Hier verder
![]()
mijn laatste post:
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:42 schreef fr.oosje het volgende:oke hier dan
Bedenk voor dat je gaat wat je precies wilt gaan doen, bouw het beeld al in je hoofd op.
Probeer niet zoveel mogelijk verschillende platen te maken. Liever drie goede dan twaalf die je niet kan gebruiken.
Neem ruim de tijd voor je opname, kijk goed naar de pose en compositie, en vooral het licht. (als ik de foto's van de Kessel meet bekijk dan krommen mijn tenen zich in mijn schoenen)
Ga voordat je gaat fotograferen de lokatie een paar keer bekijken op verschillende tijdstippen zodat je goed het licht kan bepalen (deze is heel belangrijk!!!) neem alvast wat testshots van de lokatie.
Is op de dag van de shoot het weer niet goed (bewolkt e.d). zeg het dan af en probeer het op een andere dag.
Zorg voor meer dan voldoende reflectieschermen. en een assistent om hem vast te houden!
Werk niet met meer dan 1 fotograaf met je modellen, niets is zo lastig als je als model je aandacht moet geven aan meerdere personen. Zorg er ook voor dat er niet teveel mensen op je set lopen. (model, fotograaf, assistent) Dit werkt erg onrustig.
Als je de kans hebt neem een stylist(e) mee. Iemand die zich alleen met de styling bezig houdt. Zelf ben je vaak al zo druk bezig met de foto zelf dat je de styling vergeet.
Neem eerst een testshot zodat je het licht goed kan beoordelen
Neem rustig de tijd (ik kan dit niet vaak genoeg zeggen)
En heb plezier (ook niet geheel onbelangrijk)
Hele goede tips bedankt
![]()
Ik ben al bezig met wat poses e.d. op papier te zetten (het zijn er teveel om in mijn hoofd te bewaren :') )
locatie wil ik wel eerst bekijken want ik wil ook weten of we op het terrein kunnen komen.
1 op 1 foto's is wel aan te bevelen, maar ik wil ook alle modellen een leuke kans bieden om op de foto te komen, dit leek me iets eerlijker verdeeld. Wij fotografen moeten maar ff proberen met elkaar samen te werken wat dat betreft en rekening houden met het model dat ze niet drie kanten uit kan kijken.
Ik denk sowiezo dat er altijd wel ff de gelegenheid is om ff 1 model apart te nemen ergens anders.
Styliste...tsja...die hebben we niet
![]()
maar er zal altijd wel een niet-fotograaf in de gelegenheid zijn om die lok haar uit haar gezicht te halen.
Assistenten hebben we ook
![]()
PeRi haar lief komt mee en de mijne, dat zijn er al twee
![]()
Plezier gaan we zeker hebben!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!