abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:54 #1
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27352456
Ik snap iets niet:

Net was Wouter Bos in Vara Laat en daar beweerde hij dat de Europese Grondwet absoluut geen invloed zou hebben op dingen als ons drugsbeleid, homo-huwelijk, abortus enz. waar wij als Nederlanders zo lang voor hebben gevochten.

En toen kreeg hij de vraag of de grondwet iets zou veranderen aan slecht dierenvervoer of stierenvechten en toen beweerde hij dat dit wel goed mogelijk was. Omdat als er maar genoeg mensen tegen zijn in Europa dit in het Europese Parlement besproken moest worden.

Maar dit is dan toch complete bullshit? Waarom is het dan wel mogelijk stierengevechten aan de kaak te stellen en bijvoorbeeld ons gedoogbeleid (waar veel buurlanden het niet mee eens zijn) dan weer niet?
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_27352569
Je begrijpt dat een tegenstem uiterst gewenst is?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27352998
In de grondwet staat zelfs dat culturele tradities op het gebied van dieren, zoals stierenvechten, eerbiedigd moeten worden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:21:11 #4
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27353398
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Je begrijpt dat een tegenstem uiterst gewenst is?
Je begrijpt dat ik helemaal niets heb aan niet onderbouwde opmerkingen?
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:27:52 #5
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_27353722
Democratie heet dat... als iets aan de kaak gesteld moet worden wil dat nog niet zeggen dat t weg gaat. En ja als er genoeg mensen tegen zijn, moet dat besproken worden, vergeet alleen niet dat er dan altijd nog voorstanders zijn. Bij dierenvervoer kan ik t me voorstellen dat er dan ook iets aan gedaan kan worden als dit internationaal is. maar bij het stierenvechten (bijvoorbeeld) zijn ze snel uitgepraat, omdat dit cultureel is voor een bepaald land. kan dan eventueel een nationaal vraagstuk worden voor dat land en dan weet je al gouw wel het antwoord. tenminste.... zo begreep ik dat verhaal van Woutertje Bos.
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:37:34 #6
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_27354152
Ik vind dat Wouter Bos een beetje het kabinet en het volk zit te paaien. Hij wil wel heel graag in de regering na de volgende verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VeX- op 25-05-2005 21:43:49 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:53:03 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27354801
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:58 schreef King_Nothing het volgende:

Net was Wouter Bos in Vara Laat en daar beweerde hij dat de Europese Grondwet absoluut geen invloed zou hebben op dingen als ons drugsbeleid, homo-huwelijk, abortus enz. waar wij als Nederlanders zo lang voor hebben gevochten.
Dat klopt.
quote:
En toen kreeg hij de vraag of de grondwet iets zou veranderen aan slecht dierenvervoer of stierenvechten en toen beweerde hij dat dit wel goed mogelijk was. Omdat als er maar genoeg mensen tegen zijn in Europa dit in het Europese Parlement besproken moest worden.
Ik denk dat Bos doelt op het burgerinitiatief, waar je via een miljoen mensen een onderwerp op de Europese agenda kan zetten. Zodoende kan je zaken als stierenvechten aankaarten, maar uiteindelijk is het aan het lidstaat zelf. Gelukkig wordt de EU niet de superstaat die zich op alle terreinen bemoeit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:57:50 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27355011
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:37 schreef VeX- het volgende:
Ik vind dat Wouter Bos een beetje het kabinet en het volk zit te paaien. Hij wil wel heel graag in de regering na de volgende verkiezingen.
Het kabinet paaien is niet echt handig als je graag in de regering wilt.

Oppositievoeren is daarentegen niet alleen maar de anti-kabinet-partij zijn, of zoals Bos het zelf zegt: "Het is niet mijn bedoeling premier Balkenende in de problemen te brengen met een mislukt referendum. Je moet als oppositie zeggen wat je werkelijk vindt, je moet durven nadenken over het landsbelang.’"
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:02:46 #9
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27355268
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Bos doelt op het burgerinitiatief, waar je via een miljoen mensen een onderwerp op de Europese agenda kan zetten. Zodoende kan je zaken als stierenvechten aankaarten, maar uiteindelijk is het aan het lidstaat zelf. Gelukkig wordt de EU niet de superstaat die zich op alle terreinen bemoeit.
Juist. Dat vind ik dus aan Wouter Bos. Laat hij daar gewoon duidelijk over zijn in plaats van het te doen lijken alsof er door 'ja' te stemmen misschien wat aan gedaan gaat worden .

'Nederlandse tradities worden ABSOLUUT niet gewijzigd maar tradities van andere landen misschien wel doordat het weer besproken gaat worden...'
Nee, dat is geen gezwel!
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:14:12 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27355854
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:02 schreef King_Nothing het volgende:

'Nederlandse tradities worden ABSOLUUT niet gewijzigd maar tradities van andere landen misschien wel doordat het weer besproken gaat worden...'
Ja, misschien. Tsja, als optimisme ook al niet meer mag...
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:16:51 #11
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27355979
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, misschien. Tsja, als optimisme ook al niet meer mag...
Het blijven natuurlijk 2 antwoorden op een in weze dezelfde vraag. Aan optimisme in de politiek zit ik niet te wachten, meer op realisme en duidelijkheid.
Nee, dat is geen gezwel!
pi_27367167
Woutertje Bos zegt er alleen niet bij dat de Europese Commissie die verzoeken van die 1 miljoen mensen zo naast zich neer kan leggen.
Bovendien is 1 miljoen maar 0,25% van de Eurpese Unie, daar liggen ze echt niet wakker van.

Het enige wat nu zichtbaar wordt is dat het geen verschil maakt of Balkenende of Bos Premier is, dat is nu wel pijnlijk duidelijk geworden..

Je kan overigens nu al een verzoekschift indienen bij het europees Parlement:

http://www.europarl.eu.int/petition/petition_nl.htm
  donderdag 26 mei 2005 @ 21:01:44 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27386408
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:41 schreef NLweltmeister het volgende:
Je kan overigens nu al een verzoekschift indienen bij het europees Parlement:
Doe het alleen niet op vrijdag, want dan tekenen ze alleen maar in.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27391360
Heeft er iemand de afgelopen dagen trouwens nog ergens een tegenstander op de publieke omroepen gezien? De verhouding lijkt de afgelopen dagen te zijn verschoven naar rond de 1:10 voor de voorstanders.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:15:29 #15
95608 Speth
Rorschach
pi_27399293
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:58 schreef King_Nothing het volgende:
Ik snap iets niet:

Maar dit is dan toch complete bullshit? Waarom is het dan wel mogelijk stierengevechten aan de kaak te stellen en bijvoorbeeld ons gedoogbeleid (waar veel buurlanden het niet mee eens zijn) dan weer niet?
Ik vind het ook een rare formulering, maar waar hij waarschijnlijk op doelt is dat er binnen de EU veel meer draagvlak zal zijn voor het verbieden van wreedheden jegens dieren dan het aan banden leggen van ons drugsbeleid.
pi_27399426
.

[ Bericht 100% gewijzigd door NLweltmeister op 27-05-2005 10:23:23 ]
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:44:11 #17
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27414486
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:15 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik vind het ook een rare formulering, maar waar hij waarschijnlijk op doelt is dat er binnen de EU veel meer draagvlak zal zijn voor het verbieden van wreedheden jegens dieren dan het aan banden leggen van ons drugsbeleid.
Ik denk het niet. Vooral Duitsland en Frankrijk hebben de pest aan ons drugsbeleid.
Nee, dat is geen gezwel!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:58:58 #18
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27414835
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:41 schreef NLweltmeister het volgende:
Woutertje Bos zegt er alleen niet bij dat de Europese Commissie die verzoeken van die 1 miljoen mensen zo naast zich neer kan leggen.
PRECIES, en zo gaat het de gehele campagne al. Dat is nou net hetgene waar ik zo kotsmisselijk van wordt. Ik ben niet van plan om die honderden pagina's aan grondwet te lezen dus ik verwacht dan wel hele waarheden van de volksvertegenwoordigers, geen halve die hun net het best uitkomt. De manier van campagne voeren alleen al is niet te vertrouwen, laat staan die hele grondwet. Nu zag ik weer in 2Vandaag dat Groenlinks en de VVD het gedeelte over het Europees leger heel anders uitleggen. Volgens de VVD staat er in de grondwet dat de steun van de VN niet nodig is, volgens Groenlinks is dat wel het geval.

Waarom zou ik de hele zaak nog vertrouwen? Als de politici al niet meer weten wat er in staat ga ik mijn goedkeuring niet geven aan een document van honderden pagina's die vele valkuilen zou kunnen bevatten. Dan kies ik voor voortzetting van de huidige situatie, ook al is die niet ideaal. Tegen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')