Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen Deel 4
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 13 oktober 2001
Sandy: nee hoor, ik ben een plattelandsvrouw!
Ze genieten nu van het lekkere bakkie. Sandy bekijkt nu haar schaafwonden en blauwe plekken van gister.
De dames hebben onwijs veel zin in chocolaaaaaaaaa.
Ed geeft weer aan hoe raar hij het vond dat gister alles weg was toen ze terugkwamen van de battle.
Ze balen ervan dat ze nix lekkers te eten hebben en op hetzelfde rantsoen zitten als arm (dit naar aanleiding van het zien van de factuur van de kippepoten).
Onder het slurpen van de koffie worden de facturen besproken (het water loopt ze ondertussen in de mond)
Ed (tegen kelly): heb jij een looie pijp in je strot zitten ofsow?? Ik kan dat ech nie, de koffie zo heet drinke.
Ed lacht Sandy weer uit over de rrrrrrrrrrrrrr
Ze moeten weer heel veel lachen om nix
Ed heeft zijn sjag in een grote plastic zak zitten, [raar], hij moet er zelf ook aan wennen.
Pascal is nu ook wakker en zit in zijn boxer op de bank.
En jawel, ook Coos is nu uit bed.
Ed: het is hier net alsof Robocop hier loopt, zo met die geluidjes (hij doelt op de geluiden van de apparaten)
Ed heeft nu een lange zwarte broek erbij aangetrokken.
Pascal wil morgen naar de dagboekkamer om te vragen of ze meer rantsoen kunnen krijgen.
Sandy vind dat hij dat nu wel kan doen, omdat BB dag en nacht voor ze klaar zou staan.
Coos wil dat ze het niet gaan vragen omdat hij dan vind dat ze zich laten kennen. Pascal is het hier niet mee eens.
Coos: kan ik hier veilig bij komen zitten, want ik hoor net dat iemand geen onderbroek aan heeft.
Sandy tegen pascal: je moet doen wat je wil doen.
Pascal: neeeeeeeee, dit doen we in overleg.
Pascal vraagt weer of iedereen het er mee eens is dat hij gaat vragen of het rantsoen uitgebreid kan worden.
Sandy en Ed zijn voor. Coos vind wel dat er meer suiker moet komen, omdat hij dat gewoon nodig heeft.
Kelly: op een onbewoond eiland is het wel goed uit te houden , zo met de zon, dan blijf je er tenminste goed uitzien...
Ed vertelt weer over zijn verbazing dat alles weg was toen ze terugkwamen van het battlefield.
Pascal gaat nu naar de dagboekkamer. Maar die deur gaat niet open...
Iemand vind het eng dat ze hen niet te woord willen staan.
Er wordt nog ff over leo geroddeld (dat ie zijn baardje had moeten laten staan etc).
Kelly heeft het erover dat GJ nog wel wakker moet zijn. Dit is inderdaad het geval, want Coos praat ff met hem in de slaapkamer (de rest speelt ondertussen luistervinkje want ze zijn heel stil).
Pascal is wel wakker en aanwezig maar zegt nix (baalt waarschijnlijk omdat ie niet naar de dagboekkamer mag).
Ze hangen allemaal wat op de bank, een echt gespreksonderwerp hebben ze niet, maar ze kunnen gewoon niet slapen.
Kelly: ohhh ja, das waar ook, GJ was ook nog captain
Ed geeft aan dat ie niet echt behoefte heeft om captain te zijn, omdat je dan toch veel verantwoordelijkheden e.d. hebt.
Pascal kijkt sip piekerend voor zich uit, en Kelly en Sandy zijn heel slap aan het ouwehoeren. Ed lacht af en toe ook leuk mee, maar pascal niet. Ed attendeerd hem hier op een leuke manier op.
Pascal: zooo, da spul moet ik ook hebben.
Ed: dan zit iedereen hier stoned op de bank, van die lachkicks. Dat zou leuk zijn, die beginverschijnselen. Dan laat eentje een ruft en dan ligt iedereen in een deuk.
Kelly en Sandy moeten WEER lachen en doen raar.
Pascal: blijven ademen kel, blijven ademen
Ed doet net alsof hij een nepjoint rookt en hij doet stemmetjes en zinnetjes na uit een film of serie. Dit doet hij in het engels.
Pascal: Nee, joh
Ed: de camera's staan toch aan?
Pascal: Ja, uh, maar zij bepalen wat er uitgezonden wordt, zelfs op internet, joh..
En het klopt wat Ed opmerkt, ze zijn echt bored momenteel. Dit is echt een dood momentje. Er wordt wat gezucht en weer over eten gepraat.
E: Woon je al op jezelf Kel?
K: Ja, in een appartement.
E: Je kunt ze natuurlijk ook gek maken, net zo lang bellen totdat ze de deur openmaken.
P: Wel eng dat ze je gewoon niet te woord willen staan.
E: Dadelijk hoor je weer piep, piep, piep, wil Coos naar de DBK komen.
Weer wat over (geen) eten.
K: Ik krijg alleen maar meer cellulitus.
E: Ik heb dat woord nog nooit zo vaak gehoord als hier, in Spanje ook al.
Twee grote gapen
K: M'n benen worden echt dun, liggen ze daar nog onder de bank?
S: Hier ligt nog een krummel, een pistachenoot.
K: Ik kan gewoon niet slapen, en ik heb wel koffie gedronken, wat moet je anders. Een smaak in m'n mond alsof ik een dooie hond heb lopen beffen.
S: M'n haar lijkt wel touw, door die cremespoeling.
E: lult wat over roken, dat hij evt. planten uit de tuin als sjek gebruikt.
K: Je kan ook je schaamhaar eraf scheren, dan heb je ook sjek, of je baard.
Gaap.
P: Andersom.
E: Ook leuk als je de laatste peuk in je zak hebt en hij breekt, ik draai ze gewoon weer in elkaar, met een joint ook.
K: En dan stoned worden, ik heb dat een paar keer gedaan, nou nooit meer.
E: Roken in een koffieshop, hij vertelt een verhaal over een oud vrouwtje die midden tussen de rook zat, de sfeer is altijd wel leuk in een koffieshop, er komen veel dezelfde mensen, je leert mensen goed kennen.
(iets gemist)
S: Dan moet je je maag leeg laten pompen.
E: Nou, dat valt wel mee.
S: En dan ga je poepen en dan heb je gewoon een sjekkie gedraaid, ipv een drol.
K: Ik kom BB uit als een lijk. Maar op tv zien wij er absoluut niet dunner uit, Nance van Lingo is hartstikke afgevallen door haar scheiding van William maar ziet er toch heel goed uit op tv.
S: Lukt het allemaal?
K: We roken maar nog een peuk, helemaal niets te eten. Laat je een wind komt de rook uit je kont.
Gelach.
K: Bibi wat doe je nu?
E: Er zijn van die roddeltjes hè over sigaretten, bij de big M, als je negen rondjes rookt en dan het tiende rondje er doorheen dan krijg je voor de rest van je leven gratis sigaretten.
K: Bibi, baby, zo ben ik pas lang.
E: Ja captain, hoe ben je eigenlijk captain geworden? Een motie?
P: Ja, Kel.
K: O ja Gert was ook nog captain.
E: Ja, het is wel een hele verantwoordelijkheid.
P: Nou, valt wel mee.
E: Nou ik weet niet of ik het zou willen hoor, dat geouwehoer.
K: BB is toch in 16 landen? Turkije ook? Marokko? Lacht.
Babyy. Babyyy, Babyyyyy. Zingt: Weet je wat ik wil, een opblaaskrokodil. Ik weet niet wat er is maar ik moet zo lachen.
E: dat spul moet ik ook hebben. Zit iedereen hier stoned op de bank, van die lachkicks. Lijkt me leuk zoals in het begin, laat eentje er één en dan begint iedereen, en lachen.
P: Blijven ademen Kel, blijven ademen.
E: Now the moment has come, ... Look, you are my son. Yeah, this can be so frustrating. (met stemmetjes).
What the hell? Hé als je vind dat ik stink moet je het gewoon zeggen hoor.
Een of ander geluid, (het bubbelbad, zie ik nu).
K: Pascal kun je effe kijken, hij doet het niet hij gaat niet uit.
K: O top, wat raar dat hij opeens aanging.
P: Ik weet wel wat het was, hij ging reinigen.
K zingt: Weet je wat ik wil, een opblaaskrokodil.
K: Ik heb het idee dat als je ... drinkt dat je daar high van wordt. Ik ben bont en blauw.
P: Je ziet er niet uit. Geintje.
K: Zullen we naar bed gaan? We doen gewoon net alsof we hebben gegeten vandaag. Babyyyy.
P: Ik kan me niet voorstellen dat ze vandaag mooie beelden hebben gehad, hier. Als je nou gisteren keek, dat was toch veel mooier.
E: Ja, gisteren viel het me een beetje koud op m'n dak. Kom je binnen na een battletje, is dat hele huis leeg. Volgens mij is er een heel zooitje mensen binnen geweest. Zal er wel raar hebben uitgezien op internet.
P: Zullen ze wel een knop voor hebben, dat dat niet te zien is op internet. Zij bepalen alles, zij zijn BB.
E: Hoe laat had je het nu?
P: 5 voor 1. Maar ik zit hier nu 5 weken. 115 dagen in totaal, 16 en een halve week (hij maakt een rekensommetje).
E: Nee, maar voor hetzelfde geld ga je er eerder uit.
P: Ja, maar daar ga ik niet van uit. Ik wil bij de laatste vier komen.
Dan discussiëren P en E erover hoe BB het gaat aanpakken met het oneven aantal bewoners.
E: Wie wil je eigenlijk hebben?
P: Ik zou zeggen Tanja.
E: Voor de groep zou ik zeggen Pris. Maar de captain beslist.
P: Nee joh zo werkt dat niet. Als er bij die andere groep een exit komt, dan moet er één van ons naar hun, ik zou voor een nieuwe kiezen. Ze willen natuurlijk zien of je daar de ballen en de moed voor zou hebben.
Kelly en Sandy zijn inmiddels naar bed. Coos ligt er al langer weer in.
Kelly en Sandy gaan nu naar bed.
Ed en Pascal hangen nog op de bank.
Pascal: ik kan me niet voorstellen dat ze vandaag mooie beelden hebben gehad. Gister wel, dat was 1 dolle pret.
Ed geeft ook zijn visie hierop.
Ed: het viel me rauw op me dak. Battle, oke. Kom je terug, hele huis leeg. Volgens mij zijn er een zooitje mensen binnen geweest, niet normaal, we zijn een half uurtje op het battlefield geweest, nou dat red je niet met 2 man. Zou ook wel raar zijn, zit je op internet te kijken, zien ze dat het huis bestormd wordt.
Pascal: ze zullen wel een internetknop hebben, want zij bepalen wat op internet komt, zij bepalen alles, zij zijn BB
Ed: master of poppets
Pascal: ik ben al bijna anderhalve maand onderweg, die drie maanden kunnen er ook nog wel bij, als het moet. Moet je nagaan, het duurt nog drie weken voordat pricilla er is.
Ed: die komt toch a.s. donderdag
Pascal: het duurt nog 2,5 maand. Ik wil de laatste vier halen.
Ed: jaaa, dat zou wel netjes weze
Pascal: als precilla er is, dan moeten we stemmen.
Ed: we komme mensen te kort straks of niet.
Pascal: nee
Ze zijn nu aan het rekenen met personen,weken en duur van het programma en wanneer de nominiaties beginnen.
Ed: wie wil je er eigenlijk hebben als die 2 (precilla en tania) kome??
Pascal: ja ik heb het vanmiddag aan jou gevraagt want jij kent ze langer. Ik zou daarom kiezen voor Tania. Ik zou het laatste woord kunnen hebben als captain, maar ach, daar moet je niet zo zwaar aan tillen. Het gaat hier allemaal in goed overleg. Maar we kunnen voor een volgend probleem komen te staan. Stel nou, de exit valt volgende week weer aan die kant, dan moet er 1 van ons naar hun, daar heeft niemand zin in. Ik denk dat ik persoonlijk zou gaan voor degene die als laatst binnenkomt, dat zou betekenen Tania of Precilla. Het gaat om de daadkracht, of je de ballen hebt om iemand weg te sturen, dat willen ze zien, dat vinden ze mooi. Maar ik denk dat we er wel over moeten praten over wie wat wil. We zijn al eerder in een soortgelijke situatie geweest.
Ed: je moet wel zorgen dat je verschillende mensen hebt in een team, voor alle soorten battles, dat je dus niet alle slimme mensen wegstuurt, kijk, want ik ben niet goed in raadsels enzo. Daarom moet je misschien Precilla erbij nemen.
Pascal: ja, maar dat trekt Coos niet.
Pascal: wat gebleken is, is dat de nieuwelingen het iedere keer moeilijk hebben om erin te blijven. Ik denk dus wel dat jullie (ed en leo) erbij zitten. De eerste 3 dagen is altijd wennen, maar daarna is het een geweldige sfeer, iedereen kijkt elkaar recht in de ogen. Je moet aan Kel wennen, ik moest dat ook. Ik vond haar in het begin overdreven. Ik zeg tegen nancy "Nance waar zijn we belanddddddd??". Ik vond GJ eerst heel afstandelijk, maar hij is oke. Over mij moet je zelf oordelen, ik weet wel dat ik met niemand kwaaiigheid voorheb en dat ik geen onaardige jongen ben. Maar hebben denk ik, omdat wij eerlijk en open tegen elkaar zijn, en dat het duidelijk is hoe de vork in de steel zit, hierdoor hebben we Sandy binnen kunnen houden. En dat gaan we nu ook met jou doen. Leo is nu niet zich zelf.
Ed: ze vroege gister aan mij nog in de dagboekkamer hoe ik het vond en of ik het met iedereen kon vinden.
Pascal: kelly is een aardig wijf, maar morgen kan ze ook ineens uit haar dak gaan.
Ed: dat vind ik niet erg. Gister was ik ook pissed.
Pascal: maar daar moet je voor uit kijken. Want ze (BB) pakken het team, en dat doen ze om een emotie los te maken. Als jij gaat aggeren en kwaad wordt, dan hebbe ze je. Je ging met de deur gooien, en ja, dat is prachtig. Dat is het, je moet de middenweg vinden. Dat je jezelf toch een beetje moet wegcijferen. Niet helemaal hoor, maar dat doe ik ook. Je moet je eigen principes en standpunten handhaven en proberen uit te dragen, maar ik denk ook dat je soms, op sommige momenten, kijk, je weet hoe ik was in spanje, ik kan niet alles naast me neer leggen, maar hier moet ik het toch. Dat je in het belang van 6 mensen, in plaats van alleen naar jezelf.
Ed: kijk als ik kwaad ben en ik voel me kut, dat gaat niet, dan ga ik het opkroppen en lopen maaien, maar dat kan ik niet. En nu, nu ben ik het kwijt.
Pascal: je bent afhankelijk van wat je teammaten doen.
Ed gaat weer verder over het gebeuren van gister.
Pascal: ja, we zijn als groep gepakt, dat hebben Coos en ik gedaan, geintje. We zaten in de dagboekkamer en we wilden de captainsprocedure weten en op de wijs van We are the world gingen we de regels zingen, we gingen uit ons dak. Toen kregen we op ons sodemieter, en toen hadden we een officiele waarschuwing.
Danielle is nu wakker en uit bed, zit bij het hek.
Pascal: we roken al onraad want normaal krijgen we een battle altijd aangekondigd in een brief.
Ed: maar wat ik ook raar vond, is dat er in de dagboekkamer werd gezegd dat het fout is uitgelegd.
Tegenstrijdigheid tussen BB en Captain Pascal vond ie dus erg verwarrend.
Pascal: wat ik denk is dat zij deze manier aangrepen, juist zonder brief, want tegen andries zeiden ze precies hetzelfde, maar , het is echt, 1 1 richtingsverkeer. Als BB bijvoorbeeld zegt dat die tafel rood is, dan is ie rood (ook al is ie blauw), dit moet je gewoon aannemen en er niet tegenin gaan. Ik zit hier al veel langer, dus ik weet hoe het gaat. Nu gingen ze gewoon een hele nieuwe procedure volgen. Misschien was het wel een echte battle, ik weet het niet, ik weet het echt niet meer.
Ed: maar als het wel een echte battle is, waarom krijgen we dan geen uitslag?
Pascal: maar ik denk dat ze ons aan het denken wouden zetten. Dat er echt iets mis was, maar ze konden ons met geen mogelijkheid pakken.
Ed: ik denk wel dat ze hier iedere cm van het huis kunnen filmen.
Pascal: nee. In die tuin is alles te filmen, maar niet alles te zien.
UItgebreide stream zonder betaling ...Iemand heeft gekraakt .....Beveiliging deugt niet ........
Ben je een BB fan en geen zin om telkens 2,50 te betalen?
Erg dom om het zo open te zetten! Have fun, zolang het nog werkt
Breedband
mms://62.250.19.110/BigBrother_bb_1
mms://62.250.19.110/BigBrother_bb_2
Smalband
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_1
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_2
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_3
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_4
DISCLAIMER:
We zijn niet aansprakelijk voor mogelijke schade....
Eigen risico ..
Sandy is weer uit bed en is suiker aan het eten. Ze heeft geen microfoon om dus ze praat niet tegen Ed en Pascal.
Danielle zit nog steeds bij het hek, maar ze bemoeit zich niet met het gesprek.
En Sandy gaat weer naar bed toe.
Ed en Pascal praten door over de spreekwoorden.
Pascal: ze hebben het denk ik gedaan om ons aan het denken te zetten, dat wij gaan denken hoe zij denken. Hierna vraag ik het, dit vergeet ik nooit meer. Prachtig, ik vind dit echt een schitterende actie.
Ed: en dan kom je terug, en dan is gewoon het huis leeg.
Ed pakt wat water en Danielle zit nog steeds stil bij het hek.
[ik ga stoppen]
Pascal vertelt dat hij in de DBK voor de grap de regels zong. Toen ging H van der T uit 'r dak. En toen kregen we een officiële waarschuwing.
Daan komt bij het hek, ze kan niet slapen omdat het zo heet is.
P: Gisteren was GJ dronken en heeft hij die fles daar neer gezet, en ik heb er ook één daarneer gezet. Soms heb je iemand tegen je, maar tijdens de battle ben je allemaal samen.
E: Het viel me gisteren gewoon rauw op m'n dak. Ik kwam binnen en jullie wantrouwden de boel al.
P: Ja, dat kwam omdat we geen officiële envelop hadden gekregen.
E: Ja, en wat ik raar vond was dat ze in de DBK zeiden dat jij iets verkeerd had uitgelegd, en dat jij iets heel anders zei.
P: Ja maar het is echt eenrichtingsverkeer. Als zij zeggen dat die tafel rood is, dan is die rood, ook al zie jij dat hij blauw is. Daarom moet je mij maar geloven want ik zit hier al drie weken. Misschien was het wel een echte battle, en is het gewoon een nieuwe procedure, ik weet het gewoon niet.
E: Ja, maar ik ging maar gewoon door, want anders...
P: Maar ik denk dat ze ons gewoon ergens om moesten pakken, er was gewoon iets mis, met die camera's.
E: Ik denk dat ze iedere cm. in dit huis kunnen filmen.
P: Alles is te filmen, maar niet te zien. Geeft een vb.
Maar ik kan jouw theorie volgen maar die van mij ook.
Nu hebben ze het over de voorwerpen van de battle die met spreekwoorden te maken hebben. Pascal noemt alle spreekwoorden op.
E: Maar als deze sanctie om de battle ging, dan was het wel erg voorbarig dat ze al die spullen weghaalden.
P: Ze hebben het gewoon gedaan om ons aan het denken te zetten.
E: Ja, het is wel gelukt.
...
E: Ik heb stijve poten joh, ik heb overal pijn.
P: Van het rennen. Maar ze waren niet boos gisteren?
E: Nee, ik heb nog bedankt voor die cd.
P legt E het koffiezetapparaat uit.
Ik kap ermee hoor, dit is echt saaaaaaaaaaai.
Coos en Andries bij het hek.
Een hoop gefluister.
Coos probeert Andries te bewegen een 'Koen hagelslag' truc uit te voeren, met koffiebonen deze keer.
Coos wil dat Andries 'Het lukt toch niet' gaat schrijven.
Andries lijkt nu inderdaad iets bij het hek te schrijven op de grond.
Iets met de woorden 'Frenk' en 'Loser'.
(De rest van het huis is in diepe slaap)
Coos: Ed, we zijn een geintje met arm aan uithalen. Er moet vlak bij het hek in Arm op de grond komen te staanL Frenk Looser. Maar daar menen we niks van.
Onderstussen probeert Andries de woorden te maken. Onee de helft staat in rijk op de grond. Ze vinden dat er een knipoog moet komen te staan omdat ze er niks van menen (jaja).
Ed helpt nu ook.
Andries: Ook nik s tegen paskal en gj zeggen.
Coos: Ik zeg helemaal niks laat maar een beetje escaleren.
Hihi er worden een paar scheten gelaten
Ze gaan weer slapen, wordt er gezegd.
De Ed komt ook naar het hek, Coos (degene die dit allemaal bedacht heeft) legt uit dat ze aan een kant van het hek 'Frenk' hebben geschreven, en aan de andere kant 'Looser'.
Ed mag niks zeggen, het is een grapje.
Ze willen er nog een knipoogje bij maken, om te laten zien dat het een grapje is (Yeah right! Andries is m.i. wel erg dom om in dit trucje van Coos te trappen!).
(Coos heeft trouwens nog steeds z'n fake bril op.)
Ed doet driftig mee met het vervaardigen van de knipoog.
Er worden een paar scheten gelaten en gegiecheld.
De mannen gaan naar bed.
(Ik ook, ik lees morgen wel in de streams hoe Frenk lekker gaat flippen )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |