Naar aanleiding van dit fictieve topic:
Bedreigd....kwam ik tot de (niet geheel verrassende) constatering dat het op Fok! blijkbaar een trend is om alledaagse gedragingen van users zoals zij deze omschrijven in verschillende posts vanuit ideologisch standpunt te benaderen en van daaruit te bekritiseren, terwijl ze zelf op andere gebieden geen haar beter zijn.
Voorbeeld 1:
Iemand schrijft een verhaal dat hij/zij op de scooter bijna omver gereden wordt door een ongeduldige auto die ook nog eens een overtreding begaat, en die figuur is gelijk triest omdat
a) hij een scooter heeft
b) hij in de betreffende situatie ongelukkigerwijs zijn scooter laat vallen
Voorbeeld 2:
Ik schrijf een fictief verhaal dat ik na een avond stappen wat bier op heb en op ongelukkige wijze met een stilstaande auto in aanraking kom en mijn weg vervolg zonder de eigenaar van de auto in te lichten.
a) Ik ben dom en heb een IQ van 80
b) Ik verdien het mezelf dood te rijden tegen een boom
c) Ik verdien het in elkaar getrimd te worden
Koppel deze voorbeelden nu eens aan elkaar en maak er een ander verhaal van vanuit een ander perspectief. Voor de mensen met weinig fantasie en inlevingsvermogen zal ik het kort uiteenzetten.
Ik ben automobilist, heb 's middags op een terras gezeten en de nodige biertjes achterover geslagen. Ik pak de auto naar huis en constateer tot mijn ergernis een scooter die voorrang heeft. Ik heb alcohol op en denk "schijt aan die scooter, kutdingen" en rij gewoon door en bijna tegen de scooter aan. De scooterrijder steekt zijn middelvinger op en ik besluit vlak achter hem te gaan rijden wat erin resulteert dat de bestuurder schrikt en zijn scooter laat vallen wat beschadigingen tot gevolg heeft. Ik rij door.
In dit geval zou ik de gebeten hond zijn zou het verhaal zo op Fok geplaatst worden, maar omdat het er vanuit het perspectief van de scooterrijder staat is hij ineens triest en staan er reacties als
"scooter :') ".
Verder zijn er nog talloze andere voorbeelden te noemen, ik noem de houding jegens de VS, de grondwet van de EU en ga zo maar door. Lekker bezig hier allen! Ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde leeftijd is op dit forum.
Tot slot sluit ik af met een stelling:
Autorijden met een paar biertjes op verspreid over de gehele avond kan best. Waarom?
Na een tijdsbestek van 1.30 uur is een glas bier verwerkt, stel je gaat stappen van 10 tot 4, = 6 uur, de toegestane hoeveelheid alcohol = 2 bier. In totaal is 6 bier drinken op een avond in totaal dus toegestaan, elke 1.5 uur 1 + de toegestane hoeveelheid van 2. Daarbij komt nog dat alcohol op veel mensen een remmend effect heeft in het verkeer, men is zich meer bewust van de risico's en rijdt voorzichtiger.