Ik doe het tochquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:12 schreef PeRi het volgende:
Je moet gewoon leren kneus. Anders verdien je het niet om examen te mogen doen.
neje dat hoort niet, hoor, dat is niet normaal. 3 weken ervoor oke,maar 3 maanden: NOTquote:Op donderdag 26 mei 2005 13:19 schreef whosvegas het volgende:
Je hoort ook maanden te studeren voor een examen
ik heb al moeite met 3 dagenquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:20 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
neje dat hoort niet, hoor, dat is niet normaal. 3 weken ervoor oke,maar 3 maanden: NOT
Echt he. Alsof ie er trots op is en hij er goed aan doet om als maar weer te klagenquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:24 schreef Avani het volgende:
[..]
Wat echt opvallend is bij jou. Echt in elke post weet je wel te vermelden dat je klaagt![]()
![]()
Hij bedoelt het toch goedquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:34 schreef JeRa het volgende:
[..]
Echt he. Alsof ie er trots op is en hij er goed aan doet om als maar weer te klagen
Boeit mij toch niet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:38 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Als ik de openingspost zo lees, dan begrijp ik niet waarom de auteur slagen zou.
Dit is generalisatie van de bovenste plank... Dat past niet op VWO niveau, dacht ik zo.![]()
The revenge of a nerd, zeg maar.
(En dan een nerd die niet maanden van te voren begonnen is, maar een dag voor het examen even het boek doorbladert. Er bestaan for heaven's sake ook slimme mensen voor wie een afdeling hoger dan het VWO welkom is.)
Die afdeling is er, en heet zelfeducatie. Er zijn genoeg mensen die zo slim zijn dat ze zonder verdere hulp zelf heel wat meer kunnen bereiken dan hetgeen ze halen als ze op VWO-niveau blijven steken. Aan materiaal is zeker geen tekortquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:38 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Er bestaan for heaven's sake ook slimme mensen voor wie een afdeling hoger dan het VWO welkom is.
jij leest teveelquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:31 schreef MuseMuse het volgende:
als niemand nou leert, dan zit ik tenminste bij die 70%![]()
quote:
Of leraren die bij ons constant blikjes drinken open lopen te maken, met elkaar zitten te lullen en vervolgens nog 80 keer hun koffer open en dicht doenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:27 schreef DuranK het volgende:
Dat klagen vind ik echt miet. Vorig jaar ook niet gedaan en ook amper geleerd. Je moet alleen klagen als er ook echt wat te klagen valt, examens die spontaan in de fik vliegen ofzo
Kijk dat vind ik een klacht, maar om alleen maar de waardes omhoog te krikkenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:30 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Of leraren die bij ons constant blikjes drinken open lopen te maken, met elkaar zitten te lullen en vervolgens nog 80 keer hun koffer open en dicht doen![]()
Bij ons word er wel terecht geklaagd want het is echt zwaar irritantquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef DuranK het volgende:
[..]
Kijk dat vind ik een klacht, maar om alleen maar de waardes omhoog te krikken![]()
Kun je je toch wel eens in vergissen ..quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:32 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Bij ons word er wel terecht geklaagd want het is echt zwaar irritantWaardes zijn voor mij iig niet van belang want zoveel zal de norm niet omhoog gaan
![]()
Wat zij begrijpen, en jij overduidelijk dus níet, is het aloude punt van. 'Knowledge = power'. Of, in het Nederlands, kennis is macht. Zij begrijpen de waarde van kennis.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:25 schreef Skv het volgende:-whine, blaat, you name it, we got it-
Nu zet je jezelf boven de rest. Terecht, misschien, maar dat moet je niet als basis nemen van jouw gelijk. Wie zegt dat kennis macht is? Zeker als je die kennis helemaal niet wilt hebben. Bedenk je dat veel gelovigen misschien wel weinig wetenschappelijke kennis zullen kunnen accepteren door hun religieuze grond, maar dat ze over het algemeen redelijk positief tegen bijvoorbeeld de dood aan kunnen kijken. En 'zwakke' mensen zullen zoiets hards als de werkelijkheid op dat gebied misschien helemaal niet aan kunnen, en die zijn 'better off' door het gewoon niet te weten. Of ze houden hun leven liever simpel, omdat dat voor ze overzichtelijker is. 'Ignorance is bliss' weegt zwaarder dan 'knowledge is power', omdat die eerste strekking heeft tot de hoeveelheid geluk in je leven, wat ik toch wel als 'doel' ziequote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Wat zij begrijpen, en jij overduidelijk dus níet, is het aloude punt van. 'Knowledge = power'. Of, in het Nederlands, kennis is macht. Zij begrijpen de waarde van kennis.
Nouja, de mensen die ik ken die dichter bij het begrip 'nerd' komen (in de zin dat ze veel doen) hebben N&T + Eco. Daar kan je opzich wel héél veel mee, later on.quote:Jij hoeft helemaal niet te klagen behalve voor het algemene deel. Immers, volgens die mensen van E&M. (Bij sommigen beter bekend als het 'restprofiel') zijn alle mensen die N&T doen nerds, en nerds doen alleen maar N&T, toch? Dan heb je welgeteld heel weinig vakken waarmee je elkaar's pad kruist. Being Nederlands en Engels. Ik ga er nu niet van uit dat echt véél mensen met N&T Economie 1,2 hebben, laat staan geschiedenis en AK.
Die vind ik ook wel mooi, die eerste danquote:Je poging om 'nerds' zich schuldig te laten voelen mislukt ook nog eens dubbelop. Ten eerste, ze hebben geen sociaal leven, dus t.o.v. wie moeten ze zich dan schuldig voelen? Ten tweede, die 'nerds' weten heel goed, over het algemeen, dat de mensen die dit roepen meestal kant noch wal raken, en ze zullen het derhalve lekker negeren.
quote:Doe jezelf een lol, leer gewoon. Overigens, je denkt toch niet dat die 'nerds' elke dag constant leren? Als je gewoon had opgelet in de klas kom je al een heel eind...
Ja maar jij bent een nerd die al een maand van te voren leert en met 8en het gymnasium examen ingaat.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:20 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
neje dat hoort niet, hoor, dat is niet normaal. 3 weken ervoor oke,maar 3 maanden: NOT
N&T + Eco 1 + Inf heb ik zelf. Echter denk ik dat ze meer Eco 1 dan Eco 1,2 hebben. TS heeft Eco 1,2.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:31 schreef KarmaniaK het volgende:
Nouja, de mensen die ik ken die dichter bij het begrip 'nerd' komen (in de zin dat ze veel doen) hebben N&T + Eco. Daar kan je opzich wel héél veel mee, later on.
Deze post is nog 10x erger dan de OP.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
-knip-
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |