abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27421648
Dit spel is al een tijdje uit, maar omdat er toch een aantal mensen een Harvest moon topic wilden, maak ik er maar 1 aan.
quote:
Het spel begint als een vriend van je pa je verteld dat je pa vroeger altijd een grote boerderij had gewild. Je pa had met zijn oude maat genaamd Takakura een boerderij gekocht, jammer genoeg leefde je pa niet lang genoeg om deze boerderij te onderhouden. Nu wil jij natuurlijk je pa niet teleurstellen en zal jij proberen de boerderij te onderhouden.

De bedoeling is om winst te maken, aan het begin heb je alleen een koe en 3000 credits, hiermee moet je rond zien te komen. Gelukkig kun je van alles doen om meer geld in het laadje te krijgen, de koe kun je melken, deze melk kun je zelf opdrinken maar natuurlijk ook verkopen. Je kunt kippen kopen, deze leggen eieren die je ook weer kunt verkopen, alle dieren die op je boerderij rondlopen moet je goed onderhouden, zo moet je ervoor zorgen dat ze op tijd eten krijgen. Natuurlijk zijn dieren niet het enigste waar je geld aan kan verdienen.

Elke boer heeft grote stukken land, en wat doet een boer daarmee? Op deze stukken grond verbouwd hij natuurlijk allerlei gewassen, hierbij moet je wel opletten, want meloenen zullen in de winter niet groeien. Deze gewassen zul je elke dag water moeten geven anders gaat alles dood, is de groente/fruit rijp dan kun je het oogsten en weer verkopen.

Wat kun je met al het verdiende geld eigenlijk doen? Je kunt nieuwe dieren kopen, gewassen of gereedschap om het werk te verlichten. Hoe kom je hier dan aan, zaadjes kun je bijvoorbeeld van een andere boer kopen. Het aanschaffen van gereedschap en dieren gaat via Takakura, je gaat naar hem toe, je bladert door een catalogus en kiest het dier wat je wilt, enkele dagen daarna komt hij het beest op je boerderij brengen!

Als je denkt dat je in Harvest Moon: A Wonderful Life alleen maar bezig bent met je gewassen en je dieren, dan heb je het goed mis. Liefde speelt ook een grote rol, in de vallei lopen drie verschillende vrouwen rond die je vrouw kunnen worden. De keuze ligt bij jou, heb je een oogje op iemand laten vallen dan zal je haar hart moeten veroveren, je kunt haar cadeautjes en bloemen geven. Is dit gelukt, dan zal er snel een trouwerij in de vallei zijn en daarna een baby. Dit betekend wel dat je minder tijd zal hebben voor je boerderij, je kind zal aandacht nodig hebben anders zal hij later de vallei verlaten in plaats van de boerderij overnemen.

Laat ik het nu over de gameplay gaan hebben van Harvest Moon: A Wonderful Life, de meeste zullen denken dat het snel gaat vervelen, steeds maar weer je dieren eten geven, je gewassen water geven en oogsten, het lijkt saai dat geef ik toe. Toch geeft het veel voldoening als je een plantje weer een stukje ziet groeien, of nadat je een stier hebt gekocht en kleine koetjes ter aarde worden gezet. Het contact met de andere bewoners heeft verder weinig invloed op het spel, dit had wel een stuk beter mogen zijn.

De graphics in Harvest Moon: A Wonderful Life zijn niet heel spectaculair, de objecten in het spel zijn erg eenvoudig daar en tegen is het water wel mooi gedaan. Wat ook mooi is, de overgang van een seizoen naar een nieuw seizoen. Maar geef toe, in zulk soort spellen staat de gameplay voorop en zijn graphics niet echt belangrijk.

Het geluid in Harvest Moon: A Wonderful Life is niet heel erg denderend, de vrolijke muziek die je hoort tijdens het spelen zal niet gaan vervelen. De beesten maken maar een paar geluidjes en de characters die je in de vallei tegenkomt kramen vreemde geluiden uit. Het spel is ook te linken met Friends of Mineral town (GBA), als je dit tot je beschikking hebt kun je de muziek veranderen.

Harvest Moon: A Wonderful Life is erg verslavend mits het je blijft boeien. Vond je de vorige Harvast Moon games niks, dan kun je deze game nu ook beter in de winkel laten liggen, want veel is er niet veranderd. Als Natsume sommige dingen iets beter had uitgewerkt, dan was dit een hele goede game geweest! Toch zal dit spel menig gamer blijven interesseren. Probeer het gewoon eens!
Screenshots:

Hier nog een link met allerlei faqs over Harvest moon: A Wonderful Life:
http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/game/582288.html

Ik ben dus zelf een sucker voor zulke games, ik vind ze echt geweldig.

Het speelt erg lekker, alleen erger ik mij aan 1 ding, en dat is dat guuu geluid, je hebt honger en moet eten.
Verder gaan deuren openen langzaam.

Weer een verslaving erbij, voor mij

[ Bericht 1% gewijzigd door Cici op 28-05-2005 00:08:49 ]
pi_27422229

Zo, dit zijn er wel genoeg, dacht ik zo

[ Bericht 54% gewijzigd door Cici op 28-05-2005 00:08:07 ]
pi_27426381
Ik doe mee!
Ben nu een het tweede jaar, in de fall.
pi_27427186
YES cici . Eindelijk een harvest topic .

Ik heb direct een vraag die niemand zeker schijnt te weten: moet je nou die bomen water geven of niet?
pi_27427789
Ziet er wel ontzettend leuk uit!!
pi_27432170
wieha, ik kreeg vandaag tartan eindelijk, even 5 minuten voluit kletsen en daar was de hybrid optie ! Nu alleen nog wachten op de upseed bloemen....
pi_27432528
Nee, als de bomen volgroeit zijn, hoeven ze geen water meer, kijk maar naar de soil, die is dan altijd donker.
De upseed bloemen komen in de winter, 2 per dag, nou ja, om de dag.
1 zit als je richting de digsite gaat, aan de linkerkant, rechts van de rivier en 1 bij Cody, die donkere metal fan

Als ik jou was, zou ik even goed naar die site kijken die ik gaf, met al die faqs, want dat hybriden is best moeilijk.

Je neemt als je gaat hybriden eerst een crop seed, dus een turnip seed ofzo, die doe je in de 1e hokje, dan de upseed in de 2e hokje.
Dan krijg je een s rank crop, dan ga je weer hybriden, en dan goed opletten!!!!

Je doet in het 1e hokje een b rank tree seed, liefts banaan, die levert het meest op als zaad.
Dan de s rank crop in de 2e hokje en voila, je hebt een s rank banana seed
Die plant je en dan krijg je een s rank bananen boom.
En die bananen harvest je en stop je in de seedmaker.
Die krijg je van Daryl, de gekke geleerde als je met hem bevriend bent.
En dat doe je zo, je geeft hem elke dag een vis, of iets wat je opgegraven hebt bij de digsite.
En dat kan alleen als hij buiten is, als hij bij zijn huis is, dan kun je nix doen, want dan is hij te druk.

En als je bevriend bent met hem, ga dan naar zijn huis als hij binnen is in zijn huis, dan zie je een cutscene
pi_27432539
Ik ben nu in het 2e jaar zomer
pi_27432652
quote:
Upseed -- acts like a seed steroid. Rather than applying fertilizer eight
times at a total cost of 960 G, you use 25 G worth of flower.

One rests along the east side of the river, the other grows near
the edge of the walkable map between Cody's Studio and the Twin's Stilthouse.
Upseed grows back about every other day, so pay close attention and do not
forget to look for its reappearance.
http://db.gamefaqs.com/co(...)_moon_awl_tartan.txt
http://db.gamefaqs.com/co(...)st_moon_awl_crop.txt
http://db.gamefaqs.com/co(...)_moon_awl_hybrid.txt

Ik ben bezig met mijn geit te vermoorden.
ze geeft maar 40 dagen melk, je kunt haar niet zwanger krijgen en niet verkopen.
Stom beest.
pi_27435359
Je kan je geit toch gewoon verkopen?
pi_27436878
Nopes, dat kan dus niet.
Afmaken is de enige optie.

Dat is het enige irritante en stomme aan dit spel.
pi_27437438
Heb al wel wat festivals gezien op de calender, maar nooit gedacht dat er dan ook wat te doen was:
quote:
Calender Festivals:

New Year- Spring 1- Romana's Villa- Go to Romana's Villa on the first day of
Spring sometime in the mid-morning or afternoon.

Music Festival- (Not marked on the calender, but between Summer 3-5)-
Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt sometime during the day.

Harvest Festival- Fall 5- Blue Bar- Go to the Blue Bar once it's open.

Starry Night Festival- Winter 9- Gustafa's Yurt- Go to Gustafa's Yurt around
8 PM.
quote:
Q. What is the green heart when I try to milk my bull?
A. The green heart means he likes it.
Hehehe, stelletje viezerikken daar

[ Bericht 19% gewijzigd door Cici op 28-05-2005 20:25:57 ]
pi_27462291
Ik kan toch ook gewoon een upseed met een banana tree seed doen? Dan heb ik hem toch ook s-rank? Waarom moet het met een s rank crop?
pi_27468877
Omdat je de upseed niet met een tree seed kunt mixen.
Dus het moet met een omweg, tis een soort van glitch.

Wie laten de koeien en paard enzo wel eens buiten 's nachts?
Ik niet, maar was benieuwd of dat wel kon.
Ivm ziektes?
pi_27469114
quote:
For trees, it takes (I ain't kidding) THIRTY to upgrade a tree rank.
So 60 fertilisers will get a tree's produce from B to S. This gets much easier
once you unlock Tartan.
quote:
Easy Tree Upgrade to S Rank
Note: You must have Tartan for this glitch to work.
Normally, you arean't supposed to be able to mix crops or flowers with
trees to get a different result, but in this case you can.
Step 1: Take any crop in seed form and upgrade it to S rank with the UP-Seed.
(You have to have Tartan to make hybrids)
Step 2: Take desired B-Rank tree you wish to make S-Rank and place it in the
first slot of Tartan.
Step 3: Take the S-Rank crop and place it in the second slot.
Step 4: MAKE SURE THAT THE B-RANK TREE IS IN THE FIRST SLOT AND S-RANK CROP
IS IN THE SECOND IN ORDER FOR THE GLITCH TO WORK
Step 5: Use Tartan and there you go, an S-Rank tree without wasting thousands on
fertilizer.
pi_27475365
je dieren kunnen snachts ook gewoon buiten staan. Als het regent hou je ze gewoon binnen. Als het savonds niet regent laat je ze gewoon buiten, mocht het dan sochtends regenen (wat serieus zowat nooit gebeurt) dan haal je ze gewoon naar binnen. Het spel rekent snachts niet als regen voor die dieren. Gewoon vanaf het moment dat je wakker wordt...
pi_27482817
Oh ok, dus ik kan ze mooi buiten laten staan.
Worden ze er niet chagerijnig van?
En de kippen dan, tis een tering werk elke keer om die beesten buiten en binnen te zetten.
Jammer dat die kippen niet van die knoppen hebben om zelf naar buiten en binnen te kunnen.
pi_27501551
Ik zit nu in chapter 2, 2e jaar, winter, dag 3 dacht ik.
Nog een paar dagen en ik skip weer een paar jaar, word wat ouder, vrouwtje Celia en kindje Willy ook

Oja, ik heet daar Benson, heb koeien genaamd, Bella (moet bijna bevallen), Klara (verkocht), Star (zwanger), Starry (kind van Star, verkocht) en Luna en nog een koe, naam vergeten
Bella is een normale koe, Star en Luna zijn de duurste koeien, Star dacht ik en die ene is een Marble koe.
Paard heet Yago, wilde die Santiago noemen, maar de naam was te lang
Oja, mijn geit, die lekker altijd in de regen staat, wanneer gaat dat beest dood, heet heel origineel Geitje

Haan heet Ross (rooster=ross ), en nog 3 kippen, Kippy, Chicky en Minny dacht ik.
De eenden Donald en Daisy (hoe origineel) zijn al verkocht, stomme beesten.

De hond heet, geen idee meer, maar de kat heet Kitty
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:27:01 #19
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27501655
Brr... deze spellen zijn niks voor mij!

Veel te eng.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27501918
Mietje
pi_27503289
Eum nee daar worden ze niet chagerijnig van. Mijn beesten zijn allemaal op en top tevreden en ze gaf ook een tijdje S-melk terwijl ik ze snachts buiten liet (totdat ze dus een kalfje moest krijgen, inmiddels is ze zwanger). Dus het kan absoluut geen kwaad.

Wat betreft de kippen. Die hoef je niet buiten te zetten... Het is alleen een mogelijkheid om dat te doen, maar het is niemand aan te raden omdat je niet alleen je kippen maar ook de eieren kwijtraakt als je ze in het gras zet! Maar het is niet zo dat ze ongelukkig worden als ze niet buiten zijn hoor.. Bespaar je de moeite dus
pi_27503343
Owja en als je graag je geit dood wilt hebben (wat ik persoonlijk niet eens zal doen ookal geeft ze geen melk meer):

-slaan met je sickle
-geen eten meer geven
-in de regen laten staan
-wakker maken als ze slapen
pi_27505071
slaan met je sickle? wat is dat voor een idiote manier. Val jouw niet aan hoor lelibel maar het spel zelf vind het raar dat je je dieren dood kan maken in zo'n spel.
Hadden ze dan niet beter iets anders kunnen verzinnen bv dat je ze naar een boerderij kunt sturen waar ze oud kunnen worden of zoiets?

ben zlef nu een beetje aan het spelen met de GBA versie van harvest moon. Ook leuk maar de dagen zijn zo kort.
pi_27512462
Slaan met een sikkel lukt dus niet.
Kan hem alleen showen.

En als je de kippen niet in het gras zet, is er nix aan de hand hoor, ik zet ze vaak buiten, maar er is er nog nooit 1 in het gras gegaan.

Ik heb bijna alle faqs gelezen en er staat in dat er een glitch is, als je nog 1 plaats in de barn over hebt en je koopt een dier, dat je die dus nergens kan plaatsen.
Tot nu toe gaat het nog allemaal goed.

Zit nu in spring, year 1, chapter 3
Kind is groter nu.
pi_27534562
Ja sorry ardenlyn ik vind het ook geen normale manier maar ik maak hier dan ook geen gebruik van.... Ik heb zelfs nog nooit een geit gehad. Mocht ik er één halen dan hou ik hem ook gewoon voor altijd, ookal geeft ie geen melk meer. Staat toch gezellig zo'n geitje erbij??
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:15:32 #26
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27534592
Ik heb de GBA-versie in bestelling staan. Ben erg benieuwd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_27537075
precies is toch leuk een geitje
En dan maar geen melk of iets dergelijks.
pi_27537460
idd, bedoel het beestje heeft je toch een jaar melk gegeven, daar mag je toch best wat dank voor tonen

gba versie = ook erg leuk , toch vind ik deze leuker...
pi_27541828
Tja, duurt een tijd voor dat beest dood is, en ik wil er geen moeite voor doen, dus neemt die maar een plaats in in de barn.
Met z'n gemekker.
pi_27606029
Mèèèèè.

Beest is nog still alive, and mekkering
pi_27609509
Waaaarom heb je dan een geit gekocht? Ik koop er bij voorbaat al geen. Ik heb een schaap gekocht laatst maar ik vind hem een beetje niet zo lief, dus ik ga hem toch weer verkopen nadat hij nog 1 keer wol heeft gegeven.

Ik kreeg vandaag een kat van Romana!! Zonder dat ik ook maar bevriend met haar was of iets dergelijks. Wel leuk! Daarbij is het me eindelijk gelukt de Ruby spice in handen te krijgen, en daardoor heb ik nu een star koe erbij, plus ik krijg de food processing room!!!!!
pi_27609890
Omdat ik inkomen nodig had.
Met bloemen, mushrooms en vissen verdien je niet zoveel.
En daarbij wist ik dat je een geit niet zwanger kon kijgen, maar wist niet dat je die dingen niet kon verkopen.

Toen kreeg ik de ruby spice ook, wat een tering werk om er 99 te maken zeg, jeetje.
Heb ook alle recepten al (salad, hors d' euvre, entree, etc).

Ook heb ik nu alle machines/kamers.
Food processing room is handig, de melkkamer niet.
je moet je koeien die melk geven er naar toe duwen de 1e paar keer, nou, soms gaan ze vanzelf en soms dus niet.
Jammer en ach, melken is zo gedaan.

Heb je de seedmaker al?
Gratis van Daryl?
Is erg handig.
Heb nu veel fruitbomen, veel sinaasappel en banaan, ook s rank bomen, en de zaadjes leveren veeeeeeeeeeeel op.
Niet fruit verkopen dus, maar de zaadjes.
Banaanzaadjes b rank gaan al voor 720 ofzo, s rank voor 770 ofzo, tikt echt aan.

Heb alle fruitbomen, maar meeste van banaan en sinaasappel, heb 2 perzikbomen, 2 appelbomen en in druifboom.
Druif en appel oogst je in de herfst, de rest in de zomer.
Dat is echt mijn inkomen.
Heb al meer dan 300.000 g.

Oja, die kat is misselijk, irritante gemiauw telkens, en dat beest eet ook nog de hond z'n bak leeg.
pi_27609937
Ik wilde eigenlijk geen kat, maar drukte per ongeluk op de ja.

Ik heb nu 3 Star koeien, plus 1 onderweg, en 1 gewone koe.
Die gaat als ze geen melk meer geeft ook weg, en dan koop ik weer een Star koe.
Heb alleen koeien, geen stieren meer.
En 3 kippen en 1 haan.
En 1 hond en 1 kat
oja, en Geitje.
pi_27650271
Mèèèèè.
pi_27654208
Ik heb dit spel al met de release gekocht en heel even gespeeld maar vandaag ben ik pas echt begonnen. Beter laat dan nooit
pi_27661577
And soon addicted to it
Begin is altijd even saai, maar goed, we horen het wel van je
pi_27665995
Ik heb nog geen melkkamer, seedmaker al wel. Ik hep 3 grape trees en 3 banana trees staan, maar ik zit nu in de winter dus ik moet nog wachten tot ze gaan geven. Ze zijn al wel volwassen. Jij houdt ook niet van dieren zeg! Ik vind die kat wel leuk, en eten geven doe ik graag aan ze. Niets mis mee. Hoe meer beesten hoe beter!
pi_27673651
Ik ben GEK op dieren, mijn hond is mijn broertje, dat geeft dus wel aan hoeveel ik van hem houd, en ja, hij is een dier.
Ik mis mijn 2 ratten nog zo erg en die zijn er al anderhalf jaar niet meer.
Ben alleen niet gek op katten, ben een hondenpersoon.
Alhoewel er hier op de campus 1 hele lieve, mooie kat loopt.

Ik geef ze ook elke dag eten, alleen dat gemiauw, ik houd er niet van, want ik weet niet wat ze ermee bedoelt.
pi_27673739
Dus NIET meer zeggen dat ik niet van dieren houd hoor, word ik erg verdrietig van

Vind mijn koeien, paard en kippen wel erg lief
  maandag 6 juni 2005 @ 13:49:06 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_27673814
Dit spel lijkt me stiekem altijd heel leuk, alleen ik durf het niet te kopen. .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27683790
Waarom niet? Bang dat je raar aangekeken word?
Dan zijn zij niet goed wijs, dit spel is geweldig, echt

P.s. je kunt het ook bestellen, goedkoper dan bij Bol.com, Bij Dimension Plus.
Heb dit spel voor in totaal met bezorgkosten 32 euro betaald.
pi_27683816
hahahahaha, zo moet je het ook niet op pakken . Dat gemiauw? Dat betekent dat ze van je houdt .
pi_27684469
Jaja
  maandag 6 juni 2005 @ 19:31:04 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_27685452
Hmm da's niet zo duur nee. Bij play.com zelfs maar 26.50, misschien toch maar eens over gaan denken. Maar sowieso eerst m'n backlog uitspelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27687510
ik ken wel iemand waar hij 20 euro is, mocht je zijn adres willen? (nieuw trouwens, want hij koopt hele partijen goedkoop in om ze vervolgens net onder de winkel prijs te verkopen)
pi_27687608
hey ik heb trouwens een jong kalfje nu, maar ik snap die manier van voederen niet helemaal. Ik heb haar fodder gegeven voorin dat ding, omdat ze dat zeiden. Verder kon ik alleen maar kijken (en dan zei hij dat er fodder in zat). Nu een dag later kan ik haar ook knuffelen en tegen haar praten, maar dat flesje drinken doet ze volgens mij niet. Ik kan hem wel laten zien waarna hij verdwijnt, maar zoals het screenshot ziet het er absoluut niet uit.
pi_27693588
Nou, dat is dus voeden, als je dat flesje laat zien en het is daarna weg, dan is het goed.

En op een gegeven moment geeft mama koe geen flesjes meer, maar gewone melk, die moet je ook nog geven, totdat het kalfje het niet meer wilt, dan eet die gewoon fodder en daarna, na een paar dagen, mag die eruit.

En je kan altijd tegen haar praten en knuffelen, je moet alleen wel goed staan, dus bijna tegen de zijkant van die hutch/hatch.
pi_27694883
ok! maar hoe komen ze dan aan dat mooie screenshot vraag ik mij af?
pi_27696017
Ik denk dat net de camera van het spel goed stond.
pi_27698642
I'll try
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')