abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27395890
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:47 schreef vererita het volgende:
stem nu maar gewoon JA..... dat voelt beter en je voorkomt een 2de wereldoorlog.... wie wil dat nu niet en als je nee stemt dan hebben we gelukkig ook nog een parlement met een eigen verantwoordelijkheid of niet soms. Dus die Ja komt er echt wel.... gewoon een kwestie van tijd ....tot de volgende 2de kamer verkiezingen dus
Een 2e wereldoorlog voorkomen?
Is er dan ook een eerste wereldoorlog geweest?
En wanneer was dat dan, gij van allesweter daterend uit het jaar 1953?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:13:13 #102
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_27410263
Niet stemmen is het beste wat je kan doen.
Dat is beter dan ja of nee stemmen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_27410338
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Dan be je tegen het referendum dus neem ik aan?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:40:47 #104
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_27411239
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan be je tegen het referendum dus neem ik aan?
Ik ben tegen elk referendum, het domme volk stemt toch altijd nee, dat hebben voorbeelden in Amsterdam wel geleerd.
Gewoon weggegooid geld.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:43:40 #105
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27411367
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Niet stemmen is een ja stem he Indien namelijk niet boven een bepaald aantal mensen gaat stemmen nemen sommige partijen de uitslag van het referendum niet over.

Dan kun je beter blanco stemmen (wel inleveren; niets invullen).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:45:09 #106
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_27411420
Stemmen op Europa zelfs blanco is een doodzonde.
Je moet alles doen om de EG te boycotten.
pi_27411514
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:40 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik ben tegen elk referendum, het domme volk stemt toch altijd nee, dat hebben voorbeelden in Amsterdam wel geleerd.
Gewoon weggegooid geld.
Het gemiddelde opleidingsniveeau van de gemiddelde nederlander is inderdaad lager dan dat van de gemiddelde volksvertegenwoordiger, toch hebben beide elkaar nodig en dient de opdrachtgever (het 'domme' volk) wel serieus genomen te worden.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:31:57 #108
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27414171
Begin toch wel te merken dat de stemming bij de meesten aan het omslaan is naar een 'ja'. De hersenspoeling blijkt toch te gaan werken, jammer.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij een Frans NEE. Zal het referendum dan helemaal niet meer doorgaan? Of wel en wat gaat er dan gebeuren? Zal iedereen dan toch maar protest/ tegenstemmen aangezien het toch niet meer uit maakt of zijn het juist de tegenstemmers die thuis blijven aangezien de Fransen het al voor ons hebben gedaan?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:36:24 #109
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27414284
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:31 schreef Juichtoon het volgende:
Begin toch wel te merken dat de stemming bij de meesten aan het omslaan is naar een 'ja'. De hersenspoeling blijkt toch te gaan werken, jammer.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij een Frans NEE. Zal het referendum dan helemaal niet meer doorgaan? Of wel en wat gaat er dan gebeuren? Zal iedereen dan toch maar protest/ tegenstemmen aangezien het toch niet meer uit maakt of zijn het juist de tegenstemmers die thuis blijven aangezien de Fransen het al voor ons hebben gedaan?
Indien een Frans Nee gaat ons referendum door. Dan staat er een groter Nee-blok in Europa. Overigens zijn er nog steeds landen waar dan ook nog een referendum gehouden wordt waar een Nee uit kan komen.

Nee Frankrijk+Nederland = terug naar de tekentafel lijkt me.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:16:22 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27415163
Zodra Frankrijk nee stemt, zal het het nee-kamp in andere landen ook doen groeien. Als Frankrijk als enig land tegenstemt dan is het slagen van de grondwet al vrijwel onmogelijk, maar het zal vooral doordreunen in andere landen en daarmee helemaal geen schijn van kans maken. Bij een Frans ja zou eenzelfde effect optreden, hoewel wrs niet zo groot als andersom.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:45:08 #111
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_27415859
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:16 schreef Sidekick het volgende:
Zodra Frankrijk nee stemt, zal het het nee-kamp in andere landen ook doen groeien. Als Frankrijk als enig land tegenstemt dan is het slagen van de grondwet al vrijwel onmogelijk, maar het zal vooral doordreunen in andere landen en daarmee helemaal geen schijn van kans maken. Bij een Frans ja zou eenzelfde effect optreden, hoewel wrs niet zo groot als andersom.
Wijsneus.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:48:24 #112
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27415932
quote:
Hoe kom je daarbij? Op de frontpage was eerst iets van 48% tegen, nu al bijna 52%!
pi_27416024
Volgens RTL is het aantal mensen dat zegt te gaan stemmen met 12% toegenomen.

Nee 59% (was 67%)

Ja 41% (was 33%)
pi_27416082
quote:

Inderdaad, zowaar lijkt het er wel op dat veel mensen zelf beginnen te geloven dat alleen domme mensen 'NEE' stemmen en niemand wil dom zijn natuurlijk...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 20:05:40 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27416286
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Inderdaad, zowaar lijkt het er wel op dat veel mensen zelf beginnen te geloven dat alleen domme mensen 'NEE' stemmen en niemand wil dom zijn natuurlijk...
Och. Ik zou met alle plezier tegenstemmen als ik meende dat ik tegen moet stemmen.
2 jaar rechten op de HEAO gehad. Ik vond recht altijd wel taai (iInformatica was meer mijn ding) maar ik heb er toch wel veel van geleerd.

Deze tekst is nog niet zo slecht. Echt niet. Het kan beter qua tekst maar niet als 25 landen tevreden gehouden moeten worden
pi_27417128
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Stemmen op Europa zelfs blanco is een doodzonde.
Je moet alles doen om de EG te boycotten.
Wanneer ga jij eens intelligente reactie posten in dit topic?
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_27417254
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:52 schreef HiZ het volgende:
Volgens RTL is het aantal mensen dat zegt te gaan stemmen met 12% toegenomen.

Nee 59% (was 67%)

Ja 41% (was 33%)
Je moet niet verrschillende uitslagen door elkaar gaan halen. Die 41/59 was van een onderzoek van Maurice de Hond en de uitslag van Barend en van Dorp van gisteravond was 33/67.
Er is nog steeds een groei naar de NEE stemmers.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:02:44 #118
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27417408
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:48 schreef DaveM het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Op de frontpage was eerst iets van 48% tegen, nu al bijna 52%!
Goh, de Frontpage.

is er ook een peiling op de site van SP, dat is ook een goede objectieve graadmeter.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:05:46 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27417491
Waar komt die arrogantie eigenlijk vandaan, dat zodra er peilingen/onderzoeken zijn die niet in je straatje passen er gesproken wordt over hersenspoeling of "niemand wil dom zijn"? Je zag dat ook bij sommige voorstanders ten tijde van eerdere peilingen, en imho laat dat een dogmatiek van jewelste zien.
pi_27417570
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef Kokomo het volgende:

[..]

Je moet niet verrschillende uitslagen door elkaar gaan halen. Die 41/59 was van een onderzoek van Maurice de Hond en de uitslag van Barend en van Dorp van gisteravond was 33/67.
Klopt maar Maurice de Hond zei ook dat hij dat normaal gesproken met 10% bij zou stellen en dan kom je weer op de 43/57 balans uit. Hoe dan ook, nog steeds een voordeel voor de NEE vote. Zoals het hoort dus.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:15:16 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_27417679
Ach ze doen maar met hun propaganda-machine. Ik heb allang besloten wat ik ga stemmen. En denk niet dat Balkie er blij mee is.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:20:24 #122
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_27417804
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Domme mensen gaan stemmen.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:24:33 #123
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27417904
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Goh, de Frontpage.

is er ook een peiling op de site van SP, dat is ook een goede objectieve graadmeter.
.

Ik wijs er enkel op dat het eerder goed dan slecht gaat met de NEE-campagne.
Dat Fok! allesbehalve representatief is dat begrijp ik ook nog wel. Hetzelfde verhaal geldt voor de peiling op de site van Barend en Van Dorp, maar ondertussen tekent zich daar bij alle partijen een verschuiving af richting het NEE-kamp. .

Dat het niet in jouw "steek je kop maar in het zand en gok maar op een goede afloop" Pvda-straatje past (of het nu om de gevolgen van de Grondwet zelf gaat of om de uitslag van het referendum) is duidelijk.

Gelukkig kunnen we ook allemaal zien waar die typische blindheid en arrogantie van Pvda-huize toe geleid heeft; het huidige kabinet is nu nóg bezig de puinhopen van de multicriminele Heilstaat van Pvda en Groenlinks op te vegen.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:33:21 #124
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27418111
Dat zeg ik, arrogante dogmatiek. Heel goed DaveM.

Waarom je je aangesproken voelt is wel duidelijk, maar toch lees je niet dat ik het ook over sommige voorstanders heb die ook over dezelfde karaktereigenschappen beschikken.

Maar goed, ga vooral door met SP stemmen, om vervolgens de PvdA en GL te beschuldigen over het willen creeeren van een heilstaat. Of dat we de puinhopen van GroenLinks moeten opruimen. Je maakt jezelf compleet ongeloofwaardig.
pi_27418216
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:24 schreef DaveM het volgende:
Gelukkig kunnen we ook allemaal zien waar die typische blindheid en arrogantie van Pvda-huize toe geleid heeft; het huidige kabinet is nu nóg bezig de puinhopen van de multicriminele Heilstaat van Pvda en Groenlinks op te vegen.
Groenlinks heeft ook echt ooit geregeerd. Het tekend je domheid.
lollig
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:02:57 #126
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27418772
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:33 schreef Sidekick het volgende:
Dat zeg ik, arrogante dogmatiek. Heel goed DaveM.
Ik geef iemand gewoon een opstekertje door te wijzen op de frontpage.
Dat jij daar een (flauwe) grap over maakt, prima!

Maar het valt mij gewoon op dat jij heel vaak de SP er bij sleept.
Natuurlijk mag je proberen om de SP belachelijk te maken, maar dan moet je niet zeuren dat ik de Pvda belachelijk maak!
quote:
maar toch lees je niet dat ik het ook over sommige voorstanders heb die ook over dezelfde karaktereigenschappen beschikken.
Daar reageerde ik ook niet op.
quote:
Maar goed, ga vooral door met SP stemmen, om vervolgens de PvdA en GL te beschuldigen over het willen creeeren van een heilstaat.
Als het gaat om de multiculturele samenleving is de visie van de SP altijd een stuk realistischer en moediger geweest, terwijl je bij de Pvda en GL vrijwel uitsluitend struisvogelpolitiek cq selectieve blindheid en lafheid tegenkwam en helaas nog steeds regelmatig tegenkomt.

quote:
Of dat we de puinhopen van GroenLinks moeten opruimen.
Die partij regeerde weliswaar nooit landelijk, maar drukte wel een grote stempel op het politiek-correcte klimaat.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:03:48 #127
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27418787
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:38 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Groenlinks heeft ook echt ooit geregeerd. Het tekend je domheid.
pi_27419036
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:20 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Domme mensen gaan stemmen.
Ik vind het wel leuk om te stemmen deze keer. Ik vind het nog leuker om "nee" te stemmen. Normaliter kan ik moeilijk "nee" zeggen, dus dat voelt wel lekker.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:16:56 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27419122
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:02 schreef DaveM het volgende:

[..]

Daar reageerde ik ook niet op.
Inderdaad, dat kwam je niet zo goed uit. Je hebt liever niet genuanceerde voorstanders, want dan kan je niet met bombastische teksten iemand de mond snoeren.
pi_27419363
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef Kokomo het volgende:

[..]

De cijfers komen rechtstreeks van de website van rtl nieuws. En ze komen uit onderzoek van TNS/NIPO

bron

Lijkt me niet alleen een serieus onderzoeksinstituut, maar ook een duidelijke ruk richting 'ja'.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:36:07 #131
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27419680
Er gaan gewoon meer JA-stemmers naar de stembus HiZ.
Was een paar dagen geleden nog in het nieuws, je hebt toch geen last van selectief waarnemen zoals sommige Pvda-ers hier in POL?
pi_27419782
Goh, opvallend he, er gaan meer mensen naar de stembus en van die nieuwe stemmers gaan 2/3 ja stemmen. Dat is wat deze cijfers mij leren. Allesbehalve een bewijs dat er een versterking van het NEE kamp aan de gang is.
pi_27421767
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

De cijfers komen rechtstreeks van de website van rtl nieuws. En ze komen uit onderzoek van TNS/NIPO

bron

Lijkt me niet alleen een serieus onderzoeksinstituut, maar ook een duidelijke ruk richting 'ja'.
Als een uitslag in de richting gaat wat iemand graag wil horen blijkt het ineens een serieus onderzoek te zijn, enkele dagen geleden werd het op dit forum een tijdopname genoemd en niet serieus.

De stand zoals het buitenland er nu naar kijkt(en dat is in de regel objectiever) is 40%voor 60% tegen in nederland
en 45% voor en 55% tegen in Frankrijk.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 00:08:24 #134
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27422410
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:40 schreef HiZ het volgende:
Goh, opvallend he, er gaan meer mensen naar de stembus en van die nieuwe stemmers gaan 2/3 ja stemmen. Dat is wat deze cijfers mij leren. Allesbehalve een bewijs dat er een versterking van het NEE kamp aan de gang is.
Wat snap je nu niet aan m'n vorige reaktie?

Nogmaals: door de geweldige voorsprong van de tegenstanders voelen de voorstanders zich veel meer dan eerst geroepen om óók maar hun stem uit te brengen.

Als dít al zo moeilijk voor je is, waarom denk je überhaupt de gevolgen van de Grondwet goed genoeg te kunnen begrijpen om er je handtekening onder te zetten?

"Weet waar je ja tegen zegt!" is niet zomaar een advies hoor, ook jij hebt er wellicht iets aan!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 00:18:25 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27422673
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 23:47 schreef Kokomo het volgende:

enkele dagen geleden werd het op dit forum een tijdopname genoemd en niet serieus.
Deze peilingen hebben dezelfde waarde als die van dagen/weken geleden. Dat is weinig, maar het geeft wel een trend. Vorige week was het beeld dat de tegenstemmers in opmars waren, nu is het beeld dat de voorstanders weer iets inlopen.
pi_27423781
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:08 schreef DaveM het volgende:

[..]

Wat snap je nu niet aan m'n vorige reaktie?

Nogmaals: door de geweldige voorsprong van de tegenstanders voelen de voorstanders zich veel meer dan eerst geroepen om óók maar hun stem uit te brengen.

Als dít al zo moeilijk voor je is, waarom denk je überhaupt de gevolgen van de Grondwet goed genoeg te kunnen begrijpen om er je handtekening onder te zetten?

"Weet waar je ja tegen zegt!" is niet zomaar een advies hoor, ook jij hebt er wellicht iets aan!
Ik hoef mijn handtekening er niet onder te zetten, ik hoef alleen maar een 'advies' te geven over het ratificatieproces in Nederland.

En dan maar weer ontopic; als toename van het aantal kiezers betekent dat het percentage nee-stemmers sterk afneemt, dan betekent dat dus dat het nee-kamp relatief verliest.
pi_27574025
Referendum is geweest.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')