abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 16:37:32 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27411105
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:34 schreef GinaG het volgende:

[..]

Omdat je misschien iit tot SOMMIGE ouders wel heel goed de consequenties inschat mbt tot kinderen
Wat heeft dat te maken met het totaal niet kunnen inschatten hoe je leven er over 10 jaar eruit ziet? En derhalve ook de consequentie voor jezelf een hele andere betekenis zou kunnen krijgen.
quote:
en genoeg zelfkennis hebt om ze dan niet te willen? Ik roep al vanaf mijn 7e ofzo dat ik geen kinderen wil ben inmiddels 28 .....
Ja en, wat heeft dat te maken met mijn opmerking?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 16:39:30 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27411187
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zelfkennis is de kennis die je op dat moment van jezelf hebt. Sommige dingen kunnen ineens anders zijn. Er kan een moment komen dat de balans voor jou omslaat, waardoor je de negatieve consequenties alsnog voor lief neemt. Het is niet gezegd dat dat gebeurt, zeer zeker niet. Je kunt nu echter weinig zeggen over een periode die jaren later ligt..
Precies.
Zo wilde mijn vrouw tot haar 29ste ook geen kinderen
pi_27411253
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het totaal niet kunnen inschatten hoe je leven er over 10 jaar eruit ziet? En derhalve ook de consequentie voor jezelf een hele andere betekenis zou kunnen krijgen.
[..]

Ja en, wat heeft dat te maken met mijn opmerking?
Dat je jezelf gewoon goed genoeg kent om te weten dat je nooit kinderen wilt (niet bereid bent om je leven aan te passen etc. etc.).
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:42:11 #104
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27411298
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:41 schreef GinaG het volgende:

[..]

Dat je jezelf gewoon goed genoeg kent om te weten dat je nooit kinderen wilt (niet bereid bent om je leven aan te passen etc. etc.).
Je gaat er hier gemakshalve van uit dat je altijd wilt blijven leven zoals je nu doet. Dat hoeft ook niet zo te zijn, het kan zijn dat je op een andere manier wilt gaan leven.
pi_27411369
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je gaat er hier gemakshalve van uit dat je altijd wilt blijven leven zoals je nu doet. Dat hoeft ook niet zo te zijn, het kan zijn dat je op een andere manier wilt gaan leven.
Je hoeft niet op alle standpunten te veranderen in je leven Ik leef nu heel anders dan 10 jaar terug maar over sommige dingen denk ik nog altijd hetzelfde, zoals bijv. ik zal me nooit bekeren tot moslim ook al hou ik nog zoveel van de heer in kwestie (heb wel eens in die situatie gezeten)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 16:45:00 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27411415
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:41 schreef GinaG het volgende:

[..]

Zoals gezegd had mijn vrouw dat ook tot haar 29ste.
Persoonlijk vond ik dat niet zo erg omdat ik wist dat ik verminderd vruchtbaar ben en kinderen een heel lang en vervelend ziekenhuis traject zou opleveren.

En wat denk je? We kennen elkaar koud 6 maanden en ze wilde plotseling niets liever dan kinderen.

Ik zeg dus niet DAT je per definitie altijd die kinderwens zal krijgen, maar op voorhand er van uit gaan dat je hem nooit zal krijgen zal je nog wel eens voor een verrassing kunnen plaatsen.

Met andere woorden. leg je zelf niet vast op keuzes.
pi_27411525
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals gezegd had mijn vrouw dat ook tot haar 29ste.
Persoonlijk vond ik dat niet zo erg omdat ik wist dat ik verminderd vruchtbaar ben en kinderen een heel lang en vervelend ziekenhuis traject zou opleveren.

En wat denk je? We kennen elkaar koud 6 maanden en ze wilde plotseling niets liever dan kinderen.

Ik zeg dus niet DAT je per definitie altijd die kinderwens zal krijgen, maar op voorhand er van uit gaan dat je hem nooit zal krijgen zal je nog wel eens voor een verrassing kunnen plaatsen.

Met andere woorden. leg je zelf niet vast op keuzes.
Waarom niet, ik ben er toch happy mee dat ik mezelf beperk:
- geen kinderen
- nooit bekeren tot welke geloof dan ook (dus niet specifiek moslim)

Overigens vind IK dat IK een veel vrijer leven heb zonder bovengenoemde ''beperkingen'' (beperkingen als in kids, bekeren tot geloof)

[ Bericht 5% gewijzigd door GinaG op 27-05-2005 16:58:52 ]
pi_27412154
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met alle respect, maar hoe kan je dit zeggen?
Je hebt geen idee hoe je leven er over 10 jaar uit ziet en wat je verlangens en wensen op dat moment zijn.

Begrijp me goed ik wil hiermee niet zeggen dat je per definitie kinderwens ZAL krijgen, of dat je minderwaardig bent wanneer je die niet krijgt. Maar je kunt op je twintigste (of op je dertigste of op je veerstigste) met betrekkinging tot geen enkel item zeggen dat je keuze vaststaat.

Waarom zou je jezelf ook zo willen beperken
Omdat ik gewoon veel redenen ook heb om het niet te willen. Ik heb een erfelijke stoornis genaamd NLD, dat wil ik mijn kind niet aan doen. Daarbij had mijn moeder bij haar zwangerschap van mij de erfelijke complicatie dat de spieren van haar baarmoeder niet meegroeiden. Ik ben al behoorlijk tenger, dus dat zou ik nooit overleven. Dat weten veel mensen niet, want daarbij wil is sowieso geen kinderen. En dat drammerige, dat vind ik niet cool. Ik heb niet het idee dat ik iets mis ga lopen omdat ik toevallig geen kindjes wil.
pi_27412170
Yay discussie!
pi_27412333
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 17:09 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon veel redenen ook heb om het niet te willen. Ik heb een erfelijke stoornis genaamd NLD, dat wil ik mijn kind niet aan doen. Daarbij had mijn moeder bij haar zwangerschap van mij de erfelijke complicatie dat de spieren van haar baarmoeder niet meegroeiden. Ik ben al behoorlijk tenger, dus dat zou ik nooit overleven. Dat weten veel mensen niet, want daarbij wil is sowieso geen kinderen. En dat drammerige, dat vind ik niet cool. Ik heb niet het idee dat ik iets mis ga lopen omdat ik toevallig geen kindjes wil.
Ik heb als reden ik wil ze niet, simpel. Als mensen vragen waarom? Dan wil ik nog wel eens zeggen, om dezelfde redenen waarom ik een hekel heb aan de kleur ''aquamarijn'', ik weet ook niet waarom ik er een hekel aan heb, maar het is nou eenmaal zo Valt me op dat mensen het heel moeilijk kunnen verkroppen als je niet met allerlei ''intressante'' redenen aankomt zetten waarom je geen kinderen wilt.

Het schijnt toch wel moeilijk te zijn voor mensen om te zeggen, ''ok dat kan'' nadat ik heb gezegd dat ik geen kinderen wil
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:19:37 #111
98841 Cochese
pave the rainforest
pi_27412394
Kindjes maken daarintegen, mmmmmmm....

Lekkur...
Supermodels on my D
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:04:49 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27413488
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:43 schreef GinaG het volgende:

[..]

Je hoeft niet op alle standpunten te veranderen in je leven Ik leef nu heel anders dan 10 jaar terug maar over sommige dingen denk ik nog altijd hetzelfde, zoals bijv. ik zal me nooit bekeren tot moslim ook al hou ik nog zoveel van de heer in kwestie (heb wel eens in die situatie gezeten)
Wat dit betreft is persoonlijkheid hetzelfde als beleggen : Het verleden biedt geen enkele garantie voor de toekomst.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 18:24:46 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27413993
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:47 schreef GinaG het volgende:

[..]

Waarom niet, ik ben er toch happy mee dat ik mezelf beperk:
- geen kinderen
- nooit bekeren tot welke geloof dan ook (dus niet specifiek moslim)

Overigens vind IK dat IK een veel vrijer leven heb zonder bovengenoemde ''beperkingen'' (beperkingen als in kids, bekeren tot geloof)
Ho ho, ik zeg niet dat je KEUZE je beperkt. Ik zeg dat HET GEBREK AAN KEUZES je beperkt.

Jammer dat je mijn betoog simpelweg niet begrepen hebt.
pi_27415010
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ho ho, ik zeg niet dat je KEUZE je beperkt. Ik zeg dat HET GEBREK AAN KEUZES je beperkt.

Jammer dat je mijn betoog simpelweg niet begrepen hebt.
En als ik daar nou simpelweg happy mee ben
pi_27416567
als je geen kinderen wilt dan had je er niet hoeven zijn, je bent immers vrouw om kinderen te baren, whaha

trust me, op een gegeven moment kom je een man tegen waardoor je nestdrang tot ongekende hoogten stijgt.

En ik vind vrouwen die geen kinderen willen gewoon onsympathiek. Oestrogeen tekort ofzo.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 20:23:20 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27416634
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:20 schreef maertz het volgende:

En ik vind vrouwen die geen kinderen willen gewoon onsympathiek. Oestrogeen tekort ofzo.
In samenhang gezien is dit nogal onzinnig.
pi_27416648
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:20 schreef maertz het volgende:
als je geen kinderen wilt dan had je er niet hoeven zijn, je bent immers vrouw om kinderen te baren, whaha

trust me, op een gegeven moment kom je een man tegen waardoor je nestdrang tot ongekende hoogten stijgt.

vrijdag 27 mei 2005 @ 20:25:30 #118
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_27416669
Het is één groot complot van al die radicalen die in OUD rondlopen!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27416866
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is één groot complot van al die radicalen die in OUD rondlopen!!!
Daarom heb ik dit ook in R&P geplaatst, omdat ik geen zin had in dat soort reacties. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')