abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:39:51 #1
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27409190
Japan's multi-million selling RPG series finally makes its European debut.

Despite selling over 35 million units worldwide, Square Enix's Dragon Quest series has never made the journey over to European shores - until now. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King is the latest instalment of the incredibly popular series, and the first to be created for PlayStation 2.

Fans of Dragon Ball Z will be pleased to learn that the series' creator Akira Toriyama is on character design duties and, thanks to some excellent cel-shading, they all look as if they've been lifted straight out of an anime. The gorgeous visuals, combined with the classic Dragon Quest gameplay, will make for the finest, most epic instalment of the series yet.


Screenshots:








De controller





"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:02:06 #2
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27409883
die controller serieus

maar dat spel lijkt me wel leuk Of is het echt een die-hard RPG?
The line is a dot to you!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:05:39 #3
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27409996
Wat een topic controller
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:06:03 #4
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27410014
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:02 schreef kepler het volgende:
die controller serieus

maar dat spel lijkt me wel leuk Of is het echt een die-hard RPG?
Spel heeft wel zijn Die hard fans maar volgens mij kan je zo instappen !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:08:33 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27410104
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:06 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Spel heeft wel zijn Die hard fans maar volgens mij kan je zo instappen !
ik wacht wel gewoon de reviews af dan
The line is a dot to you!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:24:18 #6
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27410607
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:02 schreef kepler het volgende:
maar dat spel lijkt me wel leuk Of is het echt een die-hard RPG?
Niet ingewikkelder dan Final Fantasy.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:26:22 #7
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27410676
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:08 schreef kepler het volgende:

[..]

ik wacht wel gewoon de reviews af dan
Oh maar daar hoef je niet op te wachten... Zeldzaam hoog in Famitsu gescoort... weet je genoeg Fantastisch dat er geen laadtijden zijn.... een grote streaming wereld

Weekly Famitsu:
10 / 9 / 10 / 10 - 39 platinum [Dec 2004]

RPG Fan:
Dragon Quest VIII may not revolutionize the console RPG genre, but it has done one thing that all the older RPGs have strived to be: it has become the greatest classic RPG experience of all time. [JPN Import]

TotalGames.net:
Dragon Quest VIII's world flows. It moves. It's utterly huge. It reminds one of "Zelda: Ocarina of Time" on a "Grand Theft Auto" scale. It is an adventure. It's possible to get hopelessly lost in mountain paths, or on tributaries in rivers that dissect giant continents with no place to land a boat outside of a shady hidden casino in the rocks. [JPN Import]

games(TM):
For the first time in the series’ beleaguered overseas history, the game is going to hook westerners long enough to draw them in past the insane difficulty and into one of the most rewarding, player-loving games of the last decade. [JPN Import; Feb 2005, p.86]
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:27:27 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27410715
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:26 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Oh maar daar hoef je niet op te wachten... Zeldzaam hoog in Famitsu gescoort... weet je genoeg Fantastisch dat er geen laadtijden zijn.... een grote streaming wereld

Weekly Famitsu:
10 / 9 / 10 / 10 - 39 platinum [Dec 2004]

RPG Fan:
Dragon Quest VIII may not revolutionize the console RPG genre, but it has done one thing that all the older RPGs have strived to be: it has become the greatest classic RPG experience of all time. [JPN Import]

TotalGames.net:
Dragon Quest VIII's world flows. It moves. It's utterly huge. It reminds one of "Zelda: Ocarina of Time" on a "Grand Theft Auto" scale. It is an adventure. It's possible to get hopelessly lost in mountain paths, or on tributaries in rivers that dissect giant continents with no place to land a boat outside of a shady hidden casino in the rocks. [JPN Import]

games(TM):
For the first time in the series’ beleaguered overseas history, the game is going to hook westerners long enough to draw them in past the insane difficulty and into one of the most rewarding, player-loving games of the last decade. [JPN Import; Feb 2005, p.86]
ow er zijn al reviews
als het volgende week regent maar ff lezen dan
The line is a dot to you!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:28:31 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27410756
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:24 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Niet ingewikkelder dan Final Fantasy.
nooit echt gespeeld vanwege turn-based gevechten... zit dat ook hierin?
The line is a dot to you!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:34:02 #10
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27410967
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef kepler het volgende:

[..]

nooit echt gespeeld vanwege turn-based gevechten... zit dat ook hierin?
Ja maar anders !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:37:51 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27411120
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:34 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja maar anders !
maar anders

wel turn-based dus? Beetje jammer, ik vind daar echt niks aan namelijk
The line is a dot to you!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:22:36 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_27412467
Wat mij zeer cool lijkt aan deze game is dat je geen kaart meer hebt als zelfstandig speelveld, waarin je de verschillende locaties kunt aandoen, maar een spelwereld die als het ware één is. Wat ik me dan afvraag is hoe het zit als je een boot neemt of een ander vervoersmiddel, verandert de schaal dan à la Katamari Damacy of zit ik er met mijn eerste uitspraak volkomen naast en heb je wel een gewone kaart waarop je je verplaatst?
Dat de gevechten turn-based en rondom zijn, geneert mijn niet zolang ze goed uitgewerkt zijn en de frequentie niet te hoog ligt. Wat ook vet is dat je sommige monsters kunt vangen en aan je team kunt toevoegen.

Nog een kleine selectie van de (imho) mooiste screens :




Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:01:47 #13
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27413407
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:37 schreef kepler het volgende:

[..]

maar anders

wel turn-based dus? Beetje jammer, ik vind daar echt niks aan namelijk
Niemand is perfect..... ik zweer bij turn-based
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:04:33 #14
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27413482
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:01 schreef Chocobo het volgende:
Niemand is perfect..... ik zweer bij turn-based
Turn-based heerst inderdaad. Lekker je eigen tempo bepalen, veel strategischer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:14:55 #15
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27413732
Is er al een datum bekend voor Europa? En komt de Controller ook naar Europa?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:23:21 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27413962
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:14 schreef H.Flick het volgende:
Is er al een datum bekend voor Europa? En komt de Controller ook naar Europa?
Onbekend en waarschijnlijk niet
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:27:11 #17
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27414041
Ik heb net wat filmpjes op IGN bekeken en het ziet er goed uit! Maar in hoeverre is het turnbased systeem nou anders dan FF dan? Want het leek er behoorlijk op (ookal kon ik de Japanse tekst natuurlijk niet lezen ).

Ik kijk er in ieder geval naar uit!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:38:06 #18
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27414319
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:27 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb net wat filmpjes op IGN bekeken en het ziet er goed uit! Maar in hoeverre is het turnbased systeem nou anders dan FF dan? Want het leek er behoorlijk op (ookal kon ik de Japanse tekst natuurlijk niet lezen ).

Ik kijk er in ieder geval naar uit!
Je kan alles van tevoren instellen.... daarna gaat je hele team een round attacken. Bij de FF games komt de vijand er af en toe tussen....

Dat en de first person view in de battles is typisch DQ.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:42:22 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27414435
November in de USA Die controller bestel ik er ook bij

Kepler, jij trekt deze game ws niet Tegen de tijd dat ik hem heb kom je hem maar bij mij gamen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:54:36 #20
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27414745
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:38 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Je kan alles van tevoren instellen.... daarna gaat je hele team een round attacken. Bij de FF games komt de vijand er af en toe tussen....

Dat en de first person view in de battles is typisch DQ.
Het is dus turnbased per team! Dat maakt de mogelijkheden toch meteen een beetje anders!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:55:20 #21
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_27414764
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Turn-based heerst inderdaad. Lekker je eigen tempo bepalen, veel strategischer.
Het strategische element is in de meeste RPG's anders ver te zoeken. Gewoon levelen, levelen en nog eens levelen
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_27414843
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:55 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het strategische element is in de meeste RPG's anders ver te zoeken. Gewoon levelen, levelen en nog eens levelen
Dat is wel anders als je die RPG's allemaal uitspeelt als je rond de level 50 zit.
Kom je een keer echt niet langs een boss, kijk je wat tips op internet, raden ze je aan op level 80 te zitten, ja dag. n00bs.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:04:04 #23
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27414958
Ik ga nooit eindeloos random encounters opzoeken in RPG's. En dan heb je soms best wel taktiek nodig om bossbattles te winnen.
pi_27417306
Ik zit al zo lang op deze game te wachten...

Leuk dat het een PAL release krijgt, maar ik heb al een USA Ps2. Ik haal de NTSC versie meteen.

Square Enix....

[ Bericht 1% gewijzigd door PandorasBox op 27-05-2005 21:02:44 ]
...and you shall see.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:51:34 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27420095
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

Kepler, jij trekt deze game ws niet Tegen de tijd dat ik hem heb kom je hem maar bij mij gamen.
ow ok Maar het ziet er zo mooi uit
dan ga ik gewoon de hele tijd rond lopen in de wereld
The line is a dot to you!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:38:11 #26
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27427413
De vijfde keuze van de bovenste navigatiebalk laat je een cool filmpje zien met cutscenes, battles en wat van het verhaal

http://www.square-enix.co.jp/dragonquest/eight/
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 20:39:06 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_27619069
De controller komt blijkbaar ook naar de VS :

http://www.ebgames.com/ebx/product/257521.asp
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_27728842
quote:
Square Enix announced the US version of Dragon Quest VIII will have additional features not found in the Japanese version, including new intermediate scenes, additional magic spells and special attacks for each character.
BRON

Een latere release heeft altijd zijn voordelen.
...and you shall see.
pi_32573886
SCHOP!

Zo'n prachtig spel .
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:53:17 #30
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32574783
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:15 schreef H.Flick het volgende:
DQVIII spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het ongetwijfeld.

Hoe ver ben je met die quest?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32574940
Ik heb net de introductie gehad. Daarna heb ik gesaved en ben ik gestopt met spelen. Vanavond weer verder .
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:02:48 #32
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32575091
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb net de introductie gehad. Daarna heb ik gesaved en ben ik gestopt met spelen. Vanavond weer verder .
Het wordt alsmaar leuker (want de inspanning wordt uiteraard beloond) en het is haast onmogelijk te stoppen als je eraan begonnen bent. Het leukste vind ik nog het zoeken naar monsters, dan zit je te overpeinzen "goh waar heb ik dat supersterke monster dat me in een keer naar het hiernamaals stuurde ook alweer gezien ".
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32575203
Je kunt alleen die monsters die je rond ziet lopen over de map in je team krijgen, toch?
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:10:41 #34
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32575318
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:06 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt alleen die monsters die je rond ziet lopen over de map in je team krijgen, toch?
Ja en in het begin kun je d'r maar 3 houden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32575481
Met pijn in mijn hart gaat de slime er als eerste uit.
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:20:59 #36
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32575622
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:15 schreef H.Flick het volgende:
Met pijn in mijn hart gaat de slime er als eerste uit.
Die inktvis presteerde bij mij ook niet best.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32595004
Ik zit nu ongeveer 20 uur in het spel en de wereld gaat nu een beetje voor me open. Ik kan veel meer ontdekken en reizen nu .

Dit spel komt in de buurt van FFVII! Zo mooi!
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:27:16 #38
129990 number50
Football Season
pi_32750359
Is ie al uit in NL of spelen jullie import?
mijn games collectie
favo TV: Family Guy American Dad en de Daily Show
PS2/PSP/NDS/X360
  zondag 4 december 2005 @ 12:56:35 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32804361
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:27 schreef number50 het volgende:
Is ie al uit in NL of spelen jullie import?
Ik vermoed import. Ik kan het spel namelijk nergens in de Europese online winkels vinden.

Het vreemde is ook dat ik nergens een pre-order mogelijkheid tegenkom. Voor mij is er erg veel onduidelijkheid omtrent de leverbaarheid / releasedate in Europa
Krekker is de bom!
pi_32804390
Import .Volgens mij komt er wel een PAL release, maar wanneer is nog niet duidelijk.
pi_32806065
Zo beginnen met dit spel
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32818028
Ok, ik heb er nu een paar uur opzitten en zal even mijn eerste indrukken posten.

Het spel ziet er werkelijk fantastisch uit. De wereld heeft een hoog WoW gehalte en de cell-shaded stijl past er prima bij. De figuren zien er mooi uit en hebben allemaal een eigen persoonlijkheid.

Gameplay is echt oldschool. Alle elementen die je mag verwachten in een klassieke Japanse RPG zijn aanwezig, Wat verder opvalt is de hoge moeilijkheidsgraad! Lang geleden dat ik in de eerste dungeon van een spel werd geowned! Dit zorgt er wel voor dat zelf de random battles uitdagend blijvend en je je hoofd erbij moet houden. Met alleen maar op de X-knop rammen kom je er niet.

Het verhaal is ook vrij standaard en je begint vrij abrupt. Van een echte intro is geen sprake. Ik mag hopen dat je later in het spel wat meer achtergrondinformatie krijgt en dat het verhaal meer diepgang krijgt.

DQVIII weet me niet meteen te grijpen zoals KOTOR, FFX of Skies of Arcadia dat wel deden. Maar ik ga doorzetten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32818768
Ik had precies hetzelfde, het grijpt je niet meteen maar op een gegeven moment grijpt het je wel en dan ben je verkocht.
pi_32823947
Dit spel lijkt me tof, dus een tvp. Al een europese releasedate bekend?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32843100
Inmiddels zo'n 7 uur op weg. Characters zijn level 10 en ik heb inmiddels die havenstad bereikt.

Ik vind het tot nu toe een hoog Tales of Symphonia gehalte hebben.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32843195
Het wordt nog zoveel beter! GA DOOR!
  maandag 5 december 2005 @ 20:03:20 #47
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32844093
Tales of Symphonia Sowieso kun je een RPG pas beoordelen als je m uitgespeeld hebt eigenlijk, of iig over de 20 uur.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34703468
quote:
Dragon Quest: The Journey of the Cursed King, oftewel Dragon Quest VIII komt april 2006 naar Europa. Dit heeft Square-Enix aangekondigd in hun laatste persbericht. De game zal speciaal zijn aangepast voor het Europese publiek. Zo zullen de voice-overs opniew zijn ingesproken door Britse voice-actors, maar ook zullen vernieuwde menu's, battle abilities en betere animaties de Europese versie laten verschillen van de Japanse. Met Dragon Quest 8 zal Square-Enix de eerste DQ game ooit uitbrengen in Europa.

http://www.gamer.nl/nieuws/29059
Ik kan niet wachten! Lijkt me echt een cool spel, heb 'm vandaag voor het eerst even geprobeerd en het spel zag er bij nader inzien behoorlijk mooi uit. Moest wel even wennen aan de 'cartoon-style' graphics moet ik zeggen, maar begin ze steeds cooler te vinden. Heb hoge verwachtingen

Maar goed, morgen maar even verder proberen, en als het de moeite waard is (en dan doel ik vooral op het verhaal, niet te kinderachtig maar àla Final Fantasy 7 & 10-1) dan haal ik dit spel meteen de dag dat het in Europa uit is.

(Nogal irritant om de ps2 steeds op te starten met zo'n swap-disc en ik moet een spel altijd origineel hebben, anders voelt het alsof ik het spel niet heb).
Krekker is de bom!
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:45:20 #49
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_34707290
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_34707573
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:41 schreef KreKkeR het volgende:
Dragon Quest: The Journey of the Cursed King, oftewel Dragon Quest VIII komt april 2006 naar Europa. Dit heeft Square-Enix aangekondigd in hun laatste persbericht. De game zal speciaal zijn aangepast voor het Europese publiek. Zo zullen de voice-overs opniew zijn ingesproken door Britse voice-actors, maar ook zullen vernieuwde menu's, battle abilities en betere animaties de Europese versie laten verschillen van de Japanse. Met Dragon Quest 8 zal Square-Enix de eerste DQ game ooit uitbrengen in Europa.

http://www.gamer.nl/nieuws/29059
Goed nieuws!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')