abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27329878
He allemaal,

over een paar weken willen m'n vriendin en ik lekker in de auto springen, tentje achterin en gewoon lekker ff 1,5 week ergens naartoe rijden. Nu hebben wij 3 plaatsen in gedachten die ons wel leuk lijken. Zowel Toscane, Bretagne als de streek rond Marseille/Nice/Monaco lijkt ons wel leuk om naartoe te gaan.

Wij willen alletwee gewoon een leuke relaxte, maar toch wel actieve vakantie. We vinden het beide leuk om gewoon lekker wat te wandelen, dingen te bekijken en lekker te kunnen zwemmen. Wie van jullie heeft ervaringen met een van bovenstaande gebieden en wil deze delen .

Alvast bedankt!
Live to ride, ride with your heart
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:46:30 #2
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_27330473
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:25 schreef Boost het volgende:
He allemaal,

gewoon lekker ff 1,5 week ergens naartoe rijden.
w00t 1.5 week rijden?
dan kan je wel naar turkije gaan `

ot
Bretagne was ik vorig jaar, elke dag elke dag regen

Monaco is leuk, maar dan moet je je tentje wel in frankrijk zetten
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:46:35 #3
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_27330475
Als je wat geld te besteden hebt, omdat alles daar vrij prijzig is.. zou ik lekker voor marseille/nice/monaco gaan..erg leuk, mooie omgeving en genoeg te zien
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:48:25 #4
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_27330519
Toscane is top!! Lekker weer, mooie omgeving, lekker eten. Zoek een meertje op bij een van de vele heuvels daar en je hebt activiteit en water bij elkaar!! Ik zou het wel weten!!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_27330693
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:48 schreef lotje11 het volgende:
Toscane is top!! Lekker weer, mooie omgeving, lekker eten. Zoek een meertje op bij een van de vele heuvels daar en je hebt activiteit en water bij elkaar!! Ik zou het wel weten!!!
Kun je daar dan gewoon vrij kamperen of stel ik nou een domme vraag?
Met die activiteit komt het dan iig wel goed ja haha.

Iig al bedankt voor de reacties, maar kunnen jullie me misschien ook wat meer over de omgeving/mogelijkheden/dingen te bekijken vertellen?
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:56:48 #6
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_27330740
beetje browse op het internet he voor meer info..kan je zelf kijken wa je leuk vind
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:58:11 #7
5673 heijx
Qui que boue
pi_27330774
Marseille is niet echt hetzelfde als Nice/Monaco. Een beetje Raffinaderij capital van de Franse zuidkust. Vanaf Toulon naar het oosten is prima te doen (Hyères).

Overigens zeg ik altijd Toscana Toscana Toscana.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:03:24 #8
5673 heijx
Qui que boue
pi_27330905
http://www.camping.it/english/toscana/

Vrij kamperen is per gemeente apart geregeld. Soms wordt het toegestaan, soms niet.

En inderdaad, Google is your friend.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_27331036
Aan alle mensen dien nu Toscane zeggen...

welke streek is het mooiste...

En ja...ik weet het...google is my friend...probeer alleen op deze manier de door mij gevonden informatie te mengen met andere ervaringen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:08:24 #10
22578 lotje11
pi_27331042
Dingen om te bekijken in toscane? Florence Siena Volterra Lucca, evt Pisa als je erg in het noorden zit of Rome als je erg in zuid toscane zit. Wij zij naar zuidwest toscane geweest en daar was een van de hogere bergen in de buurt de mont amiata, een megabos waar je heerlijk rustig kunt wandelen. Verder Google of toscane.pagina.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:10:06 #11
22578 lotje11
pi_27331084
Ik vond de crête (een streek in het zuiden van toscane) erg leuk, apart met die kale heuvels. Er dicht ind ebuurt zijn ook wel weer de typische toscaanse heuvels met cypressen enzo, dus lekker afwisselend.
pi_27390229
En ik ga dit topic es ff een schop naar boven geven

Ben nog steeds op zoek naar specifieke ervaringen van personen en wat er te doen/zien was enz.

alvast bedankt!!
pi_27390323
Bretagne is erg mooi. Ruwe kust, mooie steden en veel te zien. En niet zo toeristisch en duur als de Riviera.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_27396546
Maar kun je in Bretagne ook nog een beetje van de zee genieten of is de kuststreek daar niet echt geschikt voor?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 08:21:19 #15
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_27396604
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 08:10 schreef Boost het volgende:
Maar kun je in Bretagne ook nog een beetje van de zee genieten of is de kuststreek daar niet echt geschikt voor?
De kust is er vrij ruw, veel rotsen/kliffen, erg mooi!
In de verschillende baaien heb je vaak beschutte zandstrandjes liggen, daar kan je dan ook wel zwemmen. Maar je hebt er geen zandstranden zoals in Nederland.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 27 mei 2005 @ 08:24:14 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27396628
Nadeel van Toscane/Italië is dat als je veel wilt wandelen/trekken je constant met private jachtgebieden en dergelijke te maken hebt. Daar moet je echt uitzoeken/plannen waar je mag lopen.
Verder natuurlijk wel mooie landschappen/prima eten enzo.
Maar Toscane zou ik nu doen of vanaf begin september; tijdens het hoogseizoen erg heet en de bekende steden echt druk, en (zwem)water heb je daar ook lang niet overal.

Omgeving Bandol, tussen Marseille en Toulon, heb je prima stranden, plenty campings en net iets minder druk dan tussen Toulon en Nice.
Aix (-en-provence) mooie gezellige stad, Marseille en Toulon zijn ook niet ver weg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27396674
Ik zou naar Toscane gaan!!! Errug lekkr, daar krijg ik écht een vakantiegevoel van. Ik ben een paar keer in de omgeving van Sienna geweest. Ik zou zo weer terug gaan.
Bretagne is minder en zuid-frankrijk een beetje ordinair, maar ook leuk.
pi_27406982
bedankt voor alle reacties tot dusver! Het wordt er alleen niet makkelijker op want beide streken hebben zo hun voordelen en mooie kanten...wordt dus nog es ff kijken wat het gaat worden!

Meer ervaringen hier zijn trouwens altijd welkom !
pi_27417669
Toscane, kan een oase van rust zijn, alleen het grote nadeel is dat de afstanden best groot zijn. Als je in Florence zit, wat overigens een prachtige stad is, dan duurt het toch wel zo'n 2 uur voordat je bij de kust bent. Als je ff lekker in zee wilt zwemmen enzo, dan zijn er veel betaalstranden daar, en maar weinig echte mooie zand stranden.

In tegenstelling tot toscane, is het in zuid frankrijk, soms een gekkenhuis, afgelopen zomer hadden we een huisje in Grimaud (in de buurt van Saint Tropez). En daar staat vaak de gehele dag file op al die kustwegen. In de buurt van Hyeres in dan een betere plek om te zitten. Als echte aanrader, wil ik je het strand van Le Lavandou aanraden dat is echt fantastisch.

Het ligt er dus net aan wat je wilt, ik ben vorig jaar in Zuid-Frankrijk geweest, en het jaar ervoor in Toscane, en als ik zou mogen kiezen zou ik het niet weten. Je moet het namelijk allebei zelf ondekt hebben. Op me site staan wat vakantie foto's van vorig jaar en het jaar ervoor.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:22:02 #20
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27417849
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:14 schreef vandruten het volgende:
Als echte aanrader, wil ik je het strand van Le Lavandou aanraden dat is echt fantastisch.
Ssssssttttttt...dat is een van die bewaarde geheimen

Over 2,5 week zit ik daar weer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:38:52 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27430370
Wij zijn twee jaar geleden een paar weken in Toscane wezen kamperen en vonden het een heerlijke vakantie. Er zijn zát campings, daar hoef je je niet druk over te maken. Het is er érg mooi. Zowel het bekende, typisch Toscaanse goudgele heuvellandschap met cypressen alsook de steden (Sienna, Florence, Lucca, maar ook veel mooie kleinere plaatsjes).

In Florence zit een stadscamping (camping Michelangelo). Het is op loopafstand van het centrum, en er heerst een gezellige backpackers-sfeer. Niet iets om lang te staan, maar ter afwisseling van de rustigere, landelijk gelegen campings is het leuk.
Alternatief is een camping in Fiesole, dat is een plaatsje dat tegen Florence aan ligt. Als het erg heet is, is dat een prettigere camping, want hij ligt verscholen tussen de bomen, bovenop een heuvel. Vanaf het zwembad heb je een prachtige uitzicht over de stad.

Wat betreft de kust ben ik het eens met wat hierboven al beschreven staat: druk, vol en op enkele stukken na niet echt spectaculair. Wel leuk om een dagje langs de kustweg te toeren, maar niet om te gaan staan.

En natuurlijk moet je even langs Pisa, al is het maar om mensen koddig in de rij te zien staan om deze foto te kunnen maken:

Laat ik tenslotte het eten niet vergeten. Daar houden ze in Toscane van! Goed eten en lekkere wijn is overal te vinden.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_27430678
Toskane is geweldig, maar pisa de moeite niet waard.
Florence en Sienna zijn duizende malen intressanter.
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:56:38 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27430706
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:54 schreef LibertarianX het volgende:
Toskane is geweldig, maar pisa de moeite niet waard.
Florence en Sienna zijn duizende malen intressanter.
Mee eens, maar tóch moet je er even een half middagje langs.
Zo'n icoon als die toren wil je gewoon ff zien. Kleine moeite en best leuk.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_27430876
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Mee eens, maar tóch moet je er even een half middagje langs.
Zo'n icoon als die toren wil je gewoon ff zien. Kleine moeite en best leuk.
San Gimignano is dan veel intressanter, met zijn middeleeuwse wolkekrabbers en skyline.
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 14:20:34 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27431177
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:05 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
San Gimignano is dan veel intressanter, met zijn middeleeuwse wolkekrabbers en skyline.
Beetje vreemde vergelijking.
En het hoeft niet of-of te zijn.
Ik zou geen hele dagen in Pisa gaan doorbrengen, maar als je toch met je auto in Toscane bent, zou ik zeker even langs die toren gaan. Het is een leuk uitje. De hele heisa eromheen vooral, al is die toren ook best mooi, zo op dat grasveld. En hij is écht héél scheef.
Het is mooi te combineren met een tochtje langs de kust, waar je ook niet hoeft te blijven. Eindig dan bijvoorbeeld in Lucca, wat wél een hele mooie plaats is, en ga daar 's avonds lekker uit eten.
pi_27431486
Thnx allemaal,

Die foto´s zijn idd wel welkom, helpt ook weer wat mee haha.
Iig bedankt voor alle reacties!
pi_27478897
even een subtiel kickje
  maandag 30 mei 2005 @ 22:48:02 #28
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27496716
Wil je eigenlijk rondtrekken, of één vaste plek? Als je cultuur-minded bent zou ik echt voor Toscane gaan. Cortona is nog een mooie bestemming, al is het in verhouding tot dé trekpleisters wel wat zuidelijk.

Qua kust is Toscane niet zo boeiend. Dus als je ook een strand vakantie wil hebben zou ik voor zuid Frankrijk gaan. (Bretagne lijkt me daarvoor ook niet zo'n goede optie, al kan ik dat niet uit ervaring onderbouwen)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')