quote:
Op donderdag 26 mei 2005 12:56 schreef magik77 het volgende:Belgen beweren dat nederlanders associaal zijn, en chovanistisch.
Ik heb een keer gezien hoe Richard Groenendaal als enige niet belgische wielrenner tussen 7-8 belgische renners zat tijdens een Belgische super prestige wedstrijd. Het hele seizoen werd al gedomineerd door belgen (goed gedaan belgen) Maar toen ze Groenendaal uit gingen fluiten en boe gingen roepen, had ik het wel gezien. Ronduit asociaal om een oud wereldkampioen en top veldrijder zo uit te fluiten. Iemand als Groenendaal zorgt ervoor dat de sport nog enigzins spannend blijft, en toch nog wel internationaal aanzien heeft. Zelfde als met dat motorcross, super chauvanistisch, gun een ander ook iets. Hier in Nederland roepen we al jaren om wat concurentie bij het langebaan schaatsen bij de heren, ik vind het mooi om eens een keer een Amerikaan all round kampioen te zien worden in plaats van alweer een Ritsma, Romme, enz enz.
hallo, de belgishe pers is toen met groenendael daar heel hard tegen in gegaan, dat dat echt schandalig gedrag was... en dat geef ik ook toe, en veel vlamingen met mij.
en de belgische verslaggevers ... enkel de stem van carl maes ( ex-trainer van K. CLijsters) is hyperirritant, maar om te zeggen dat de inhoud van hun commentaar slecht is, vind ik te ver gaan.
ik kijk ook meestal naar de franse post, of de waalse zenders, het is beter, en frans is ook mijn moedertaal ( eigenlijk mijn vadertaal, maar soit)