Een 2e wereldoorlog voorkomen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:47 schreef vererita het volgende:
stem nu maar gewoon JA..... dat voelt beter en je voorkomt een 2de wereldoorlog.... wie wil dat nu niet en als je nee stemt dan hebben we gelukkig ook nog een parlement met een eigen verantwoordelijkheid of niet soms. Dus die Ja komt er echt wel.... gewoon een kwestie van tijd ....tot de volgende 2de kamer verkiezingen dus
Dan be je tegen het referendum dus neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Niet stemmen is het beste wat je kan doen.
Dat is beter dan ja of nee stemmen.
Ik ben tegen elk referendum, het domme volk stemt toch altijd nee, dat hebben voorbeelden in Amsterdam wel geleerd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan be je tegen het referendum dus neem ik aan?
Niet stemmen is een ja stem hequote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Niet stemmen is het beste wat je kan doen.
Dat is beter dan ja of nee stemmen.
Het gemiddelde opleidingsniveeau van de gemiddelde nederlander is inderdaad lager dan dat van de gemiddelde volksvertegenwoordiger, toch hebben beide elkaar nodig en dient de opdrachtgever (het 'domme' volk) wel serieus genomen te worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik ben tegen elk referendum, het domme volk stemt toch altijd nee, dat hebben voorbeelden in Amsterdam wel geleerd.
Gewoon weggegooid geld.
Indien een Frans Nee gaat ons referendum door. Dan staat er een groter Nee-blok in Europa. Overigens zijn er nog steeds landen waar dan ook nog een referendum gehouden wordt waar een Nee uit kan komen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:31 schreef Juichtoon het volgende:
Begin toch wel te merken dat de stemming bij de meesten aan het omslaan is naar een 'ja'. De hersenspoeling blijkt toch te gaan werken, jammer.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij een Frans NEE. Zal het referendum dan helemaal niet meer doorgaan? Of wel en wat gaat er dan gebeuren? Zal iedereen dan toch maar protest/ tegenstemmen aangezien het toch niet meer uit maakt of zijn het juist de tegenstemmers die thuis blijven aangezien de Fransen het al voor ons hebben gedaan?
Wijsneus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:16 schreef Sidekick het volgende:
Zodra Frankrijk nee stemt, zal het het nee-kamp in andere landen ook doen groeien. Als Frankrijk als enig land tegenstemt dan is het slagen van de grondwet al vrijwel onmogelijk, maar het zal vooral doordreunen in andere landen en daarmee helemaal geen schijn van kans maken. Bij een Frans ja zou eenzelfde effect optreden, hoewel wrs niet zo groot als andersom.
Hoe kom je daarbij? Op de frontpage was eerst iets van 48% tegen, nu al bijna 52%!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:31 schreef Juichtoon het volgende:
Begin toch wel te merken dat de stemming bij de meesten aan het omslaan is naar een 'ja'. De hersenspoeling blijkt toch te gaan werken, jammer.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:31 schreef Juichtoon het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij een Frans NEE. Zal het referendum dan helemaal niet meer doorgaan? Of wel en wat gaat er dan gebeuren? Zal iedereen dan toch maar protest/ tegenstemmen aangezien het toch niet meer uit maakt of zijn het juist de tegenstemmers die thuis blijven aangezien de Fransen het al voor ons hebben gedaan?
Och. Ik zou met alle plezier tegenstemmen als ik meende dat ik tegen moet stemmen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad, zowaar lijkt het er wel op dat veel mensen zelf beginnen te geloven dat alleen domme mensen 'NEE' stemmen en niemand wil dom zijn natuurlijk...
Wanneer ga jij eens intelligente reactie posten in dit topic?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Stemmen op Europa zelfs blanco is een doodzonde.
Je moet alles doen om de EG te boycotten.
Je moet niet verrschillende uitslagen door elkaar gaan halen. Die 41/59 was van een onderzoek van Maurice de Hond en de uitslag van Barend en van Dorp van gisteravond was 33/67.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:52 schreef HiZ het volgende:
Volgens RTL is het aantal mensen dat zegt te gaan stemmen met 12% toegenomen.
Nee 59% (was 67%)
Ja 41% (was 33%)
Goh, de Frontpage.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:48 schreef DaveM het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Op de frontpage was eerst iets van 48% tegen, nu al bijna 52%!
Klopt maar Maurice de Hond zei ook dat hij dat normaal gesproken met 10% bij zou stellen en dan kom je weer op de 43/57 balans uit. Hoe dan ook, nog steeds een voordeel voor de NEE vote. Zoals het hoort dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef Kokomo het volgende:
[..]
Je moet niet verrschillende uitslagen door elkaar gaan halen. Die 41/59 was van een onderzoek van Maurice de Hond en de uitslag van Barend en van Dorp van gisteravond was 33/67.
Er is nog steeds een groei naar de NEE stemmers.
Domme mensen gaan stemmen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad, zowaar lijkt het er wel op dat veel mensen zelf beginnen te geloven dat alleen domme mensen 'NEE' stemmen en niemand wil dom zijn natuurlijk...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Goh, de Frontpage.
is er ook een peiling op de site van SP, dat is ook een goede objectieve graadmeter.
.
Groenlinks heeft ook echt ooit geregeerd. Het tekend je domheid.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:24 schreef DaveM het volgende:
Gelukkig kunnen we ook allemaal zien waar die typische blindheid en arrogantie van Pvda-huize toe geleid heeft; het huidige kabinet is nu nóg bezig de puinhopen van de multicriminele Heilstaat van Pvda en Groenlinks op te vegen.
Ik geef iemand gewoon een opstekertje door te wijzen op de frontpage.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:33 schreef Sidekick het volgende:
Dat zeg ik, arrogante dogmatiek. Heel goed DaveM.
Daar reageerde ik ook niet op.quote:maar toch lees je niet dat ik het ook over sommige voorstanders heb die ook over dezelfde karaktereigenschappen beschikken.
Als het gaat om de multiculturele samenleving is de visie van de SP altijd een stuk realistischer en moediger geweest, terwijl je bij de Pvda en GL vrijwel uitsluitend struisvogelpolitiek cq selectieve blindheid en lafheid tegenkwam en helaas nog steeds regelmatig tegenkomt.quote:Maar goed, ga vooral door met SP stemmen, om vervolgens de PvdA en GL te beschuldigen over het willen creeeren van een heilstaat.
Die partij regeerde weliswaar nooit landelijk, maar drukte wel een grote stempel op het politiek-correcte klimaat.quote:Of dat we de puinhopen van GroenLinks moeten opruimen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:38 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Groenlinks heeft ook echt ooit geregeerd. Het tekend je domheid.
Ik vind het wel leuk om te stemmen deze keer. Ik vind het nog leuker om "nee" te stemmen.quote:
Inderdaad, dat kwam je niet zo goed uit. Je hebt liever niet genuanceerde voorstanders, want dan kan je niet met bombastische teksten iemand de mond snoeren.quote:
De cijfers komen rechtstreeks van de website van rtl nieuws. En ze komen uit onderzoek van TNS/NIPOquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef Kokomo het volgende:
[..]
Je moet niet verrschillende uitslagen door elkaar gaan halen. Die 41/59 was van een onderzoek van Maurice de Hond en de uitslag van Barend en van Dorp van gisteravond was 33/67.
Er is nog steeds een groei naar de NEE stemmers.
Als een uitslag in de richting gaat wat iemand graag wil horen blijkt het ineens een serieus onderzoek te zijn, enkele dagen geleden werd het op dit forum een tijdopname genoemd en niet serieus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
De cijfers komen rechtstreeks van de website van rtl nieuws. En ze komen uit onderzoek van TNS/NIPO
bron
Lijkt me niet alleen een serieus onderzoeksinstituut, maar ook een duidelijke ruk richting 'ja'.
Wat snap je nu niet aan m'n vorige reaktie?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:40 schreef HiZ het volgende:
Goh, opvallend he, er gaan meer mensen naar de stembus en van die nieuwe stemmers gaan 2/3 ja stemmen. Dat is wat deze cijfers mij leren. Allesbehalve een bewijs dat er een versterking van het NEE kamp aan de gang is.
Deze peilingen hebben dezelfde waarde als die van dagen/weken geleden. Dat is weinig, maar het geeft wel een trend. Vorige week was het beeld dat de tegenstemmers in opmars waren, nu is het beeld dat de voorstanders weer iets inlopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:47 schreef Kokomo het volgende:
enkele dagen geleden werd het op dit forum een tijdopname genoemd en niet serieus.
Ik hoef mijn handtekening er niet onder te zetten, ik hoef alleen maar een 'advies' te geven over het ratificatieproces in Nederland.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:08 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat snap je nu niet aan m'n vorige reaktie?
Nogmaals: door de geweldige voorsprong van de tegenstanders voelen de voorstanders zich veel meer dan eerst geroepen om óók maar hun stem uit te brengen.
Als dít al zo moeilijk voor je is, waarom denk je überhaupt de gevolgen van de Grondwet goed genoeg te kunnen begrijpen om er je handtekening onder te zetten?
"Weet waar je ja tegen zegt!" is niet zomaar een advies hoor, ook jij hebt er wellicht iets aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |