een ST510 aangesloten en dan is er niks aan de hand. Maar goed, ik heb die ST510 verkocht via V&A en ga deze maandag versturen.

Is dit een reden om tegen wanadoo te zeggen dat ze het kunnen bekijken met hun puinhoop en de hele handel terugsturen en heel dat wanadoo internet te cancellen? Ik vind dit niet kunnen. De helpdesk zegt dat we die modem moeten resetten dus daar hebben we ook geen flikker aan. Die mensen willen gewoon kunnen bellen en internetten.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:42:42 #2
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_27441773
Je nickname doe je ieg eer aan. Maar verder blijft het bij alle providers een probleem. Voip is naar mijn mening te vroeg ingevoerd, het spraakverkeer wordt weleenswaar met voorrang over het netwerk gestuurd maar pakketjes hebben nu eenmaal een lange weg te gaan, waarbij ze dus ook gevoelig worden/zijn.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_27441828
t lijkt me niet dat dit aan VOIP zelf ligt?

werkt het internet wel goed met 2 telefoons er in?

werken die 2 telefoons dan trouwens als 2 aparte lijnen? of als 1 lijn?
pi_27441880
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:42 schreef CrazyTaxi het volgende:
Je nickname doe je ieg eer aan. Maar verder blijft het bij alle providers een probleem. Voip is naar mijn mening te vroeg ingevoerd, het spraakverkeer wordt weleenswaar met voorrang over het netwerk gestuurd maar pakketjes hebben nu eenmaal een lange weg te gaan, waarbij ze dus ook gevoelig worden/zijn.
Ik heb hier ook VOIP en ik heb wel 5 telefoons en het werkt geweldig.

Die mensen hebben trouwens gewoon een KPN lijn, die stoort. Die wanadoo telefoonlijn was een proef en die hebben ze blijkbaar niet meer. Ik vond het ook vaag maar goed, ze bleven dit volhouden.

Maar het maakt geen flikker uit. Ik heb het op alle mogelijke manieren aangesloten en het gaat gewoon goed. Zodra die kloterige livebox wordt aangesloten begint het geouwehoer.
pi_27441907
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t lijkt me niet dat dit aan VOIP zelf ligt?

werkt het internet wel goed met 2 telefoons er in?

werken die 2 telefoons dan trouwens als 2 aparte lijnen? of als 1 lijn?
Met het internet is niks aan de hand, uitgebreid getest en dat is gewoon goed (afgezien van de schofterig lage snelheid).

Het is gewoon een telefoonlijn. Het ligt ook niet aan de toestellen want die heb ik allemaal bij de buren getest.
pi_27442024
ik vermoed stiekum dat de livebox teweinig prik op de PTSN poortjes stampt
pi_27442073
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik vermoed stiekum dat de livebox teweinig prik op de PTSN poortjes stampt
pi_27442164
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:55 schreef Conflict het volgende:

[..]

2 foons verbrassen meer stroom dan 1
pi_27442185
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

2 foons verbrassen meer stroom dan 1
dus ik kan dat ding terug naar wanadoo sturen?
pi_27442245
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

dus ik kan dat ding terug naar wanadoo sturen?
kweenie? een telefoon heb zowiezo een aansluitfactor,

en de livedoos zou daar ook een vermelding van hebben wat de max is,

mogelijk kom je daar overheen
(std kpn lijn is 2.5 geloof ik :p )
pi_27442357
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweenie? een telefoon heb zowiezo een aansluitfactor,

en de livedoos zou daar ook een vermelding van hebben wat de max is,

mogelijk kom je daar overheen
(std kpn lijn is 2.5 geloof ik :p )
sorry hoor maar ik kan hier geen touw aan vastknopen
pi_27442442
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

sorry hoor maar ik kan hier geen touw aan vastknopen
:| op een beetje telefoon (of in de handleiding ) staat vermeld welke aansluit factor zo`n geval heeft,

een standaart kpn lijn heeft een max aansluitwaarde van 2,5

nou weet ik niet hoeveel die op de livebox is ( aangezien dat nix anders is dan een gare telefooncentrale ( hey dat rijmt? ))

maar best kans dat je met de 2 telefoons over de waarde van de livebox komt

(livebox meteen al bagger gevonden ( wanadoo ook trouwens ) )
pi_27442580
Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

Wanadoo kan iig niet verwachten dat mensen ook hun toestellen gaan vervangen natuurlijk.
pi_27442610
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:18 schreef Conflict het volgende:
Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

Wanadoo kan iig niet verwachten dat mensen ook hun toestellen gaan vervangen natuurlijk.
Whehe

Nieuw de wanadoo Livebox met 2 DRAADLOZE handsets!! deze kunt u overal in huis gebruiken

of de Wanadoo Livebox met WiFi Telefoons er bij
  zondag 29 mei 2005 @ 00:21:07 #15
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27442629
Ik weet alleen dat er in Frankrijk heel veel problemen mee waren en dat Wanadoo beloofde dat bij de introductie in Nederland die problemen opgelost zouden zijn.
Misschien moet je eens zoeken op Livebox Frankrijk en kijken of je daar vergelijkbare problemen tegenkomt.

Ik vind iig dit artikel, maar staat weinig concreet in afgezien van installatieproblemen:
http://www.telecomwereld.nl/n0000218.htm
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27442666
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik weet alleen dat er in Frankrijk heel veel problemen mee waren en dat Wanadoo beloofde dat bij de introductie in Nederland die problemen opgelost zouden zijn.
Misschien moet je eens zoeken op Livebox Frankrijk en kijken of je daar vergelijkbare problemen tegenkomt.

Ik vind iig dit artikel, maar staat weinig concreet in afgezien van installatieproblemen:
http://www.telecomwereld.nl/n0000218.htm
Bij kassa hadden ze er pas ook een item over.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&frm=60670&cat=606 (kassa topic )
pi_27442743
het ding komt uit frankrijk en daar zijn al TAL van dit soort problemen voorgekomen... typisch ATA problemen overigens... ik zou zeggen schrijf de SIP instellingen over en probeer een Cisco of een Leadtek aan te sluiten
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 29 mei 2005 @ 00:27:51 #20
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27442751
Ik zou gewoon dag ding terugsturen of anders eisen dat ze een monteur langs sturen. Voor je het weer zit je maanden met dat ding te klooien en ik vraag me af of het al die frustraties waard is.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27442927

Klachten zijn o.m.: niet kunnen bellen en/of gebeld worden, alles valt middenin een gesprek uit, veel ruis en galm op de lijn, de nummerweergave van KPN werkt opeens niet meer…sommige mensen zaten weken achtereen zonder telefoon. En als je dan de helpdesk mailt-waarvan je binnen 24 uur antwoord zou moeten krijgen- heb je na twee weken nog niets gehoord. Via de telefoon gaat het al niet veel beter; drie kwartier in de wacht hangen á raison van ¤ 0,10 per minuut is geen uitzondering. Je abonnement dan maar opzeggen bleek ook niet mogelijk; het betreft een jaarabonnement en daar zit je wat Wanadoo betreft aan vast.

Reden om Wanadoo uit te nodigen in de studio, maar die uitnodiging werd geweigerd. Schriftelijk liet het bedrijf weten de problemen te onderkennen en hard aan een oplossing te werken; eind april zouden de klachten opgelost moeten zijn. Maar dat bleek niet uit Kassa's mailbox die vol bleef lopen met klachten over de livebox; reden om Wanadoo opnieuw uit te nodigen. Maar Wanadoo had aan de eerdere verklaring niets toe te voegen en weigerde te komen. Reden voor Kassa om dan maar naar Wanadoo te gaan! Na veel gepraat over en weer mocht Felix Meurders Paul Lempers, marketing director van Wanadoo, alle bij Kassa binnengekomen klachten overhandigen, en hem om opheldering vragen. Er wordt volgens Paul Lempers nog steeds hard gewerkt om alle problemen-met name bij het telefoneren via de livebox-op te lossen, maar het zal zeker nog enkele weken duren voor alle problemen de wereld uit zijn. Hij had gelukkig ook beter nieuws te melden. Zoals al eerder aan de telefonie abonnees beloofd, krijgen zij allemaal ¤ 10,- terug; bovendien zal gekeken worden naar gevallen waarbij mensen meer kosten hebben gemaakt dan die ¤ 10,-., en naar een passende oplossing worden gezocht. Verder is er een coulance regeling in het leven geroepen waardoor abonnees van Wanadoo hun telefoon abonnement tussentijds kunnen opzeggen (LET WEL: dit geldt dus niet voor het internet abonnement!).

Het spijt Paul Lempers dat de livebox niet naar behoren werkt. Wanadoo werd overvallen door de grote aantallen nieuwe abonnees , en de technische problemen met de livebox, die aan het licht kwamen. Hierdoor werd ook duidelijk dat de helpdesk zwaar onderbemand was-heel veel mensen met klachten, veel te weinig mensen om de telefoon te bantwoorden; dat probleem is volgens Lempers nu opgelost. Tot ook de andere problemen zijn opgelost wordt er in ieder geval geen campagne gevoerd om nieuwe telefonie abonnees te werven.

Kassa blijft het nauwlettend in de gaten houden, dus als uw livebox niet werkt: mail ons en vermeld ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent!

pi_27442966
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik zou gewoon dag ding terugsturen of anders eisen dat ze een monteur langs sturen. Voor je het weer zit je maanden met dat ding te klooien en ik vraag me af of het al die frustraties waard is.
Mij maakt het niet uit maar ik vind het lullig voor die mensen, ze snappen er zelf geen zak van en worden aan het lijntje gehouden. Gelukkig wist ik van dit geouwehoer. Ze leveren de afgesproken dienst niet dus we kunnen dat contract ontbinden. Ik moet alleen wel zorgen dat ik 100% zeker van mijn zaak ben, anders ga ik voor schut.
pi_27442995
wannadoo is knoflook-technologie.....ik zou zeggen..blijf er ver van weg......
pi_27443011
het schijnt dat de eerste telefoon over kabel proef van casema is gestopt vanwege een falende facturering... dit gaat falen vanwege zwakke hardware.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_27443257
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:41 schreef Skinkie het volgende:
het schijnt dat de eerste telefoon over kabel proef van casema is gestopt vanwege een falende facturering... dit gaat falen vanwege zwakke hardware.
oh

zou dat bij @home ook zo gaan? :p die zut wordt strax landelijk leverbaar,

maar kennen ze mij ook 99% uptime garanderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')