Jij moet niksquote:Op zondag 5 juni 2005 01:56 schreef BaajGuardian het volgende:
volgende keer dat ik denk , ik surf weer es naar fokforum , doe ik het toch maar niet als ik dan dit soort dingen moet lezen pff
Joh, stel je niet zo aan.quote:Op zondag 5 juni 2005 01:56 schreef BaajGuardian het volgende:
ja joh he , ik ben ook een sekteleider , en ik geloof ook enzo , en ik ben extremist trouwens ook nog .
zzz
volgende keer dat ik denk , ik surf weer es naar fokforum , doe ik het toch maar niet als ik dan dit soort dingen moet lezen pff
Ik denk dat dit met name komt omdat veel van de "non-believers" geen moeite doen om de stellingen van de zogenaamde "believers" te begrijpen. Andersom zijn de "believers" vaak allang op de hoogte van veel andere verklaringen en versimpelingen van de werkelijkheid waar veel "non-believers" zich zo aan vastklampen. Deze hebben ze namelijk al onderzocht en afgewogen bij het vormen van hun mening/werkelijkheid.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:37 schreef Wombcat het volgende:
Meld me een beetje laat in een discussie die eigenlijk al afgelopen is, maar ik wilde toch even kwijt dat het met Lithion eens ben, die schrijft:
[..]
Ik ben er op tegen dat er neerbuigend naar elkaar wordt gedaan omdat elkaars standpunten verschillen en je het wel héél erg dom vindt dat de ander zijn standpunt aanhangt. En inderdaad merk ik in dit subforum dat er in dergelijke situaties de believers meer ruimte krijgen dat de non-believers, en mijn indruk is dat de non-believers sneller worden geband om maar weer rust in de tent te krijgen.
Tja, je kunt net zo goed zeggen dat het komt doordat believers wel heel erg snel de meest wilde theorieën aanhangen die nergens op gebaseerd zijjn, maar daar gaat het nu even niet om.quote:Op zondag 5 juni 2005 02:14 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik denk dat dit met name komt omdat veel van de "non-believers" geen moeite doen om de stellingen van de zogenaamde "believers" te begrijpen. Andersom zijn de "believers" vaak allang op de hoogte van veel andere verklaringen en versimpelingen van de werkelijkheid waar veel "non-believers" zich zo aan vastklampen. Deze hebben ze namelijk al onderzocht en afgewogen bij het vormen van hun mening/werkelijkheid.
Daarij heb je natuurlijk ook nog gradaties bij beide groepen van aanwezige kennis en moeite die men gedaan heeft om echt nformatie te onderzoeken mensen die echt willen weten hoe iets in elkaar zit. Dit bereik je niet door alleen het nieuws te volgen of alleen "conspiracy sites te bekijken". Het is een continue proces van kennisverijking.
Gaan schelden of persoonijke discussies gaan voeren binnen een topic of in meerdere topics heeft eigenlijk nooit zin en is altijd het begin van kapot maken van je eigen geloofwaardigheid en de topics waarin je post. Hier geef ik je dan ook volkomen gelijk. Hetzelfde vind ik ook van de believers en non-belivers die one-liners posten of steeds vragen terugspelen zonder zich er verder in te verdiepen of de standpunten uit te leggen.quote:Op zondag 5 juni 2005 09:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja, je kunt net zo goed zeggen dat het komt doordat believers wel heel erg snel de meest wilde theorieën aanhangen die nergens op gebaseerd zijjn, maar daar gaat het nu even niet om.
Waar het om gaat is dat het niet bijdraagt aan de discussie om dan vervolgens die ander maar uit te gaan schelden. Leg dan uit waarom je iets vindt.
Wat ik hier nogal eens merk, is dat zowel believers als non-believers (of althans bepaalde (non)-believers) die moeite niet willen nemen, maar overgaan tot schelden. En daarbij valt me dan op, dat dit van believers meer wordt geaccepteerd op dit subforum. En dat als het tot een ban leidt, dat de non-beleiver wordt, terwijl de believer net zoveel schuld heeft.
Waarmee je het verschijnsel krijgt (of eigenlijk kunt krijgen) dat er een subforum ontstaat waar tegenspraak niet meer wordt geaccepteerd.
Misschien is dat wel zo voor veel believers, maar ook dit gaat dan weer ten koste van de mensen die al jaren onderzoeken en wel met argumenten en feiten komen. Heel vaak wordt daar niet op gereageerd of een overversimpelde verklaring gegeven door non-believers zonder dat deze de claims goed begrepen hebben. En in de meeste gevallen wordt de post gewoon genegeerd en zoekt men de persoonlijk discussie op met de believers die wat makkelijker te debunken theorieen posten of waar makkelijker met een tegenverklaring gekomen kan worden.quote:Tja, je kunt net zo goed zeggen dat het komt doordat believers wel heel erg snel de meest wilde theorieën aanhangen die nergens op gebaseerd zijjn, maar daar gaat het nu even niet om.
Een aantal van die lange posts zijn ook vaak te lang om te lezen, zeker als het een OP is (ik heb hier wel OPs van 15 schermen gezien, en je kunt niet verwachten dat men meteen begint dat te lezen. Verderop in een topic is dat vaak meer op zijn plaats). Ook heb ik wel wat tegen lange lappen engelse tekst.quote:Op zondag 5 juni 2005 10:19 schreef OpenYourMind het volgende:
Topics die vaak lang zijn met goede onderbouwing krijgen reacties als onzin en conpiracy nut als er al reacties van non-believer komen omdat het veel teveel werk is om de op te lezen. Of er komt wel weer een believer die afwijkt van het topic en met een simpeler onderuit te halen theorie komt waardoor men daarna daar verder over gaat. (vaak het gval in 911 topics)
Nee dat klopt, maar voor de eenvoud in deze discussie is het even praktisch om ze op twee hoopjes te vegen.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:27 schreef Mirage het volgende:
Er zijn naar mijn idee dus geen 2 groepen.
ik word er zelfs een beetje moe van
Neeeee, ik ben absoluut niet bang! Joh, ik geniet van elke lach, maar ook van elke traan die ik laat. Ik leef en dat voel ik. Mooier kan toch niet?quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:21 schreef displission het volgende:
Je hebt helemaal gelijk maar voordat we verder gaan met slowchatten..Wat dus eigenlijk niet mag van jullie modjes..wil ik jouw een persoonlijke vraag stellen MUUS..iets waar andere users ook wat aan hebben..hoe kijk jij eigenlijk tegen het bewuster worden aan want je ontkent het zeer zeker niet..? Vind je het wel handig/leuk..of ben je bang? Volgens mij heb je kinderen he..heb ik wel eens ergens gelezen..vind je het bijv. niet veel belangrijker dat je kinderen in een bewuste wereld opgroeien in plaats van een onbewuste wereld?
Het schijnt inderdaad niet zonder te kunnen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 07:06 schreef UncleScorp het volgende:
911 en geflame ?
tiens
Voor 1 keer zit ik er niet tussen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |